Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Všeobecná trolejbusová diskuze
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=6&t=82
Stránka 1 z 229

Autor:  Robert [ 25 úno 2024 11:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

3216: https://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/vuz.php?id=4595

Autor:  pepola [ 25 úno 2024 11:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

U Milošů na zahradě stojí nějaká 14Tr. Nevite, proč tam je? (Pokud to zde bylo, omlouvám se a nejde mi vložit obrázek).

Autor:  LukinT [ 21 úno 2024 14:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

Trakční baterie ale nejsou umístěny ve věži. Tam je umístěn kompresor, který se kvůli trakčním bateriím nevleze do zadní schrány.

Autor:  Kuba_ [ 21 úno 2024 13:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

Ale baterie ve věži na jedné straně vozidla taky ovlivní jízdní vlastnosti vozidla... když si vzpomenu jak se v zatáčkách naklápěl Perun kvůli věži s bateriemi za řidičem.

Autor:  urbonaut [ 21 úno 2024 11:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

Ano, spletly se mi dvě věci do jedné. Baterky na střeše zvýší těžiště, tudíž sníží stabilitu.

Autor:  Robert [ 21 úno 2024 11:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

Když snížím těžiště, tak stabilitu zvýším, ne?

Autor:  urbonaut [ 21 úno 2024 09:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

Navíc baterie (a vůbec jakákoliv zátěž) na střeše vozu sníží těžiště, a tudíž stabilitu vozu.

Autor:  Kuba_ [ 20 úno 2024 23:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

Je to tak standardně v případě TNS 12 s výzbrojí Cegelec a Rail, taky u TNS 18 s Cegelec pro Prahu, jen Škoda používá věž. Někdo nedávno na k-r v pražské diskuzi psal, že škodovácká výzbroj je těžší a proto u prešovských TNS 12 se místo výzbroje Cegelecu dal Rail a ne Škoda, aby zůstala zachována kapacita vozu (asi podmínka jejich VŘ/smlouvy?), která by se s věží místo sedadel v případě Škody snížila jako u bratislavských TNS 12, které měly původně mít Cegelec, ale mají Škodu s věží vzadu.

Autor:  OndraS [ 20 úno 2024 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

Myslím že baterie na střeše vychází kapacitně menší.

Autor:  odd [ 20 úno 2024 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

OndraS píše:
Netřeba se rozhlížet do interiéru; místo pro kisnu trakčních baterek by bylo na střeše ve stejném prostoru, jako mělo Acumario, tzn za trakčním kontejnerem. Tedy na tomto snímku vidět oddělanou plentu a za ní trakční kontejner, dále vzadu na střeše za transparentem by ta kisna byla.


Jestli je tohle technicky možné, potom teda nechápu, z jakého důvodu se tohle řešení nenabízí standardně, jelikož dnes převládající řešení, tj. zástavba akumulátorů do věže v interiéru, je z hlediska kapacity (sedících) cestujících docela dost omezující.

OndraS píše:
Ale nedává mi smysl dělat všechny trolejbusy ausgerechnet parciální, když nyní horko těžko vymýšlíme využití pro stávajících 30 a výhledových 50 vozů.


To časem na stole být může, samozřejmě ne za současného stavu (linka 43 + výluky), ale jen za předpokladu realizace v článku zmiňované možnosti výstavby nových tratí. Se současným tempem to teda spíš vidím na dobu, kdy 32Tr/TNS budou dávno v Sokolnicích.... sarcastic

Autor:  Cracatit [ 20 úno 2024 17:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

O Máriích je lepší článek tady, na Zdopravy zrovna melou jenom tiskovou zprávu DPMB bez hlubšího propojení s realitou:
https://www.cs-dopravak.cz/trolejbusy-s ... schvaleny/

Autor:  OndraS [ 20 úno 2024 16:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

Netřeba se rozhlížet do interiéru; místo pro kisnu trakčních baterek by bylo na střeše ve stejném prostoru, jako mělo Acumario, tzn za trakčním kontejnerem. Tedy na tomto snímku vidět oddělanou plentu a za ní trakční kontejner, dále vzadu na střeše za transparentem by ta kisna byla.

http://foto.bmhd.cz/f/359/3582/358154.jpg

Ale nedává mi smysl dělat všechny trolejbusy ausgerechnet parciální, když nyní horko těžko vymýšlíme využití pro stávajících 30 a výhledových 50 vozů.

Autor:  urbonaut [ 20 úno 2024 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

xxx píše:
Mezi TNS12 a 32Tr je nějaký rozdíl? :D
Ano. Prostor u zadních dveří.
https://foto.bmhd.cz/f/369/3683/368254.jpg
https://foto.bmhd.cz/f/359/3582/358161.jpg

Autor:  xxx [ 20 úno 2024 12:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

Jakub S. píše:
Pokud porovnám TNS12 a 32Tr zpohledu interiéru...

Mezi TNS12 a 32Tr je nějaký rozdíl? :D

Autor:  Jakub S. [ 20 úno 2024 10:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

TNS12 jsou konečně schváleny. Dle článku se uvažuje o doplnění akumulátorů (aktuálně ve stádiu prověřování), údajně by na to vozy měly být připraveny. Pokud porovnám TNS12 a 32Tr zpohledu interiéru a kisen pro jejich potenciální umístění, nejsem si jistý, kam ty akumulátory dají, případně jaký dojezd budou nabízet.
https://www.cs-dopravak.cz/trolejbusy-s ... schvaleny/

Autor:  OndraS [ 16 úno 2024 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

Málokdo si toho asi všiml. Došlo k přečíslování pracovních vozů na 4703 a 4704. Zatím administrativně, budou i přelepeny.

Autor:  OndraS [ 10 úno 2024 13:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

3042 je například v prohlídce; sice nechápu zrovna tento vůz, zatímco např. 3061 se odstavila, vychází to z toho, že se bez části těch 21Tr zatím neobejdeme.

Autor:  tailslide [ 10 úno 2024 10:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

No je to celkem jednoduchý. Vozy typu 63, 64, 62 který jsou poměrné krátce po SP a v Komíně si určitě km nevyjedou , tak asi poputují směr Husovice nebo Slatina místo vozů, který budou končit ( 3010,3011,3040?´3042?) nebo do Slatiny. 3053 , 3055 nevím no. Není moc kam je posílat. Nový vozy musí jezdit, takže buď záložák nebo trhačka většinou pouze jedna část a nebo na požádaní ( někdy )

Autor:  Janatak [ 03 úno 2024 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

ZGHK píše:
Do konce roku dorazí 10 kousků krátkých parciálů a do konce ledna 2025 dalších deset. Tím bude rámcová smlouva na 40 kousků naplněna.


No bude zajímavé sledovat, kolik 21Tr do doby dalších dodávek 32Tr vyjezdí kilometry do šrotu a jak se bude hýbat se zbylými vozy mezi vozovnami. Už teď jich je v Komíně naprosté minimum a třeba k nedávno odstavené 3054 (zaplaťpánbůh) se doufejme brzo přidají další 305x. Jak dlouhá provozní perspektiva třeba u takových vozů AC ještě bude, je otázka. Prozatím nejlepší žihadlo z komínských 21Tr se mi jeví 3063, ta jezdí velmi pěkně, no taky je výrobně nejmladší.

Husovické stroje 3007-3012, 3040 a 3042 tam to postupně odejde všechno, i když poslední generálky 3007-3008 asi vydrží nejdéle.

U slatinských vozů to vyjde půl na půl. Těch mladších generálek jako 3016, 3021 nebo 3028, 3031 a 3032 je tu poměrně hodně, z těch starších očekávám, že se postupně letos kilometricky vyjezdí.

Autor:  ZGHK [ 02 úno 2024 15:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

Do konce roku dorazí 10 kousků krátkých parciálů a do konce ledna 2025 dalších deset. Tím bude rámcová smlouva na 40 kousků naplněna.

Autor:  OndraS [ 28 led 2024 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

3054 odstavena s najetými km

Autor:  OndraS [ 15 led 2024 16:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

3013 dnes do kovošrotu; zítra 3018.

Autor:  Mouka [ 13 led 2024 10:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

Vůz 3022 slouží pro cvičení hasičů, brána do areálu se nachází vedle domu Veveří 42. Areál je samozřejmě veřejnosti nepřístupný.

Autor:  Jakub S. [ 10 led 2024 08:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

Ta rezerva tam není proto, abys dojel v běžném provozu, když "vycucneš" standardní rozsah, ale proto, aby mohl výrobce garantovat provozovatelem požadované dojezdy po celou dobu životnosti akumulátorů. Prostě je potřeba se smířit s tím, co provozovatel vozidla požaduje, respektive mu následně dodá výrobce.

Autor:  Igor Mauricio [ 05 led 2024 15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná trolejbusová diskuze

A když se mi ukazatel dostane na nulu, tak to auto dál pojede a nebo se zastaví a nazdar? Pak je mi nějaká rezarva 20% celkové kapacity poněkud k produktu defekačního úkonu

Stránka 1 z 229 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/