Diskuzní fórum MHD Brno http://forum.bmhd.cz:80/ |
|
Všeobecná trolejbusová diskuze http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=6&t=82 |
Stránka 1 z 229 |
Autor: | Robert [ 25 úno 2024 11:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
3216: https://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/vuz.php?id=4595 |
Autor: | pepola [ 25 úno 2024 11:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
U Milošů na zahradě stojí nějaká 14Tr. Nevite, proč tam je? (Pokud to zde bylo, omlouvám se a nejde mi vložit obrázek). |
Autor: | LukinT [ 21 úno 2024 14:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
Trakční baterie ale nejsou umístěny ve věži. Tam je umístěn kompresor, který se kvůli trakčním bateriím nevleze do zadní schrány. |
Autor: | Kuba_ [ 21 úno 2024 13:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
Ale baterie ve věži na jedné straně vozidla taky ovlivní jízdní vlastnosti vozidla... když si vzpomenu jak se v zatáčkách naklápěl Perun kvůli věži s bateriemi za řidičem. |
Autor: | urbonaut [ 21 úno 2024 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
Ano, spletly se mi dvě věci do jedné. Baterky na střeše zvýší těžiště, tudíž sníží stabilitu. |
Autor: | Robert [ 21 úno 2024 11:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
Když snížím těžiště, tak stabilitu zvýším, ne? |
Autor: | urbonaut [ 21 úno 2024 09:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
Navíc baterie (a vůbec jakákoliv zátěž) na střeše vozu sníží těžiště, a tudíž stabilitu vozu. |
Autor: | Kuba_ [ 20 úno 2024 23:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
Je to tak standardně v případě TNS 12 s výzbrojí Cegelec a Rail, taky u TNS 18 s Cegelec pro Prahu, jen Škoda používá věž. Někdo nedávno na k-r v pražské diskuzi psal, že škodovácká výzbroj je těžší a proto u prešovských TNS 12 se místo výzbroje Cegelecu dal Rail a ne Škoda, aby zůstala zachována kapacita vozu (asi podmínka jejich VŘ/smlouvy?), která by se s věží místo sedadel v případě Škody snížila jako u bratislavských TNS 12, které měly původně mít Cegelec, ale mají Škodu s věží vzadu. |
Autor: | OndraS [ 20 úno 2024 22:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
Myslím že baterie na střeše vychází kapacitně menší. |
Autor: | odd [ 20 úno 2024 21:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
OndraS píše: Netřeba se rozhlížet do interiéru; místo pro kisnu trakčních baterek by bylo na střeše ve stejném prostoru, jako mělo Acumario, tzn za trakčním kontejnerem. Tedy na tomto snímku vidět oddělanou plentu a za ní trakční kontejner, dále vzadu na střeše za transparentem by ta kisna byla. Jestli je tohle technicky možné, potom teda nechápu, z jakého důvodu se tohle řešení nenabízí standardně, jelikož dnes převládající řešení, tj. zástavba akumulátorů do věže v interiéru, je z hlediska kapacity (sedících) cestujících docela dost omezující. OndraS píše: Ale nedává mi smysl dělat všechny trolejbusy ausgerechnet parciální, když nyní horko těžko vymýšlíme využití pro stávajících 30 a výhledových 50 vozů. To časem na stole být může, samozřejmě ne za současného stavu (linka 43 + výluky), ale jen za předpokladu realizace v článku zmiňované možnosti výstavby nových tratí. Se současným tempem to teda spíš vidím na dobu, kdy 32Tr/TNS budou dávno v Sokolnicích.... |
Autor: | Cracatit [ 20 úno 2024 17:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
O Máriích je lepší článek tady, na Zdopravy zrovna melou jenom tiskovou zprávu DPMB bez hlubšího propojení s realitou: https://www.cs-dopravak.cz/trolejbusy-s ... schvaleny/ |
Autor: | OndraS [ 20 úno 2024 16:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
Netřeba se rozhlížet do interiéru; místo pro kisnu trakčních baterek by bylo na střeše ve stejném prostoru, jako mělo Acumario, tzn za trakčním kontejnerem. Tedy na tomto snímku vidět oddělanou plentu a za ní trakční kontejner, dále vzadu na střeše za transparentem by ta kisna byla. http://foto.bmhd.cz/f/359/3582/358154.jpg Ale nedává mi smysl dělat všechny trolejbusy ausgerechnet parciální, když nyní horko těžko vymýšlíme využití pro stávajících 30 a výhledových 50 vozů. |
Autor: | urbonaut [ 20 úno 2024 13:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
xxx píše: Mezi TNS12 a 32Tr je nějaký rozdíl? Ano. Prostor u zadních dveří.https://foto.bmhd.cz/f/369/3683/368254.jpg https://foto.bmhd.cz/f/359/3582/358161.jpg |
Autor: | xxx [ 20 úno 2024 12:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
Jakub S. píše: Pokud porovnám TNS12 a 32Tr zpohledu interiéru... Mezi TNS12 a 32Tr je nějaký rozdíl? |
Autor: | Jakub S. [ 20 úno 2024 10:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
TNS12 jsou konečně schváleny. Dle článku se uvažuje o doplnění akumulátorů (aktuálně ve stádiu prověřování), údajně by na to vozy měly být připraveny. Pokud porovnám TNS12 a 32Tr zpohledu interiéru a kisen pro jejich potenciální umístění, nejsem si jistý, kam ty akumulátory dají, případně jaký dojezd budou nabízet. https://www.cs-dopravak.cz/trolejbusy-s ... schvaleny/ |
Autor: | OndraS [ 16 úno 2024 21:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
Málokdo si toho asi všiml. Došlo k přečíslování pracovních vozů na 4703 a 4704. Zatím administrativně, budou i přelepeny. |
Autor: | OndraS [ 10 úno 2024 13:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
3042 je například v prohlídce; sice nechápu zrovna tento vůz, zatímco např. 3061 se odstavila, vychází to z toho, že se bez části těch 21Tr zatím neobejdeme. |
Autor: | tailslide [ 10 úno 2024 10:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
No je to celkem jednoduchý. Vozy typu 63, 64, 62 který jsou poměrné krátce po SP a v Komíně si určitě km nevyjedou , tak asi poputují směr Husovice nebo Slatina místo vozů, který budou končit ( 3010,3011,3040?´3042?) nebo do Slatiny. 3053 , 3055 nevím no. Není moc kam je posílat. Nový vozy musí jezdit, takže buď záložák nebo trhačka většinou pouze jedna část a nebo na požádaní ( někdy ) |
Autor: | Janatak [ 03 úno 2024 12:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
ZGHK píše: Do konce roku dorazí 10 kousků krátkých parciálů a do konce ledna 2025 dalších deset. Tím bude rámcová smlouva na 40 kousků naplněna. No bude zajímavé sledovat, kolik 21Tr do doby dalších dodávek 32Tr vyjezdí kilometry do šrotu a jak se bude hýbat se zbylými vozy mezi vozovnami. Už teď jich je v Komíně naprosté minimum a třeba k nedávno odstavené 3054 (zaplaťpánbůh) se doufejme brzo přidají další 305x. Jak dlouhá provozní perspektiva třeba u takových vozů AC ještě bude, je otázka. Prozatím nejlepší žihadlo z komínských 21Tr se mi jeví 3063, ta jezdí velmi pěkně, no taky je výrobně nejmladší. Husovické stroje 3007-3012, 3040 a 3042 tam to postupně odejde všechno, i když poslední generálky 3007-3008 asi vydrží nejdéle. U slatinských vozů to vyjde půl na půl. Těch mladších generálek jako 3016, 3021 nebo 3028, 3031 a 3032 je tu poměrně hodně, z těch starších očekávám, že se postupně letos kilometricky vyjezdí. |
Autor: | ZGHK [ 02 úno 2024 15:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
Do konce roku dorazí 10 kousků krátkých parciálů a do konce ledna 2025 dalších deset. Tím bude rámcová smlouva na 40 kousků naplněna. |
Autor: | OndraS [ 28 led 2024 21:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
3054 odstavena s najetými km |
Autor: | OndraS [ 15 led 2024 16:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
3013 dnes do kovošrotu; zítra 3018. |
Autor: | Mouka [ 13 led 2024 10:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
Vůz 3022 slouží pro cvičení hasičů, brána do areálu se nachází vedle domu Veveří 42. Areál je samozřejmě veřejnosti nepřístupný. |
Autor: | Jakub S. [ 10 led 2024 08:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
Ta rezerva tam není proto, abys dojel v běžném provozu, když "vycucneš" standardní rozsah, ale proto, aby mohl výrobce garantovat provozovatelem požadované dojezdy po celou dobu životnosti akumulátorů. Prostě je potřeba se smířit s tím, co provozovatel vozidla požaduje, respektive mu následně dodá výrobce. |
Autor: | Igor Mauricio [ 05 led 2024 15:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Všeobecná trolejbusová diskuze |
A když se mi ukazatel dostane na nulu, tak to auto dál pojede a nebo se zastaví a nazdar? Pak je mi nějaká rezarva 20% celkové kapacity poněkud k produktu defekačního úkonu |
Stránka 1 z 229 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |