Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 222    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 222  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6595
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert píše:
S linkou 61 se myslím můžeme rozloučit. Ta nebude mít smysl.

Tak je otázka, jak se s linkovým vedením v této oblasti naloží. Linka 40 obsluhuje Starou nemocnici (tuto zastávku jsem nikdy nepoužil, a tak neznám její smysl/vytížení), naopak linka 61 jede přes Kamenici, kterou využívá hodně lidí. Zaměstnanci ICRC, Ceitecu, MUNI, FNB. Tato zastávka si zaslouží lepší obsluhu, než pouze 69. A je otázka, zda by bylo možné trasovat linku 40 přes Kamenici.
(nebo prohodit 40 přes Kamenici a 69 přes Starou nemocnici?)


Offline
1029
09 lis 2006 18:16
Emperror:
1) nevím, jestli je šťastné rušit posily linky 25. Osobně nevěřím, že bude mít nějaký extra velký úbytek cestujících. Pro severní část Brna bude stále nerychlejší a nemyslím si, že ji využívalo velké množství cestujících s přestupem na linku 1 směr nádraží. K tomu si přidejme i ukončení linek 405/406 u nemocnice místo na Mendlově náměstí a předpokládané ukončení linek 401/402 (viz bod 3) - tedy další cestující pro linku 25. Ano, posily na lince 26 asi nebudou třeba, respektive bude třeba posílit spojení k nemocnici
2) za mne dvě linky po 10 minutách k terminálu Starý Lískovec jsou zbytečné. Navíc nevěřím, že zrovna bude existovat silná poptávka po spojení Kohoutovice - vlak ve Starém Lískovci. To spíš s nějakými průmyslovými oblastmi Brna.
3) Nevěřím, že o víkendu a večer bude existovat spojení Starý Lískovec, smyčka - hlavní nádraží (maximálně jako prohození s linkou 8, protože naopak u nemocnice nebude v této době poptávka). Vozilo by to zbytečně vzduch. Z těchto důvodů si myslím, že budou sběrné linky ukončeny u nemocnice (v případě 401/402 to bylo zde i potvrzeno, že se s tím počítá), je tedy možné, že linka 69 z Bosonoh pojeden přímo k nemocnici bez závleku do Starého Lískovce ( a Lískovcem bude projíždět nová linka). Možná naopak ukončí na Kyjevské linku 51. Uvidíme.
4) Nabízí se ukončit u nemocnice i linky 403/404 a mít tedy konečně jednotný přestupní bod (na Labskou už nebude takový tlak vést nějakou linku, max. nějaké školní speciály)
5) Linka 40, tady jsem sám zvědavý, přeci jen obsluha zastávky Stará nemocnice, Spielberk Office (tu lze zajistit prodloužením jedné z linek z Úzké - a-49,a-77) a také spojení Ústřední hřbitov (regionální linky) - nemocnice. A nově zbudovaná zastávka Krematorium. Ale upřímně, nevím jestli je to zrovna na kloubový autobus. Také trochu zbytečně duplikuje šalinu v Komárově. Mám takové tušení, že se s tím něco udělá víc (bude tlak na úspory)- Např. již dávno uvažované spojení linky 40+50 a zbytek obsluhy pořešen úpravou/prodloužením ostatních linek.


Offline
6271
27 úno 2010 07:40
Trochu se obávám výsledku à la 53. Tedy že zpožděná 50 pojede těsně před 29, čímž její význam klesne k nule. I když se mi ten nápad jinak moc líbí.


Offline
Uživatelský avatar

567
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Emperror píše:
Já bych viděl linkové úpravy po zprovoznění šaliny ke kampusu respektive terminálu u nádraží v Liskovci takto:
- prodloužení d-7 nebo d-10 do Lískovce celodenně (10 min pracovní den, 20min víkend)
- t-25 až k terminálu
- nová linka t-29 v trase Kohoutovice, Hájenka - nádraží Lískovec (před dostavbou jen k Nemocnici Bohunice)

- zrušit a-61, nebo omezit z centra na Holandskou
- zrušit posily t-25/26, nebo je vypravovat jen z Mendlova náměstí (na předpokladu obnovení intervalu 10 min na každé z linek pro spoje jedoucí celou trasu)

Vycházím pořád že základního schématu intervalu v pracovní dny 5/10 min, protože šetřit se nebude věčně. Hlavní přínos linky t- 29 je v posileni linky a-50, která má od zavedení expresních spojů mizerný interval. Linka by jezdila v solech v intervalu 10 min v pracovní dny a 20 min víkendy. Vycházím z toho, že kdo jede z Nového Lískovce na nádraží pojede raději přes kampus a d-8, než přes Pisárky (vyhnu se kolonám a lezu do prázdné tramvaje). Po dostavbe nádraží v Lískovci se bude hodit i pro spojení horní části Kohoutovic s vlakem pro směr z Brna předpokládám zastavování i rychlíků kvůli kampusu a celé západní části Brna.


Ještě jsem zapomněl napsat, že t-37 by samozřejmě jezdila komplet jen do Kohoutovic, náhradou by byla právě t-29.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
6271
27 úno 2010 07:40
Očekával bych to přesměrování, dvě skoro stejné linky nedávají se šalinou smysl. Do 40 se navíc bude hrabat i na druhém konci, jestli se nepletu.


Offline
2209
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Takže se chystá zánik 61 a přesměrování 40 od Ronda na Holandskou, nebo jak to mám chápat? Přece je potřeba ty kancly nějak obsloužit, od trasy osmičky jsou docela daleko a rozumná pěší trasa tam, zdá se, není, nebo ji neznám.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
6271
27 úno 2010 07:40
S linkou 61 se myslím můžeme rozloučit. Ta nebude mít smysl.


Offline
Uživatelský avatar

567
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Já bych viděl linkové úpravy po zprovoznění šaliny ke kampusu respektive terminálu u nádraží v Liskovci takto:
- prodloužení d-7 nebo d-10 do Lískovce celodenně (10 min pracovní den, 20min víkend)
- t-25 až k terminálu
- nová linka t-29 v trase Kohoutovice, Hájenka - nádraží Lískovec (před dostavbou jen k Nemocnici Bohunice)

- zrušit a-61, nebo omezit z centra na Holandskou
- zrušit posily t-25/26, nebo je vypravovat jen z Mendlova náměstí (na předpokladu obnovení intervalu 10 min na každé z linek pro spoje jedoucí celou trasu)

Vycházím pořád že základního schématu intervalu v pracovní dny 5/10 min, protože šetřit se nebude věčně. Hlavní přínos linky t- 29 je v posileni linky a-50, která má od zavedení expresních spojů mizerný interval. Linka by jezdila v solech v intervalu 10 min v pracovní dny a 20 min víkendy. Vycházím z toho, že kdo jede z Nového Lískovce na nádraží pojede raději přes kampus a d-8, než přes Pisárky (vyhnu se kolonám a lezu do prázdné tramvaje). Po dostavbe nádraží v Lískovci se bude hodit i pro spojení horní části Kohoutovic s vlakem pro směr z Brna předpokládám zastavování i rychlíků kvůli kampusu a celé západní části Brna.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

6595
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
E56 v Technoparku celkem chybí, ale bohužel se to asi jen tak nezlepší.


Offline
366
24 lis 2017 11:40
E56 je moc dobrej nápad, a pokud se vrátí linka i do Technoparku přibyde další malé +


Offline
1029
09 lis 2006 18:16
Také mi tam chybí zastávka v místech s (ne)křížením s ulicí Dvořiště. Ideální pro obsluhu bohunické části (Souhrady, Dvořiště), využitelná pro školu Elišky Přemyslovny i pro část obytného komplexu Leskava. I vzhledem ke kopcovitému terénu by se hodila. Mezi terminálem a Kosmonautů je to cca 600 metrů, tedy docela dost.


Offline
Uživatelský avatar

398
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Podle mě si ani nevšimli, že linka 37 už nejezdí ani na Osovou a po zprovoznění šaliny do kampusu se na tom jistě nic měnit nebude. Možná to je jakože maximální posuzovaný rozsah dopravy pro účely měření hluku. Těch podivností je tam ake víc, v jednom z plánků jsou dokonce naznačeny dávno neexistující linky 29 a 79. Ten závlek a-50 je dost otázka, prodloužení jízdní doby by bylo docela výrazné, už tak je dost pomalá, kdyby se dalo dostat od terminálu přímo na Vyhlídalovu, tak by to šlo, ale s tím se nepočítá. Taky je špatně vypočítaná intenzita autobusové dopravy, nějak si asi neuvědomilli, že závleky by patrně byly v obou směrech linky 50, tj. ne 60 spojů v jednom směru, ale 120. Mně by spíš dávalo smysl prodloužit tam E56 - rychlé spojení z jihozápadního brněnska i na sever Brna.
Potom ještě současná podoba projektu celkem háže klacek pod nohy (resp. do výpletu) cyklodopravě, ale připomínka už je v přípravě.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
1029
09 lis 2006 18:16
Já myslím, že taková t-25 to kapacitně bez problému utáhne. Nicméně by byla fajn nějaká linka i pro místní, tedy jih Bohunic a Lískovce, kteří to mají k šalině daleko a rádi by ten vlak využili. Ale je to něco z mého pohledu navíc (v době škrtů), primární musí být šalina. Proto se spíš divím, že v návrhu je t-25, a-50 i t-37, což je špičkový 5 minutový interval na 15 minutový vlakový interval.
Z výše uvedeného mi proto nedává smysl linka 61 (i kdyby zůstala), protože je víceméně využitelná jen v úseku k nemocnici (stejně jako t-25). Nyní těžko plánovat, protože pravděpodobně dojde k většímu překopání linkového vedení. Ale nabízí se využít a-69 (nebo její obdobu pro starou zástavbu Lískovce), a-51, případně regionální a-403 a ideálně s návazností na vlak. U té a-50 to bude nárůst jízdní doby aspoň o 4 minuty, proto si úplně nemyslím, že je to dobrý nápad (kdyby existoval alespoň průraz přes ulici Dvořiště, který v posouzení vůbec není)


Offline
Uživatelský avatar

6595
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
K terminálu by se třeba dala přivézt linka 61 od campusu, pokud teda bude ještě tou dobou existovat.


Offline
1029
09 lis 2006 18:16
Tam je zajímavá tato pasáž
Citace:
... Záměr neklade významné nároky na dopravní infrastrukturu dotčeného území. Dopravní efekty záměru se dělí do dvou skupin:
1) Dopravní obsluha terminálu IDS. V tomto případě jde o dodatečný nárok v těchto intenzitách:
· trolejbusy MHD: 160 spojů za 24 hodin (tj. 320 průjezdů profilem příjezdové komunikace za 24 hodin), jde o prodloužení stávající
trolejbusové trati ze smyčky Osová (stávající linky MHD č. 25 a 37) k terminálu,
· autobusy MHD: 60 spojů za 24 hodin (tj. 120 průjezdů profilem příjezdové komunikace za 24 hodin), jde o zasmyčkování stávající
autobusové linky MHD č. 50, projíždějící po ulicích Osová-Elišky Přemyslovny-Hraničky, přes terminál IDS ...

Ale trochu předpokládám, že se spíše jedná o maximální teoretickou variantu než tu reálnou. Vést tam všechny tři linky je podle mne zbytečné. S velkou rezervou budou stačit dvě. Otázka také je, zda je vhodné takto prodlužovat jízdní dobu linky 50 a spíše nevyužít jinou nebo novou linku (přímo navazující na vlak)


Offline
229
21 dub 2009 20:30
Asi sem: na portálu EIA je zveřejněn záměr na prodloužení trolejbusové trati k nádraží do Lískovce.


Offline
2666
01 úno 2006 10:39
Brno
Pokud to tu ještě nikdo nepsal, tak 3508 stojí na Hviezdoslavove a má pravou bočnici v červenémátěru s reklamou na coca cola a nápisama Slatinská 33.


Offline
1279
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
3136 je od úterka ve Zlineru.

_________________________________
22Tr: si vzpomenete, jak jste se vozili normálníma trolejbusama


Offline
674
25 led 2006 09:46
V roce 1986 se konala vůbec první veřejná akce s historickými trolejbusy u příležitosti semináře, který TMB pořádalo k 50. výročí trolejbusů v ČSSR. Na závěr bylo potřeba přejet z vozovny Husovice do vozovny Slatina a jízda v protisměru z Cejlu do smyčky u hlavního nádrží (tehdy už opět normálně fungovala) byla zvolena jako nejjednodušší možnost. Možná i jediná - snad tehdy Radlas nebyl průjezdný.


Offline
2209
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Forbes doporučit nemůžu, protože kolikrát dělá hlásnou troubu a reklamu "pilotům letadel" a lidem, co mají jenom "potenciál," ale reálný projekty jsou pak jen černá díra.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5955
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Úvaha o zbytnosti investic do retro vozidel v dobách krize je určitě legitimní, nicméně ono to "odkládání zbytných projektů na lepší časy" je celkem ošidný. Zvlášť pak u projektů vyžadujících dlouhodobou přípravu, což renovace vozidel zcela určitě bude.

Připravovat projekt s vidinou toho, že následná realizace půjde na dobu neurčitou k ledu z důvodů čekání "na lepší časy" je do určité míry ztráta času, protože část věcí se pak musí zase aktualizovat. Nepřipravovat nic zase znamená, že v "lepších časech" není co realizovat a příprava zahájená v "lepších časech" zase znamená, že fáze realizace může vyjít do těch "horších časů."

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
229
21 dub 2009 20:30
Jakub S. píše:
Jasně, korunka ke korunce, ale toto je doopravdy slza.


Reakce i na příspěvek Zdendy.
Vždycky, když někde čtu nebo slyším, že něco je "jen slza", tak se ptám, kolik že to ta "slza", kterou si mohu dovolit, vlastně je? 0,1%? 1%? 2,5048527%? A kdo a na základě čeho ji stanoví?

Ale teď vážněji. V tomto konkrétním případě představenstvo nebo dozorčí rada určilo, že si šest mega DPMB může za současné situace dovolit. Tak je to v pořádku, (i) od toho tu jsou a za svá rozhodnutí jsou zodpovědní. Já de facto jen říkám, že mít hypotetickou možnost o takovéto investici rozhodovat, tak bych byl za současné situace minimálně pro odložení na lepší časy....


Offline
Uživatelský avatar

603
06 led 2011 14:32
Brno
MartinV píše:
Lukáši, co je důvodem obsazení víkendových kurzů 27Tr? Samozřejmě mi to nevadí, jen by měl zajímal na důvod.


Žádný oficiální důvod nemám. Jen si myslím, že důvod přesunu 27Tr do Husovic je kvůli maximálnímu využití z hlediska záruky. O víkendu se vypravuje 14 kloubových pořadí, což při současném rozdělení vozů mezi vozovnami (10 Komín, 10 Husovice) vychází. V létě by mohl být jako další důvod klimatizace pro cestující.

_________________________________
gS: 7814 ->7099
gM: 7814 ->7699


Offline
Uživatelský avatar

6595
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
S Pressem, když už jsem u Morgalu, je zajímavý rozhovor i v lednovém Forbesu (což je celkově velice inspirativní časopis/magazín, který mohu doporučit).


Offline
3
17 čer 2021 20:05
K blokové smyčce a fotce historiků. Co jsem tu fotku našel, tak mně nikdo hlavně nedal odpověď, proč ty vozy jely obráceně a stojí v protisměru... To si toho nikdo nevšiml?
https://foto.bmhd.cz/foto/17918

Pepola: ty sloupy byly údajně vyměněny v r. 1996 a nepočítaly se zatížením, které tam teď vznikne. A upřímně, když to je někdo ochoten zaplatit, tak ať se vymění. Aspoň budou pořádné s velkou výdrží proti korozi.

Pvvs: a Ostrava je teď neprovozní?

Martin V: účel TMB je hlavně zachovat vozidla a pro zachování je dobré je občas i projet, ale ne furt někde jezdit. Takže duplicitní sbírka je možná nelogická, ale umožní představovat, byť omezené množství, historiky veřejnosti. A tyristorová 9Tr ještě v Brně není. Je to sice marginální rozdíl, ale při současném provozu obou to bude určitě veřejnost kvitovat.

ZGHK: problém většiny lidí je, že neumí počítat správně s čísly. Každý zná ta svoje. Pro chudáka je milion nedosažitelná částka a hned vidí, co by se z něho dalo pořídit, pro boháče jsou to drobné, které neřeší.
Dáme si příklad ze života.
Když mně zdražili benzín, tak zdražení pro mne znamnalo náklad cca 1000 kč za měsíc, což se bavíme asi o 0,4% ročního příjmu.
Oprava karoserie vyjde na 3,5 mil a DPMB měl příjem v r 2020 3,5 mld. To je 0,1% ročního příjmu. DPMB tak bude touto položkou zatížen 4x méně, než mne zatížilo zdražení benzínu... Ale vůči sobě jsou ty náklady neporovnatelné.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5540 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 222  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 16 srp 2022 08:40
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]