Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 209 z 229    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212 ... 229  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3661
26 čer 2005 08:44
Brno-Líšeň (25, 26, 58, N97, N99)
Neví někdo zda dnes vyjela 3603

_________________________________
RH.


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Taky mi to tak někdy připadá :-D , spíš ale u šalin: co kus to unikát...


Mě to tak spíš přijde že v Brně je v provozu 43 prototypů 21Tr a 8 prototypů 22Tr [-X


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
prvni prototyp 22tr tise hnije ve vozovne komin , jakoto 22TrG, druhy jezdi v usti nad labem jako 601, ovsem je hodne sjednocen s prvnimi 22tr . Prototyp 21tr byl zrusen pri narazovych testech a po testu otoceni na strechu byl sesrotovan . Prototyp 21Ab jezdi momentalne v karlovych varech


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
Verusho moc dekuju za vysvetleni... :wink: Ale bordel je v tom peknej...jo mam jeste jeden dotaz jestli nekdo nevite jak dopadly prototypy 22Tr a 21Tr...to znamena kdy byly vyrobreny, kde jezdily a cim byly zvlastni a hlavne jaky je jejich konec...moc dekuju vsem...


Tož:

výzbroj - ano, silové bloky 3001 - 3039 jsou GTO, 3040 - 3043 jsou IGCT, ovšem nejsou to tranzistory, ale tyristory (pro přesnost). Rozdíl možno poznat mimojiné i dle zvuku, liší se pouze provedením silových bloků a tím, že IGCT odchází jedno za druhým (nyní na něj stojí 3042 :D). Současně 3040 - 3043 mají silové bloky naprosto shodné jako 22Tr.
statické měniče - 3001 - 3039 Škoda, 3040 - 3043 a 3601 - 3608 Cegelec (štítek je Alstom, ale je to to samý). Jinak měniče Cegelec jsou i na později rekonstrovaných 14Tr, pouze 3217 je atyp, a to Di-Elcom. S tou "úmrtností" měničů je to spíš náhoda od náhody. Měniče na 3040 - 3043 jsou naprosto shodné jako na 3601- 3608, 14Tr mají menší, poloviční typ (napájí se pouze kompresor a servo a navíc mají tzv. záskok - servo jede i 15 vteřin po ztrátě napětí v troleji). Měnič na 22Tr je jeden, vysvětlení je jednoduché. U 3040 - 3043 je z měniče poháněno servo (které zároveň chladí trakční motor), kompresor a ventilace silového bloku; u 22Tr je z měniče napájeno servo, které zároveň chladí první motor, ventilace druhého motoru a kompresor. Ventilace silových bloků na 22Tr je totiž řešena motory na 24 V z palubní sítě. Takže u 22Tr je akorát místo ventilace bloku dána ventilace trakčního motoru, čímž to vychází na odběr z měniče celkem nastejno. Jinou věcí je, že kompresor na 22Tr je daleko větší typ, a je spínán přímo z měniče, který to prostě občas nerozchodí a rozstřelí se, což to ani tak moc nesouvisí s větráním, to je tam jen kvůli přehřátí. Měnič se v případě přehřátí sám vypne. Vůz sice "chcípne", ale měnič se nezničí. Proto je na 22Tr vzadu pět větracích mřížek (na 3601 dodělány až dodatečně). U 3040 - 3043 měnič díky menšímu kompresoru tolik neodchází a snad díky menší zátěži se ani tak často nevypne na přehřátí - proto na 3040 - 3043 nejsou ty mřížky. Zda odchází měnič více na 21Tr nebo na 22Tr (nebo i na 14Tr), je celkem dílo náhody a dílo napěťových špiček v troleji (není problém naměřit 1200 V (!!!!), standart je tak 720 V). V současné době je rekordmanem vůz 3043 - měnič se vypálil třikrát za dva měsíce, dnes zrovna jsme ho tam dávali zpátky po opravě.
obrázek- jedná se o výfuk chladícího vzduchu z ventilace kompresoru (motorek na 24V). Nasávání se děje přes takovou tu "skříň" za plentou druhých dveří, výfuk vzduchu je ještě pod vůz. U některých vozů je výfuk, co je na obrázku, trvale uzavřen ventilační klapkou (jejíž ovládání je odpojeno), u jiných je klapka normálně zapojena, u jiných zase zcela demontována. U které série to je a není, nejsem stavu schopen si teď uvědomit, myslím ale že do 3015 včetně to ještě není a snad na vozech 303x to zase je...nevím teď přesně. Každej vůz je originál, no... :-D


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
Veru mám několik dotazů k 21/22Tr...něco se tu už určitě rešilo ale rád bych si udělal v pár věcech jasno:
-tak zaprvé by mě zajímalo jestli vozy 3001-39 mají ve vyzbroji GTO tyristory a vozy 3040-43, 3601-08 IGCT tranzistory což prakticky dělí 21Tr na dvě mezi sebou nezaměnitelné série vozů (39 a 4)...
-staťáky v 3001-39 jsou ze Škody nebo od jiného výrobce? Cegelec (Alstom) měniče jsou jen ve vozech 3040-43, 3601-08 pokud mě paměť neklame...
-požádal bych tě o opravdu názorné vysvětlení proč staťáky z Cegelecu v nevětraných schránách vozů 3040-43 neumírají jako u vozů 3601-08 kde je přeci jen snaha je větrat?
-s tím souvisí i další dotaz jestli 22Tr mají staťáky jiné či mají dva pokud mají zdvojenou výzbroj?
-a ten poslední dotaz s obrázkem zní co je tohle k čemu to slouží a který vůz má toto zařízení naposled (foceno ve 3020)? Připadá mi to jako nějaké sání k něčemu a určitě to není ve všech vozech 21Tr-jestli to je sání tak jak je rešeno u ostatních vozů (zvenku?) a od kterého vozu (ev.č.)?
Omlouvám se že je toho tolik ale opravdu mě to docela zajímá pač 21/22Tr jsou sice ďábelské stroje ale myslím že daleko lepší než jejich nástupci 24/25Tr...předem děkuju za odpovědi...


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
Veru vsak ja psal ze ta cervena kontrolka je jen u strednich dveri (mysleno 21Tr)...ale dik za vysvetleni...ta plosina me napadla ale jistej sem si nebyl...


Izzy - ta červená kontrolka je pouze u druhých dveří; rozvítí se; pokud vyklopíš plošinu. Z toho plyne, že ta kontrolka je u vozů 3001 - 3039 k prd, páč plošinu nemají, na vozech 3040 - 3043 plošina sice je, ale ze známých důvodů (onehdá jsem to psal) je plošina odpojena od snímačů, takže i tam je ta kontrolka k ničemu. Svítit ji uvidíš pouze na 22Tr při vyklopené plošině, zároveň se rozsvítí i dvě červená světla na bočnici vozu po stranách druhých dveří. I na jedné 22Tr je plošina ale odpojena od dalších obvodů, myslím že na 3603.
To, že krytky tam chybí, je pouze demencí některých obyvatel tohoto státu. Je to tam jenom našroubovaný, takže si to lidi nevím proč občas ukradnou. Na zelený kontrolky kašleme (výrobce dodává pouze komplet kontrolku, kryt samotný se nafasovat nedá), nově dodáváme pouze chybí-li velká oranžová krytka na signalizaci zavírání dveří (i ta se fasuje samosebou bohužel i s celou kontrolkou, která je nám pak k prdu, mám plnej šuplík kontrolek bez krytek - a není to levný). Traduje se, že oranžové velké krytky mizí proto, že je pak někteří méně inteligentní občané používají jako "originální" štamprdli.


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
Krytka poptavek nade dvermi stejne jako kryty vystrazneho svetla ci nad strednimi dvermi cervena krytka ktera ani nevim na co je :-P demontovany nejsou ve vozovne ale diky tomu ze sou nasroubovany tak si ji demontuji a uchovavaji nekteri cestujici...nebo me aspon nenapada duvod proc by v komine ty krytky sundavali...


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Verusha: Víš jak jsou u 21Tr nad dveřma takový ty zelený signalízátory, že je zmáčknutá poptávka? Bývaly tam takováý krytky, který tam už nejsou, to je demontovaný schválně, nebo to někdo urazil?


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Verusha píše:
No vida, startuje se také pomocí druhé tramvaje?

Při poklesu baterie např. u KT8 se startuje pomocí kabelů a druhé tramvaje.


Tramvaje s MG se v případě poklesu napětí baterie dají nastartovat mechanickým sepnutím stykače motorgenerátoru.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Verusha píše:
No vida, startuje se také pomocí druhé tramvaje?

ne, tramvaje se rovnou mění a ty vadné se odstavují na koleji smrti :lol: :lol: (ironie)

ale vážně : nevím, nikdy sem neviděl tramvaj, kterou startuje jiná...jen jednou sem viděl dráteníky jak je pomocí drátů stratovala služební fabia či co :-D


No vida, startuje se také pomocí druhé tramvaje?


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
U tramvají, když "spadne" baterie se startovací kabely používají také


No, slangově se tomu tak říká. Konkrétně 21Tr - zapnout odpojovač baterie, paketový přepínač baterie dát do polohy dva, zapnout automat, počkat na úplné "rozběhnutí" vozu, zmáčknout tlačítko "test", procvakat se jím na testovací mód, vyčkat, až si regulátor vše otestuje, u signálu "37" (platí jen pro vozy 3016 a výše) promáčknout znova test a po naskočení signálu "00" možno jet. Celá procedura se tedy opravdu podobá startování (spíš ale raketoplánu :-D), u čehož je třeba se modlit, aby se člověk dočkal onoho vytouženého signálu "00". Pokud je napětí baterie slabé (řádově pod 20 V), nemusí se ani dotáhnout automat do koncové polohy, nebo třeba nenaskočí polaritní stykače a tím na voze ani není 600 V, byť se člověk snaží sebevíc. V případě vozu 3015 na oné Barvičově, kdy dohromady byly schopny dát asi 16 voltů, se nepřitáhly ani relátka rozvoru pojistek, natož nějaký stykače :-D


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Trajfy se musí startovat ??? :-s


Nemůžou = neuměj :-D Tipuji slabé baterie, u tohoto plečkovozu by mě to ani nepřekvapilo . Asi nejsou tamní řidiči zvyklí zhasínat světla ve voze při vypnutém 600V a tedy vypnutém dobíjení. Při vyflákání těchto gelových baterií dojde zpravidla k jejich nenávratnému zničení a svoji původní kapacitu již nikdy mít nebudou. U nás se v případech slabých baterií (třeba po dlouhém odstavení vozu má většinou baterie již špatné) k nastartování používá ještěrka Balkancar (jezdí na 80 V, ale má vyvedenu odbočku 24V), matně si vybavuji situaci, kdy jsme na Barvičově startovali 3015ku pomocí kabelů napojených na baterie k tomu tam schválně vypravené služební 22Tr :mrgreen:


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Verusha : :lol: :-D je tedy radno vyhýbati se slatinským vozům? :wink: co sem slyšel, tak 3023 jaxi nemůžou nastartovat...ale tak trochu JPP


Fixi - dle mých dnešních zjištění by to měla být 3023, která tam stojí z neznámé mě závady. Jak je ve Slatině zvykem, kolonka "odstavené vozy" je tam prázdná i kdyby jim z trolejbusu upadla střecha. U 3023 je napsáno jen "nejede" a to se, jak jsem zjistil, počítá ve Slatině jen mezi "drobné závady" a vepisuje do stejnojmenné kolonky.


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Mám dva dotazy:

Bude někdy zprovozněna smyčka Kamenice?

Která je ta 21Tr odstavená ve slatině vedle haly?


no, ohledně kursů by se tu musel najít nějaký zapišovač, já to moc nesleduju. 3278 s novými Buse transparenty jezdí již delší dobu, lze rozpoznat od 3277 díky zadnímu transparentu, který není na 3278 v šedém deklíku.


Offline
Uživatelský avatar

1435
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
No furt asi nejezdila. To spíš dřív. Kolik je vlastně takto napevno stanovených kurzů a z jakého důvodu se to dělá? (Pamatuju si ještě na 7. kurz u t-(1)36, na kterej se nasazoval 3277 ještě se starými transparenty. :-) ) A ještě bych se chtěl zeptat jak to vypadá s 3278, už jezdí? (já jsem jej ještě neviděl)


To tedy nevím, zda 3035 jezdila vždy jen tento kurs. Vůz 3035 je tzv. "vládním" vozidlem voz. Komín - většinou si ho berou dělníci, kteří mají jako přesčas ježdění odpoledne. Je to tak trochu protekční vozidlo. Hlavně kvůli tomu, že má bezprodlevové (el.) dveře a přitom nemá "otravnou" plošinu a poruchový měnič Alstom.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5705 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212 ... 229  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 19 dub 2024 02:02
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]