Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Trolejbusy 21Tr a 22Tr
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=6&t=312
Stránka 2 z 83

Autor:  OndraS [ 04 říj 2019 19:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Tak bylo rozhodnuto - generálky 21/22Tr byly definitivně ZASTAVENY. Posledním dokompletovaným vozem je tedy 3058, a ještě bude pravděpodobně doskládána 3030, která se nachází ve fázi vyvařené kastle v ÚD.
Nyní bude třeba vozidla udržet ve stavu, v jakém jsou, nejméně 2 roky (pak by měla být dodána aspoň nová sóla). Za tímto účelem se stanovil nový terminus technicus, totiž "SO plus". Bude to probíhat tak, že všechny vozy, které najedou km do VP, (nebo podle aktuálního stavu), již VP neprojdou a budou opraveny v rámci rozšířené střední prohlídky. Za tímto účelem se uvažuje provadění těch více "heavy" oprav v ÚD Medlanky a znovuotevřené TÚ v Husovicích, v Komíně se uvažuje pouze provadění oprav nevyžadujích tolik vyvařovaní, tzn. prakticky SO vozů, které prošly VP v posledních dejmetomu max. 4 letech.
Prakticky to znamená mimojiné i vytažení "zapomenutých" vozů z komínských kopřiv a jejich zprovoznění právě v rozmezí SO plus, přičemž první takový pokus proběhne na atypické 3057.
Pozor, v úvaze je i znovuzprovoznění vyřazené 3275 a na vyřazení navržené 3276.

Celá tato anabáze má ve výsledku, co se dá dělat, jednu již jistou mrtvolu, a tou je 3033. Ta je ve fázi opískované karoserie, jejíž stav je mimořádně špatný, takže smůla.

V nevyřčeném kontextu to asi znamená i konec vozu 3029, kde doteď existovala malá čistě teoretická šance na opravu pomocí "přeskládání" do jiné kastle.

Otázka ještě zůstává, zdali bude tedy vznikat retro 21 a 22Tr, protože na dvoře v Komíně se jakoby nenápadně povaluje 3005... například....

Autor:  OndraS [ 25 zář 2019 11:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

3001 - 3003 byly do Komína zpět převedeny, skutečně kvůli vysokému správkovému stavu vozidel a stále nejasné budoucnosti dalších GO; zapůjčena je tu 3016, ale jedná se o zápůjčku z důvodu zkoušky po opravě měniče, není tu nuceně.
3029 stále existuje, a to stále ve stavu, jak byla dotažena po nehodě. Stojí zastrčená za trolejbusovou halou ve Slatině.
Existuje dokonce i torzo pardubického vozu 385 bez přední části, schováno v tunelu v Komíně spolu s 3286.

Autor:  Lukáš S. [ 25 zář 2019 08:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Aktuální stav odstavených 21Tr: 3001,3005,3027,3041,3053,3060 (koroze karoserie) a možná už i další.
Na základě tohoto stavu se v Komíně objevily vozy 3002 a 3003. Jsou zde pouze zapůjčeny a nebo převedeny?
Jinak nikde jsem si nevšiml 3029. Ještě to existuje nebo už je sešrotovaný?
Díky za případnou odpověď.

Autor:  MKzB [ 11 zář 2019 13:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Příspěvěk neříká v podstatě nic.
Možnosti jsou tři:
1. Brňáci si přijeli do Pardubic pro ND získané z odstaveného vozu, protože ND pro 21Tr začínají být nedostatkové zboží.
2. Brno koupí celý tento trolejbus na ND, případně jako náhradu za nabouraný vůz 3029.
3. Koupě a zařazení do provozu - prakticky nereálné.
V luftu je sice výběrko na nové trolejbusy. Ale než bude vypsáno a než dojde k jejich dodání, tak uplyne další rok, nebo spíš dva. A do té doby se musí s něčím jezdit, stávající vozopark se musí dál udržovat. Až bude na 100% jistý vítěz, tak se dají někteří kandidáti na vyřazení udržovat v provozu flikováním.

Autor:  Kewin [ 11 zář 2019 13:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Na Fb se objevila informace, že by do Brna měla přijet další pardubická 21Tr. Víte někdo o tom něco víc?

https://www.facebook.com/14315139804545 ... 253088998/

Autor:  Kowalski [ 28 srp 2019 10:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Nehledě na to, že cca koncem září/začátkem října by měla kilometry na GO dojezdit právě 3060, (na GO měla jít původně loni, nakonec se to sfrclo jenom na SO), zhruba do prosince jen v Komíně další dva vozy + možná něco v Husovicích, a do konce roku by také měli dolítat minimálně dvě čtrnáctky ze Slatiny a nejspíš i obě patnáctky (nevím, jak jsou na tom s rezervou do prohlídky). Takže mínus pět, šest vozů (minimálně) jen to hvízdne. I když budou intervaly po konci prázdnin delší, stejně to na potřebu výpravy vychází trochu na knop, což se alepoň bez nějaké rozšířené SO stejně neobejde. Navíc je pořád lepší investice do vozů s jednou GO (3041, případně 3060 bez, ale s menším počtem kilometrů), než látat prasklý mosty na o několik let starších čtrnáctkách.

Autor:  Janatak [ 28 srp 2019 09:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

MKzB píše:
Chlapi, máme tu ještě 19 provozních 14Tr a 63 provozních 21Tr (a dvě 15Tr). Poptává se 40 nových sól....


Počet 63 provozních 21Tr už nějakou dobu rozhodně neplatí...viz déle jak rok odstavená 3037, dále 3057, 3033, 3030, 3041, 3005, a dokončující se 3058.

Autor:  Ondra K. [ 28 srp 2019 08:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Nebo se to nějak "doklepe" pouze pomocí středních prohlídek.

Autor:  MKzB [ 28 srp 2019 07:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Ty 15Tr jsou už nahrazeny Sorkama. Jen se čeká, až dojedou km.
Zatím žádné výběrko není, pouze sondovali trh.
Takže dokud nebude jisté, že v nejbližších týdnech dorazí do Brna nová vozidla, tak se musí dál udržovat a v rozumné míře také generálkovat to, co se vyplatí.

Autor:  peno [ 28 srp 2019 01:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Moment, to je jako myšleno vážně, že by 15Tr měly nahradit sóla? Já chápu, že 15Tr jsou dávno za hranou své životnosti a jsou jen dva, ale to jsme na tom opravdu tak dobře, že si můžeme dovolit nahrazovat klouby sóly? Já si to vážně nemyslím.

Autor:  pospi11 [ 27 srp 2019 23:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

No, životnost generálkovaných 21Tr je sice pěkná, ale pokud ten “stop stav” je reakci na nehodu Křenová (což nemusí být, někdo mě kdyžtak opravte), tak jim to nepomůže. Tam havaroval vůz s čerstvou generálkou.

Autor:  Jakub S. [ 27 srp 2019 21:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Ondra K: A v nejbližším roce a půl až dvou se bude vozový park obnovovat čím?

Autor:  Ondra K. [ 27 srp 2019 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Však i těch 19 kusů s mírnou rezervou pokryje vyřazení všech 21Tr bez 2. GO a než dojde životnost 21Tr s 2. GO neměl by být problém vysoutěžit další trolejbusy.

Autor:  MKzB [ 27 srp 2019 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Chlapi, máme tu ještě 19 provozních 14Tr a 63 provozních 21Tr (a dvě 15Tr). Poptává se 40 nových sól.
Ať počítám, jak počítám, nahradí 19 ks 14Tr, dvě 15Tr a 19 ks 21Tr.
Takže GO 21tr musí pokračovat. Na vyřazení vidím pouze vozy vážně poškozené při DN nebo totálně shnilé.

Autor:  MartinV [ 27 srp 2019 21:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

A to nám tu jezdí i vraky 14Tr. Snad nepřežijí jednadvacítky.

Autor:  Jakub S. [ 27 srp 2019 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Nové sólo trolejbusy budou nejdříve za rok a půl, spíš dva. Byla vypsána pouze tržní konzultace, nikoliv VŘ. Do té doby se vozový park nějak udržovat musí.

Autor:  Janatak [ 27 srp 2019 18:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

pospi11 píše:
Budou mít vlastně generálku ty dva secondhandy, co ji ještě nemají? (myslím 3057 a 3060)? A jak na tom jsou 3030 a 3058? Děkuji za případnou odpověď


Ohledně dalších generálek 21Tr visí v luftě velkej otazník. 3058 by měla být velmi blízko dokončení a dost možná to bude poslední zgenerálkovaná 21Tr v Brně. Viz poptávka po nových 40 ks sól trolejbusů.

Autor:  pospi11 [ 27 srp 2019 18:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Budou mít vlastně generálku ty dva secondhandy, co ji ještě nemají? (myslím 3057 a 3060)? A jak na tom jsou 3030 a 3058? Děkuji za případnou odpověď

Autor:  OndraS [ 08 srp 2019 21:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

To jsem tam půjčil já :mrgreen: poněvadž to bylo jediný, co se dneska podařilo nastartovat a současně to nebylo zaskládaný uprostřed vozovny. Půjčila se tam původně 3034, ale tam se bohužel shodou náhod pokazil motor. A za všechno navíc může 3028, kterou jsme si stáhli do Komína na opravu záhadnýho problému v trakčních obvodech.

Autor:  Janatak [ 08 srp 2019 20:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Mimochodem, komínskej - můj - držák 3040 půjčen na slatinskošlapanickej lont...

Hraničky
Příloha:
DSC_0800.JPG


Slatina, vozovna
Příloha:
DSC_0811.JPG

Autor:  Janatak [ 08 srp 2019 20:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

OndraS píše:
Je to tak, 3033 bude navíc možná vyřazena, takže ta tu nápravu asi už potřebovat nebude.


Ondro, jak moc je to jistý?

Autor:  OndraS [ 07 srp 2019 19:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Je to tak, 3033 bude navíc možná vyřazena, takže ta tu nápravu asi už potřebovat nebude.

Autor:  Lukáš S. [ 07 srp 2019 18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

3060 obdržel hnací nápravu Rába. Podle specifického zvuku by se mohlo jednat o ex-3033.

Autor:  MKzB [ 26 črc 2019 14:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Je libo náhradní kastli pro 3029?

Autor:  miropiro [ 25 črc 2019 13:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Při letošních vedrech mne celkem těší foukání ventilace v 21Tr a 22Tr. Přijde mi, že dříve jsem ji v těch vozech necítil a neslyšel, letos fakt jede.

Stránka 2 z 83 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/