Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Trolejbusy 21Tr a 22Tr
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=6&t=312
Stránka 89 z 101

Autor:  Kari [ 01 dub 2010 22:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Taky by mě zajímalo co v tý bedně je.
Občas si říkám, že kdyby někteří věděli, co je třeba v bednách v kačenách, tak by na to nesedaly :-)

Autor:  Tasa [ 01 dub 2010 21:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Když je to tam napsáno, tak tam nesedej.

Autor:  miropiro [ 01 dub 2010 18:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Nevíte, z jakého důvodu se nemá sedat v 21/22 Tr za předními dveřmi na jakousi bednu. Sedadla tam nejsou, ale flek to je pěkné (i na odložení batohu), některé vozy tam přímo mají nápis "NESEDAT!".

Autor:  niximor [ 29 pro 2009 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Ano, argumentace "je to atyp" dovede vylozene pobavit, s prihlednutim k tramvajovemu vozovemu parku. Zas na druhou stranu, aspon u trajfu je relativne poradek :)

Autor:  Ondra [ 29 pro 2009 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Člověče, to ti bohužel přesně nepovím, ale velmi zhruba i 22Tr i 25Tr se pohybovaly okolo 15mil. To samosebou nahrává k tomu, že Géčko by vyšlo jakoby na polovinu a přitom by to byl novej vůz, ale takto to brát nelze. Jistě by s tím byly ještě peripetie ohledně přihlašování, protože je otázka, do jaké míry by se to dalo napasovat na papíry sériových 22Tr, a nový vůz to také není, protože něco má odjeto, řekněme odhaduju okolo 50 000, plus několik dlouhých let stál na větru a dešti, na kterém jak známo věci rezaví, správně, ale co především, korodují. I tak je ale kastle v podstatě nová, a plechy by se třeba dělaly nový, ale to je relativně zanedbatelná částka (oplechování je finančně spíš náročné na práci než na samotný materiál). Zkrátka, kdyby, a to už se bavíme v podstatě o sci-fi, se podařilo někdy vůz zprovoznit, poměrem cena - technický stav - problémy by se to defacto vyrovnalo novému vozu 25Tr koupenému z fabriky, možná o chlup lépe. Bohužel mi to přijde, že tomu spíš nepřáli lidi - jak jinak si vysvětlit mnohem průkaznější případ vozu 22TrAC, který byl předtím, než ho koupili maďaři, jako plně funkční vůz se vším všudy - chyběla tomu jenom jakási zkouška provozu bez cestujících - nabízen konkrétně Brnu za cca 5 mil - vysloveně pod cenou. A stejně o to tady nikdo neprojevil zájem, prý že se jedná o atyp, což je sice pravda, nicméně do jisté míry, neboť kastle je defacto sériová 22Tr s jinou střední a přední nápravou a dílčíma odlišnostma (např. zatlumený kloub), elektricky je to jakýsi mix mezi 22Tr a 25Tr (trakčně spíš 25Tr, slaboproudově to je spíš "ralátkobus" typu 21/22Tr). A tak zatímco u šalin tady máma atypů tolik, že to myslím dodneska nikdo nespočítal, u trolejbusů to najednou hrozně vadilo - škoda, mohli jsme tu mít za směšné peníze spolehlivý vůz - v Szegedu si ho údajně velmi pochvalují.

Autor:  honny [ 28 pro 2009 01:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

A řádově kolik stojí novej vůz? 22/25Tr.

Autor:  Ondra [ 28 pro 2009 00:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Já bych se k tomu vyjádřil i blíže, totiž všichni tzn. včetně mě zjistili, že se to liší, ale taky jsme všichni jako mechanici říkali, že to není ten zásadní problém. Problém se jmenuje nečekaně peníze - za ty by se musely dokoupit chybějící věci jako motory, regulátor, stykačovina, silové bloky apod., za ty by se to muselo poskládat, za ty by se musel pravděpodobně měnit původní kulový kloub za Hubner. Pokud by toto všechno bylo, nebyl by problém z toho udělat funkční vůz, byť s řadou odlišností = atyp, ale ne zase tak strašnej, jak to vypadá. Souhrně - v podstatě kvůli finanční náročnosti (odhadované náklady 8 mil., což mimochodem není ale zase tak otřesný, jednao by se totiž potom o v podstatě nový vůz) ztratil DP o zprovoznění zájem, nyní je vůz tedy v Řečkovicích relativně v kopřivách a bohužel pod širým nebem, ale zčásti již patří TMB, který uhradil část ceny, za kterou bylo jihlavské sdružení Géčko ochotno prodat. Časem bude vůz pravděpodobně v majetku TMB celý, záměry jsou zatím nejasné.

Autor:  miropiro [ 26 pro 2009 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Děkuji :-)

Autor:  Ares [ 26 pro 2009 18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

SHT je to sdružení

Autor:  MKzB [ 26 pro 2009 18:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

miropiro:
Je to prototyp trolejbusu 22Tr, přesněji řečeno model 1:1, protože je to vystavovatelný vzorek, kterému chybí hnací agregáty. Ze Škody Ostrov šel do Jihlavy k nějakému tomu sdružení k muzejním účelům, takže jej Škodovka pěkně vybrakovala. Později byl přetažen do Brna s původní myšlenkou zprovoznění. Když mechanici (s výjimkou Verushy) zjistili, jak moc se liší od ostatních, tak to vzdali. Později byl přetažen do TMB Řečkovic. Majitelem je ale neustále to sdružení z Jihlavy a moc se k němu nehlásí, protože ho doma nemá kde ustájit.
Více na:
http://www.mestskadoprava.net/index.php?mod=staticpages_view&page_id=207

Autor:  jan.peta [ 26 pro 2009 18:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

miropiro píše:
Dotaz: při dnešní vycházce kolem řečkovických kasáren jsem byl upozorněn bratrancem, že tam stojí odstavený trolejbus v modré barvě dokonce s nápisem 22Tr služební jízda...co to má být, nevíte? :-k


Jediný co mě napadá, je prototyp 22TrG. Ten je modrej.

Autor:  miropiro [ 26 pro 2009 18:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Dotaz: při dnešní vycházce kolem řečkovických kasáren jsem byl upozorněn bratrancem, že tam stojí odstavený trolejbus v modré barvě dokonce s nápisem 22Tr služební jízda...co to má být, nevíte? :-k

Autor:  trolejtom [ 07 pro 2009 16:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Kolem 14:00 na ulici Tábor odstavená 3008: http://mhd-brno.rajce.idnes.cz/Prosinec ... 3008_1.JPG

Autor:  H20 [ 23 lis 2009 23:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Možná mě budete mět za blba, ale kde přesně ty trolejbuse stříkajů? Stačí odpověď, že je to na straně té a té. Teprve potom zkuste nadávat, že už to to bylo. :-$

Autor:  Eda [ 23 lis 2009 23:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Ještě přihodím jednu páteční fotku. Nevíte někdo, co je to konkrétně za 21Tr?
(Podle evidence to bude pravděpodobně 3037, nebo 3039... ale kdo ví.)

Autor:  Eda [ 23 lis 2009 23:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Ještě se nikde neobjevila fotka světlého interiéru 3034. V pátek jsem na ni měl štěstí, takže přikládám :-)

Autor:  Ondra [ 13 lis 2009 23:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

To souhlasí, vazelna do centrálního mazání je dost řídká. Původně používaná klasická vazelína postupně všechno ucpala, protože jakoby "ztvarohovatěla".

Autor:  sportovecbrno [ 13 lis 2009 17:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Sem si to myslel,jen jako upřesnění. I jdyž tahle nádoba vypadala plná emulze...

dík za vysvětlení.

Autor:  Ondra [ 13 lis 2009 16:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Vybrané 21Tr mají pod tato sedadla přestěhováno čerpadlo a řídící jednotku pro centrální mazání Tribos. Sledovalo se tím zvýšení spolehlivosti tohoto systému, neboť čerpadlo nebylo v bordelu pod vozem. V současné době má centrální mazání na brněnských trolejbusech již "odmazáno", protože na jeho údržbu nejsou peníze - příliš drahé ND a po letech se konečně přišlo na to, že nejlépe a spolehlivě promazaný vůz je vůz promazaný ručně. Interval prohlídek KP (5000km) je cca ideální proběh pro mazání vozů. Centrální mazání se proto z vozů doslova vyhazuje do kontejneru, zpravidla při VP. Pokud není CM ještě demontováno, je povětšinou odpojeno a hadičky vypojeny a mazací body nahrazeny klasickými maznicemi.

Autor:  sportovecbrno [ 13 lis 2009 09:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Mohl by mi někdo vysvětlit,co se to nachází pod posledním dvojsedadlem v 21Tr nalevo za součást vozida?
Dík

Autor:  H20 [ 20 říj 2009 20:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Dneska sem u Semálu potkal Tatru 815 s naprosto vykuchanů a snad čerstvě nabarvenů 21Tr v závěsu.

Autor:  mh [ 12 zář 2009 11:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

tomas936 píše:
Co znamena uz vuz nema kilometry ?


Najel určitej počet km, po němž musí následovat prohlídka (SO, VO, atd.).. Existuje ovšem možnost (teda alespoň u tramvají určitě) tzv. prodloužit km - tedy udělat na vozidle OTK (technická kontrola), a získat nějaké km navíc.. To se teď děje např. u dojíždějících T3M..

Autor:  tomas936 [ 11 zář 2009 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Co znamena uz vuz nema kilometry ?

Autor:  pepola [ 11 zář 2009 21:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Např. 3040, plus dva další už "nemají kilometry"? Prvně jmenovaná stála dlouho pod skleněnou střechou v Komíně a až dneska na lince...

Autor:  Eda [ 11 zář 2009 12:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Ostatně, v evidenci si můžeme naše domněnky potvrdit...
http://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/vozp.php?ntyp=21Tr&dopravce=DPMB#3034-2

Stránka 89 z 101 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/