Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Trolejbusy 21Tr a 22Tr
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=6&t=312
Stránka 83 z 88

Autor:  anarchia99 [ 21 bře 2007 19:15 ]
Předmět příspěvku: 

Dotaz na Verushu: Copak za cerstve opiskovanej skelet 21tr vam to dneska privezli?

Autor:  Verusha [ 19 bře 2007 23:49 ]
Předmět příspěvku: 

zásada číslo jedna při práci s vozy 21/22Tr - dokud to nějak funguje, nehrabat na to!!! 8-)

Autor:  Logitech [ 19 bře 2007 17:39 ]
Předmět příspěvku: 

pánové .. vysvětlení je naprosto triviální, ... funguje to totiž zároveň i jako navigační alej ... z prava do leva :lol: :wink:

Autor:  Verusha [ 19 bře 2007 16:28 ]
Předmět příspěvku: 

M - protože Škoda Ostrov. Na vině je jedno pomocné relátko, které je v obvodu výstražných blinkrů zapojeno proto, aby to nebylo tak jednoduché. Já jsem to taky nepochopil, naco to dělali tak složitě. To relé, pokud je trochu "starší" a opotřebené, má jistou "setrvačnost" a díky tomu ty blinkry pohasínají jinak. Je to i u 21Tr, obvod je stejný (=stejně blbý).

Autor:  M [ 19 bře 2007 00:38 ]
Předmět příspěvku: 

Veruscha:

proc temer u vsech 22tr kdyz zapnes vystrazaky tak se roznou oba a pak zhasne nejdriv pravy a pak levy, a zas se roznou oba a zhasne pravy a pak levy, proc ne spolecne jak je bezne u vsech normalnich aut???

Autor:  Janatak [ 18 bře 2007 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

Po delším odstavením pro poruchu pulsního měniče (?) jest opět v provozu slatinská 21Tr 3026. Dnešní kurz 033/04.

Autor:  Radek Havlík [ 03 bře 2007 19:38 ]
Předmět příspěvku: 

3036 měla dneska menší ťukanec s autem trolejbus bez poškození auto dopadlo hůř má promáčklý dveře řidče a vysklený sklo
foto:
http://www.k-report.net/discus/nahledy/036134.jpg
http://www.k-report.net/discus/nahledy/036135.jpg
http://www.k-report.net/discus/nahledy/036136.jpg

Autor:  Verusha [ 14 úno 2007 23:23 ]
Předmět příspěvku: 

manil - tož ta odrazka je světýlko: je to po obou stranách druhých dveří na všech 21/22Tr (na 22Tr jsou tato světýlka LED diodová) a také uvnitř nad dveřmi vedle výstražné signalizace (červená kontrolka podobné té zelené na poptávku). Tyto celkem tři kontrolky slouží k indikaci vysunuté / vyklopené plošiny. Mohlo by se zdát že je to magořina, když vozy žádnou plošinu nemají, ale například ve schematech prvních vozů 3001 - 3010 je kompletně zakreslena elektrická výsuvná plošina, zjevně pozůstatek od prototypu 21Tr. V rohu výkresu je pak malým písmem napsáno, že "plošina není osazena". Na všech 21Tr až po číslo 3039 včetně je tedy funkce kontrolek pouze "zakrytí díry v plechu / příprava na případnou budoucí montáž plošiny (možná bude už na 3022, toho času v laku v GO). Kontrolky uvidíš svítít pouze na vozech 22Tr vyjma 3603 a 3606, kde je obvod výklopné plošiny stejně jako na vozech 3040 - 3043 deaktivován (tím že jsme vyndali jedno relátko), neboť současně s vyklopením plošiny dochází k aktivaci staniční brzdy. Vzhledem k tomu, že pod plošinu se nanosí nepořádek, prach, šutry a písek, plošina pak zcela nedoléhá a stačilo na ni třeba jen špatně stoupnout, plošina se porůznu vykřivila, odlehla od snímače (magnetický snímač) a tím obvod reagoval jako na otevření plošiny a i za jízdy aktivoval staniční brzdu nebo naopak blokoval odjezd vozu.
Osvětlení zářivkových transparentů se zapíná spešl čudlíkem, na vozech 21Tr podmíněným zapnutými parkovačkami. U 14Tr je pouze obyč. vypínač, specialisté v Husovicích to u různých překopávek dotáhli k naprosté dokonalosti a osvětlení svítí pořád, protože to mají inteligentně zapojeno současně s napájením transparentů (museli by totiž tahat káblík k nějakému vypínači, což je strašnýho vymýšlení a muselo by se u toho pracovat). Stále svítící tranpsarenty jsou výborná věc pro vozovou baterii nenastartovaného vozu, jistě i neustále žhavené zářivkové měniče výskají radostí. Má to snad jenom jednu výhodu, a to že řidič nezapomene osvětlení zapnout, jako jsi to viděl třeba na 3011 a 3279.
Tož tak.

Autor:  manil [ 14 úno 2007 22:57 ]
Předmět příspěvku: 

Verusha: Včera jsem se svezl 3011, krásná, ale mám otázečku: proč je pod každým poptávkovým tlačítkem na prostředních dveřích malá červená odrazka (zvenku)?
Jinak jak se na trolejbusech rozsvěcují transparenty? Je to rovnou se zapnutím světel nebo je tam na ně speciální spínač? (3011 totiž transparenty nesvítily a 3279, na kterou jsem následně přestupoval také ne, tak mě to napadlo. Byla samozřejmě tma).

Autor:  Mauricio [ 10 úno 2007 08:33 ]
Předmět příspěvku: 

tak jo no :) po zmenšení tam ani nejsi moc vidět

Autor:  Verusha [ 10 úno 2007 00:05 ]
Předmět příspěvku: 

No a co tu fotku sem dát, ať vidíme? Já jsem pro, konečně stejně mě skoro všichni od vidění znaj tak co.

Autor:  Mauricio [ 09 úno 2007 15:55 ]
Předmět příspěvku: 

Verusha píše:
Doufám že jsem ti moc nezkazil fotku :mrgreen:

to ani ne, ale než sem se stihl otočit a vyfotit to z druhé strany, tak jste s tím byly pryč :)

Autor:  Verusha [ 08 úno 2007 22:40 ]
Předmět příspěvku: 

mauricio - obyčejná povinná zkušební jízda po prohlídce KP. Trasa je určená vozovna - smyčka Komín, alternativně vzhledem ke zdržení ve smyčce Komín nebo naší lenosti otáčet se na stahovačku v prostoru staré smyčky nám byla povolena trasa vozovna - Slov. nám. Doufám že jsem ti moc nezkazil fotku :mrgreen:

Autor:  Mauricio [ 08 úno 2007 17:10 ]
Předmět příspěvku: 

Verusha - copak dneska dělala na ZJ 3036 a kam jela? :-)

Autor:  Verusha [ 02 úno 2007 23:43 ]
Předmět příspěvku: 

3018 šla do Go (nikoliv do SO, jak jsem omylem uvedl v jiné diskusi už nevím kde). Za chybu se omlouvám.

Autor:  Janatak [ 01 úno 2007 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

Verusha píše:
3035 dostane jako vůbec první trolejbus klimatizaci Ebercool známou z autobusů.


Otázka, je-li to přínosem či nikoliv..... :-({|=

Autor:  Verusha [ 01 úno 2007 17:48 ]
Předmět příspěvku: 

3035 dostane jako vůbec první trolejbus klimatizaci Ebercool známou z autobusů.

Autor:  honny [ 13 led 2007 20:28 ]
Předmět příspěvku: 

Kapusta píše:
Srovnávat DPMB s NASA? :-D To se mi teď nechce cestovat ani s jednou z těchto společností...
DPMB je zajisté kvalitnější... O:)

Autor:  Kapusta [ 11 led 2007 12:15 ]
Předmět příspěvku: 

Verusha píše:
Astroh - šroubovák nepostrádám, zatím už asi dva roky sháním klíč 17mm. Zapomenuté nářadí je ale celkem běžná praxe a stává se to i v NASA. Je pravda, že jeden šroubovák se mi provětral asi měsíc na střeše 3035, ale nic se nestalo, po měsící jsem si ho tam zase náhodou našel. Většinou to vznikne tak jo u každé lidské činnosti - děláš víc věcí naráz nebo na tebe někdo promluví a podobně :mrgreen:

Srovnávat DPMB s NASA? :-D To se mi teď nechce cestovat ani s jednou z těchto společností...

Autor:  Verusha [ 11 led 2007 00:56 ]
Předmět příspěvku: 

pepola - ta pokroucená palubka je 3007, tento vůz jde letos do GO. Vzniklo to tak, že se pokazil termostat topení řidiče, a jelikož topení pak topilo jako o život, plast to nezvládl a ke všemu na něm měl řidič položenou aktovku :mrgreen:

Astroh - šroubovák nepostrádám, zatím už asi dva roky sháním klíč 17mm. Zapomenuté nářadí je ale celkem běžná praxe a stává se to i v NASA. Je pravda, že jeden šroubovák se mi provětral asi měsíc na střeše 3035, ale nic se nestalo, po měsící jsem si ho tam zase náhodou našel. Většinou to vznikne tak jo u každé lidské činnosti - děláš víc věcí naráz nebo na tebe někdo promluví a podobně :mrgreen:

Autor:  pepola [ 10 led 2007 20:42 ]
Předmět příspěvku: 

Otázkou je, kdy do GO naběhnou vozy jako 3001, 3002 apod., které stále věčně "stojí" jako záložáky a oproti přiděleným vozům najíždějí ani ne poloviční počet kilometrů.

Předpokládám,že 3002 má ještě stále tak nehezky teplem pokroucenou palubku.

Autor:  astroh [ 10 led 2007 20:36 ]
Předmět příspěvku: 

Verusha: neni nahodou v 3019 nejaky naradi? :lol: sem vcera s ni jel a vzadu nad oknem se pod tim velkym krytem neco v zatackach kutalelo...sem si rikal ze by to mohl byt sroubovak :-)

Autor:  Verusha [ 03 led 2007 15:55 ]
Předmět příspěvku: 

izzy - ono to není tak dlouho co se k tomu rozhodli :mrgreen:

Autor:  Izzy [ 03 led 2007 00:17 ]
Předmět příspěvku: 

Veru a neni to tak dlouho co sem se ptal jestli budou na 21Tr dodelavany plosiny podobne jako to udelali v Jihlave...

Autor:  Verusha [ 02 led 2007 23:51 ]
Předmět příspěvku: 

manil - ano, měly by být. Celkem bude údajně deset vozů (nevím ale jaké, mimojiné ale 3018, 3024, odhaduji i 3016 apod) a do všechny by se měla montovat plošina.

GO se bude postupně dělat pravděpodobně na všech 21Tr, ale to je zatím taková hudba do budoucna, no já osobně v tom vidím spíš jen taková nouzové prodloužení životnosti. Pravdou je, že první 4 generálky a hlůavně vozy 3003 a 3004 už jsou zase na tu GO zralé pomalu znova. Otázkou je, kdy do GO naběhnou vozy jako 3001, 3002 apod., které stále věčně "stojí" jako záložáky a oproti přiděleným vozům najíždějí ani ne poloviční počet kilometrů.

Stránka 83 z 88 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/