Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Trolejbusy 21Tr a 22Tr
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=6&t=312
Stránka 79 z 101

Autor:  Yakuzza [ 23 dub 2012 13:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Tak tím se ale zase dostáváme k evergreenové diskuzi o nedostatku vozů ;-)

Autor:  Zlaťák [ 23 dub 2012 12:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Fafner, Chat: Řekl bych, že zde by bylo vhodnější úplně jiné řešení než velké kabiny. Co třeba více spojů? Pokud se tam lidi mačkají jak prasata, že div nepadají "skrz přední sklo pod bus", tak je někde chyba. V okamžiku, kdy si bude ve voze kam stoupnout, lidi nebudou mít důvod sedět řidiči až na klíně a barevně odlišená podlaha (snad) bude stačit, aby jim trklo, že tam nemají stát.

Autor:  MartinV [ 23 dub 2012 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Když už jednou velké kabiny v 14tr/15tr jsou, nerušil bych je. Sice by řidič přežil i v malé kabině, ale kvůli místu pro pár cestujících navíc je podle mě zbytečné de facto zrušit výhled řidiči vpravo.

Autor:  chat-maniac [ 23 dub 2012 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Ano, v Praze jsou, i co od kolegů vím, vychovanější. To ale brněnský burany nenaučíme nikdy.
Takže žádný rušení velkých kabin!
Argumentovat 21Tr nebo Ciťákem je docela blbý, protože právě tam tyhle problémy jsou. Telatům z Charbulky je jedno jestli si stojí na hlavách, opřou se o čelní sklo, že ani nevidím do zpětnýho zrcátka, a narvou se tam další a pak dělej nějakej pořádek!

Autor:  Robert [ 23 dub 2012 11:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Mauricio píše:
Samozřejmě lze např. barvou podlahy zvýraznit prostor, kde nemají kaštani co dělat...


To můžeš, ale bude tě to stát jen peníze a čas zaměstnance v dílnách, efekt bdue stejný - cestující si toho ani nevšimne. No dobře, budeš ho moci oficiálně vyhodit - ale za půl minuty se tam nacpe jinej.


V Praze tohle docela funguje, několikrát jsem zažil, že se nejelo, dokud si člověk nestoupnul, kam měl, případně se v okamžiku překročení čáry zastavilo a čekalo. Obvykle to dotyčnému došlo celkem brzo, nikdy jsem nebyl svědkem nějakého konfliktu.

Autor:  Fafner [ 23 dub 2012 10:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Pokud 14Tr s malou kabinou, pak ne na 25/26/37.

Autor:  Igor Mauricio [ 23 dub 2012 10:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Samozřejmě lze např. barvou podlahy zvýraznit prostor, kde nemají kaštani co dělat...


To můžeš, ale bude tě to stát jen peníze a čas zaměstnance v dílnách, efekt bdue stejný - cestující si toho ani nevšimne. No dobře, budeš ho moci oficiálně vyhodit - ale za půl minuty se tam nacpe jinej.

Autor:  manil [ 23 dub 2012 09:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Četl. Pak to bude stejné jako třeba v Citybusu nebo v 21Tr. Samozřejmě lze např. barvou podlahy zvýraznit prostor, kde nemají kaštani co dělat...

Autor:  chat-maniac [ 23 dub 2012 09:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Manile, četl jsi ty argumenty pro velkou kabinu? Když tam nebude, kaštani se vylepí rovnou na čelní sklo a bude mít řidič o další problém víc. Ani do toho bočního špíglu neuvidí.

Autor:  manil [ 23 dub 2012 09:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

http://transphoto.ru/photo/378708/

Co komu může vadit na takovéto kabině...? Prostor tam je, místo na tašku taky, nástup pohodlný pro tlusté cestující i tlusté řidiče...

Autor:  LukinT [ 23 dub 2012 07:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Eda píše:
S takovýmto přístupem se nikam nedostaneme.

Určitě je to otázka diskuze, ale dle mého pohledu je více výhod v případě větší kabiny.

Autor:  MartinV [ 22 dub 2012 20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Edo: to už jsem jednou slyšel od Slováka, když jsem otevřel větrací okénko a nechtěl ho zavřít (vzduch tam byl nedýchatelný). :mrgreen:

Autor:  Eda [ 22 dub 2012 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

lezacek píše:
Co se týče těch předních dveří. Pro řidiče supr, a jestli to nějakýmu cestujícímu vadí, tak ať si nastupuje vzadu. :-D

Výborný přístup. A nebo... "Komu se to nelíbí, ať chodí pěšky."
S takovýmto přístupem se nikam nedostaneme.

Autor:  lezacek [ 22 dub 2012 15:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

A ještě úžasná výhoda, že to není od lidí zafuněný, když prší. :D

Autor:  LukinT [ 22 dub 2012 07:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

lezacek: Já bych souhlasil. Většina lidí, ikdyž stojí u zast. stojanu, se po příjezdu přesune k prostř. dveřím (nehledě na vůz). A u typu 14Tr si lidé myslím už zvykli na úzké dveře a pomalé otevírání. Větší kabina je hodně velké + trolejbusů 14Tr/15Tr. Řidič má větší výhled, a když je potřeba v křižovatce "nahodit" sběrače, tak otevře jen dveře u kabiny (jak již někdo uvedl přede mnou).

Autor:  lezacek [ 21 dub 2012 12:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Co se týče těch předních dveří. Pro řidiče supr, a jestli to nějakýmu cestujícímu vadí, tak ať si nastupuje vzadu. :-D

Autor:  agent_s_teplou_vodou [ 19 dub 2012 21:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Ty světla svítí v noci velice slušně, a přes den koncové lampy svítit stejně nemusí, pokud se nepletu.
LED světla by měly vydržet po celou dobu životnosti vozidla. Respektive tohle uvádí někteří výrobci.

Autor:  H20 [ 19 dub 2012 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Co se světlem, když nejde vidět ani když svítí. (to byl ftip)

Autor:  PvvS [ 19 dub 2012 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

LED maji minimalni naklady na udrzbu a pri solidnim vyrobci i minimalni poruchovost.NAvic odejiti jedne neznamena mrtvy cely svetlo jak u zarovky.

Autor:  H20 [ 19 dub 2012 19:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Překvapuje mě, že se někdo snaží plochá světla nacpat do výřezu v karoserii. Světla od SORů by tam snad šla napasovat lepší a byla by lepší vidět i z boku.

Autor:  Zlaťák [ 19 dub 2012 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

No nevím, ale 3602 je má už docela dlouho taky pootočené (asi) o 45°.

Add přední dveře. Já bych si to dovedl představit velkou kabinu řidiče, kdyby ty první dveře byly širší (zdá se mi to jen nebo 21/22Tr je mají širší než 14/15Tr?), ono i +15cm by udělalo hodně.

Autor:  k.vojta [ 19 dub 2012 19:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Něco na tom bude...
Příloha:
DSC05444 – kopie.JPG

Autor:  otmeg [ 19 dub 2012 17:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Nevím jestli už to tady bylo zmíněno, ale dneska jsem si všiml u zadních světel na 3044, že poslední sloupek LEDek (u kraje vozu) je upevněn pod jiným úhlem (případně se možná jedná o jiný typ LEDek, prd tomu rozumím :)). Díky tomu už jsou sepnutá světla narozdíl od 3602 vidět i při pohledu z boku, alespoň tedy ve formě toho jednoho sloupku LED.

Autor:  sominus [ 19 dub 2012 17:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Po bílých interiérech, naddveřní signalizace z B9xx a citelisových zadních světlech by byla mala kabina už moc....

Autor:  chat-maniac [ 19 dub 2012 16:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Eda píše:
Mně naopak při nastupování do 14 a 15Tr dost vadí poloviční přední dveře. Je to nepraktické, výměna cestujících je kvůli tomu pomalá a poměry v celé přední části vozu jsou i kvůli tomuhle velmi stísněné.

Vypadávání šráků bychom měli řešit spíš kvalitnějším trolejovým vedením, než čímkoli jiným.

Vem si to tak: bude tam místo, bude tam někdo stát a řidič se rozčilovat. Zase tak pomalejší výměna tam taky není, toho místa tam stejně moc není.

Stránka 79 z 101 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/