Diskuzní fórum MHD Brno http://forum.bmhd.cz:80/ |
|
Trolejbusy 21Tr a 22Tr http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=6&t=312 |
Stránka 6 z 101 |
Autor: | Janatak [ 28 úno 2022 01:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Pupa píše: Dnes jsem jel zelenou 3016 a řidič byl stylový. Měl zelenou hlavu. Kolega kamoš z kurzu . Ještě nedávno měl to číro modrý |
Autor: | Pupa [ 27 úno 2022 23:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Dnes jsem jel zelenou 3016 a řidič byl stylový. Měl zelenou hlavu. |
Autor: | Ondrah98 [ 23 úno 2022 09:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Osobně bych si tipnul, že bude snaha prázdninové JŘ udržet do skutečných prázdnin (snad těch jarních). |
Autor: | MartinV [ 23 úno 2022 09:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Je to dáno nedostatkem řidičů, že DP stále nereaguje na (už zase zvýšenou, světe div se) poptávku ze strany cestujících? I když na některých linkách (např. 9) by to šlo celkem jednoduše řešit zvýšením kapacity vozů. |
Autor: | FD [ 23 úno 2022 08:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Jo, podobně jsem to měl s Drakem na lince 9 kolem Mendelu minulý týden odpoledne. |
Autor: | Janatak [ 22 úno 2022 14:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Jo, to můžu potvrdit přímo od kniplu 3056 na dnešní 03005. V nejvíc exponované špičce už museli lidi zůstávat na zastávkách, protože se jednoduše nevešli. |
Autor: | MtM [ 22 úno 2022 12:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Já myslím, že dostatek kloubaku není už teď, když půlka 30 jezdí zas v sólech, což v tomto intervalu ráno a odpoledne jezdí teda pěkně namáčklý. |
Autor: | PvvS [ 22 úno 2022 11:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Mezitím se odstřelí Tomkáč, to sníží spotřebu kloubáků. Aspoň dočasně. |
Autor: | Eda [ 22 úno 2022 11:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
No... jen abyste měli dostatek kloubáků i na plný provoz, potom co se odstřelí všechny 22Tr i ta zbylá patnáctka |
Autor: | OndraS [ 21 úno 2022 22:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
No on to bude takovej "závod", teoreticky by tady nejdýl měly ale vydržet 3603 a 3605. |
Autor: | 11 [ 21 úno 2022 22:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
OndraS: Před pár měsíci jsem si dělal legraci, že z řad 15Tr, 22Tr a 25Tr dojezdí jako poslední 15Tr. A ono to nakonec možná bude pravda |
Autor: | OndraS [ 21 úno 2022 20:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
3602 doježděna, a tímpadem nam zbývají v provozu 3 kusy. |
Autor: | Robert [ 18 úno 2022 15:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Souhlas s Adamem, Edou a dalšími. Ať je to tam komplet. |
Autor: | Eda [ 18 úno 2022 15:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
manil: Hlasuji pro 1) Typ validátoru/označovače je podle mne drobnost. Nehendikepoval bych vůz absencí plného odbavovacího systému. Navíc v budoucnu případně dosadit původní označovače a posunout poptávku se jeví jako drobná úprava. |
Autor: | adam_r [ 18 úno 2022 14:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Je potreba vzity v uvahu, ze pocet cestujicich pouzivajicich bezkontaktni jizdenku bude rust, zatimco pocet cestujicich na papirove jizdenky bude klesat. K tomu jeste treba pricit cestujici, kteri jezdili na "salinkartu" ne proto, ze je to levnejsi, ale proto, aby nemuseli resit nakup jizdenek nekde v automatu/trafice, hledat mince, atd. Pro takove je pipnuti kartou/hodinkami pri nastupu velmi atraktivni varianta. Takze dnes "akceptovatelne" reseni pro bezne linky nemusi byt akceptovatelne za 2-3 roky. |
Autor: | urbonaut [ 18 úno 2022 09:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
T2 taky jezdila na běžném pořadí víkendové desítky nebo pětky, a má jen jeden validátor. |
Autor: | Alanis [ 18 úno 2022 09:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Tak buď za A) budou retrovozy jezdit na nějaké zvláštní lince, kde bude informace o tom, že vozidlo nemusí být vybaveno validátorem u všech dveří, případně vůbec a nebo B) budou retrovozy jezdit na běžných linkách jako standardní pořadí a pak budou mít validátor u všech dveří. |
Autor: | pepola [ 17 úno 2022 23:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
11.2.2022 jsem jel vozem 3605, a PP tlumič už má "po sezoně". Otázkou je, zda má cenu to ještě řešit... |
Autor: | sominus [ 17 úno 2022 22:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Za mě asi 4) |
Autor: | Igor Mauricio [ 17 úno 2022 21:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Myslím, že v případě vozidla provozovaného v běžném provozu (i kdyby jen párkrát ročně) není nutné řešit odbavovací systém; každý rozumný pochopí, že tam je z logiky věci aktuálně používaný. Za mne, i za cenu "špatně" umístěných tlačítek, však určitě odbavovací systém jednotný - mít tam jeden validátor a pět klasických označovačů, bude spíše jako pěst na oko. Takže 1). |
Autor: | Tom S. [ 17 úno 2022 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
3) by byla ideální |
Autor: | Maulincio [ 17 úno 2022 20:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
2) Na straně dveří instalovat pouze staré označovače NJ na původní místa a validátory |
Autor: | PvvS [ 17 úno 2022 16:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
A nešlo by použít starší mikroelektroniky bez možnosti platit kartou ? Aspoň ve voze ? |
Autor: | TMB [ 17 úno 2022 16:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Záleží na tom, jak moc se počítá s využitím v běžném provozu. Pro to by bylo lepší zachovat stávající stav s validátory. Pokud půjde o výjimky třeba jen někdy o víkendu, pak jsou původní označovače a poloha poptávky "historičtější" a validátory bych dal v počtu 1-2 ks na madla proti dveřím (což by jednou bylo možné i odstranit). Nedával bych je na stěny kloubu, to je asi hůře bezezbytku odstranitelné. |
Autor: | manil [ 17 úno 2022 16:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr |
Vážené publikum, odborná veřejnosti, v rámci "renovace" retro trolejbusu 22Tr 3601 řešíme jednu otázku, na které se napříč zainteresovanými nejsme schopni jednoznačně shodnout, proto by mne zajímal váš názor. Jedná se o polohu a počet validátorů CVT25 ve vozidle. Původně bylo ve voze 5 označovačů Mikroelektronika NJ (u každého vstupu na pravé straně ve směru jízdy jeden). Při montáži validátorů, které jsou větší, bylo nutné posunout na madlech v prvním článku poptávkové tlačítko nahoru nad validátor (analogicky s tím se posunulo i 2. tlačítko). V zadním článku, zdá se, je poloha dle fotek původní. Trolejbus má být po renovaci pokud možno ve stavu po dodání/v první etapě provozu. Alespoň nějaké validátory ve voze být musí (jedná se o retro vůz, který musí být vybaven dle standardů IDS). Možné varianty řešení: 1) Vůz plně vybavit validátory u každých dveří dle současného stavu, ponechat nepůvodní polohy poptávkových tlačítek 2) Na straně dveří instalovat pouze staré označovače NJ na původní místa a validátory: 2a) Dát v počtu třeba 2 ks na madla na levé straně 2b) Dát v počtu 2 ks na jiné místo, např. na stěnu okolo kloubu 3) Použít jeden validátor u 2. dveří, zbytek staré označovače (toto by jistě ocenili elektrikáři, kteří by nemuseli tahat ethernet přes kloub) :-D 4) Použít dva validátory (u 2. dveří a např. u 5. dveří) a zbytek staré označovače. Při posuzování je mimo vzhledu a historické věrnosti důležité, aby byly validátory cestujícími snadno odhalitelné při nástupu do kterýchkoliv dveří, předpokládáme, že vůz bude možné nasazovat např. na nějakou víkendovou linku místo jiného vozidla. U ostatních retro vozidel je obvykle validátor u předních dveří (všechny tramvaje vyjma 2nápravových) a u autobusů B732, B741 a B951E a u ostatních dveří jsou označovače NJ. T2 má pouze odpojitelný validátor na vrátkách od kabiny, 15Tr má dva validátory (po jednom v každém článku) a RTO a ŠM nemají nic. Pokud vás napadne i nějaké jiné řešení než nějaké ze jmenovaných, sem s ním. Díky za názory. |
Stránka 6 z 101 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |