Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Trolejbusy 21Tr a 22Tr
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=6&t=312
Stránka 6 z 101

Autor:  Janatak [ 28 úno 2022 01:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Pupa píše:
Dnes jsem jel zelenou 3016 a řidič byl stylový. Měl zelenou hlavu.


Kolega kamoš z kurzu :mrgreen: . Ještě nedávno měl to číro modrý O:)

Autor:  Pupa [ 27 úno 2022 23:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Dnes jsem jel zelenou 3016 a řidič byl stylový. Měl zelenou hlavu.

Autor:  Ondrah98 [ 23 úno 2022 09:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Osobně bych si tipnul, že bude snaha prázdninové JŘ udržet do skutečných prázdnin (snad těch jarních). :D

Autor:  MartinV [ 23 úno 2022 09:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Je to dáno nedostatkem řidičů, že DP stále nereaguje na (už zase zvýšenou, světe div se) poptávku ze strany cestujících? I když na některých linkách (např. 9) by to šlo celkem jednoduše řešit zvýšením kapacity vozů.

Autor:  FD [ 23 úno 2022 08:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Jo, podobně jsem to měl s Drakem na lince 9 kolem Mendelu minulý týden odpoledne.

Autor:  Janatak [ 22 úno 2022 14:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Jo, to můžu potvrdit přímo od kniplu 3056 na dnešní 03005. V nejvíc exponované špičce už museli lidi zůstávat na zastávkách, protože se jednoduše nevešli.

Autor:  MtM [ 22 úno 2022 12:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Já myslím, že dostatek kloubaku není už teď, když půlka 30 jezdí zas v sólech, což v tomto intervalu ráno a odpoledne jezdí teda pěkně namáčklý.

Autor:  PvvS [ 22 úno 2022 11:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Mezitím se odstřelí Tomkáč, to sníží spotřebu kloubáků. Aspoň dočasně.

Autor:  Eda [ 22 úno 2022 11:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

No... jen abyste měli dostatek kloubáků i na plný provoz, potom co se odstřelí všechny 22Tr i ta zbylá patnáctka :-)

Autor:  OndraS [ 21 úno 2022 22:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

No on to bude takovej "závod", teoreticky by tady nejdýl měly ale vydržet 3603 a 3605.

Autor:  11 [ 21 úno 2022 22:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

OndraS: Před pár měsíci jsem si dělal legraci, že z řad 15Tr, 22Tr a 25Tr dojezdí jako poslední 15Tr. A ono to nakonec možná bude pravda :-)

Autor:  OndraS [ 21 úno 2022 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

3602 doježděna, a tímpadem nam zbývají v provozu 3 kusy.

Autor:  Robert [ 18 úno 2022 15:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Souhlas s Adamem, Edou a dalšími. Ať je to tam komplet.

Autor:  Eda [ 18 úno 2022 15:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

manil: Hlasuji pro 1)

Typ validátoru/označovače je podle mne drobnost.

Nehendikepoval bych vůz absencí plného odbavovacího systému.

Navíc v budoucnu případně dosadit původní označovače a posunout poptávku se jeví jako drobná úprava.

Autor:  adam_r [ 18 úno 2022 14:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Je potreba vzity v uvahu, ze pocet cestujicich pouzivajicich bezkontaktni jizdenku bude rust, zatimco pocet cestujicich na papirove jizdenky bude klesat. K tomu jeste treba pricit cestujici, kteri jezdili na "salinkartu" ne proto, ze je to levnejsi, ale proto, aby nemuseli resit nakup jizdenek nekde v automatu/trafice, hledat mince, atd. Pro takove je pipnuti kartou/hodinkami pri nastupu velmi atraktivni varianta. Takze dnes "akceptovatelne" reseni pro bezne linky nemusi byt akceptovatelne za 2-3 roky.

Autor:  urbonaut [ 18 úno 2022 09:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

T2 taky jezdila na běžném pořadí víkendové desítky nebo pětky, a má jen jeden validátor.

Autor:  Alanis [ 18 úno 2022 09:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Tak buď za A) budou retrovozy jezdit na nějaké zvláštní lince, kde bude informace o tom, že vozidlo nemusí být vybaveno validátorem u všech dveří, případně vůbec a nebo B) budou retrovozy jezdit na běžných linkách jako standardní pořadí a pak budou mít validátor u všech dveří.

Autor:  pepola [ 17 úno 2022 23:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

11.2.2022 jsem jel vozem 3605, a PP tlumič už má "po sezoně". Otázkou je, zda má cenu to ještě řešit...

Autor:  sominus [ 17 úno 2022 22:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Za mě asi 4)

Autor:  Igor Mauricio [ 17 úno 2022 21:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Myslím, že v případě vozidla provozovaného v běžném provozu (i kdyby jen párkrát ročně) není nutné řešit odbavovací systém; každý rozumný pochopí, že tam je z logiky věci aktuálně používaný. Za mne, i za cenu "špatně" umístěných tlačítek, však určitě odbavovací systém jednotný - mít tam jeden validátor a pět klasických označovačů, bude spíše jako pěst na oko. Takže 1).

Autor:  Tom S. [ 17 úno 2022 20:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

3) by byla ideální

Autor:  Maulincio [ 17 úno 2022 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

2) Na straně dveří instalovat pouze staré označovače NJ na původní místa a validátory

Autor:  PvvS [ 17 úno 2022 16:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

A nešlo by použít starší mikroelektroniky bez možnosti platit kartou ? Aspoň ve voze ?

Autor:  TMB [ 17 úno 2022 16:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Záleží na tom, jak moc se počítá s využitím v běžném provozu. Pro to by bylo lepší zachovat stávající stav s validátory. Pokud půjde o výjimky třeba jen někdy o víkendu, pak jsou původní označovače a poloha poptávky "historičtější" a validátory bych dal v počtu 1-2 ks na madla proti dveřím (což by jednou bylo možné i odstranit). Nedával bych je na stěny kloubu, to je asi hůře bezezbytku odstranitelné.

Autor:  manil [ 17 úno 2022 16:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trolejbusy 21Tr a 22Tr

Vážené publikum, odborná veřejnosti,

v rámci "renovace" retro trolejbusu 22Tr 3601 řešíme jednu otázku, na které se napříč zainteresovanými nejsme schopni jednoznačně shodnout, proto by mne zajímal váš názor.

Jedná se o polohu a počet validátorů CVT25 ve vozidle.

Původně bylo ve voze 5 označovačů Mikroelektronika NJ (u každého vstupu na pravé straně ve směru jízdy jeden). Při montáži validátorů, které jsou větší, bylo nutné posunout na madlech v prvním článku poptávkové tlačítko nahoru nad validátor (analogicky s tím se posunulo i 2. tlačítko). V zadním článku, zdá se, je poloha dle fotek původní. Trolejbus má být po renovaci pokud možno ve stavu po dodání/v první etapě provozu.

Alespoň nějaké validátory ve voze být musí (jedná se o retro vůz, který musí být vybaven dle standardů IDS).

Možné varianty řešení:
1) Vůz plně vybavit validátory u každých dveří dle současného stavu, ponechat nepůvodní polohy poptávkových tlačítek

2) Na straně dveří instalovat pouze staré označovače NJ na původní místa a validátory:
2a) Dát v počtu třeba 2 ks na madla na levé straně
2b) Dát v počtu 2 ks na jiné místo, např. na stěnu okolo kloubu

3) Použít jeden validátor u 2. dveří, zbytek staré označovače (toto by jistě ocenili elektrikáři, kteří by nemuseli tahat ethernet přes kloub) :-D

4) Použít dva validátory (u 2. dveří a např. u 5. dveří) a zbytek staré označovače.

Při posuzování je mimo vzhledu a historické věrnosti důležité, aby byly validátory cestujícími snadno odhalitelné při nástupu do kterýchkoliv dveří, předpokládáme, že vůz bude možné nasazovat např. na nějakou víkendovou linku místo jiného vozidla.

U ostatních retro vozidel je obvykle validátor u předních dveří (všechny tramvaje vyjma 2nápravových) a u autobusů B732, B741 a B951E a u ostatních dveří jsou označovače NJ. T2 má pouze odpojitelný validátor na vrátkách od kabiny, 15Tr má dva validátory (po jednom v každém článku) a RTO a ŠM nemají nic.

Pokud vás napadne i nějaké jiné řešení než nějaké ze jmenovaných, sem s ním. :-)

Díky za názory.

Stránka 6 z 101 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/