Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 76 z 101    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 101  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
Byl to předek z 3605. 3603 se teprve rozebírá.

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
22 Tr potvrzuji a vyvětrat se jeli minimálně muzejní 14Tr, 17Tr, T11

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
3603?

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Dneska dopo se z Medlánek vezl nalakovaný nějaký přední článek na 22Tr :)


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Technologie výroby tyristorů je možná stejná, ale materiál jiný.

Kdysi psal Jenku na K-repu, že např u TV3 byl problém, že byla "vyladěná" na součástky Tesla. Potom, co tam dali jiné značky, tak do nefungovalo. Možná by stálo za to se zeptat v Ostravě, am taky mají pár 21Tr.

Jinak doporučuju přečíst porovnání hw na této stránce.


Offline
26
17 led 2006 20:05
Pro Ondru:
cross-reference pro GTO tyristory:
http://www.dynexsemi.com/assets/GTO_Thy ... _X-Ref.pdf

jinak docela široký sortiment a bezproblémový sklad má Semikron, při odběru nad 10 ks začnou být i ceny rozumné. Samozřejmě nevím, jaké tam máte proudy a napětí a jestli to jsou kompatibilní pouzdra. Mám ale pocit, že vůbec nedělají GTO.
např.:
http://www.sindopower.com/en/Products-A ... -16-E.html


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
Náhrada za tento sortiment se hledá velice složitě. Musela by odpovídat typem pouzdra = montážně kompatibilní a musela by splňovat dané parametry. V podstatě by to byl stejně tyristor, ale jinej výrobce. Třeba to někdo dělá, nevím. O to ale nejde.
Jde o to, že ty tyristory jsou furt stejný. Vypadají stejně, akorát místo Polovodiče Praha mají napsáno ABB a jsou značeny jinými kódy. ABB prostě skoupilo Polovodiče Praha a prodává její sortiment svým jménem, jak je to dnes ve spoustě odvětvích běžné. Bohužel, nemůžu si pomoct, se změnou jména tyristoru přišla katastrofa v podobě níže popsaného faktu - tyristory stojí za prd. Důvod neznám.

3044 jsem dneska zprovoznil. Včera buchlý tyristor ABB jsem vymontoval, zjistil, že v šuplíku už nic nemáme, a tak nastala verze kanibalizace - z napůl vykuchaného kontejneru z vozu 48 (kastle se šrotuje na dvoře, už má uřízlou střechu) jsem si tyristor vzal, je to ještě samosebou starý "plovodičo pražský", podle stupně zahnusení ho odhaduju tak minimálně pět let starej. No a na něho 3044 momentálně jezdí a dlouho jezdit doufám bude.

ABB tyristor půjde opět na reklamaci; samosebou se zase ukáže, že příčina neznámá a jestli jsem ho náhodou nenamontoval špatně (mimochodem, ono to ani jinak než dobře namontovat nejde, není tam co zmrvit).

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ondra píše:
...nevím, jak si mám vysvětlit, že tyristor, co vezmu ze skříně a má napsáno na obalu "Polovodiče Praha", vydrží v trolejbusu 3 roky, a parametrově i pouzdrově stejný typ tyristoru s nápisem "ABB" vydrží minutu, hodinu nebo prostě dva dny, ale prostě je k ničemu. reklamace neuzány... prý to montujem špatně, ale vlastně nám nebyli schopní říct, co je našem postupu špatného, no...

Jestli to montujete špatně, tak ať vám ti chytráci ukážou, jak se to má montovat.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
To je ovšem smutný.
A tady má podnik rezervy, pane generální! :wink:

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ondro: dnes se bohužel pojem spotřební zboží chápe tak, že se má spotřebovat a koupit nové, nikoliv aby to co nejdéle vydrželo. :-?


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Nj, tak ono se tomu ABB docela vyplatí, když to bouchne každej týden, že...

Neexistuje žádná konkurenční firma, která by dělala tyristor se stejnými parametry a charakteristikou?


Offline
888
21 led 2006 12:26
Ondra: není možný to brát od někoho jinýho? Nebo to nechat nějak prověřit ve zkušebním ústavu? ty původní vs. dnešní ABB ?


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Já myslím, že to je tím, že jsou ty ABB jenom málo uleželý. Nechte je 10 let ve skříni, ony se naleží, dojdou a budou fungovat stejně jako dneska ty starý... :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
Samozřejmě, to my víme, však to děláme schválně, aby to nemohlo jezdit :D

Ještě jsem neřekl pro zajímavost, někteří se asi budou muset držet stolu - například ten dnešní buchlý 3044 tyristor (GTO) má cenu cca 20.000,-. Na 22Tr stojí sada tyristor-gate control unit-supply unit asi 55.000,-

kdo by to chtěl předělat na stykače a udělat z toho odporák :mrgreen: - stykač např pro 14Tr 15.000,-

To jen tak obrazně, v jaké cenové hladině se bavíme geek

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Ondra píše:
A daleko horší je to u 14TrM - tam už staré tyristory delší dobu nemáme a nové buchají jedna radost.


A proč? Protože to montujete špatně :mrgreen: #-o

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
No, ale já se teda nepochválím, protože se mi dneska vůz nepodařilo oživit do plného provozního stavu. Včera jsem to ještě předtím, než mi kolega přivezl náhradní vůz, po příjezdu našich mechaniků díky jejich vercajku spravil do stavu "možno dojet do vozovny", bohužel dneska se ukázalo, že řídící jednotka odpálila tyristor (nebo možná opačně), a kvalita současně vyráběných tyristorů (RCT, GTO i IGCT, prostě jakejkoliv) od firmy ABB je šílená, takže nový tyristor vydržel asi minutu (popojel jsem dvacet metrů a ozvala se pecka a hotovo). Nedávno proběhlé sympozium se zástupci firmy ABB (bývalé Polovodiče Praha, pohrobek ČKD Praha divize polovodiče) dopadlo tak, že tvrdili, že se ve výrobě tyristorů nic nezměnilo. Ale nevím, jak si mám vysvětlit, že tyristor, co vezmu ze skříně a má napsáno na obalu "Polovodiče Praha", vydrží v trolejbusu 3 roky, a parametrově i pouzdrově stejný typ tyristoru s nápisem "ABB" vydrží minutu, hodinu nebo prostě dva dny, ale prostě je k ničemu. reklamace neuzány... prý to montujem špatně, ale vlastně nám nebyli schopní říct, co je našem postupu špatného, no...

Takže zítra vytáhnu ze skříně POSLEDNÍ starý tyristor z Polovodičů Praha a předpokládám, že to na něho bez problémů pojede. No, a jak potom zdechne něco jinýho.... bude to zajímavý.

A daleko horší je to u 14TrM - tam už staré tyristory delší dobu nemáme a nové buchají jedna radost.

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Já chválím za vzorné hlášení poruchy na zastávce Podlesí :-D


Offline
888
21 led 2006 12:26
Ondra: pochvala za vzorné hlášení poruchy na dispečink. Kéž by byli všichni tak schopní jako ty. :wink:


Offline
1317
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
goldfinger : Ty 30 byly slušně zaplněné do poslední chvíle i směrem do Bystrce.Jel jsem kolem půl desáté(večer) z Kr.Pole a musím říct,že se to pěkně ze Skácelky narvalo.
Zpátky to,ale,bylo celkem děs,byl jsem rád,že jsem se do ní vlezl.Možná se ty 30 měly vypravovat v častějším taktu.Takhle už to jelo narvané z Podlesí a na Svratecké to bylo už k nehnutí.
Ale i tak,celkem podařená akce,myslím,že DPMB si zaslouží pochvalu,ta černá perlička linky 30 se dá omluvit. :applause:

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Mě trochu naštvali tím, že mi tak deset minut před půlnocí řekli, že jsou návaznosti na t-25/t-26. Já jsem to samozřejmě řekl tak čtyřem lidem, co potřebovali do Štefánikovy čtvrti, a když jsem na Mendláku nastupoval do další šaliny, tak jsem vypadal dost jako blbec.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
V Bystrci nikdo, kdo nechtěl nezůstal. Dispečeři to zvládli na výbornou :-)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Skoupil bych všechny dostupné 21Tr, pokud jsou aspoň v trošku slušném stavu. Přínosem je jednak nízkopodlažnost, jednak unifikace vozového parku. A když máme tak šikovné komínské dílny, byla by škoda toho nevyužít. Navíc interiér je daleko lepší, než u city iris busů. Na většině linek stačí a na ty páteřní se bude muset pořídit něco odpovídajícího, až bude krupica.Jak to je s plošinami u těchto ojetin, jsou tam původní, dodělávají se?

Jinak postřeh ze včerejšího ohňostroje - vracel jsem se možná poslední posilovou 30 o půl jedné a byla hodně zaplněná. Nevím, jestli po ní ještě něco jelo, původně měla premávat jen do půl jedné, ale už z Podlesí jsme odjížděli slušně zaplněni a na Svratecké naskákali další. Až na Skácelovu byla obsazenost maximální.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Ondra - to je dobrý výsledek. Je patrno, že investice do ojetin 21Tr aspoň co do spolehlivosti stroje, není vyhození peněz oknem.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
Včera byl historicky první den, kdy se do tabulek vozů odstavených na trati zapsal exjihlavský vůz. Zdechl jsem s 3044 na Skácelově, a to půl kola předtím, než jsem měl jet na parking trolejbusů na Podlesí jako posila rozvozu ohňostroje. Nakonec jsem to stihl, a to s náhradním vozem 3006 booze

Přéčinó bela chebná elektronka v řédící jednotce tyristoru z našeho podniko.

Píšu to proto, že je to opravdu první škobrtnutí dvojice 3044/3045, jinak zatím jezdí bez závad, Šmoulinka bude mít již 30 000 "brno km" pripitek

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
Ančto se tam řadil do času -kitty-

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2520 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 101  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 16:54
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]