Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 6 z 15    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Další
Autor Zpráva
Offline
2814
01 úno 2006 10:39
Ono by občas stačilo, kdyby oranžová nenaskakovala naráz ve všech směrech a byl by tam okamžik aspoň jedné či dvou sekund, kdyby ve všech směrech svítila červená aby se mohla bezpečně křižovatka vyklidit i těmi, kteří nestihli na ranžovou zareagovat tak, aby na červenou už stáli. Jenže zde má magistrát argument pro zvýšení propustnosti křižovatek, takže je otázka co je lepší? Bezpečnější křižovatka či vyšší propustnost křižovatky? Přestože odpočet na křižovatkách není špatný nápad, postačilo by i levnější řešení po vzoru rakouska, kde začne zelená blikat a člověk bezpečně zastaví i při vyšší rychlosti, nejlevnější stále zůstává nastavení semaforů tak jak jsem psal v úvodě svého příspěvku.


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
Ono by bylo ideální, kdyby u semaforu byl odpočet, kolik sekund zbývá do konce zelené. V jiných zemích to jde. U nás se holt utrácí za blbosti a na tohle už města nemají. U nás vím o pár semaforech v Praze a v Mostě.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Přesně tak. Navíc u šalin, které jsou daleko těžší tam tu žlutou ani nemáš. Je to prostě o situaci.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Ono je ovšem docela blbý, když po rozsvícení žluté nezvládneš bezpečně zastavit před hranicí křižovatky, ale než projedeš kolem semaforu, stihne na něm bliknout už červená. Třeba s kloubovým autobusem nacpaným pomalu do dvou pater (což může vážit dobrých 25 tun) se v takové situaci z rychlosti 50 km/h brzdí docela blbě. A pak je to opravdu o tom rozhodování ve zlomku sekundy.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Upřesním, že rozhodně nemyslím drzej průjezd na svítící červenou, to rozhodně ne! Celé je to o reakci a rozmyšlení během okamžiku. Jedni budou říkat, že je lepší hned brzdit neprojet naskakující červenou ale hrozí riziko zranění. Druzí to projedou s tím, že by nešlo bezpečně zastavit před hranicí křižovatky. A třetí řeknou "máš předvídat..."

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
xxx: co je lepší, osm zraněných nebo jeden mrtvý?


Offline
Uživatelský avatar

2566
13 črc 2009 13:42
V takových případech je mnohdy lepší přidat plyn a doufat, že se nezopakuje Lesnická.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
manil píše:
Co si vybavuji, tak k jedné MÚ s několika zraněními došlo u Anthroposu někdy v létě. Řidič byl nucen nouzově brzdit a ve voze popadaloa pomlátilo se asi 8 lidí.

No, nucen. Začal prudce brzdit, pač svítící žlutá na semaforu se chylíla na červenou. Jednak i tak nezabrzdil před hranicí křižovatky (tou čárou na silnici) druhak se mu tam pomlátilo dost lidí. Za dobrotu na žebrotu.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Jenda píše:
Včera jsem slyšel rozhovor dvou řidičů, že z 31 Tr je už několik desítek lidí zraněno kvůli citlivým brzdám. A dnes jsem to zažil na vlastní kůži, sice se snad nikdo nezranil, ale přišlo mi, že vůz zastavil okamžitě, jakoby se kously brzdy či co. Divím se, že se tento problém více neřeší.

Řidiči jsou vždy zaručený zroj pravdivých informací. :)

Nicméně je pravda, že 31Tr mají poněkud jinak chovající se brzdy než ostatní trolejbusy. I ve vyšších rychlostech je elektrodynamická brzda poměrně znatelně doplňována vzduchem a při prudším sešlápnutí pedálu je trolejbus schopen zastavit prakticky ne místě. Zřejmě je to tak nastavené proto, aby omezily tlaky na zadní nápravu, aby po několika letech provozu nezačala praskat jako na 25Tr.
Co si vybavuji, tak k jedné MÚ s několika zraněními došlo u Anthroposu někdy v létě. Řidič byl nucen nouzově brzdit a ve voze popadaloa pomlátilo se asi 8 lidí.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Já mám bohužel ani ne dokumentačku, ale maximálně důkazovku :D počkám, zda se i přes nepřízeň počasí někdo nepochlapí líp, na mojí fotce je ta cedule rozmazaná za pruhem vody na skle... :-|

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

631
15 dub 2013 15:57
To by chtělo šoto ...

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Mimochodem 3642 dnes nefunguje přední BUSE a jezdí s cedulí za čelním sklem :mrgreen:

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
2695
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jel jsem včera dvěma ŠkodoSorama na 37 a 26 z Osové na Čtvrtě a odsud na Konečného náměstí a nemůžu si stěžovat, plynulá klidná jízda, brždění pozvolné. V obou případech jsem seděl na sklopkách v předním ddíle a naprosto v pohodě. Přijde mi, že u některých kusů je to brždění upravené. Jel jsem mezi 12:15 - 12:40, ale která čísla to byla, bohužel nevím. O té úpravě brzd jsem četl jen u 3618, možná se to týká dalších kusů.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
mh píše:
Hodí se dodat, že to většinou byl následek krizových situací, kdy se řidič snažil zabránit nějakému střetu..

To nepopírám, ale má dnešní zkušenost je při příjezdu do zastávky, kde nehrozilo žádné střetnutí.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

3341
13 lis 2004 11:58
Jenda píše:
Včera jsem slyšel rozhovor dvou řidičů, že z 31 Tr je už několik desítek lidí zraněno kvůli citlivým brzdám. A dnes jsem to zažil na vlastní kůži, sice se snad nikdo nezranil, ale přišlo mi, že vůz zastavil okamžitě, jakoby se kously brzdy či co. Divím se, že se tento problém více neřeší.


Hodí se dodat, že to většinou byl následek krizových situací, kdy se řidič snažil zabránit nějakému střetu..


Offline
88
26 dub 2011 09:13
No, já jen předávám to, co jsem zaslechl....


Offline
2814
01 úno 2006 10:39
Tukator: měl jsem za to, že sedadlo řidiče je v autobusu stejné jako v trolejbusu, v autobusu s ním nemám problém, sedadlo se dá nastavi, naklonit atd.....


Offline
1589
18 led 2009 10:06
MartinV píše:
Jenda: zabrždění je sice prudší, ale ruku na srdce - neměli by se cestující za jízdy držet? No mch. z dieselové verze SOR mám zase jinou zkušenost, a sice roztrženou kůži. Ale to už prý spravili.

To měli, ale jenom když stojí pokud si dobře vybavuju SPP IDS JMK.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
88
26 dub 2011 09:13
Já zase slyšel (manžel naší kolegyně ji řídí), že údajně má problém s dobržďováním. Údajně prý ŘJ při dobržďování spustí staniční (nebo jak se to jmenuje) brzdu dřív, než šofér zastaví, tudíž tam vzniká cukanec. Onen řidič prý proto vjíždí do zastávky pod plynem, aby k tomu nedošlo.
Dále je tam prý ergonomicky špatné sedadlo řidiče, kdy je údajně hrana sedadla mírně zdvihlá a po šichtě je celý rozlámaný... Tlačí to prý do stehen a děla to neplechu.


Offline
Uživatelský avatar

6916
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jenda: zabrždění je sice prudší, ale ruku na srdce - neměli by se cestující za jízdy držet? No mch. z dieselové verze SOR mám zase jinou zkušenost, a sice roztrženou kůži. Ale to už prý spravili.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Včera jsem slyšel rozhovor dvou řidičů, že z 31 Tr je už několik desítek lidí zraněno kvůli citlivým brzdám. A dnes jsem to zažil na vlastní kůži, sice se snad nikdo nezranil, ale přišlo mi, že vůz zastavil okamžitě, jakoby se kously brzdy či co. Divím se, že se tento problém více neřeší.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Interiérové osvětlení v těchto vozech je poměrně nesmyslně zapojené - v zadní části za kloubem svítí jedna zářivka úplně vzadu, pak kloub a vepředu dvě zářivky. V přední části to chápu, ale vzadu je poměrně tma.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

3973
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Ondra K. píše:
Je to opravdu zdechlina? Kolem 19:00 jsem tam viděl nějakou odstavenou 31Tr a byla u toho nehodovka PČR.


Že by nehoda? Čas odpovídá, tahle 31Tr je ta, cos viděl...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6164
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Je to opravdu zdechlina? Kolem 19:00 jsem tam viděl nějakou odstavenou 31Tr a byla u toho nehodovka PČR.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3973
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Jedna zdechlina na Staré Osadě...

Příloha:
DSC_5399.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 364 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 kvě 2024 18:40
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]