Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 14 z 229    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 229  Další
Autor Zpráva
Offline
790
25 led 2006 09:46
Koupit trolejbus asi lze, ale cena ve statisících Kč. Otázka je, zda také s průkazy způsobilosti, či zda DÚ v Praze bude ochoten akceptovat změnu majitele. Tuším, že nyní se liší vlastník a provozovatel, tudíž vlastnik by asi změnit šel.

A stát se provozovatelem znamená získat licenci k provozování drážní dopravy, což zase předpokládá mít odpovědnou osobu s praxi v drážní dopravě a odpovídající kvalifikací. A samozřejmě smlouvu s DPMB, že vás na jeho trolejbusovou dráhu pustí.

A u historického trolejbusu 1x ročně revize UTZ-E, technickou prohlídku a brzdové zkoušky, každých 6 let revizi UTZ tlakového.

To vše je v podstatě nezbytné minimum.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Trolejbus nevím, ale soudě podle autobusů, se ti:

a) protočí panenky
b) stane, že nebudeš mít osobní život, protože tě rodina zavrhne
c) stane, že budeš muset dělat v práci přesčasy a mít ještě dvě brigády navíc, abys měl na nový gumy a na rohlík
d) stane, že na tebe nepoletí vůbec žádný holky, jen hromada fotičů, ale zas tě budou uctívat
e) sstane, že nebudeš počítat výdaje a desetitisíce, ale na statisíce
f) nikdy nepovede sehnat kvalitní parkování
g) stane, že najdeš hromadu kontaktů na spousty překupníků náhradních dílů a seznámíš se blíže s majiteli všech vrakovišť kolem tebe

:mrgreen: :mrgreen:

Teď vážně
To nejde úplně říct. Když jsem letos řešil okup 21Tr, šlo o cenu šrotu, což bylo nějakých 70tis Kč s tím, že auto bylo nekompletní a nebylo možné s ním jezdit. Plus odvoz na tahači po Brně cca 10tis vč. naložení a složení. Údržba v provozuschopném stavu, co si pod tím představuješ? Zachování v původním stavu, jen dolívat olej a jezdit? Opravy řešit formou nových dílů nebo použitých z jiných likvidovaných aut? Nutno také někde parkovat atd. Já mám parkování za 1.500 Kč měsíčně, ale není to pod střechou.

Za sebe mohu říci, jak to vypadá s autobusy:
- LC 735 jsem kupoval za 70 tisíc a vzhledem k pokročilé korozi karoserie, kdy by oprava stála 400 až 500 tisíc, jsem to prodal za 30 tisíc do kovošotu v Prostějově (v podstatě jako skelet, použitelné věci jsou uschovány, případně si je vzali jiní sběratelé)
- B952 stála 50 tisíc, dalších 20 tisíc převoz ze Slovenska a zprovoznění základních věcí po dvou letech stání, 14 tisíc ročně pojistka, dalších cca 50 tisíc jsem v tom na dílech, který ale z velké části nejsou nový, teď nedávno použitá nezezlá plechařina za 11tis od Kačeny, 5 tisíc za nový osvětlení...
- C734 stála v nákupu 200tis, krom nových pneu za 15tis jsem nic jinýho neřešil, teď budu ladit renovaci sedaček, příští rok bude potřeba poladit střecha, oboje hádám cca 50tis, pojistka skoro nula, má to testaci HV
- LC936 byla za 90tis, je potřeba vyvařit levou stranu vzadu (30tis), nový pneu (15tis), nový čelní sklo (z vrakoviště od Kačeny za 3tis)

Provoz těch autobusů... Pojistku mám za 14tis ročně, ale mám tam velký slevy, protože tam mám všechny auta, skůtr, autobusy, byt, pojistku na blbost... Takže lepší ceny. Původně to mělo být nějakých 40tis. Nafta, olej, provozní náplně, to nejde úplně říct, ale něco viz foto dole, gumy jsem psal, pokud s tím najedeš pár tisíc km ročně, tak se ti zase nevyjebe nic extra drahého, ale třebas generálka motoru do Karosy 700 je otázkou tak kila, když to bude pořádně, a když najdeš někoho, kdo to bude umět. Já jezdím na údržbu a servis do Tourbusu, takže nevím, kolik to stojí v DP, ale zadarmo to samozřejmě není. Trolejbus ti taky neudělají v každé garáži, pokud jde o mechanické části.

On ten trolejbus v těch nákladech na údržbu nebude o moc rozdílný. Kolik by stál provoz, těžko říct, ani nevím, zda by to bylo reálně možné.


Offline
Uživatelský avatar

3689
08 čer 2005 23:12
Když se řeší zachování historického trolejbusu. Zajímalo by mě, na kolik by to vyšlo, kdyby takový trolejbus chtěla odkoupit soukromá osoba, následně jej udržovat v provozuschopném stavu (případně údržbu outsourcovat u DP) a provozovat pod komunálními dráty.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Okolo spalovny natahují vedení. Ale některý výložníky jsou zajímavě pozohybané


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Přihodil jsem klouby k 26Tr.


Offline
478
14 úno 2014 15:19
Brno
Prosím administrátory o založení podsložky do fóra : Trolejbusy 27Tr. Díky


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
No, řekl bych, že drátaři teď měli víc než dost práce na Netroufalkách...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Na úrovni mostu přes TT na SS chybí i stožáry.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Ono to má ke zprovoznění hodně daleko, chybí tak polovina výložníků..


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tipl bych si, že se využívá toho, že zprovoznění trati vyžaduje dokončení mostů na Bělohorské, a postup prací na Tomkáči zatím nevyžaduje přerušení trbus provozu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Budování Jedovnické nějak usnulo. To zas drátaři nemaj materiál, nebo jsou odvelení jinam ?


Offline
200
27 pro 2004 12:45
Na toto jsem dnes narazil: https://www.cs-dopravak.cz/trolejbusy-dale-zlevnuji-skoda-miri-k-vitezstvi-v-bratislave/


Offline
31
04 úno 2019 19:33
PvvS: Člověk plánuje a Bůh se směje... Do té budoucnosti může ještě zasáhnout tolik faktorů.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Stačí si projít poslední 3-4 stránky nazpátek a bude jasnější, jakou budoucnost mají 22Tr a 25 Tr.


Offline
31
04 úno 2019 19:33
Ondrah98: Ono to docela vychází. Zatím. Je potřeba si uvědomit, že jednak je Brno v situaci velkého deficitu trolejbusů obecně. Jednak se poslední roky mnohem víc vyřadilo, než zařadilo a také nové parciální vozy skýtají spoustu možností rozšiřování trolejbusové trakce na úkor autobusové. Ale to ještě není na pořadu dne, protože zatím je trolejbusů opravdu málo. V první fázi, kdy dorazí 40 kolubáků, to patrně povede k tomu, že bude některá další trolejbusová linka převedena do kloubů. Logicky se to nabízí. Ano, staré klouby se budou vyřazovat, ale snad né všechny najednou. Pominu-li dvě 15Tr, tak jsou 22Tr a 25Tr plně nízkopodlažní vozy, produkují stejné emise jako nové trolejbusy a jediná vada na kráse je absence klimatizace. Což vadí tak 2 měsíce v roce... Tudíž vyřadit všechny tyto vozy najednou a stejně tak vozy 21Tr by bylo dle mého názoru chyba. Samozřejmě, pokud vůz najede km do SO a ta by stála přes půl mega, je asi rozhodnuto. Ale pokud je to vůz v dobré kondici a SO by byla za hubičku, je asi škoda, aby ještě neposloužil. Navíc bude jistě politický tlak vyřadit i všechny 14Tr a to dřív, než přijdou nová sóla. Takže "staré kloubáky" budou muset nahradit i přestárlé 14Tr-ky. Tudíž pokud časem opravdu dojde 40 + 40 vozů a ze starších modelů zůstane několik slušných ještě v provozu, je to relativně OK. Ovšem je na místě hned vypsat další výběrko a stanovit strategii, kde začne Brno nahrazovat autobusy pariálními trolejbusy. Aspoň bude DPMB lehce v předstihu, než EU striktně nařídí opustit v MHD fosilní paliva...


Offline
586
25 říj 2019 10:12
11: Tak pak už to tak hezky nevychází, ale pořád je tu výběrko na ty skládačky, kterýma se to dá doplnit. Ovšem pak už narážíme na realitu jako je kapacita dílen... Pak ještě ty zmíněné prohlídky. No začínáte mě přesvědčovat, že to tak pěkně nevychází, jak se mi zdálo na začátku. :-)


Offline
31
04 úno 2019 19:33
Janatak: A co se tak šušká, bude to od 29. 9. ještě veselejší :-)
Ondrah98: 14Tr je provozních 13 kusů. To, že se ty Slatinské momentálně využívají minimálně, je způsobeno pouze dočasnou výlukou linky 31. Od 1. 12. se může opět ve všední dny stávat, že bude vypraveno 12 kusů 14Tr současně.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Koukám, že na komínských kurzech dneska povícero slatinských vozů...

3025 - 025 49
3026 - 032 01
3015 - 039 01

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Současný stav provozu dostatečný nejni. Právě 2018, 2019 bych bral jako poslední roky, kdy se dá počítat s reálnýna datama. Navíc se aktuálně jede poměrně na doraz.
Až se situace plně vrátí k normálu, tak to bude jiná.
Co třebas nastane, až 26Tr, 31Tr začnou nabíhat do prohlídek ? Dodaný skoro zaráz, kilometrický rozdíly budou minimální. kapacita dílen minimální. Bude možný bez zásahu do provozu s klidem odstavit třebas 4 vozy do dílen na měsíc na GO, a k tomu pár vozů na dvůr s naběhanejma kilometrama / poruchou / havárkou ?


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Rok 2019 si myslím, že už nemá vypovídající hodnotu... Je současný stav provozu dostatečný? Je potřeba někde navyšovat kapacitu přidáním spojů? Je takové přidání spojů reálné? (finančně, personálně) Navíc je otevřené výběrko na ty skládačky, tam by se nějaký potenciál (co do počtu) ještě skrýval, kdyby nestačilo to, co snad doufejme bude (40+40). Problém bych spíš viděl v čase, v ideálním rozpoložení za víc než 2 roky od teď je při současném stavu velmi daleko.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jakub S. píše:
Já napočítal aktuálně 73 provozních sól a 49 kloubů o celkové kapacitě 10500 osob. To znamená, že k dnešnímu datu jsme -1400 osob kapacity oproti konci roku 2019.

Takhle se to podle mě nedá počítat, počet obrátek toho vozidla je dán taky dobou prostojů na konečných.


Offline
Uživatelský avatar

3085
29 srp 2009 19:30
Ondra98: Spočítej to znovu. Prvně bych to začal porovnávat s rokem 2019. Dnešní pohled do evidence by zcela určitě neumožňoval vypravit stejnou kapacitu jako jako v roce 2019. A stejně tak by byl problém i se současným, byť dlouhodobě omezeným (trolejbusy jezdí už od doby předkoronavitové podle PDP), bezvýlukovým provozem.
Já napočítal aktuálně 73 provozních sól a 49 kloubů o celkové kapacitě 10500 osob. To znamená, že k dnešnímu datu jsme -1400 osob kapacity oproti konci roku 2019.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Zapomeňme na realitu výběrek a vezměme to jen početně. Pokud to budeme brát i s tou opcí, tak je to 40 sól a 40 kloubů. Pohledem do evidence je provozních 7x 14Tr, 50x 21Tr = 64 sól a 2x 15Tr, 8x 22Tr, 8x 25Tr = 18 kloubů. Tj. dohromady 82 vozů na vyřazení a oproti tomu 80 nových vozů. S tím, že se zvýší poměr kloubů tj. zvýší se možná celková přepravní kapacita. Nevím, co se vám nezdá na počtech, mě to vychází.


Offline
Uživatelský avatar

3085
29 srp 2009 19:30
Podle hrubých propočtů kapacity vozidel (kloub 110 osob a sólo 70) jsme byly na konci roku 2019 na 11900 osobách při 142 vozech. Na konci minulého roku to už bylo 10740 osob při 126 vozech. A v průběhu letošního roku dochází k dalším odstavům.
Aktuálně lze jako perspektivní považovat vozy 26Tr, 31Tr a budoucí 27Tr + snad 40 nových sól z aktuální zakázky. To dělá kapacitu 11200 osob při 120 vozech. Ke kapacitě z roku 2019 tedy chybí ještě 10 sólo vozů. Pokud bych neuvažoval s žádnými novými sóly, kapacita perspektivních vozů je jen 8400 osob.

Pvvs: Neuzavřené je teď jen to na "skládačky" o velikosti 2-40 trolejbusů. Pokud se nepletu, tak také leží u ÚOHSu. Zbytek výběrek (60 parciálů, 15 parciálů a 45 standardních) byl zrušen v dubnu 2021.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Pochybuju. S aktuální rychlostí vyřazování 21tr, plánovaným vyřazením 22Tr a 25Tr budeme rádi, když se udrží aspoň stávající stav. Spíš si myslím, že DP těžce kalkuluje se snížením vypravenosti po zavření tomkáče.

No 40 je možná kvůli těm neuzavřeným výběrkám co leží u UOSH.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5705 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 229  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 dub 2024 21:36
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]