Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4789 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 192  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: dnes, 00:05 

Příspěvky: 4236
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Tohle by v Brně neprošlo? Nemám ponětí o nákladech na zbrněnštění.
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 42&secid=1


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 dub 2019 13:26 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 186
Od: 18 kvě 2009 18:38
Bydliště: Pardubice
Podle článku https://mhd86.cz/2019/04/10/dpmb-pokrac ... wiC63wJRuo se DP bude snažit získat i 9Tr - stále tedy platí sna odkoupit zpět některou z původně brněnských 9Tr?

_________________________________
14Tr a 15Tr


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 bře 2019 21:19 

Příspěvky: 794
Od: 28 čer 2014 21:40
Robert: vůbec ne, stačí na každej vůz tak pět šest hnacích náprav, a tento proběh dosahne :mrgreen:

_________________________________
20 LET provozu 21Tr v Brně


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 bře 2019 21:16 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5431
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
Životnost autobusu taky dost ovlivňuje existence spalovacího motoru, který při svém chodu neustále produkuje vibrace, kterými namáhá karoserii.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 bře 2019 21:12 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1693
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
by mě zajímalo, co bude, až se začnou kastle 24Tr/25Tr rozpadat.
Nahradí se novým trolejbusem, nebo dojde k zastavění jejich výzbroje do nové kastle?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 bře 2019 19:51 

Příspěvky: 4236
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
U těch pětadvacítek ale jde o součet, ne? :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 bře 2019 19:21 

Příspěvky: 794
Od: 28 čer 2014 21:40
No jo, ale ber to s rezervou. Třeba tu životnost počítali jinak.

_________________________________
20 LET provozu 21Tr v Brně


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 bře 2019 19:09 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 297
Od: 29 led 2015 21:34
Bydliště: Brno - Žebětín
Díky za vysvětlení e_smile

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 bře 2019 17:49 

Příspěvky: 794
Od: 28 čer 2014 21:40
Tak zásadní rozdíl je v tom, že trolejbusy jako 14Tr, 21Tr jsou celosvařence. Oproti tomu Karosy, Citelis atp, jsou montované celky.
Potom taky skutečně kastle trolejbusu, který je od počátku trolejbusem, je dimenzovaná na dynamické namahání střechy, což třeba 25Tr řeší tím, že jde o karoserii CNG.
Životnost vozu se pak nebere jako životnost kastle, ale životnost celku. U některých vozů kastle shnije dřív než dojde život motorům a podvozkovým komponentům, někde je to zase naopak. Devítikilo shnije a rozlomí se,14Tr shnije stejně, ale pořád drž pohromadě. Zastará komponentama, a morálně. U 21Tr jde všechno tak nějak pospolu, shnije, nebudou na ni ND a bude nemoderní cca ve stejnej den.
Minulej tejden jsem si byl v Medlánkách půjčit nevratně jeden díl z odstaveného Citelisu18M. Stojí jich tam víc, zvenku vypadají, že kdyby se to naleštilo a spravily odřeniny, bude to nový auto. Pod hromadou plastů je ale vyběhaná pastouška. Motor na konci života, převodovka na konci života, náprava před koncem, karoserie ohnilá, trubky pod autem sežraný, podlaha rozklížená.
Nemam předtsavu o kilometrickém proběhu autobusů. Pro představu cca největší nájezdy u trolejbusů "neaktualních" typů:
14Tr: 1,4 milionu km
15Tr: 1,4 milionu km
21Tr: 1 milion km
22Tr: 900.000 km
25Tr: 600.000 km

_________________________________
20 LET provozu 21Tr v Brně


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 bře 2019 17:24 

Příspěvky: 2013
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Trolejbusová karoserie by měla být vyztužena kvůli výzbroji na střeše a sběračům? Ale třeba se pletu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 bře 2019 17:17 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 297
Od: 29 led 2015 21:34
Bydliště: Brno - Žebětín
Často čítávám, že trolejbus má delší životnost než autobus. Dlouho jsem uvažoval, z čeho vychází. Např. v článku na webu čs-dopraváka psali, že vzhledem k tomu že 24Tr má autobusovou karoserii, tak už po 13 letech dosluhuje. A on by byl nějaký rozdíl, kdyby byla speciálně vyvinutá kastle pro trolejbus? 21Tr by tady snad taky nebyly tak dlouho bez GO.
Když srovnám autobus a trolejbus - jediný rozdíl je asi v tom, že od elektromotoru nejde tolik vibrací. Ale to neřeší to, proč by na tom měly být autobusové karoserie hůř, možná právě spíš líp, jestli jsou dimenzované na větší zatížení od vibrací.
Nevím, celkem by mě zajímalo v čem je rozdíl :).

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 21:51 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1451
Od: 07 dub 2006 09:03
Jediné dva smysluplné záměry z toho dlouhého výčtu jsou trať k Leskavě na terminál ČD a obsluha Nové Zbrojovky. Úplně mimo je linka ze Žabin na odsunutou rolu, bo NMT v původní podobě nebude, takže by od role do Žabin neměla kudy jet - Příkop je jednosměrný.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 21:45 

Příspěvky: 1008
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Naopak trasa od Kampusu na Vodařskou mi dává smysl už v současné zástavbě a po rozšíření ul. Vinohrady by ji šlo postavit už dneska.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 21:44 

Příspěvky: 1008
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tratě Chironovou do St. Lískovce a Husovkou mi přijdou jako hodně velkej úlet. :lol: Baví mě to hodně.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 21:30 

Příspěvky: 21
Od: 29 lis 2017 11:29
Jsem příznivcem fantazírování, ale postaveného aspoň trošku na realitě. Ve většině těch návrhů vidím jediné - zlomit odpor části veřejnosti k odsunu nádraží. Proto megalomanie typu trolejbus z Vinohrad po Táborské. Zkrátka v duchu toho, aby (skoro) každá městská část měla na novou rolu přímý spoj. V případě Šlapanic je tato snaha navíc naprosto kontraproduktivní, zde díky dvěma zastávkám vlaku bude nové nádraží dostupné víc než solidně, to spíš lidi zapláčou po spojení do centra. No stejně, u většiny projektů to vidím na typické - papír snese vše. Možná jsem zaujatý, protože propojení Slatiny a Vinohrad mi v hlavě leželo už dlouho předtím, než se objevil tento návrh, ale lepší propojení slatinské větve se zbytkem sítě by se prostě podle mě hodilo zachovat. Samozřejmě s linkou od Vinohrad, Líšeň je se Slatinou spojena kvalitně pomocí a-78 a případný přímý spoj od Jírovy přes Olomouckou na nádraží by díky šalině nevyužil asi ani ten poslední nepřestupování chtivý důchodce. Na tom by vydělal opravdu jen slatinský Kaufland, nic jiného.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 21:06 

Příspěvky: 794
Od: 28 čer 2014 21:40
Jé to je všechno hezký, a jaký trolejbusy tam budou jezdit? :D a kde budou parkovat, až si vozovny zacpeme dalšíma kloubákama?

_________________________________
20 LET provozu 21Tr v Brně


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 21:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 724
Od: 16 bře 2013 21:03
Bydliště: Bystrc, Černého
A kudy ten trolejbus chcou vést na Štouračovu? Doufám, že ne přes to parkoviště. sarcastic


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 20:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2649
Od: 07 kvě 2008 20:25
Bydliště: Brno-Žebětín (Kamechy)
Detail.

Šťouračova neexistuje - nechápu kde to lidi furt berou.
A v celku bych chtěl vědět kde se to tam bude točit sarcastic

_________________________________
9 z 10 staro-novejch mechošů doporučuje piercing:-P (aktualně jich mám na těle víc jak 20....)
certifikovaný piercer


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 19:37 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 697
Od: 21 lis 2010 09:08
Kdyby nestačilo fantazírování ohledně manipulační tratě mezi Líšní a Slatinou, tak můžete fantazírovat ohledně nových plánů města Brna. Součástí konceptu nového územního plánu jsou totiž tyto zásahy do trolejbusové sítě:
KAM Brno píše:
- prodloužení trati v Bystrci z Černého na Šťouračovu,
- prodloužení tratě z ulice Petra Křivky na Kamenném vrchu do Bosonoh,
- prodloužení tratě z ulice Chironovy na Kamenném vrchu do Starého Lískovce,
- prodloužení tratě z Osové ve Starém Lískovci k nové železniční zastávce Starý Lískovec,
- prodloužení tratě z Univerzitního kampusu v Bohunicích ulicemi Kamenice a Vinohrady k novému administrativnímu a obchodnímu centru na ulici Heršpické a dále ulicí Vodařskou k novému nádraží ČD,
- prodloužení tratě z Mendlova náměstí po Husově a Bulvárem k novému nádraží ČD,
- vytvoření nové trati z Žabovřesk novou větví odbočující z Kounicovy po Šumavské na Sportovní a Novou třídu k novému nádraží ČD,
- prodloužení trati z Vinohrad z Pálavského náměstí na Táborskou ulici a k novému nádraží ČD,
- změna trati z Tomkova náměstí do Vinohrad ulicí Dukelskou a dále bývalým areálem Zbrojovky (bytová zástavba) na ulici Bubeníčkovu,
- změna trasy ze Šlapanic do Brna novou komunikací na Slatinu přes Černovickou terasu na Olomouckou a k novému nádraží ČD,
- vytvoření nové tratě od nového nádraží ČD do Dolních Heršpic a Přízřenic s ukončením v nákupním centru Brno-jih – pouze ve Variantě I.

_________________________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 19:20 

Příspěvky: 108
Od: 30 kvě 2010 19:33
Z vozovny bez vyhýbky, stačí jedna ve vozovně a pak jen sjížděcka před větvením od Bělohorské, ne?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 16:08 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2724
Od: 29 srp 2009 19:30
V jakési dokumentaci pro dočasnou stavbu TV na Jedovnické a Bělohorské je jasně psáno, že se jedná o cca 35 průjezdů denně v obou směrech dohromady (reálně tedy cca 12-15 vozů tam a zpět + výměny). Vzhledem k plánovanému charakteru trasy na Jedovnické (ryze manipulační) si myslím, že možnost projetí odkudkoliv-kamkoliv je zcela nesmyslná. A linka Jírova - Černovičky - Hlavní nádraží snad nikoho nenapadla ani ve snu. Tomu říkám oproti trati pro běžnou linku pár. Navíc si nejsem jistý, zda to brněnští drátaři do přijatelnější podoby zvládnou :).
Slatina by měla převzít výpravu pouze dočasně, po dobu výstavby VMO Tomkovo nám. - Rokytova. Vzhledem k následnému přebudování Jedovnické na VMO to bude doopravdy jen dočasně.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 14:19 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3621
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
Co jsem slyšel za informace, je snaha mít kruháč projetelnej ze všech do všech směrů snad vyjma toho kříže stop ze Šlapek a do Slatiny.

Čemu říkáš pár vozů denně? Pokud to chápu dobře, Slatina má převzít výpravu na linky 25/26 z Husovic a to rozhodně nezapadá do definice "pár vozů denně". Než nějaké zbastlené řešení, ať to raději funguje pořádně. Prostě i za cenu, že se sem holt bude muset nějaká ta zlatka nasypat. Jestli díky tomu budou muset drátaři překopat onu část kruháče do jiné = přijatelnější podoby, bude to jenom dobře. Současnej stav tv je prasákovina - v momentě kdy tudy jedu pomalu, bo jinak vypadnou faje, ostatní řidiči mi před vůz najedou kolikrát pár centimetrů před čumákem, jenom proto, že musím jet pomalu, v pořádku není.

Pár let je celkem dlouhá doba.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 13:51 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2724
Od: 29 srp 2009 19:30
V tom kvadrantu nad kruháčem žádný vyhýbky a sjížděčky být nemusí (stačí ta současná. Stopa směr Bělohorská může vycházet již z vozovny paralelně se stopou do kruháče, na těch pár vozů denně tam nemusí být ani vyhýbka. Ve směru z Bělohorské stačí zase křížení a sjížděčka kousek před dnešní výhybkou Řípská/Hviezdoslavova. Kvůli těm pár letům bych nehledal žádná složitá řešení...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 11:11 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3621
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
Ještě k té manipulační trati Bělohorskou a Jedovnickou, jsem velice zvědav, jak se drátařům povede do kruháče napasovat čtvrtou obousměrně pojížděnou trolejbusovou trasu. To je tak o tom celou severní polovinu kruháče strhnout a pověsit znova. Přičemž dle geometrie křižovatky bude největším problémem umístit sjížděčku/výhybku v kvadrantu Hviezdoslavova x Bělohorská, tam to vzhledem k jízdním pruhům vychází hodně natěsno.

Asi nějak takto...

Příloha:
Slatinsky kruhac BELOHORSKAmala.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 úno 2019 21:49 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5431
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
goldfinger píše:
Když bude někdo přemýšlet, tak začne připravovat prešpurskou radiálu a příjezd od D2 bude vyřešen.

V rámci posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) se v současnosti projednává naráz celý úsek od MUK Rokytova až po napojení v křižovatce Hněvkovského x Kaštanová.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4789 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 192  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: prototyp401, Radek Havlík a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 dub 2019 08:28
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]