Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 46 z 229    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 229  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Vážně u nás tohle někdy jezdilo, nebo má Transphoto (nepříliš překvapivě) chybu?

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

760
21 lis 2010 09:08
LukinT píše:
Někdy v týdnu dodám fotografii měřicího zařízení. Přítlak se skutečně měří při dosednutí botky na vodorovnou plochu umístěnou v dané výšce, tudíž by přítlak neměl záviset na výšce troleje.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Obrázek


Offline
Uživatelský avatar

270
31 led 2010 23:09
Bylo to lehce vyčerpávající, ale myslím že už to chápu biggrin Děkuji všem. A teď ještě k té 3502 ... máte někdo ňáký fotky nebo aspoň info jak probíhá rekonstrukce?


Offline
Uživatelský avatar

760
21 lis 2010 09:08
Tin píše:
Kvůli podélnému tlaku v koncové části ale bude více namáháno to místo zalomení -- a bude nutné posílit místo zalomení.

To byl právě problém sběračů na trolejbusech 31Tr v prvních týdnech provozu, kdy docházelo k jejich lámáni. Nyní již jezdí s vyztuženými sběrači.

_________________________________
Obrázek


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Rozklad síly působící na trolej musí být vždy stejný bez ohledu na tvar tyče, klidně tam může být uzel místo rovného/zahnutého klacku. (Za předpokladu, že je botka volně pohyblivá a tyč dostatečně pevná.)
Síla ve směru tečny se rozkládá na složku kolmou k troleji (svisle vzhůru) a na složku dopřednou. A tyto tři síly jsou vždy stejné, bez ohledu na tvar tyče. Hotovo, tečka.

Příloha:
sberac.png


Ale intuitivně také cítím, že ohnutým klackem se zatlačí líp. Tak kde je háček?

Akce a reakce. Stejně velkou kolmou silou, jakou tlačí botka na trolej, bude trolej tlačit svisle dolu na botku. A tato svislá síla se rozloží na složku podélnou s tyčí (což tyč bez jakýchkoliv problémů zvládne) a složku kolmou k tyči -- tedy namáhání ohybem, které bychom chtěli minimalizovat. A čím je tyč kolmější k troleji, tím je ohybová složka menší.

PS: to snížení ohybového namáhání je vykoupeno vyšší podélnou silou, ale tyče obecně jsou stavěné na zvládání podélného tlaku. Kvůli podélnému tlaku v koncové části ale bude více namáháno to místo zalomení -- a bude nutné posílit místo zalomení. Díky tomu, že zalomení je blíže ke středu otáčení, nemá tam dodatečná váha (kvůli zpevnění) tak negagivní účinky, jako by měla na konci tyče (je to kratší páka).


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

760
21 lis 2010 09:08
LukinT píše:
...se měří hodnota právě kolmé složky, resp. velikost síly, kterou působí botka na vodorovnou plochu.

Někdy v týdnu dodám fotografii měřicího zařízení. Přítlak se skutečně měří při dosednutí botky na vodorovnou plochu umístěnou v dané výšce, tudíž by přítlak neměl záviset na výšce troleje.
Zjistím podrobnosti. Samotného mě zajímá, jak to je se zahnutými konci sběračů.

_________________________________
Obrázek


Offline
790
25 led 2006 09:46
Tak ono je to pouze moje teorie, mohu se mýlit. Nicméně předpokládam, že se přítlak měří na laně, tudíž v místě jeho upevnění ke sběrači - tedy ještě před zahnutým koncem. Tady opravdu rozdíl mezi rovným a zahnutým sběračem není.
Myslím, že též záleží na poloze (stažení) sběrače. V každé poloze asi přítlak stejný nebude. Konec sběrače se pohybuje po kruhové dráze a přítlak bude v každém místě tečně k tomuto oblouku. Při styku s trolejí je tedy nutno přítlak dle úhlu sběrače a troleje rozdělit na svislou a vodorovnou složku. Navíc ani síla pružiny nebude všude stejná, ale se zdvihem bude klesat.
Pokud tedy budu uvažovat extrémní případ, kdy by vyška troleje byla stejná jako délka sběrače (a ten tedy svíral se střechou i s trolejí úhel 90 stupňů), pak by byl už přítlak ve svislém směru nulový. Pokud bych použil v takovém případě sběrač do "L", který by byl za této situace rovnoběžně se střechou a na konci zalomen kolmo vzhůru těch nějakých 5 m, pak bych i v místě botky měl pořád maximální přítlak (pravda u takového sběrače by trolej nemohla klesnout níž).
Na podobném principu bude asi fungovat to zahnutí konce sběrače. Možná tam bude jíné rozložení sil, protože je jiný úhel styku konce sběrače s trolejí. A určitě má na konci trochu větší přítlak z titulu toho, že je zahnutý sběrač víc sklopený ke střeše, než ten rovný. Resp. bude mít stejný přítlak na o něco málo vyšší troleji.


Offline
Uživatelský avatar

760
21 lis 2010 09:08
V tom případě bych měl ještě otázku, který přítlak myslíte v první větě. Protože při seřizování přítlaku, jak správně píšete, pomocí napínání pružin sběrače se měří hodnota právě kolmé složky, resp. velikost síly, kterou působí botka na vodorovnou plochu.

_________________________________
Obrázek


Offline
790
25 led 2006 09:46
Přítlak je samozřejmě stejný, daný napnutím pružin sběrače. Ale při jeho zahnutém konci síla působí na trolej více v kolmém směru, takže v místě styku botky s trolejí skutečně může být ta kolmá složka přítlaku vyšší.


Offline
Uživatelský avatar

760
21 lis 2010 09:08
Mám za to, že přítlak by neměl být ani vyšší, jak stanovená hodnota, s tím že i standardní sběrače, tj. nezahnuté, by šly seřídit na vyšší hodnoty. Nemusely by se kvůli vyššímu přítlaku dosazovat jiné sběrače, tzn. přítlak obou sběračů je stejný. Myslím si, že spíše je výhoda těchto sběračů v lepším přenosu sil a stabilitě, ale byl bych rád, kdyby to např. OndraS potvrdil nebo vyvrátil. Snažil jsem se najít v materiálech, co mám k dispozici, hodnoty těch přítlaků, ale bohužel jsem je nenalezl.

_________________________________
Obrázek


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
A nebude určitá výhoda zahnuté faje i v lepším přítlaku na drát? Už jsem vypozoroval, že kde s trolejákem, který má tyhle sběrače, můžu určitým místem projet trošku svižněji, kdežto s rovným sběračem mi to vypadne. I když připouštím, že těch faktorů vypadení může být víc, botka, stahováky, atd..

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

135
09 kvě 2014 17:24
Nowy Dwór Mazowiecki
Maulincio: Výhoda je v podstatě jenom v místech s nízkou výškou trolejí (viadukt u Hlavasu) - "faje" nedrhne o drát :)


Offline
Uživatelský avatar

270
31 led 2010 23:09
Má někdo ňáký fotky z reko. 3502?

A mohl bych se ještě zeptat... 3019 byl osazen zahnutými sběrači? V čem sou takový sběrače lepší než rovný?


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Eda píše:
Nevidím důvod, proč by se grafické provedení mělo lišit od stávajících kloubových Solarisů.


No právě, kloubová solárka mi přijdou co do designu unifiku dost bez nápadu. Jo, kdyby se barevně vycházelo z vozidel 21/22Tr, bylo by to jiný kafe.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6668
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Nevidím důvod, proč by se grafické provedení mělo lišit od stávajících kloubových Solarisů.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
A bude se nějak řešit grafické provedení kastle 26Tr, nebo to bude standardní červenobílá klasika?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Budou to karoserie 3. generace. De facto v provedení Plzeň (ty poslední s baterkama).


Offline
Uživatelský avatar

388
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Dle článku na webu Zdopravy.cz budou první tři 26Tr dodány v březnu, zbylých sedm do srpna. Nešlo by nějak zařídit další výběrko? Mohlo by se přikoupit ještě tak 15-20 kusů :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

3087
29 srp 2009 19:30
Vzhledem k tomu, že nové kastle nejsou ještě schváleny (patrně zejména DÚ, viz Slovensko) a termíny jsou alespoň podle jednoho z doplňujících dotazů u VŘ na knop (dlouhá dodací lhůta baterií), tipoval bych to na karoserii 3. generace.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Dotaz od někoho, kdo s trajfem příjde ve spojení jen když se to před ním vleče po ulici: Ty trajfy od Solarisu budou v designu jako ten teplickej, nebo budou mít už tu novou kastlu? Myšleno to co má Žilina akorát u nás v sóle.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

3087
29 srp 2009 19:30
SOR do Brna ani do Bratislavy žádné trolejbusy nedodal. Vždy to byla Škodovka a trolejbusy s karosérií různých výrobců.
Vítězství mě vlastně nepřekvapuje. I když poté, co Zliner zvítězil 2× ve výběrku na autobusy s vozy s výškou 3,34 m, ač přípustná výška byla 3,30 m, jsem byl hodně na vážkách.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

375
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
Tak tohle je pro mě příjemné překvapení biggrin . Čekal jsem zase nějakej Sor, v tohle jsem nedoufal... Ale jedna věc zůstala nezodpovězena - bude se jednat (bohužel) stále o 3.generaci? Vím, že se v Žilině testuje 27Tr s novou kastlí, tak snad...když by se zadařilo... :mrgreen:

Ještě jedna věc - jaká by mohla být evidenční čísla? Předpokládám novou řadu, možná 3101-3110?

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
SOR snad už do šalingradu trajfy dodal, no akorát byly kloubové, neměly klimu do salónu a byly bez bateriového pohonu. Ale to snad takový rozdíl není. Do Blavy dodal s klimou (jak si zákazník řekl), takže asi jde jen o ty baterie, které se údajně stejně nemají používat.


Offline
97
07 srp 2013 14:49
Mňa to neprekvapuje, veď SOR ani nemohol prejsť výberkom.
Citace:
Pro splnění technické kvalifikace zadavatel požaduje, aby ze seznamu vyplývalo, že za poslední 3 roky před zahájením zadávacího řízení dodavatel realizoval minimálně dodávku 3 ks nových nízkopodlažních trolejbusů shodného nebo obdobného charakteru jako je trolejbus specifikovaný v čl. 2.1 této zadávací dokumentace.


:dancing:


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
To mě celkem překvapuje. A co budou dělat s tím Acumariem, vybaveným přesně pro Brno?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5705 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 229  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 dub 2024 03:58
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]