Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 16 z 56    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 56  Další
Autor Zpráva
Offline
1783
04 bře 2012 23:26
Vidím to správně, že 3×T6 byly najednou nahrazeny KT8?
Spíš než naštvání a zklamání z náhrady tímhle, by mě zajímalo, co se stalo.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
jara255 píše:
Proč je neschovávat, tak jediné mě napadá, ruší provoz T6A5 a jiné využití ta spřáhla nemají. Navíc mají plno T6A5 odstavených dlouhodobě, takže je kde brát.

Rozhodnutí měnit poškozené Sécherony za pražská spřáhla přišlo v době, kdy se ještě T6A5 v Praze nevyřazovaly.
Byly snahy prodat T6A5 bez pantografů a Bulhaři to odmítli. Bez spřáhel by to bylo podobné. Akorát, jak píše sominus, u budoucích brňáků mohli vyměnit spřáhla za klasiku aspoň u části, jenže i přehození spřáhla stojí love a vzhledem k brzkému vyřazení zbylých pražských T6A5 se asi nevyplatí do nich "investovat" pracovní čas depáků.


Offline
Uživatelský avatar

282
18 kvě 2009 18:38
Pardubice
Ale přesto neberou...

_________________________________
14Tr a 15Tr


Offline
Uživatelský avatar

341
31 kvě 2016 10:01
Brno
sominus píše:
V Praze se ta spřáhla prý mění kvůli drahé údržbě a opravám, tedy poškodí-li se spřáhlo, nahradí se klasikou. Proto nějak nechápu, proč je neočesali z těchto 10 vozů, když je zřejmé, že v Brně je nahradíte klasikou.

Proč je neschovávat, tak jediné mě napadá, ruší provoz T6A5 a jiné využití ta spřáhla nemají. Navíc mají plno T6A5 odstavených dlouhodobě, takže je kde brát.


Offline
Uživatelský avatar

282
18 kvě 2009 18:38
Pardubice
V Praze se ta spřáhla prý mění kvůli drahé údržbě a opravám, tedy poškodí-li se spřáhlo, nahradí se klasikou. Proto nějak nechápu, proč je neočesali z těchto 10 vozů, když je zřejmé, že v Brně je nahradíte klasikou.

_________________________________
14Tr a 15Tr


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6162
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Všechny pražské T6 byly dodány s automatickými spřáhly Secheron vybavenými propojkami i na 600V. V posledních letech provozu pak některé vozy dostaly přední, nebo zadní spřáhlo s pražskou hlavou.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

341
31 kvě 2016 10:01
Brno
Martin1203 píše:
Pokud se nepletu, tak napájen je každý vůz zvlášť, z prvního vozu jde akorát signál k tomu, aby zbylé dva daly směrovku, nebo aby začaly brzdit..Ale jinak napájení je u všech vozů osobitně včetně spotřebičů. Jiné by to bylo u Pražských, tam jsou ty automatické spřáhla, takže šťáva jde z A do B přes propojku...Znalí mě určitě opraví

Určitě každý zvlášť. Pamatuji, že T3 A+B se zrychlovačema blikala každá jinak. Vychází to i z logiky věci. Každá má svoji el. výbavu, aby mohla jezdit sama a ten propojovací kabel slouží pouze pro ovládací signály. Proto to nefunguje jako u vozejku za autem, neboť kdyby byly el. prvky napájeny z A vozu, musel by být i propojovací kabel dimenzovaný na vyšší proudy. T6A5 vozy B, i když jsou očesaný, musí umět jet po vlastní ose, už kvůli zkušební jízdě, aby mohly obdržet schválení. To, že nemají RIS nebo čelní transparent nemá na jízdní vlastnosti vliv. Co jsem pochopil, tak u pražských T6A5 je z vozu A vedeno do B 600V a řídící signály. Pokud se mýlím, tak mě opravte.


Offline
56
31 bře 2019 10:53
Pokud se nepletu, tak napájen je každý vůz zvlášť, z prvního vozu jde akorát signál k tomu, aby zbylé dva daly směrovku, nebo aby začaly brzdit..Ale jinak napájení je u všech vozů osobitně včetně spotřebičů. Jiné by to bylo u Pražských, tam jsou ty automatické spřáhla, takže šťáva jde z A do B přes propojku...Znalí mě určitě opraví


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Jak jsou na tom ostatní světla a blinkry s napájením?
Co jsem se kdysi bavil s jedním depákem, tak u odporových T3 jsou napájené z prvního vozu, stejně jako přívěs za autem.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
ZXS.91 píše:
Někdy zhruba při šestý či sedmý připojený tramvaje už je dost nepříjemná prodleva v odbrždění/zabrždění, řádově hodně přes sekundu.


Jeste je treba vzit v uvahu odpor ridicich vodicu. Bez ohledu na analog/digital jsou obvykle napajeny ridicim vozem a cim delsi souprava, tim nizsi napeti na konci. Takze posledni vuz uz vubec nemusi reagovat na ridici signaly. Resilo se to na k-reportu hodne let zpet, a pocet vozu, kde to jeste fungovalo/nefungovalo byl nekde okolo 5 vozu (myslim u progressu, ale nejsem si jist).

Samozrejme by slo pouzit nejake zesilovace signalu, ale proc neco takoveho davat do vozu, kdyz to nejspise nikdy nebude potreba.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Takovou prodlevu umí i "šikovně" spojená klasická souprava, takže 6 - 7 vozů v pohodě sarcastic

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

77
23 zář 2012 11:56
20 26 91
Rem píše:
... Kolik vozů by se dalo spojit v jedné soupravě je myslím otázkou vyladění...


Někdy zhruba při šestý či sedmý připojený tramvaje už je dost nepříjemná prodleva v odbrždění/zabrždění, řádově hodně přes sekundu.

_________________________________
22.11.1962 - 19.12.2011

Anvilia *2007


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Za mne byla největší bomba (v Brně) zkušební trojče vozů LF2 :twisted: Tehdy snad poletovala nějaká fáma, že by se zlínsko-otrokovická lokálka zatrolejovala a něco podobného by tam provozovali sarcastic

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

282
18 kvě 2009 18:38
Pardubice
O tom vím, ale zkrátka mě překvapuje, že se jde do toho znova i dnes v době nízkopodlažní.

_________________________________
14Tr a 15Tr


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6162
11 dub 2010 15:05
Juliánov
sominus píše:
S těma trojicema T6 se roztrhl pytel. Napřed Bratislava, pak Brno a nyní i Ostrava. Člověku se nechce věřit, že k tomu došlo až teď...

Fakt, že k objevení trojic T6 došlo až teď je mylné zdání. V Bratislavě proběhl krátký zkušební provoz trojčete T6 i s cestujícími už v létě 1993 a následně 14. a 15. 9 1996 byly dvě trojčata nasazena i na posilové spoje při vinobraní v Rači. V Praze byly nasazeny 3 trojice T6 při zkušebním provozu napájecího systému trati na Barandov 1. 11. 2003.

Pokud bychom brali třívozovou soupravu jakýchkoliv tramvají typu T, pak by těch pokusů bylo mnohem víc včetně běžného provozu trojic T3 v Košicích.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7149
27 úno 2010 07:40
Vzhledem k tomu, že o víkendu je jednička komplet NP, sis odpověděl sám.


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Naxashi:
To už se ale nebavíš o typu vozu jako takovém, ale o zapojení vozů do soupravy. A to je rozdíl.
Proto ta tvoje prvotní reakce s K3R-N, RT6N1 a VV60LF byla úplně mimo mísu. :roll:

Už zběžným pohledem do jízdního řádu d-1 bys zjistil, že o víkendu trojice vozů T6 jezdit nemůže.
Pro její provoz je vyhrazeno pouze jedno pořadí v pracovní dny, takže odjezdy této soupravy jsou patřičně označeny mezi zbytkem spojů zajišťovaných standardně dvojicemi LF2 + LF1.

A že jdou dát do trojic i vozy T3, to už ví dávno i v brněnském DP.
Možná časem "objevíš", že o rozhodnutí, co ještě patří do "moderního" provozu, rozhoduje především množství finančních prostředků, které má DP k dispozici pro náhradu nejstarších vozů.


Offline
1783
04 bře 2012 23:26
Antirez: No…3×T6 sice není atyp, ale obvyklé to rozhodně není.
sominus: Taky jsem se v jednom příspěvku divil, že to bylo objeveno až teď. Možná, když počkáme ještě nějakou dobu, tak objevíme, že do trojic jdou dát i T3. Ale tou dobou doufám objevíme, že
T3 do moderního provozu nepatří. A někdy v daleké budoucnosti snad objevíme, že jednodílný článkový vůz je z hlediska kapacity lepší, než stejná délka složených.

Ale kdy to teda jezdí? Dívám se na iRIS a nějak nic. O víkendu teda ne? Jen PD?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3341
13 lis 2004 11:58
MKzB píše:
Před GO měly A vozy staťák, B vozy MG.


"Origo" B vozy mají STM ČKD, rozhodně ne genoš.. Akorát není vidět, zato má charakteristický zvuk, jaký měly i vysokopodlažní KT8.


Offline
Uživatelský avatar

282
18 kvě 2009 18:38
Pardubice
S těma trojicema T6 se roztrhl pytel. Napřed Bratislava, pak Brno a nyní i Ostrava. Člověku se nechce věřit, že k tomu došlo až teď...

_________________________________
14Tr a 15Tr


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6162
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Momentálně plonkovní sólo 1207 se vyskytuje na 4/5. :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Minimálně T6 po generálce mají i "B" vozy překopané tak, když teda pominu RIS 2 a zvonec, že by mohly běžně jezdit. Béčkům se při poslední GO přidávala i čelní tabla. Kolik vozů by se dalo spojit v jedné soupravě je myslím otázkou vyladění...

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Před GO měly A vozy staťák, B vozy MG.
Po GO mají A vozy staťák Cegelec STMK 8.0, B vozy STMK 6.3.
Stabilní dvojice jsou spíš z praktických důvodů - stejný nájezd km, jdou spolu do prohlídek, souprava je seřízená atd.

P.S. dle evidence je 1223 v dílnách.


Offline
1462
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Mě by zajímalo jako tramvajového laika, jak je to technicky řešeno. Měl jsem za to, že stabilní soupravy T6, jak je tu po leta známe, jsou neměnné také proto, že B vůz (krom nějaké technicky nepodstatné bižuterie) nemá staťák, a tzn není sám o sobě schopen normálního provozu? Nebo se to po generálkach změnilo?
A jak je to tudíž teď? Plus technicky vzato, jde to zapojit do čtveřice, do pětice, teoreticky do "nekonečnice"? Odhlídneme od legislativy.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
56
31 bře 2019 10:53
Dnes jsem s tím jel. Nutno naznati, že rozdíl je jenom v tom, že máš 3.vůz, jízdní vlastnosti parádní, akorát je teda potřeba hlídat, aby 9.dveře nebyly někde...Však víte kde. Na 3. vůz je zvlášť namontována obrazovka na kamery...Problém možná bude trochu hledání závad, ale za celou dobu, co jezdím, jsem T6 měnil jenom 2x jednou kvůli tomu, že do ní teklo, což spravili ještě ten den a podruhé, protože někdo rozrazil dveře a vyskočily ze spodního čepu. Co mám zkušenost, tak ty generálkované jsou spolehlivé, možná tak brzdič může pozlobit, ale jinak si myslím, že to bude vpohodě ;)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1382 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 56  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 14 kvě 2024 05:05
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]