Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 983 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 40  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 13 čer 2019 05:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 143
Od: 31 kvě 2016 10:01
Bydliště: Brno
Staník píše:
Jen pro info - jeden z pražských vozů již dorazil do Brna, prozatím je odstavený na parkovišti v Černovicích, např. ve společnosti autobusů dopravce Rozsíval (mj. bůhví proč v tom areálu stojí odstavený i SOR 7106).
Foto: Tomáš Sláma.
Příloha:
62373526_1229450873902341_1128338048107413504_n__1560275608_41687.jpg

Nebylo by prosím možné doplnit evidenční číslo? Předem díky.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 čer 2019 20:31 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5459
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
Plus rozdíl v ovládání kotoučové brzdy kdy VV60LF měly hydrauliku. Ale ten rozdíl ve velikosti bude mít dost zásadní vliv.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 čer 2019 20:21 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8604
Od: 10 čer 2004 11:19
Takže úplně stejný brzdy jako Vv60LF. Akorát větší průměr kotoučů.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 čer 2019 20:19 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5459
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
PvvS píše:
Mnooo, ale ckd vlečňáky měly jen mechanickou a kolejovou brzdu. Elektrodynamiku ne. Podvozky jsou nejpodobnější středním podvozkům u K2 ..

Však ano.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 čer 2019 01:25 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 287
Od: 04 říj 2011 20:44
Bydliště: Brno-Židenice
Já ho zase potkal odstavený před Rosicemi. ☺

_________________________________
Nemám rád lidi, co mi opravují pravopisné chyby :D ](*,)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 čer 2019 19:58 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1461
Od: 19 led 2014 12:31
Bydliště: Brno - Maloměřice a OBŘANY
Jen pro info - jeden z pražských vozů již dorazil do Brna, prozatím je odstavený na parkovišti v Černovicích, např. ve společnosti autobusů dopravce Rozsíval (mj. bůhví proč v tom areálu stojí odstavený i SOR 7106).
Foto: Tomáš Sláma.
Příloha:
62373526_1229450873902341_1128338048107413504_n__1560275608_41687.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 20:08 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8604
Od: 10 čer 2004 11:19
Mnooo, ale ckd vlečňáky měly jen mechanickou a kolejovou brzdu. Elektrodynamiku ne. Podvozky jsou nejpodobnější středním podvozkům u K2 ..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 18:11 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5459
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
Opětovně se vracet k vlečným vozům nedává smysl, ale provoz vlečných vozů ČKD bych s VV60LF vůbec nesrovnával. Většina problémů VV60LF plynula z nízkopodlažnosti kdy bylo potřeba vyřešit zástavbu brzdového systému do minimálního prostoru. Vlečný vůz nemůže brzdit elektrodynamicky, takže kompletní funkci provozní brzdy přebírá mechanická brzda, která je tím pádem mnohem více zatížená, než u motorového vozu kde za normálních okolností slouží pouze k provoznímu brzdění v úplně minimální rychlosti a jako parkovací brzda. Obecně, staré vysokopodlažní vlečné vozy, které měli pod podlahou dostatek prostoru těmito problémy netrpěly.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 16:33 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 143
Od: 31 kvě 2016 10:01
Bydliště: Brno
Pánové výše, děkuji za nádherný rozbor věci, zaze jsem o něco chytřejší! :applause:


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 14:06 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 470
Od: 15 srp 2012 14:28
Kabina není odstraněná ani u Béček, kde to smysl mělo, takže ty pražský můžou být v klidu, kabina jim zůstane sarcastic

Podle mě vzniknou max. nové dvojce a jestli se DPMB rozhodne k vypravování trojic, tak zcela jistě na 12.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 14:00 

Příspěvky: 9149
Od: 15 led 2005 23:41
Nemyslím si, že by možná finanční úspora z budoucího provozu a mírné kapacitní navýšení vozidla byla proti administrativním procesů schvalování vleku (zejména, když to nikdy schváleno nebylo) nějak extra zajímavá, aby nad tímto vlastně vůbec někdo uvažoval. Jiná věc je to u plně automatizovaného metra nebo u vleku, který je vlekem už od výroby, případně veškeré administrativní úkony zajišťuje výrobce...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 13:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1700
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Pražské T6A5 zas tak velkými úpravami neprošly, furt je v nich TV3, která půjde přepólovat poměrně snadno.
Ideální by bylo přestavět pár vozů na aktivní vleky - odebrat kabinu řidiče, ale to znamená další schvalování, do kterého už DP asi nepůjde (bo love).

Problém s taháním vleků je v tom, že skříň Téček pro CS trh nebyla konstruovaná pro trvalé zatížení vlekem.
Provoz s vleky se prvně uvažoval u první série T1, které měly jezdit s modernizovaným Krasinem, ale nakonec se od toho ustoupilo.
Vleky si vyžádali DDRoni. Proto byla skříň T4D zesílena, aby snesla trvalé zatížení vlekem. Z této skříně vychází i T3D v Chemnitz a T3YU v Osijeku. Ale skříňě T4SU pro CCCP vycházely z T3CS.

Stejně tak T6A2D pro DDR měly zesílenou skříň.
Zato T6A2H v maďarském Szegedu mají slebší skříň, proto maďaři museli z Rostocku nakoupené vleky B6A2 přestavět na aktivní, aby je mohli provozovat. (V podstatě je to motorový vůz bez stanoviště řidiče.)

Skřín Pragoimexu VarCB3 vychází z T3D, proto může tahat vleky a taky tahaly VV60LF.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 13:52 

Příspěvky: 9149
Od: 15 led 2005 23:41
Já ani nevím, jestli tahle výrobní řada T6 je uzpůsobená do trojčelnnýho řízení? Každopádně T6A2 a T6A5 je něco úplně jiného - má to společný možná tak design a montážní linku...

Jinak si dovolím ocitovat jeden pár let starý Jenkiho příspěvek na k-reportu, který se sem teď docela hodí (a pokud to takto tvrdí Jenki, tak to prostě je pravda a netřeba nad tím dále spekulovat):

Průser jsou trakční měniče, kde u šaliny na rozdíl od trajfu platí, že kostra vozu = polarita kolejnice. Málokteré měniče jsou konstruovány tak, že jsou "celé v luftě" a až někde na konci jsou svorky +, - a GND. Obvykle je toho uvnitř třeba překopat víc - alespoň u AC měničů to není až taková katastrofa (osobně jsem dělal u Elina a u ABB, u Europulse to je trošku složitější ale taky schůdné). U měničů pro DC pohony to ještě jakž takž jde u IGBT (Progress). U TV3 (tyristor klasický) se do shodných beden (prvky jsou na chladičích které jsou ukostřené) montují "otočené" tyristory + se musí překopat nějaké ty kraviny okolo. U TV8 (IGBT tyristory) opět platí rovnice polarita chladičů = polarita kolejnice, ale je to tam ještě nějaké výrazně složitější až je to vlastně neřešitelné (nejsem až tak úplně elektronik tak mne nebijte že nevím detailní podrobnosti).


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 13:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8604
Od: 10 čer 2004 11:19
T6A2, T4D a podobný mají pro tahání vleků nejen upravenou výzbroj, ale i rám a uchycení spřáhel. Provedení rámu je krásně vidět na szegedské KT8A3 . ČKD vleky měly klasický čelisťový brzdy napájený z baterií , dobíjených přes spřáhlo. Nesrovnával bych dvoosáky vlek s váhou okolo 4-6 tun s hmotností okolo 14 tun naprázdno.

Výzbroj stejně půjde celá ven, tam se překuchá a pak se namontuje nazpátek. Pražský T6 mají minimálně upravenej regulátor. S origo výzbrojí se nedá v žádným případě počítat, ale SKD jistě ráda dodá ND na přestavbu. Dá se to zvládnout, stačí se podívat na KT8, které aktuálně nakupuje Praha z Miškolce. Jelikož tam skončily jak mostecký, tak košický vozy, tak si tam museli poradit i s přepólováním. Navíc poslední T6A5 do Bratislavy obdržely fungl novou výzbroj. Protože jedna měla TV14 a druhá TV30.

No počítám že za cenu Go jedný vrakoidní T3 nebo T3G by tu mohly bejt docela solidní vozy. Navíc s lepšíma podvozkama a ty by tuším i měly mít nový půlrámy.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 12:05 

Příspěvky: 2055
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Nebo prostě budou 4 soupravy ex pražských T6A5 ve spojení A+B.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 11:34 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 143
Od: 31 kvě 2016 10:01
Bydliště: Brno
Nechci teoretizovat, ať se moderátor opět neztrhá smíchy sarcastic , ale rád bych našel odpověď fundovaných, pokud to nespadá do „PŘÍSNĚ TAJNÉ!“.
1.) Co jsem kdy vyčetl na webu, u T6A5 předělat polaritu by neměl být problém.
2.) Pokud má být v provozu 8 šalin, tak snad kupující (DPMB) určitě nejlíp ví, proč a co vybral - koupil.
3.) Pražské zcela jistě prošly nějakými úpravami. Bude tamní použitá výzbroj kompatibilní s brněnskou? Mají pražské TV3 nebo něco novějšího? Pokud nemají TV3, mají rekuperaci nebo ne?
4.) Otázkou je, jak budou využity. Jako vůz A, B nebo C? Bude to souprava A+B+B nebo A+B+C (vlek C)? Určitě to bude varianta, u které to bude nejsnažší jak technicky, tak co se týče schválení Drážním úřadem.
Je možné provozovat pražské pouze jako pasivní vlek (A+B+C) s tím, že bude využita současná výzbroj pouze k brždění?
Tohle mě napadlo, pokud výzbroj pražských nebude s brněnskými plně kompatibilní, ale půjde využít "snadno" pouze obvody brzdění bez rekuperace. Vlečné vozy obdobné konstrukce se vyráběly - B6A2.
Tato otázka mně napadla v souvislosti, kdy v knize 150 let DPMB je uvedeno, že za T2 (T3) nešly použít tehdejší vlečňáky a tak T2 začaly jezdit ve dvojicích. Víc, proč to nešlo není v knize rozvedeno.
Jediné, co mě napadá, že táhnout vlek nemohly z důvodu nevyřešené elektrické brzdy na vlečném vozu.
Proto se ptám, jak byl řešen ohledně brzdy vlečný vůz ČKD Tatra B3, B4 nebo B6A2, který T3 nebo T6A2 mohly tahat?

Využití A+B+B nebo A+B+C dle fotky mi připadá logické ze dvou důvodů:
1.) Velkokapacitní souprava pro linku d-12, kde je to ve špičce SAKRA potřeba! Vozí většinou študáky, kde se dá omluvit každý druhý spoj jako vysokopodlažní.
2.) Možnost snadného zkrácení na A+B

Otázek plno a pokud nikdo neodpoví, odpoví čas.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 10:24 

Příspěvky: 531
Od: 25 led 2006 09:46
Nevím, jak to má DPMB vymyšlený, ale tak nějak předpokládám, že se použije stávající výzbroj TV3. Patrně je nutno přepólovat polovodičové prvky, tedy tyristory, což by v ÚD měli při GO vozu zvládnout.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 09:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1629
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Díky za objasnění. Nemožnost elektrodynamického brzdění mě nenapadla.

Myslel jsem si, že stávající výzbroj by nešla použít na naši polaritu... Půjde spojit dva vozy s různou výzbrojí, aby si rozuměly?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 09:09 

Příspěvky: 531
Od: 25 led 2006 09:46
Výzbroj se vyrábět nemusí. A "nejekonomičtější" řešení vleky? Zkus se zamyslet, proč byly odstaveny VV60LF. Klíčové slovo brzdy a náklady na jejich opravy (kotouče, destičky). Ono brzdit vůz po celou dobu jen mechanicky není žádná výhra.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 08:46 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1629
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Jenom jsem se zeptal. Přišlo mi to jako nejekonomičtější řešení.

Má tu výzbroj vůbec kdo vyrobit?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2019 00:45 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8604
Od: 10 čer 2004 11:19
To tady jenom někteří fantazírují nad tím, že by se pražský T6A5 vykuchaly a byly by bez výzbroje.. Nereálnej nesmysl. T6A5 nejsou stavěný na tahání vleků a navíc by se to muselo schvalovat jako (a)typ.. To by bylo dražší jak všechny ty T6 dohromady..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 čer 2019 23:16 

Příspěvky: 1031
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jakýma vlekama, jakože by uprostřed trojice jelo VarioLF?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 čer 2019 22:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8604
Od: 10 čer 2004 11:19
No ještě že tu někteří nezjistili, že ČKD nabízelo i B6A5 wana :)))

Ale trhat T6 vlekama napůl není až tak špatnej nápad..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 čer 2019 22:09 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1530
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Mauricio píše:
To jsou zase teorie...

To je pravda, ale je to specialita některých uživatelů tohoto fóra. :D

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 čer 2019 20:55 

Příspěvky: 9149
Od: 15 led 2005 23:41
To jsou zase teorie...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 983 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 40  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 čer 2019 00:43
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]