Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3335 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 134  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 26 říj 2020 17:51 

Příspěvky: 269
Od: 24 lis 2017 11:40
Naxashi píše:
ÚP:

větší náklady

jezdí to jednou za bilion let (čti 20 minut) a ujelo to před chvílí.

Návaznost?

Proto chápu, pokud se na to někdo prostě vykašle a vezme auto.


-náklady a taky řidiče, o víkendu chtějí trávit čas jinde než v práci
-doporučuji udělat si procházku po směru jízdy (nebo proti, pokud prší), uteče to jako nic sarcastic
-ano návaznost, proto píšu, že je důležitá, někde funguje, někde moc ne a tady je právě velký prostor pro zlepšení
-když jsou o víkendu prázdný silnice a zdarma jde zaparkovat v modré, je těžké konkurovat autům, ale z těch reálných možností krom návaznosti mě mimo jiné napadá rychlost, pořád jsou velké rezervy, kdy linky o víkendech a třeba po večerech v prac. dny jezdí jak s hnojem, pořád je prostor vyhonocovat zastavování na znamení, cestovní rychlosti vozů, četnosti a délky zbytečných čekání na odjezd dle řádů a dobře to analyzovat. Na základě závěrů pak mírně zkracovat jízdní doby...ovšem vymyslet to tak akorát rychle, ale s rozumnou rezervou (když už někdo jezdí o víkendů, nechce celou směnu jezdit rally a být v křeči) a současně ctít ty zmíněný návaznosti, aby se nerozhodily)...to už je kumšt, ale věřím, že prostor je. Možná pak se skrz rychlejší linky dostanem k menší potřebné vypravenosti nebo při stejné toho půjde oblítat víc a zkrátit intervaly..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 říj 2020 14:30 

Příspěvky: 1425
Od: 04 bře 2012 23:26
ÚP: Nemám v něj nějakou důvěru, jen říkám, že to tam je a když se to bude realizovat, snad se bude přihlížet k provozu dlouhých vozů. Beru ho jako takový seznam přání. Neberu to ani jako příslib, prostě jen jako přání. A prostor kam zanést plánované změny, aby se mohly řešit pozemky.
Víkendy: Ano, chápu, že pokud víc vozů, tak víc řidičů a větší náklady. JENŽE. Tohle je MHD. Tady se nemá přemýšlet jen tímhle způsobem. Musí tu být nějaký kompromis. A možná pro většinu lidí není problém se přizpůsobit, ale ne vždycky je možné ovlivnit, kdy se dostanu na zastávku. Příklad: vycházím z krámu, potřebuju 67, jezdí to jednou za bilion let (čti 20 minut) a ujelo to před chvílí. Takže super, mohu tvrdnout jak … na zastávce menší věčnost.
Návaznost? :-D Cha! Návaznost tu přece funguje tak, že můj přestup jede 0 až 2 minuty před tím, než mám vůbec šanci se dostat na zastávku. A co líp, často rozhodují semafory o tom, jestli to stihnu nebo strávím věčnost čekáním na další.
Takováhle je moje zkušenost. Proto chápu, pokud se na to někdo prostě vykašle a vezme auto.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 říj 2020 17:31 

Příspěvky: 269
Od: 24 lis 2017 11:40
Dnes není pro většinu lidí problém s najít spojení a operativně přizpůsobit plán podle toho, kdy to jede. Důležitější je logická návaznost spojů v uzlech a co nejmenší čekání při přestupu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 říj 2020 15:16 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 197
Od: 31 kvě 2016 10:01
Bydliště: Brno
Citace:
"mechoš:" Co se týče víkendů, tak tady mi spíš vadí velmi dlouhé . Chce to nějaký kompromis, třeba o něco kratší vozy a o něco delší intervaly než o PD, ale ne to, co máme teď. Mám teď akorát pocit, že pokud mi to pojede, tak tam zestárnu, než pojede další.

Problém co se nákladů týče není délka vozu, ale právě ta četnost. Na linku, aby se zkrátila doba čekání na další spoj, musí být vypraveno více vozů a ty musí někdo řídit, což o víkendu není rentabilní.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 říj 2020 16:57 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5742
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
luda_612 píše:
Prekvapuje mě tvoje důvěra v ÚP když si vezmu jak dlouho trvalo než se začalo s realizaci trati ke Kampusu nebo střídání názorů jestli se prodlouží na Kamechy
Takže pro mě je ÚP jen dokument jakéhosi příslibu nic víc
Za sebe bych předpokládal realizaci jiných projektů než prodloužení k Řečkovickým kasárnám v následujících minimálně 15 letech.

Kampus se řešil dlouho, protože hodně dlouho trvalo posouzení a schválení dotace.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 říj 2020 14:30 

Příspěvky: 1549
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, on ten územní plán je jen takový výčet dílčích možností a plánů v daném území, s čím se počítá, ne co se určitě bude všechno realizovat, zase je prostě potřeba předvídat a dát tomu území nějakou regulaci, co do výšky a objemu staveb. Pořád je lepší mít několik tras v plánu a třeba realizovat aspoň jednu, než je v plánu nemít a nemoct realizovat, dokud se plán nezmění, protože to je na dlouhé měsíce, než taková změna projde magistrátem.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 říj 2020 13:36 

Příspěvky: 74
Od: 30 říj 2019 16:42
Prekvapuje mě tvoje důvěra v ÚP když si vezmu jak dlouho trvalo než se začalo s realizaci trati ke Kampusu nebo střídání názorů jestli se prodlouží na Kamechy
Takže pro mě je ÚP jen dokument jakéhosi příslibu nic víc
Za sebe bych předpokládal realizaci jiných projektů než prodloužení k Řečkovickým kasárnám v následujících minimálně 15 letech.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 říj 2020 20:53 

Příspěvky: 1425
Od: 04 bře 2012 23:26
ds píše:
podívej se, kolik v tom tvém vyspělém světě stojí jízdenka pro jednotlivou jízdu, celodenní jízdenka, měsíční a roční. Následně si dej studený obklad.

Jo, ale pak se taky podívám na to, jaké platy tam lidi mají. Jakou mají kupní sílu. Tohle je to, z čeho budu potřebovat studený obklad.
luda_612 píše:
Hlavně kolik ve vyspělé části světa jezdí těch dlouhých tramvají?
Nejpoužívanější délka je 30 – 40 m.
Když se mluví o lince 1 zajímalo by mě jak chcete nacpat 3× 50 m vůz do konečné v Řečkovicích?
Nebo budou lidi tvrdnout zase dlouhou dobu v tramvaji která čeká na zajetí do smyčky jako v době kdy po Brně jezdila souprava 2× LF2?
Vlastně ještě přichází dvě možnosti 1 bude jezdit do Kr. Pole a 6 do Řečkovic nebo každá druhá skončí v Medlánkách
Proto si myslím že pro Brno by byly daleko prospěšnější 40 m vozy a žádný zásah do linek

Jdeš na to špatně. Kolik lidí ve vyspělé části světa jezdí délkově neadekvátní šalinou? To je to, o co tu jde.
Já to tam cpát nechci. Já chci protažení té trati tak, jak je v ÚP (jestli to tam ještě je), kde nová konečná bude dostatečně vybavena na tohle.
Do linek zasahovat nechci. Nevím, odkud se to vzalo. 40 m vozy chci. Myslel bych si, že tu tím jsem vyhlášený. Na linky jako 8, 12. Na linku 1 by se hodilo něco ještě delšího.

mechoš: Já jsem si uvědomil, že DPMB stále nakupuje nové vozy. Ne jen šaliny, je toho celkově ale hodně a oceňuji to. Mám díky tomu pocit, že tu je nějaká snaha modernizovat.
Co se týče víkendů, tak tady mi spíš vadí velmi dlouhé intervaly. Chce to nějaký kompromis, třeba o něco kratší vozy a o něco delší intervaly než o PD, ale ne to, co máme teď. Mám teď akorát pocit, že pokud mi to pojede, tak tam zestárnu, než pojede další.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 říj 2020 17:18 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2737
Od: 07 kvě 2008 20:25
Bydliště: Čebín
Pánové a teď trochu nohama na zem jo!

T3, K2 a vlastně i první kousky KT8 přišli přibližně v stejnou dobu. a tedy všechny vozy je nutné nahradit v přibližně stejnou dobu.

Nikdo nikdy by finančně neutáhl "hromadný" nákup třeba 200 vozů.

Řeší se to tedy tak jak se řeší. Je to běžné ekonomické chování.

Myslete si o tom co chcete ale nikdo nekoupí v intervalu třeba 5 let 200 vozů to neni ekonomicky možné....

A co se týká dlouhých souprav myslím že 30m je max co by tu mělo jezdit s tím že by všechna vozidla měla být vzájemně spojitelná. Tedy můžu udělat jak dlouhou soupravu chci...... To je ekonomicky schůdné řešení - v týdnu potřebuju velkou kapacitu o víkendu menší....

_________________________________
9 z 10 správných mechošů doporučuje piercing a tetování


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 říj 2020 14:59 

Příspěvky: 74
Od: 30 říj 2019 16:42
Hlavně kolik ve vyspělé části světa jezdí těch dlouhých tramvají?
Nejpoužívanější délka je 30 – 40 m.
Když se mluví o lince 1 zajímalo by mě jak chcete nacpat 3x 50m vůz do konečné v Řečkovicích?
Nebo budou lidi tvrdnout zase dlouhou dobu v tramvaji která čeká na zajetí do smyčky jako v době kdy po Brně jezdila souprava 2x LF2?
Vlastně ještě přichází dvě možnosti 1 bude jezdit do Krpole a 6 do Řečkovic nebo každá druhá skončí v Medlánkách
Proto si myslím že pro Brno by byly daleko prospěšnější 40m vozy a žádný zásah do linek


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 říj 2020 14:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3074
Od: 14 čer 2004 18:56
Bydliště: blekfild
Naxashi píše:
Ať teda jako vidíš, jak se jezdí ve vyspělé části světa.


podívej se, kolik v tom tvém vyspělém světě stojí jízdenka pro jednotlivou jízdu, celodenní jízdenka, měsíční a roční. Následně si dej studený obklad.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 říj 2020 14:10 

Příspěvky: 1425
Od: 04 bře 2012 23:26
„Souhlasím, že na vyřazování kačen je ještě brzo.“
Na jejich vyřazení bylo pozdě před 5 lety.
Chápu ale argument, že za ně nemáme náhradu. A to je to, co mi přijde smutné. Stejně jako to, že v nějakém VŘ není, že vnitřní prostor, změřený od kabyny ke kabině, UVNITŘ (prosotor pro lidi) má mít 30 m. Méně ne, víc max o 2 m, například. To je náhrada. Co zároveň nějak reflektuje zvýšenou poptávku.
Vůbec, ty „retro vozy“… Co s tím všichni pořád mají? Jeden měsíc tím doslova jezdíme na regulérních linkách a další měsíc to je historická jízda? :-D To je vcelku směšný. A tady nemluvím jen o KT8. Stále říkám, že Brno nemusí pořádat historické jízdy, ty máme denně. Měly by se tu pořádat moderní jízdy, kdy ti na lince 1 přijede 50m, jednodílný, vícečlánkový, 100% NP vůz. Ať teda jako vidíš, jak se jezdí ve vyspělé části světa.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 říj 2020 10:40 

Příspěvky: 191
Od: 04 bře 2013 22:47
Souhlasím, že na vyřazování kačen je ještě brzo. Stále je tu hodně K2 a T3. A hlavně se kupují staré T6. Ale
vybrat kačeny pro TM a retro šalinu, to určitě ano.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 zář 2020 18:40 

Příspěvky: 2434
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
lepší by bylo ji předělat na vysokopodlažní retro vůz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 zář 2020 17:59 

Příspěvky: 43
Od: 20 črc 2020 21:55
Bydliště: Okres Břeclav
Tak to by ji mohla koupit Praha a zmodernizovat ji.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 zář 2020 17:16 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2737
Od: 07 kvě 2008 20:25
Bydliště: Čebín
mh píše:
Momentalne stoji odstrojena pred UD, GO byla pozastavena, osud je nejisty. Osobne hadam, ze rozhodnou finance a vysledek vyberka na nove vozy..


Podle tiskové agentury JPP už do provozu nikdy nezasáhne ....

_________________________________
9 z 10 správných mechošů doporučuje piercing a tetování


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 zář 2020 08:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3254
Od: 13 lis 2004 11:58
Momentalne stoji odstrojena pred UD, GO byla pozastavena, osud je nejisty. Osobne hadam, ze rozhodnou finance a vysledek vyberka na nove vozy..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 zář 2020 20:51 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 89
Od: 08 črc 2015 19:33
Bydliště: Olšany
1706 už dojezdila anebo čeká na přistavení k provedení GO ??


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 črc 2020 08:37 

Příspěvky: 44
Od: 31 bře 2019 10:53
Domis píše:
Martin1203: Takže pokud řadič tramvaj nezaregistruje automaticky, tak se výhybka přestavuje ručně? Proboha proč, vždyť při automatickém nezaregistrování by měl existovat nějaký náhradní, ale stejně bezpečný způsob navolení směru (volbou směru přes RIS nebo přímo jinak radiově pro tuto výhybku). Ale vždy tak, aby výhybka při náhradním způsobu mohla dát Stůj! z ostatních směrů. Není přece možné kombinovat provoz dle návěstí výhybky (tedy obdoba ZabZař- funguje-li) a provoz dle rozhledových poměrů (jdu přestavit výhybku ručně a jedu dle přednosti a rozhledu).

Snad mě někdo opraví, že je to jinak. Ale pokud je to taky, jak předpokládám, tak pak tu výhybku nepovažuji za zabezpečenou...


Jedeš od města, směr Líšeň, dojedeš na kontaktor, nevidíš, v jaké poloze vyhybka je, po okamžiku se zapne návěst, jak je vyhybka hozená, přijedeš k rychlostníku, ten je potmě a za ním následuje stůj a vyhybka hozena na stranskou, ačkoliv před tebou 10 nejela. Zabraňuje to možnosti kolizního směru (dle mého), ale jinak se jí nějak prostě nechce ](*,)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 črc 2020 01:26 

Příspěvky: 2378
Od: 19 dub 2009 12:06
Bydliště: Doma
Pokud vexla neodblokuje po předchozím vozu který jí projel, což se u některých typů vozů stávalo často, je třeba postupovat dle pokynů a hodit si vexl ručně. Po nějakém měsíci a půl nezdarů se to vyřešilo vypnutím rychlovexle a vedením provozu dle původních předPISSů do doby, než se vychytají ty "dětské nemoce." Problém by v neodhlašování některých vozů.

_________________________________
Mír, je jen přestávka mezi válkama!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 črc 2020 21:30 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1062
Od: 22 pro 2008 22:51
Bydliště: PoŠuKov, 2. část
Martin1203: Takže pokud řadič tramvaj nezaregistruje automaticky, tak se výhybka přestavuje ručně? Proboha proč, vždyť při automatickém nezaregistrování by měl existovat nějaký náhradní, ale stejně bezpečný způsob navolení směru (volbou směru přes RIS nebo přímo jinak radiově pro tuto výhybku). Ale vždy tak, aby výhybka při náhradním způsobu mohla dát Stůj! z ostatních směrů. Není přece možné kombinovat provoz dle návěstí výhybky (tedy obdoba ZabZař- funguje-li) a provoz dle rozhledových poměrů (jdu přestavit výhybku ručně a jedu dle přednosti a rozhledu).

Snad mě někdo opraví, že je to jinak. Ale pokud je to taky, jak předpokládám, tak pak tu výhybku nepovažuji za zabezpečenou...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 črc 2020 07:56 

Příspěvky: 44
Od: 31 bře 2019 10:53
Tak vzhledem k tomu, že v týdnu se jezdilo podle klasiky co je v D1, ne podle pravidel rychlovyhybky, tak nevím, do odvolání se jezdí zase po staru 10/15... Prý to nechtělo sola nějak načítat a sám jsem minulý týden měl 4 dny po sobě 8 a všechny 4 dny jsem několikrát šel přestavovat. Lehký to zrovna není, nehledě na to, že si k tomu není pořádně jak stoupnout


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 črc 2020 15:51 

Příspěvky: 5307
Od: 27 úno 2010 07:40
To ovšem není úplně systémový způsob řešení.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 črc 2020 15:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2737
Od: 07 kvě 2008 20:25
Bydliště: Čebín
Robert píše:
Stejně tam jezdí retro T3, ne?

A pokud by byl problém (netuším, jaký by to měl být) se sólem, furt tam jde poslat K2. Nebyly tam kačeny spíš kvůli počasí a očekávaným výpravám turistů na Stránskou skálu?


Vyhybka je problémová už od samého spuštění ...

Tohle je nejlepší (nejbezpečnější) co se mohlo stát !

_________________________________
9 z 10 správných mechošů doporučuje piercing a tetování


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 črc 2020 14:48 

Příspěvky: 5307
Od: 27 úno 2010 07:40
Stejně tam jezdí retro T3, ne?

A pokud by byl problém (netuším, jaký by to měl být) se sólem, furt tam jde poslat K2. Nebyly tam kačeny spíš kvůli počasí a očekávaným výpravám turistů na Stránskou skálu?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3335 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 134  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2020 12:49
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]