Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Anitra
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=94
Stránka 2 z 56

Autor:  Naxashi [ 29 lis 2020 16:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

To taky vždycky nechápu. Na linku 6 vypraví Anitru a 13T (ideálně upravenou). Jak? Proboha, jak je tohle možný? Vždyť to je úplně jiná kapacitní kategorie. Na 6 Anitry prostě nepatří. Taky mě fascinuje, když na 5 nebo 4 vidím upravené 13T, a pak na 6 přijede neupravená.
Ta vypravenost mi přijde hodně záhadná. Nikdo tam nerozlišuje vozy podle kapacity. Nikomu nedochází, že 1901 až 1919 mají nižší kapacitu než 1920 a výš. Přitom je to očividný, zásadní rozdíl.

Autor:  Ondrah98 [ 29 lis 2020 13:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

MKzB píše:
P.S. Ještě se nabízí fantasreko: Vyměnit výzbroj za TV Europulse, přidat mnohočlen, dodělat dveře na druhou stranu. Spojit dvě PX a poslat na d-8.

A na Mifkovu se to nevejde... sarcastic Jasně ta úvaha je úplná blbost a předělání Mifkovy je na tom nejmenší problém. Ale trocha šoto-nesmyslů neuškodí.

Autor:  MKzB [ 29 lis 2020 12:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Honza P píše:
Je vlastně nějaký rozdíl mezi Astrou a Anitrou? (Kromě názvu a místa působení)

Prakticky žádný, jedná se o typ Škoda 03T. Astra a Anitra jsou obchodní názvy. Říká se, že tehdy měl něco proti Opel, proto se brněnské jmenují jinak.

P.S. Ještě se nabízí fantasreko: Vyměnit výzbroj za TV Europulse, přidat mnohočlen, dodělat dveře na druhou stranu. Spojit dvě PX a poslat na d-8.

Autor:  fysk [ 29 lis 2020 12:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Přesně, když přijede na d-6, tak by mě trefil šlak. Lidi jak sardinky v oleji. Aj na té d-4 je to na hraně. Hodí se tak max na d-10.

Autor:  goldfinger [ 29 lis 2020 10:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Kdyby ty krámy odjely do Remetu včera, tak bylo pozdě. Malá šalina s pevnými podvozky. Kromě NP žádná přidaná hodnota.

Autor:  Honza P [ 29 lis 2020 08:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

morgul píše:
takhle mám spíš strach, že tu do GO zachvíli půjdou ty T6, a Anitry mezitím skončí ve šrotu. Z pohledu cestujícího děsivá myšlenka...

Právě toho se bojím... I když nevíme, k čemu konkrétně poslouží Astry. V provozu je podle mě určitě neuvidíme. Je vlastně nějaký rozdíl mezi Astrou a Anitrou? (Kromě názvu a místa působení)

Autor:  morgul [ 29 lis 2020 01:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

v uplynulých letech se reinkarnovaly podstatně starší a uživatelsky nepřívětivější vozy, než Anitry... a i kdyby ty plzeňské prošly něčím větším, co by např.umožnilo spřahovatelnost do dvojic (Europulse) a sjednocení výzbroje s podstatnou částí vozového parku (+ pro dílny a sklady) a ty brněnské se k nim přidaly o pár let později, až dojedou km do tohoto typu akce, pořád by to byly NP tramvaje z tohoto tisíciletí... takhle mám spíš strach, že tu do GO zachvíli půjdou ty T6, a Anitry mezitím skončí ve šrotu. Z pohledu cestujícího děsivá myšlenka...

Autor:  adam_r [ 29 lis 2020 00:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Ondra K. píše:
Vzhledem k nadcházející ekonomické krizi a množství naplánovaných dalších investic do vozového parku (draci, obousměrné tramvaje, sólo i kloubové trolejbusy) bych řekl, že Anitry tady budou naopak ještě hodně dlouho zvlášť když tu jezdí velké množství mnohem starších a vysokých tramvají.

Prave proto se koupili ojete 03T z Plzne. Diky vytezenym nahradnim dilum bude mozne udrzet v provozu mistni 03T bez nutnosti velkych invedstic v podobe GO s vymenou vyzbroje. Na tu ale mozna nakonec take u nekterych vozu dojde a anitry tady s nami budou jeste dalsich 20 let. Z pohledu cestujiciho to neni zase tak spatne salina a problem s pevnymi podvozky je mozna precenovan -- muze byt o hodne levnejsi jednou za cas vymenit pri vykendove vyluce kolej v oblouku nez kupovat nove a technicky narocnejsi (=s drazsi udrzbou) vozy s otocnymi podvozky.

Autor:  Ondra K. [ 28 lis 2020 13:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Vzhledem k nadcházející ekonomické krizi a množství naplánovaných dalších investic do vozového parku (draci, obousměrné tramvaje, sólo i kloubové trolejbusy) bych řekl, že Anitry tady budou naopak ještě hodně dlouho zvlášť když tu jezdí velké množství mnohem starších a vysokých tramvají.

Autor:  Honza P [ 27 lis 2020 23:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Taky si myslím, že ty stroje budou mít už většinu působení za sebou. Při stáří 14-17 let se skoro divím, že DPMB neuvažoval při náhradě K2 Draky i náhradu Aniter v tom samém VŘ, zas tak dlouho tu s námi už nebudou. Jako bonus by se ozový park trochu unifikoval, což sice neocení oči šotoušů, ale řidiči a zaměstnanci dílen určitě. Astry o tolik starší nejsou (o 3-5 let). Výzbroj Europulse (z Tria) by byla zajímavá úvaha, já však myslím, že ty stroje už mají svoje odjeté (navíc mají neotočné podvozky, další mínus).

Autor:  MKzB [ 27 lis 2020 23:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Problémem Aster i Aniter je výzbroj Elin, na kterou se už nevyrábí ani ND. Proto byly koupeny ty Astry aus Pilsen.
A dávat tam jinou výzbroj by znamenalo schvalování nového typu, resp. modifikace. Pokud Vím, tak olomoucká Tria mají TV Europulse, takže vyzkoušené to je, možná i dokumentace by se dala použít - záleží, jak moc jsou Astra a Trio papírově příbuzné.
Dále záleží, v jakém stavu jsou ty tramvaje celkově, aby ta GO nebyla spíš novostavba.

Mimochodem podle evidence v úterý přivezli Astru 309.

Autor:  adam_r [ 27 lis 2020 22:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

morgul píše:
Taky si říkám, že z pohledu cestujícího je škoda kupovat místo katastrofických K2 a T3 pražské T6, když by se daly i za cenu větší investice provozovat tyhle NP vozy z Plzně. Jsem spíše laik, proto mi moderních NP vozidel přijde líto... Pořád tady těch vysokopodlažních tramvají jezdí nějak mnoho..

Pro zprovozneni by bylo treba uvazovat o celkove GO s vymenou vyzbroje. Takze cena odhadem nekde mezi 10-15 milionu (mozna i vice). Takze je otazka, jestli do toho pri cene noveho EVO neco pres 30M s delsi zivotnosti dava smysl. Mozna ano.

Autor:  morgul [ 27 lis 2020 16:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Taky si říkám, že z pohledu cestujícího je škoda kupovat místo katastrofických K2 a T3 pražské T6, když by se daly i za cenu větší investice provozovat tyhle NP vozy z Plzně. Jsem spíše laik, proto mi moderních NP vozidel přijde líto... Pořád tady těch vysokopodlažních tramvají jezdí nějak mnoho..

Autor:  Naxashi [ 05 lis 2020 19:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Ah. V tom případě ano.

Autor:  Rem [ 05 lis 2020 16:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Není potřeba, když budou na díly.

Autor:  Naxashi [ 05 lis 2020 16:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Máme pro ně e.č.? Nenavazují eva na konec aniter?

Autor:  Rem [ 05 lis 2020 15:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Je to tak. Příjde mi jejich osud lepší smysluplnější, než u té co z ní bude kavárna či co. A překvapuje mne, že po nich nešáhl DP MO+LI.

Autor:  PvvS [ 04 lis 2020 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Tak prej přijedou další 2 Astry :) .

Autor:  Ondra K. [ 26 srp 2020 17:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

1818 je zpět v Pisárkách opravená po vykolejení na Veveří.

Autor:  OndraS [ 18 bře 2020 12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

V Medlánkách je od rána na trajleru Astra č. 310.

Autor:  MKzB [ 10 bře 2020 08:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Kde jsou ty Astry? Termín odvozu byl do 29.2. :-P

Autor:  PvvS [ 13 úno 2020 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Jsou a proto max na ND.. Jako většina tech plzeňskejch vozů.

Autor:  Cracatit [ 13 úno 2020 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

PVVS: A ty dva kusy nejsou zhuntovaný a nejezdily na jiný polaritě?

Autor:  PvvS [ 13 úno 2020 20:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Cracatit píše:
Nedělám si iluze, že tu budou dlouho. Prostě, dokud budou díly, tak to nějak půjde. Jen se divím, že toho z Plzně nekoupil podnik víc. Klidně bych bral celou sérii, na náhradní díly dobrý a pár nejlepších kusů by mohlo třeba po VP do provozu jako ojetý trajfly po nákupech v Jihlavě a HK.

A tak trochu jiná polarita u už nevyráběné výzbroje nevadí ? Navíc celková zhuntovanost ?

Autor:  Cracatit [ 13 úno 2020 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Nedělám si iluze, že tu budou dlouho. Prostě, dokud budou díly, tak to nějak půjde. Jen se divím, že toho z Plzně nekoupil podnik víc. Klidně bych bral celou sérii, na náhradní díly dobrý a pár nejlepších kusů by mohlo třeba po VP do provozu jako ojetý trajfly po nákupech v Jihlavě a HK.

Stránka 2 z 56 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/