Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Anitra
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=5&t=94
Stránka 5 z 54

Autor:  Naxashi [ 12 črc 2016 13:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Ondra K.: Délka Anitry ne. To je prostě krátký. Délka LF2? Možná. Vnitřní prostor pro cestující musí mít ale délku jako LF2 externě. Takže šalina by byla asi jiné konstrukce. Takovýto vůz by pak měl nějakou tu reálnou kapacitu. Bylo by ho možné použít především při výlukách, kde jezdí kratší linky. Nasazení do provozu? Na linku 4, nejspíš. nebo 11.
Uspořádání interiéru? Byla by to článková šalina, takže v každém článku na jedné straně sedačky po směru jízdy (dvojice), přes uličku sedačky proti směru jízdy (jednoduché). V dalším článku by to bylo obráceně.
Sakra, asi bych to měl nakreslit. :-D Mám v hlavě, jak by to mohlo vypadat, mohu vytvořit vozidlo pro BAHN. Jestli by měl někdo zájem vidět, jak to myslím.

Autor:  b1 [ 12 črc 2016 09:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

MKzB: Hotovo.

Autor:  MKzB [ 12 črc 2016 07:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Bojový úkol pro konstruktéry:
Vymyslet otočná sedadla pro obousměrné tramvaje. Nejlépe tak, aby se otočila stisknutím jednoho knoflíku. Nemusí být otočná všechna sedadla.

Autor:  Ondra K. [ 12 črc 2016 06:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Řekl bych, že obousměrná tramvaj velikosti Anitry/LF2 by byla zbytečná, protože v běžném provozu by vzhledem k nízké kapacitě neměla využití.

Autor:  Naxashi [ 11 črc 2016 22:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

ReZ: Ano, já vím. :-)
Prevence. To je to, co k tomu řeknu. Měli bychom maximálně myslet dopředu na to, že se někde bude rozšiřovat trať. A měli bychom podle toho plánovat.
Obousměrné vozy, délek 27,5 m, 30 m a 22,5 m by měly být používány zejména při výlukách.

Autor:  ReZ [ 11 črc 2016 20:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Jenomže jednosměrné jaksi potřebují smyčku a někde se prostě udělat nedá nebo s není počítáno. A nemusíme chodit daleko. Takže obousměrné vozy prostě potřebuješ.

Autor:  Naxashi [ 03 črc 2016 12:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

MartinV: No…to ti neberu. :-) Ale tohle je přesně to, proč nemám rád obousměrné vozy. Samé kompromisy a zhoršení. Jednosměrné jsou prostě lepší (z hlediska interiéru, sezení, kapacity atd.).

Autor:  MartinV [ 03 črc 2016 08:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Naxashi: u obousměrného vozu můžeš mít buď sedačky pro a proti směru jízdy, nebo retardovaně bokem. Každému samozřejmě vyhovuje něco jiného, já se radši dívám dopředu, byť u toho sedím bokem ke směru jízdy. :wink:

Autor:  M [ 02 črc 2016 18:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Ona topení moc nepotřebuje, má klimu a jezdí v teplých oblastech Italské Cagliari.

Autor:  Ondra K. [ 02 črc 2016 18:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

14T a 13T mají sedadla dál od okna, protože je pod nimi umístěné topení do salonu a další. 06T má pod sedadly volný prostor mimochodem proto, že žádné topení nemá.

Autor:  Naxashi [ 02 črc 2016 17:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Přesně tak, tam jsou ty sedačky nalepené u okna. Stále to je takhle podélně, což je prostě špatně a málo být trestné (vtip), ale je to alespoň o něco líp řešené. Vlastně…snad všechny vozy, co mají retardované sezení, mají ty sedačky přímo u okna, ale JEN 13T(0-4) a 14T prostě…ne. :-D To je pak už vyloženě směšné a vypadá to jako snaha znepříjemnit cestování MHD lidem.

Autor:  M [ 02 črc 2016 17:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Pozor, tady je to trochu jinak, jsou na stupínku a uplně u okna, kdežto naše jsou dál od okna, narozdíl od našich 13T se v tomto voze dá projít uličkou.
https://c7.staticflickr.com/6/5121/5207 ... 0105_b.jpg

Autor:  b1 [ 02 črc 2016 17:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Hned první fotka z Cagliari ukazuje slabinu tohoto vozu. Sedačky nad podvozky v krajních článcích jsou umístěné stejně jako ve 13T.

Autor:  Fantomas [ 30 čer 2016 19:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Funkční odkaz: https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_06_T

Jenže ta má zavěšené články kratší, jako Poršák, tak nevím, jestli nemá blíž k němu než k Anitře.

Autor:  Tin [ 30 čer 2016 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

k Vektře jen dodám odkaz http://www.plzensketramvaje.cz/?page=vektra.htm

ale něco podobného jezdí v Itálii https://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_06_T (klikací odkaz se mi nedaří; tipuju, že Š dost vadí)

Autor:  Naxashi [ 30 čer 2016 19:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

odd: Jé. Někdo, jako já. :-)
Ano, bylo to v Plzni, byla to Vektra. Jezdilo to, bylo to super, ale…pak to zrušili. Protože…nevím. Velké tlaky na nápravy asi.
Btw, mám na to model pro BAHN. Tam tomu říkám pento. Mám i trio, septo a ennio.
Každopádně, spíš 7článkové 13T5 by byly fajn. :-)

Autor:  odd [ 30 čer 2016 18:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Neexistovalo někdy něco takového? Nebo alespoň plány na to? :-)

Autor:  IvanM [ 02 čer 2016 21:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Aha. Díky za upřesnění. Právěže od 16.5 nevyjela, tak mě napadlo, jestli teorericky nemohla vystřídat v dílnách 1820...

Autor:  manil [ 02 čer 2016 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Ne. V dílnách jsou z Aniter 1811 a 1816.

Autor:  IvanM [ 02 čer 2016 08:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Nenaběhl nám vůz 1809 do dílen? (Ne, není to dezinformace ani domněnka, je to jen dotaz na znalejší) :)

Autor:  polaanek [ 10 kvě 2016 21:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Ale předpokládám, že do 3 let od posledního vypravení se to nestihne...

Autor:  Vlasta [ 10 kvě 2016 21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Zatím se jen kompletuje v pisárecké vozovně..ale palubovku má už celou poskládanou...a interiér se dává do kupy :)

Autor:  Ondra K. [ 10 kvě 2016 20:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Těžko. 1808 nemá do VP ani zdaleka najeté kilometry.

Autor:  JohnnyG [ 10 kvě 2016 20:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Takže VP?

Autor:  Vlasta [ 10 kvě 2016 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Anitra

Jinak na 1808 už se fakčí :) takže se nám doufejme brzy vrátí do provozu.

Stránka 5 z 54 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/