Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Všeobecná tramvajová diskuze
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=81
Stránka 374 z 411

Autor:  jeyek [ 06 srp 2005 15:56 ]
Předmět příspěvku: 

K tomu posunutí kolejí na Rašínové
:arrow: jakmile se dodělají kolektory v centru města (konec letoška), začne se rekonstruovat Svoboďák a Rašínová (příští rok, Rašínová možná dřív).. takže bych to viděl tak..

Autor:  manil [ 06 srp 2005 12:40 ]
Předmět příspěvku: 

Na koleji smrti v medlánecké vozovně stojí momentálně 1561 a 1603 bez ptg a 1132. 1089 nikde.

Autor:  Izzy [ 05 srp 2005 23:02 ]
Předmět příspěvku: 

Jo jo v Ostrave je prototyp 0019 dnes pod cislem 1500 v provedeni KT8D5.RN1...dodnes se ale od ostatnich vozu lisi taznym okem na narazniku ktery je vys-jako u verze SU...

Autor:  pd [ 05 srp 2005 22:11 ]
Předmět příspěvku: 

ad Rovy a KT8: v Ostravě nejsou vozy z ověřovací série, je tam jeden ze dvou prototypů, dnes už je tuším v provedení RN1.

Autor:  VS [ 05 srp 2005 18:16 ]
Předmět příspěvku: 

rovy píše:
Teď už ale "letím" vyfotit nějaké "dvojče" na d-5 ve Štefánikově čtvrti, bude to tam dobře "nasvícené" při výjezdu ze smyčky, viz. předchozí příspěvek ohledně focení. Jedu ale naslepo, protože ani nevím, jestli se mě na mé klasické K2-kové místo vleze "dvojče"...aniž by tam byly keře, sloupy aj.


Určitě vyfotit, ja sem to nestihl a lituju toho :-x . I když nejsem žádnej velkej fotič, tak takovou raritu jsem si neměl nechat ujít, přece jen 2xT doŠtefanikovi čtvrti jezdí jednou za 10 let :idea: . Dlouho už je tam asi neuvidíme :roll: .

Autor:  rovy [ 05 srp 2005 15:45 ]
Předmět příspěvku: 

Teď už ale "letím" vyfotit nějaké "dvojče" na d-5 ve Štefánikově čtvrti, bude to tam dobře "nasvícené" při výjezdu ze smyčky, viz. předchozí příspěvek ohledně focení. Jedu ale naslepo, protože ani nevím, jestli se mě na mé klasické K2-kové místo vleze "dvojče"...aniž by tam byly keře, sloupy aj.

Autor:  rovy [ 05 srp 2005 15:41 ]
Předmět příspěvku: 

PvvS píše:
Rovy : vitej :)


No ještě si na toho fórum musím zvykat, přístup poněkud komplikovanější, než na K-reportu...aneb zaběhnutý stereotyp je přece jen jednodušší.

Autor:  Návštěvník [ 05 srp 2005 15:38 ]
Předmět příspěvku: 

PvvS píše:
Rovy : vitej :)


Taky Tě zdravím. Na K-repu se moc o Brně nediskutuje, tak jsem zavítal sem, kde to, jak "vidím", vře:-) A dokonce jsem i zjistil, že jsem se sem již před rokem registroval, o čemž ani nevím...

Autor:  PvvS [ 05 srp 2005 15:27 ]
Předmět příspěvku: 

Rovy : vitej :)

Autor:  manil [ 05 srp 2005 15:26 ]
Předmět příspěvku: 

Dneska okolo poledne se na 00113 v soupravě 1537+1548 spálil v B vozu zrychlovač, proto řidič musel z Bystrce až na výstaviště jet s nečinným Bčkem, na výstavišti čekala náhrada 1604+1619.

Autor:  rovy [ 05 srp 2005 14:39 ]
Předmět příspěvku: 

Fixi píše:
Radek Havlík píše:
Poraďte mě kde se dobře fotit TRAMVAJE,AUTOBUSY A TROLEJBUSY


Projeď se po Brně a najdi si místo...


Celkem těžce zodpověditelná otázka...Základní požadavky na kvalitní foto tady myslím v předchozích příspěvcích napsal "pd". Jednoznačně fotit se sluníčkem v zádech, jinak fotky nemají smysl z hlediska kvality. Takže je dobré pohybovat se v předem vybraných lokalitách v danou dobu, kdy je lokalita ideálně nasvícená (domy nevrhají stín na trasu linky-obtížné v zimních měsících)-dle mapy a směru slunečního svitu najít optimální čas, kdy bude lokalita nasvícená.
Z hlediska "okolí" fotky...v zimě se naskytují jiné možnosti, a to výhled na místa, která jsou jinak přes léto zakryta zelení, např. Žarošická ráno směr Vinohrady před podjezden před zastávkou Vlčnovská (ideál zima-výhled na Brno), či úsek TT do Líšně v oblouku pod Goldovou ulicí (terasovitý blok bytů). Dále např. Řečkovice Banskobystrická ul ráno s hezkými domky v pozadí, "paneláková architekura" odpoledne před zastávkou Osová (před podjezdem).

Dalo by se tak psát x-stran,ale konečná volba je na daném autorovi fotek, a navíc, každému se líbí jiná kompozice! Brno je z hlediska lokalit téměř nevyčerpateln. Fotím v Brně intenzivnji již 5 let a stále necházím nová a nová místa!!

Autor:  Izzy [ 05 srp 2005 14:25 ]
Předmět příspěvku: 

OP píše:
Izzy píše:
Jo dnes sem se vecer prochazel po Ceske a k memu udiveni je na zastavkovem stojanu linek 5,6,7 smer Moravak NOVA cedule znacici jizdu vozidla za zastavkou vpravo...tedy bud smer Rasinova nebo Roosveltova...


Nechci kazit optimistickou naladu, ale neni ta sipka vpravo jen zapomenuta po predprazdninovem odklonu "ctyrky" pres Svobodak? Je ta cedulka nova par dnu anebo par mesicu?


Vypada nove...nad tim zapomenutim sem taky uvazoval a predtim sem si tam te cedule nevsiml...i kdyby byla jen zapomenuta mohla by tam zustat :-P

Autor:  rovy [ 05 srp 2005 14:25 ]
Předmět příspěvku: 

Fixi píše:
PvvS píše:
1702 je vzhledem k jejimu stari asi nejlepsi vuz co tu je. Paradoxne vydava nejmin ruznych pazvuku , proti ostatnim vozum . Navic jeji vyzbroj je trochu odlisna proti klasice TV3 a je to poznat hlavne v kopcich


1702 je odporný rozhrkaný šrot patřící do koše.


1702 je velice zajímavý vůz. Je to jedna ze dvou zbývajících KT v původní Č-K kombinaci a jedná se o vůz z ověřovací 10-ti kusové série vozidel KT8 z roku 1986, mj. dodaných také do Phy, Košic, OV... (viz. např. provedení odporníků na střeše).

Autor:  adam_r [ 05 srp 2005 11:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhradní díly

Izzy píše:
Pokud vim tak KT8D5N mají podvozky ponekud jiné konstrukce nez v puvodnich vozech KT8...podvozky z eNek jsou shodne s vozy T6A5 lisi se jen pouzitim bohuminskych kol...jinak TV14 dosluhuje a brzy doslouzi a je jen otazka co ji nahradi...me osobne prijdou eNka jako docela majestani vozidla a slusela by jim asynchronizace s TV Europulse...bohuzel k tomu ale asi nedojde :-(


Podvozky KT8 (stare) a T6A5 jsou stejne konstrukce a navzajem (po male uprave) zamenitelne.
- 1. a 4. podvozek vozu KT je zamenitelny s T6 (myslim) bez jakychkoliv uprav
- u 2. a 3. je nutna zamena zpusobu uchyceni k vozu.

Na KT8N budou asi lehce predelane, ale nejspis to bude vse navzajem zamenitelne.

Rekonstrukce nejake K2T na progress se nevyplati -> to se uz muze vuz rovnou zrusit a kanibalizovat. Hlavne by ale v KT8N (jakozto vozu, ktery ma daleko vetsi zivotnost nez vsechny K2T dohromady) zustala problematicka TV14 a problem s dily by prisel opet na radu za 5,6,... let. Spis dojde k rekonstrukci nejake KT8N na progress a vytezene dily se pouziji k opravam ostatnich vozu s TV14. Navic progress bude behem cca 1/2 roku schvalen jako nahradni dil na vuz KT8 (a KT8N je snad jen podtyp KT8), tim padem by nemel byt problem se schvalovacim procesem.
S tim, ze by se KT8N predelala na asynchron bych moc nepocital. Preci jen to znamena rekonstruovat podvozky, kopit 8 novych motoru (nezanedbatelna polozka) a projit celym schvalovacim procesem.

Autor:  OP [ 05 srp 2005 07:57 ]
Předmět příspěvku: 

Izzy píše:
Jo dnes sem se vecer prochazel po Ceske a k memu udiveni je na zastavkovem stojanu linek 5,6,7 smer Moravak NOVA cedule znacici jizdu vozidla za zastavkou vpravo...tedy bud smer Rasinova nebo Roosveltova...


Nechci kazit optimistickou naladu, ale neni ta sipka vpravo jen zapomenuta po predprazdninovem odklonu "ctyrky" pres Svobodak? Je ta cedulka nova par dnu anebo par mesicu?

Autor:  Izzy [ 05 srp 2005 01:03 ]
Předmět příspěvku: 

Jo dnes sem se vecer prochazel po Ceske a k memu udiveni je na zastavkovem stojanu linek 5,6,7 smer Moravak NOVA cedule znacici jizdu vozidla za zastavkou vpravo...tedy bud smer Rasinova nebo Roosveltova...takze mozna se jiz brzy dockame d-4 obousmerne pres Roosveltovu nebo spise pres Svobodak!!! Jo hned za ukoncenim novych koleji v usti Rasinovy ulice nejsou koleje jeste napojeny a ani zatim nebudou pac jsou opravdu posunuty oproti starym vcelku dost ale zato jsou na panelech za nimi bile nacrtnute linky novych koleji...takze nam zmizi male esicko v Rasinove...ovsem nevim kdy se to bude napojovat...ten usek pro naprimeni je asi tak 10-20m...jo a u Polni byly dnes vytazeny z vykopu vzpery, ten byl pote zasypan, navrch dan sterk a co nevidet pribudou jiste i koleje...takze nam asi vyluka skonci presne ve stanovenem terminu...

Autor:  Izzy [ 05 srp 2005 00:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhradní díly

adam_r píše:
titlis píše:
Nejsu elektrikář, tak nevím, jak moc jsou ND na KT8 shodné s KT8N, ale selský rozum mi říká, že by pokud možno mělo jezdit všech 7 nízkopodlah a pokud to jde nějak udělat, tak by se mohly potřebné ND vzít z těch vysokopodlažních. U trolejbusů to asi bude složitější vzhledem ke krachu Škody Ostroff. Druhá věc je, jestli se DP nechá vydírat od svých dodavatelů popsaným způsobem. Jesltiže jde díl sehnat jinak a levněji, tak by snad neměl být problém se zaúčtováním, pokud ano, dělá někdo něco špatně. Ale tento případě mě dost nadzvednul.

KT8N a KT8 maji stejne podvozky a nejake dalsi mechanicke dily. Po elektricke strance jde o uplne odlisne vozy.

Taky bude nejspis problem, ze ke spoustum dilu bude problem sehnat dokumentaci, co v te cerne skrince je vlastne uvnitr ...


Pokud vim tak KT8D5N mají podvozky ponekud jiné konstrukce nez v puvodnich vozech KT8...podvozky z eNek jsou shodne s vozy T6A5 lisi se jen pouzitim bohuminskych kol...jinak TV14 dosluhuje a brzy doslouzi a je jen otazka co ji nahradi...me osobne prijdou eNka jako docela majestani vozidla a slusela by jim asynchronizace s TV Europulse...bohuzel k tomu ale asi nedojde :-(

Autor:  manil [ 04 srp 2005 22:03 ]
Předmět příspěvku: 

Radek Havlík: Přestaň prosím spamovat forum dotazy typu "co 1701" a "co 1005" a podobně. Piš pouze příspěvky, které podpoří aktuálně probírané téma.
K fotomístům je pravda, že si musíš najít místo, které se ti líbí. Úžasně fotogenická je smyčka na Náměstí Míru, moje nejoblíbenější 8-)

Autor:  renda [ 04 srp 2005 16:30 ]
Předmět příspěvku: 

Jo a 20 šalin není unifikace, když jich má Brno 300.
Jenže na to nejsou peníze, a přišli by jsme o světovou raritu a pak by provoz byl takový ...... nudný.

Autor:  renda [ 04 srp 2005 16:24 ]
Předmět příspěvku: 

Takže by bylo nejlepší zchrastit 5 melounů na proges, a byl by tu další atyp podtyp, aby jich náhodou nebylo málo. Aspoň by byly náhradní díly na TV14 pro ostatní. Nebo by se taky dala udělat výměna s nějakou K2T (reko naP), ale to by vlastně vyšlo na stejno. To spíš bude nějakou dobu rezivět v Medlánkách.

Autor:  adam_r [ 04 srp 2005 16:14 ]
Předmět příspěvku: 

renda píše:
Kvůli čemu ta 1734 vlastně stojí?
Nebylo by jednodušší z ní udělat progres?

Porucha nejake podstatne soucastky ve vyzbroji TV14. S nedostatkem dilu na tuto vyzbroj maji problemy vsichni provozovatele, kteri podobne vozy maji.
Na ten progress (nebo neco novejsiho) nejspis driv nebo pozdeji dojde. Spolehlivost teto vyzbroje je velmi dobra, a narozdil od TV14 neni problem potrebne nahradni dily obstarat. Je zde jedinny drobny problem, ktery se jmenuje 5 milionu.

Citace:
Pokud vím tak dokumentaci na náhradní díly k věcem od ČKD má Pars ne? ten to nemůže vyrobit?.

teoreticky ano, prakticky to muze byt uplne jinak.

Citace:
A vůbec ,to maj z toho že nakoupí kde co, tolik různých typů sand nikde jinde na světě nejezdí, a přitom svět spěje k unifikaci.

Ono tech KT8D5N melo byt dle smlouvy s CKD minimalne 20 (ale spis i vice), jenze CKD zkrachovalo a ...

Autor:  titlis [ 04 srp 2005 15:34 ]
Předmět příspěvku:  ND

Pokud je každý vůz originál, tak to problém určitě je, doplácíme tak na svou specialitu, ale snad se už po letech provozu dá odhadnout, co se za jak dlouho pokazí. A jestli jsou na něco nevýhodné smlouvy, nedělám si iluze, že se je podaří všechny rozklíčovat a vypovědět, ale na druhé straně dostává DP balík peněz na provoz a pokud utratí víc za opravy, nezbude na modernizace, pokud nebudou modernizace, odradí to zákazníky atd. V tomto objektivní příčiny neuznávám, za peníze jde dneska všechno a jestliže nevyjede nějaký nízkopodlažní vůz, ne to trestuhodné a nedá se nad tím mávat rukou.

Autor:  VS [ 04 srp 2005 15:33 ]
Předmět příspěvku: 

Co řikáte na to, že budou na d-9 ve školním roce vypravovat i Medlánky? Jaký vozy budou vlastně na d-9 jezdit od 1.9? Moc mě to zajímá.

Autor:  titlis [ 04 srp 2005 15:32 ]
Předmět příspěvku:  ND

Pokud je každý vůz originál, tak to problém určitě je, doplácíme tak na svou specialitu, ale snad se už po letech provozu dá odhadnout, co se za jak dlouho pokazí. A jestli jsou na něco nevýhodné smlouvy, nedělám si iluze, že se je podaří všechny rozklíčovat a vypovědět, ale na druhé straně dostává DP balík peněz na provoz a pokud utratí víc za opravy, nezbude na modernizace, pokud nebudou modernizace, odradí to zákazníky atd. V tomto objektivní příčiny neuznávám, za peníze jde dneska všechno a jestliže nevyjede nějaký nízkopodlažní vůz, ne to trestuhodné a nedá se nad tím mávat rukou.

Autor:  renda [ 04 srp 2005 15:30 ]
Předmět příspěvku: 

Kvůli čemu ta 1734 vlastně stojí?
Nebylo by jednodušší z ní udělat progres?
Pokud vím tak dokumentaci na náhradní díly k věcem od ČKD má Pars ne? ten to nemůže vyrobit?.
A vůbec ,to maj z toho že nakoupí kde co, tolik různých typů sand nikde jinde na světě nejezdí, a přitom svět spěje k unifikaci.

Stránka 374 z 411 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/