Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Všeobecná tramvajová diskuze
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=5&t=81
Stránka 361 z 393

Autor:  jeyek [ 21 črc 2005 19:18 ]
Předmět příspěvku: 

A proč ne aji 1201, když jezdí ve dvojci?

Autor:  Izzy [ 21 črc 2005 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

1202 je po Vp...proto ten nový ptg

Autor:  jeyek [ 21 črc 2005 17:50 ]
Předmět příspěvku: 

dnes sem viděl 1201+1202 a zdálo se mi, jakoby měl 1202 jiný (nový) pantograf.. možná se mýlím, ale kromě toho, že vypadal trošku jinak, tak byl aji nově natřený... třeba ví někdo víc...

Autor:  VS [ 21 črc 2005 17:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: d7

titlis píše:
Ukazuje se, že relace řečkovická radiála - Starý Lískovec je docela atraktivní a uvažoval bych o tom, že d-7 po prázdninách nechám jezdit tak jako teď. Se spojení výlukové d-2 a d-9 dobrý nápad - ulevilo by se nejzatíženější koleji, v njehorším by šlo d-5 točit na Zvonařce.


Já bych byl taky pro zachování d-7 přes nádraží, ale to by nikdy neprošlo, protože by chybělo spojení na Českou od Kr.Pole a linka v úseku Mendlovo nám.-Česká. Na Vídeňské je ta d-7 úplně zbytečná. bylo by to potřeba , ale nikdy to neprojde. Spíš bych každej druhej spoj d-2 ukončil na Václavské, odkud by pokračovala jako d-7 na mendlák a do kr.pole, vozů s BUSE je dost. Na d-5 9 kurzů z celkových 18 bych dal 2xT, na d-3 K2(Anitra) a zkrátil ji na Rakoveckou, kde by byla ukončena společně s d-11 po celý den. Zkrácením d-3 na Rakoveckou by padl jedinej důvod pro 2xT na d-3 a tim pádem by se uvolnily.

Autor:  Izzy [ 21 črc 2005 15:07 ]
Předmět příspěvku: 

Verusha: Děkuju za upřesnění a rozvedení této problematiky :-P Je škoda že infra ovládání je už pryč...v dobách kdy strašně pršelo a nebylo vidět na krok byla sranda pozorovat řidiče jak se vyklánějí otevřenými dveřmi trolejbusu a zoufale se snaží trefit na sloup na kterém je přijímač signálu...to byly časy :-D

Autor:  Verusha [ 21 črc 2005 14:47 ]
Předmět příspěvku: 

ad Izzy & trolejbusové vyhýbky - poopravil bych poněkud troufalý výraz "funguje" a nahradil slovním spojením "je v provozu" :-D

V zásadě se trolejbusové vyhýbky stavějí takto:

- klasické "proudové" vyhýbky (jediná na trati je ještě stále u komínské vozovny, ve vozovnách je jich stále dost) fungují známým způsobem - zopakuji pro zapomnětlivé: u vyhýbky je cedulka O-Z nebo Z-O ( Otevřený směr - Zavřený směr či naopak). Pokud chcete jet do otevřeného směru (obyčejně je nastaven tam, kde se předpokládá častější jízda), stačí pouze při průjezdu vyhýbkou minimalizovat odběr vozu (vyšlápnout jízdu, příp. vypnout topení) a vyhýbku projet. Pokud jedete do zavřeného směru, je třeba naopak výrazně odběr proudu zvýšit, což se dělá našlápnutím jízdy a zároveň sešlápnutím vzduchové brzdy (u 21/22Tr přitáhnutím páky ruční brzdy), aby vůz nezrychloval. V kopci se dá našlápnout i bez brzdy.

-vyhýbky ESKO (jedno jaký podtyp) nebo u Antroposu jediné brněnské Elektroline lze stavět hned několika způsoby:
-jednak "klíčenkou", teda oním ovladačem, o kterém psal Izzy. Funguje na infra a má dvě tlačítka - červené, žluté. Po zmáčknutí červeného tlačítka se přestaví pouze vyhýbka s červeným LED ukazatelem, žlutým tlačítkem se přestaví jen vyhýbka se žlutým LED displejem. To je kvůli tomu, aby když jsou dvě vyhýbky za sebou, tak každá má jinou barvu, aby jste si mohli nastavit každou zvlášť. Jeden stisk = přestavení vyhýbky. V současné době se tento způsob již v běžném provozu nepoužívá a klíčenku má jen ten, kdo si ji kdysi uhamounil, ukradl nebo ji má protekčně. Klíčenka je však nepostradatelná u muzejních vozů.
-přestavení vyhýbky pomocí RISu. Funguje na indukčním principu. Pravým sběračem je veden kabel k vysílači "BSV" (jedná se o jakousi cívku), který je na spodní straně sběrače asi 10 cm před botkou. Snímač (podélná dvojitá lišta zavěšená těsně nad pravým trolejovým drátem) je umístěn před každou vyhýbkou v dostatečné vzdálenosti (minimálně cca na délku dvou vozů od vyhýbky). Pomocí tohoto systému se dají stavět vyhýbky dvěma způsoby: ručně předvolením - zmáčknutím šipek na palubním počítači, nebo automaticky - musí být ovšem nastavena linka a kurs. Počítač sám si podle polohy a dat z vozu vyhodnocuje, u které vyhýbky vůz je a kam jede.

-pro zajímavost - specielním případem jsou vyhýbky v komínské vozovně - na vjezdu za bránou je jedna vyhýbka ovládaná elektricky z vrátnice, v dílnách dole pak na úseku se 100 V jsou dvě vyhýbky ovládané elektricky pomocí tlačítek na zdi.

A konečně, nesmíme zapomenout na vyhýbky, které se nedají přehodit vůbec. Zde pomohou rukavice a dobré oko při trefování botek na trolej :-D

Autor:  Izzy [ 21 črc 2005 14:04 ]
Předmět příspěvku: 

Každopádně linky d-2 a pro mě trošku překvapivě i d-5 nemají na nádru téměř žádný význam a jen se tak zvětšuje možnost dopravního kolapsu...asi by bylo nejlepší d-5 vytáhnout do Komárova či do zmíněné Zvonařky, d-3,11 točit ve smyčce na Mendláku a d-9 spojit s d-2 a posílit tím pádem výlukovou d-x3...

Autor:  titlis [ 21 črc 2005 13:24 ]
Předmět příspěvku:  d7

Ukazuje se, že relace řečkovická radiála - Starý Lískovec je docela atraktivní a uvažoval bych o tom, že d-7 po prázdninách nechám jezdit tak jako teď. Se spojení výlukové d-2 a d-9 dobrý nápad - ulevilo by se nejzatíženější koleji, v njehorším by šlo d-5 točit na Zvonařce.

Autor:  Izzy [ 21 črc 2005 13:12 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud vím tak původní tzv. kontaktní přehazování výhybek pomocí brnkátek bude brzo patřit minulosti a místo něj se bude používat bezdrátový přenos signálu...hlavním prvkem je v tomto případě RIS...pokud vím na něčem podobném funguje přehazování vzdušných výhybek u trolejbusů...dřív byl ve vozech malý dálkový ovladač-fungující myslím taky jako bezdrát...Verusha jistě poupraví a upřesní :-P

Autor:  rlpcr [ 21 črc 2005 12:24 ]
Předmět příspěvku: 

Anonymní píše:
b1 píše:
renda píše:
Na Nových sadech ručně přehazují výhybku směrem na Lískovec, to je normální nebo jen vypadla elektrika? Štosují se tam šaliny někdy i 8 za sebou.


A není to tím, že vyměňujou na nádraží a na Mendláku způsob ovládání vyhýbek? V Brně klasický pomocí dvou o sebe klepnoucích "kovových tyčinek " (sběrač + vedení) za cosi indukčního? Vyznáte se v tom někdo? Přehánějte!
PS: Jen jsem si všimnul, že po tom, co to namontovali, tak všichni řidiči přehazovali ručně.

Autor:  Návštěvník [ 21 črc 2005 12:18 ]
Předmět příspěvku: 

b1 píše:
renda píše:
Na Nových sadech ručně přehazují výhybku směrem na Lískovec, to je normální nebo jen vypadla elektrika? Štosují se tam šaliny někdy i 8 za sebou.

Ona totiz jeste pred tou porouchanou anitrou stala na treti koleji mezi nadrazim a N. Sady odstavena d-12, takze d-8 to objizdela pres 1. kolej, a pak byly do Bohunic odkloneny nektery d-12 a d-13, takze byl na teto vyhybce vetsi provoz nez by mel byt, prakticky vsechny linky od nadrazi smer Novy Sady jely pres 1. kolej

Autor:  Návštěvník [ 21 črc 2005 11:57 ]
Předmět příspěvku: 

Snad nechcete, aby v dpmb někdo přemýšlel, na to nemaj takový lidi platit:-))
d-7 a d-8 za sebou - očekávaný stav, před 2 roky jezdily po Rennéské d-5 a d-8 taky vždy spolehlivě za sebou, i d-8 a d-10 vždy za sebou

Autor:  Izzy [ 20 črc 2005 23:00 ]
Předmět příspěvku: 

VS: výbornej nápad!!! Jinak d-5 by mohli odklonit třeba na geislerovu nebo taky do komárova-vytíženost od moraváku je téměř nulová a to i ve špičkách...tím pádem by se d-3 a d-11 mohli klasicky točit ve smyčce na mendlu...pač myslím že třeba v komárově je místa dost...

Autor:  VS [ 20 črc 2005 22:11 ]
Předmět příspěvku: 

Možná šlo nějak omezit d-2 a třeba ji spojit s d-9. d-2 St.Osada-nádraží-Zvonařka(-Komárov) a d-9 zrušit. Aspoň trochu by to bylo volnější.

Autor:  jeyek [ 20 črc 2005 22:08 ]
Předmět příspěvku: 

nevíte někdo, co se dneska stalo večer (kolem půl desáté) na úseku Mifkova - Kotlanova? jel sem d-8 a na Kotlanová vlezl dispečer, at si přelezeme do šaliny před náma, že pojede do 5 minut - jezdí se prý po jedné koleji -> mám pocit, že ta šalina z Jírové přijela po své koleji a my sme taky jeli po své... No a když sme odjížděli 21:10 z nádru, tak první d-8 jela až na spoj 21:30 (na nádru), a to byl autobus... pak už jely normálně...
a s tím nádražím, to je docela hrozný a s Novýma sadama to stejný - dneska sem stál na Sadech a směrem na nádraží stála do křížovatky d-4, protože před ní tam byly další asi 2 šaliny, takže neměla kam jet... ale zase kudy jinudy to vést... :roll:

Autor:  Izzy [ 20 črc 2005 18:34 ]
Předmět příspěvku: 

VS píše:
Izzy píše:
Tak jak tu psal VS že až přijde nějaká havárka či pokažená šalina na vhodném místě dojde k totálnímu kolapsu...bohužel se stalo a ke kolapsu skutečně došlo...díky tomu že sem měl štěstí či spíš jako cestující smůlu sem toho byl svědkem...ještě že nejde o celoprázdninovou výluku...protože stát se může cokoliv...


Času na to, aby třeba praskl vodovod, propadla se trať apod.je docela dost. U nádraží se teď pořád něco děje několikrát sem už viděl náhradní busy. Jinak d-7 aspoň směr Lískovec jezdí ne za d-8, ale těsně před ní a tudíž narvaná, lidi v Lískovci už zjistili, že od nádraží se dá jet i d-7 a taj jí začali opravdu využívat. Podle JD má jen 2 po d-8, ale ve skutečnosti jede tak minutu před další d-8, kvůli zácpě u nádraží, než se vymotá přes 1 a 2.kolej uplyne hodně času a nabere zpoždění.


d-7 ve směru z Lískovce má jet 2 minuty po d-8 což se většinou stihne ale na nových sedech je již těsně za d-8 a často se za ně přižene další d-8...lidi nejsou blbí a využívají jak d-8 tak d-7...i když ta d-7 se mi zdá plnější...směrem do lískovce zase přecpaná d-7 a těsně za ní poloprázdná d-8...hrůza!!! jinak myslím že nějakého průseru u nádru se ještě dočkáme...jo a busy nejezdily nikde jinde prostě proto že nejsou...jednou mi bylo řečeno při strženém vedení na renneské že autobusy nepojedou pač sou všechny na d-1 tak sme museli šlapat pěšky z křídlovické na poříčí... :evil:

Autor:  Izzy [ 20 črc 2005 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

1557 sice stále jezdí na d-4 či d-10 ale zanedlouho jej čeká stejný osud jako kolegyni 1561...tedy kovošrot...jinak 1615 jes´ště tuším včera normálně na d-4...dnes sem ji neviděl ale myslím že je v pořádku...

Autor:  Hal [ 20 črc 2005 18:26 ]
Předmět příspěvku: 

mauricio píše:
nevíte někdo, co je s 1557 a 1615? nějak sem je dlouho neviděl a mám obavy, aby nebyly odstavené... teda né že by mi to nějak zvlášť vadilo :)
1557 jezdi jako solo na d-10 a asi se trochu spletl ten B vuz byl 1561, ten mel byt sesrotovan. Ale pokud vim tak zase prisly dve nove krnov kastle.

Autor:  Mauricio [ 20 črc 2005 18:15 ]
Předmět příspěvku: 

nevíte někdo, co je s 1557 a 1615? nějak sem je dlouho neviděl a mám obavy, aby nebyly odstavené... teda né že by mi to nějak zvlášť vadilo :)

Autor:  VS [ 20 črc 2005 17:51 ]
Předmět příspěvku: 

Izzy píše:
Tak jak tu psal VS že až přijde nějaká havárka či pokažená šalina na vhodném místě dojde k totálnímu kolapsu...bohužel se stalo a ke kolapsu skutečně došlo...díky tomu že sem měl štěstí či spíš jako cestující smůlu sem toho byl svědkem...ještě že nejde o celoprázdninovou výluku...protože stát se může cokoliv...


Času na to, aby třeba praskl vodovod, propadla se trať apod.je docela dost. U nádraží se teď pořád něco děje několikrát sem už viděl náhradní busy. Jinak d-7 aspoň směr Lískovec jezdí ne za d-8, ale těsně před ní a tudíž narvaná, lidi v Lískovci už zjistili, že od nádraží se dá jet i d-7 a taj jí začali opravdu využívat. Podle JD má jen 2 po d-8, ale ve skutečnosti jede tak minutu před další d-8, kvůli zácpě u nádraží, než se vymotá přes 1 a 2.kolej uplyne hodně času a nabere zpoždění.

Autor:  Mauricio [ 20 črc 2005 17:50 ]
Předmět příspěvku: 

Hal píše:
DPMB se tezce nepoucil, drive takove kolapsy byly, kdyz se predelavaly Nove Sady a vsechny linky jely pres Husovu a cast potom pres Svobodak. Vzdyt to je uplna silenost, aby skoro vsechny linky jely pres jedno misto. Protoze takovy vypadek tramvajove dopravy autobusy nejsou schopny okamzite nahradit.

no konkrétně náhradní busy sem viděl jen na d-4 a na d-1, nikde jinde...a to sem ve městě trávil dlouhou dobu

Autor:  Hal [ 20 črc 2005 17:47 ]
Předmět příspěvku: 

DPMB se tezce nepoucil, drive takove kolapsy byly, kdyz se predelavaly Nove Sady a vsechny linky jely pres Husovu a cast potom pres Svobodak. Vzdyt to je uplna silenost, aby skoro vsechny linky jely pres jedno misto. Protoze takovy vypadek tramvajove dopravy autobusy nejsou schopny okamzite nahradit.

Autor:  Izzy [ 20 črc 2005 16:56 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jak tu psal VS že až přijde nějaká havárka či pokažená šalina na vhodném místě dojde k totálnímu kolapsu...bohužel se stalo a ke kolapsu skutečně došlo...díky tomu že sem měl štěstí či spíš jako cestující smůlu sem toho byl svědkem...ještě že nejde o celoprázdninovou výluku...protože stát se může cokoliv...

Autor:  renda [ 20 črc 2005 16:48 ]
Předmět příspěvku: 

Tak já byl na nádru až v poledne a žádná odstavená šalina nikde nebyla vidět. A šaliny se štosovaly kvůli přehazování výhybky a taky kvůli semaforům na Nových sadech. Stála tam 1(čekala na zelenou), 4, 1 nebo 5, 7 , 12, 2, 5.

Autor:  b1 [ 20 črc 2005 16:37 ]
Předmět příspěvku: 

renda píše:
Na Nových sadech ručně přehazují výhybku směrem na Lískovec, to je normální nebo jen vypadla elektrika? Štosují se tam šaliny někdy i 8 za sebou.

Ona totiz jeste pred tou porouchanou anitrou stala na treti koleji mezi nadrazim a N. Sady odstavena d-12, takze d-8 to objizdela pres 1. kolej, a pak byly do Bohunic odkloneny nektery d-12 a d-13, takze byl na teto vyhybce vetsi provoz nez by mel byt, prakticky vsechny linky od nadrazi smer Novy Sady jely pres 1. kolej

Stránka 361 z 393 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/