Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Všeobecná tramvajová diskuze
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=5&t=81
Stránka 360 z 393

Autor:  Radek Havlík [ 28 črc 2005 17:23 ]
Předmět příspěvku: 

Dnes jsem jel tramvají ev.číslo si nemohu spomenout ale kurz byl 008 10
a to byla hrůza něco tam furt vrčeno někde ve vozidle.A pantograf který nebyl zrovna nahoře něják blbl prskalo to něják na palubáků bylo s druhé strany vozů tam kde zrovna nebyl řidič napsáno Mimo provoz a cvikač místo ev.čísla a linky napsal na místo ev.čísla SAVS a na místo linky 100 ostatní věci cvakl bez problémů

Autor:  Izzy [ 27 črc 2005 20:23 ]
Předmět příspěvku: 

1654 má na pravé straně posuvné okno před středními dveřmi a na levé straně naproti posledním dveřím...původní byly vyraženy a rozbity tak proto náhrada v podobě posuvek...

Autor:  rlpcr [ 27 črc 2005 13:55 ]
Předmět příspěvku: 

Dneska jsem jel upištěnou 1654 a koukal, že má jedno vyklápěcí okno vyměněný za šoupací (před prostředníma dveřma). Vypadalo to zajimavě!

Autor:  Izzy [ 27 črc 2005 10:28 ]
Předmět příspěvku: 

Problém by to dodelat nebyl ale jsou aspon tri proti:
1) stoji to penize...coz je asi nejvetsi problem...
2) myslim ze tam je starej prestavnik takze kompletni vymena ale za noc by se to snad stihlo...
3) pokud by se tato vyhybka zelektrizovala vyrazne by se snizila propustnost odboceni z husovy na jostovu....na jeden svetelny signal se tam ted vlezou dve soupravy a to jen diky tomu ze vyhybka je mechanicka a je mozne jet v tesne blizkosti...tot muj nazor...

Autor:  M3 [ 27 črc 2005 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: vexl na Komenského nám.

titlis píše:
A to by byl takový problém to brnkátko a další náležitosti dodělat, zrovna na Komenského nám. by se mi nechtělo lozit ze šaliny s baldou.


On asi bude problém v tom, že zhruba před 3 roky stála kompletní elektrická výhybka cca 1 000 000,- Kč. (pokud se mýlím, tak se omlouvám, ale je to od vedoucího opravářů výhybek). No a na 14 dní, kdy by se využívala to nemá smysl. Po skončení výluky tam stejně nic jezdit nebude. Sice mohli použít výhybku např. ze Životského, kde už je teď na nic, ale je to zřejmě docela pracné, když se jedná o tak krátkou dobu.

Autor:  titlis [ 27 črc 2005 09:55 ]
Předmět příspěvku:  vexl na Komenského nám.

A to by byl takový problém to brnkátko a další náležitosti dodělat, zrovna na Komenského nám. by se mi nechtělo lozit ze šaliny s baldou.

Autor:  manil [ 26 črc 2005 21:50 ]
Předmět příspěvku: 

Honza píše:
Dneska jsem jel s T3R na d-5(3) a řidič 2x vytahoval tyč (Konečňák a vyhýbka na Komeňáku.)

Stává se, že určité vozy nestaví určité výhybky. db s tím mívá často problémy. Jinak výhybka na Komenského náměstí je jen mechanická (nemá brnkátko, takže se musí stavět ručně a té "tyči" se říká balda. :-D

Autor:  Honza [ 26 črc 2005 19:52 ]
Předmět příspěvku: 

Dneska jsem jel s T3R na d-5(3) a řidič 2x vytahoval tyč (Konečňák a vyhýbka na Komeňáku.)

Autor:  PvvS [ 23 črc 2005 22:02 ]
Předmět příspěvku: 

to ze usnul krabator na vyhybce je jina vec :)

Autor:  Verusha [ 23 črc 2005 21:42 ]
Předmět příspěvku: 

S tím uvíznutím je to dobrá připomínka, zažil jsem na hlavním nádraží, že to jakýmusi dědovi ucvaklo gumovej konec jeho hole :-D :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  PvvS [ 23 črc 2005 21:41 ]
Předmět příspěvku: 

Anonymní píše:
Proč by si měl vůz přestavovat vyhýbky sám, to se snad může dělat dopředu automaticky, klidně minutu před průjezdem, když máme ten RIS. Nebo je obava, že by mohl v vyhýbce někdo uvíznout? Stačí tam dat laserový paprsek, kterej by to kontroloval...


Minutu ? to asi na vetsine uzlu ne .Laser uz z bezpecnostniho hlediska taky ne. Overeni smeru a uzamceni si ridic snadno zkontroluje na vyhybkovy navesti. A ris by nemel do vyhybek vubec sahat. Od toho je nastaveni linky v palubaku. Ris by pouze v pripade mimoradnosti nahral upravu a upozornil ridice na zmenu.

Autor:  M3 [ 23 črc 2005 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

Jde o to, že vůz bude mít pomocí systému RIS nastavenou trasu linky, na které jezdí, čímž dřívější přestavování výhybek nemá smysl.

Autor:  Návštěvník [ 23 črc 2005 16:21 ]
Předmět příspěvku: 

Proč by si měl vůz přestavovat vyhýbky sám, to se snad může dělat dopředu automaticky, klidně minutu před průjezdem, když máme ten RIS. Nebo je obava, že by mohl v vyhýbce někdo uvíznout? Stačí tam dat laserový paprsek, kterej by to kontroloval...

Autor:  M3 [ 22 črc 2005 20:15 ]
Předmět příspěvku: 

Teď jsou nainstalovány tzv. "bezkontaktní výhybky" (smyčka Švermova, Křížová ulice pro linky 1,5,6,7 a nově na nádraží na třetí koleji, u Čedoku v obou směrech a pod vozovnou Medlánky - také v obou směrech. Ovládání je zatím stejné jako u stávajících výhybek pouze s tím rozdílem, že zatím většinou neskáčou a tak skáčou řidiči s baldama. 8-) Na každé tramvaji je nainstalováno zařízení, které dá povel výhybce a ta by se měla přestavit do požadovaného směru. Rozdíl je pouze v tom, že tlačítko se musí držet dobrých 10m před kontaktorem, jinak se výhybka nepřestaví a zůstane zablokovaná ve stávajícím směru. Na kontaktor se musí najíždět velmi pomalu, jinak se nepřestaví a zůstane také zablokovaná. Postupně by se měli takto upravit všechny výhybky a později si snad bude vůz pomocí palubního počítače přestavovat výhybky sám.

Autor:  Verusha [ 22 črc 2005 14:25 ]
Předmět příspěvku: 

Ohledně těch trolejbusových vyhýbek jsem zapomněl pro zajímavost uvést ještě jeden způsob stavění, a to přes snímací lištu RISu u vozů, které RIS nemají, ale v pravidelném provozu se objevovaly i po zavedení RISu. Týká se zejména vozů vyřazených relativně nedávno, například 3204 apod. Na pultě v kabině je specielní trojtlačítkový ovladač napojený na snímač na sběrači, žádaný směr přehození vyhýbky je třeba vždy před každou vyhýbkou ručně předvolit. V současné době jediným vozem teoreticky do provozu zasahujicím vozem bez RISu je 3208, ovšem těžko říci, zda někdy ještě vyjede. Oficiálně vyřazen ale není, je "pouze" odstaven kvůli pár "drobnostem".

Autor:  Izzy [ 22 črc 2005 13:42 ]
Předmět příspěvku: 

Fixi píše:
jeyek píše:
A proč ne aji 1201, když jezdí ve dvojci?


moment, dle mého výzkumu 1202 po VP není, nic tomu nenasvědčuje. Dostala jen nový PTG Fb500, asi se ten původní pokazil. Ale VP to na 95% není.


fixi aspon se potvrdila moje demnenka ze na to zas nejsou prachy podobne jako u 21tr

Autor:  LB [ 22 črc 2005 12:41 ]
Předmět příspěvku: 

Brnkátka jsou brněnský systém stavění výhybek, ale byl zaveden až počátkem 90. let. Do té doby se používalo klasické proudové stavění výhybek, spočívající v odběru proudu z izolovaného úseku troleje. Poloha výhybky se značila podobně jako u trolejbusů O-Z. O byla poloha stavěná "bez proudu" (ve většině případů rovně nebo častěji pojížděný směr), Z poloha stavěná "pod proudem".

Autor:  adam_r [ 22 črc 2005 12:04 ]
Předmět příspěvku: 

Izzy píše:
No my víme co je Verusha zač že? :-P Jinak brnkátka je brněnský způsob přehazování výhybek...každé město to řeší jinak u nás je to kontaktní a tudíž ne zrovna rychlé(ono by to rychlý bylo nebýt RT6 kvůli kterým jsou brnkátka posunuta asi 12m před výhybku-a stejně nejezdí ale to že se brnkátka nepřesunovala zpět možná značí že DPMB počítalo a stále počítá s tím že vyjedou:)...např. v Olomouci je to něco podobného jen se nepoužívá brnkátek ale kontaktem je přímo lišta pantografu...apod.


Co se tyka prestavovani vyhybek, tak bylo zkuseno a pouzivano mnoho zpusobu. Velice pekna stranka je http://www.spvd.cz/hertl/ostatni/vyhybky.htm Tyka se hlavne Prahy, ale jsou zde i dalsi systemy z jinych mest.

V Olomouci se pouzival "stary' brnensky system - tedy ovladani proudem pres proudovou a napetovou civku. - viz ovladani dvoucivkovych vyhybek v predchozum textu.

V Brne se tento system (ktery fungoval vpodstate beze zmeny od roku 194x) zrusil nekdu v 1994 (+- 2 roky) a preslo se na brnkatka - temer 100% spolehlivost, moznost projizdet kontakty vetsi rychlosti a se zadanou jizdou/rekuperacni brzdou.

V Olomouci se dnes pouziva radiove ovladani vyhybek - ridic ma na panelu 3 polohovy prepinac a voli, jestli se ma vyhybky stavet vlevo, rovne, vpravo.
----------------
Jinak jsem zvedavy, kdy se podari dotahnout do pouzitelneho stavu novy system vyhybek v Brne. Zatim z toho mam spise smisene pocity. Proti brnkatkum (skoro 100% uspesnost) jsem zatim vypozoroval uspesnost 10%, coz neni nic moc. A treba uspesne prestaveni vyhybky u Medlanecke vozovny jsem jeste nevidel.
Docela si typuji, ze se do vyreseni problemu nebudou dalsi bezkontaktni vyhybky montovat.

Autor:  Fixi [ 22 črc 2005 11:46 ]
Předmět příspěvku: 

jeyek píše:
A proč ne aji 1201, když jezdí ve dvojci?


moment, dle mého výzkumu 1202 po VP není, nic tomu nenasvědčuje. Dostala jen nový PTG Fb500, asi se ten původní pokazil. Ale VP to na 95% není.

Autor:  Izzy [ 21 črc 2005 22:46 ]
Předmět příspěvku: 

No my víme co je Verusha zač že? :-P Jinak brnkátka je brněnský způsob přehazování výhybek...každé město to řeší jinak u nás je to kontaktní a tudíž ne zrovna rychlé(ono by to rychlý bylo nebýt RT6 kvůli kterým jsou brnkátka posunuta asi 12m před výhybku-a stejně nejezdí ale to že se brnkátka nepřesunovala zpět možná značí že DPMB počítalo a stále počítá s tím že vyjedou:)...např. v Olomouci je to něco podobného jen se nepoužívá brnkátek ale kontaktem je přímo lišta pantografu...apod.

Autor:  Verusha [ 21 črc 2005 21:48 ]
Předmět příspěvku: 

rlpcr - to je jedno, ne? :-D

Autor:  Návštěvník [ 21 črc 2005 21:47 ]
Předmět příspěvku: 

rlpcr píše:
Otázka mimo mísu: Co jsi zač? (Nemyslím to nějak ve zlým!!!) Všeználek co se zajímá o MHD a nebo přímo někdo od zdroje (z DPMB)? :o)))) Já jen, podle tvých příspěvků, že jseš nějakej chytrej! :o)))

To byla otázka pro Verushu.

Autor:  Návštěvník [ 21 črc 2005 21:45 ]
Předmět příspěvku: 

Izzy píše:
Pokud vím tak původní tzv. kontaktní přehazování výhybek pomocí brnkátek bude brzo patřit minulosti a místo něj se bude používat bezdrátový přenos signálu...hlavním prvkem je v tomto případě RIS...pokud vím na něčem podobném funguje přehazování vzdušných výhybek u trolejbusů...dřív byl ve vozech malý dálkový ovladač-fungující myslím taky jako bezdrát...Verusha jistě poupraví a upřesní :-P


Stejně, co jsem koukal po tramvajích v jiných městech, nikde jsem "brnkátka" neviděl. To jsme v Brně tak originální a nebo už od toho všude dávno upustili?

Autor:  rlpcr [ 21 črc 2005 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

Otázka mimo mísu: Co jsi zač? (Nemyslím to nějak ve zlým!!!) Všeználek co se zajímá o MHD a nebo přímo někdo od zdroje (z DPMB)? :o)))) Já jen, podle tvých příspěvků, že jseš nějakej chytrej! :o)))

Autor:  Verusha [ 21 črc 2005 21:12 ]
Předmět příspěvku: 

:-D :-D :-D Protože DPmB :-D

Stránka 360 z 393 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/