Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Všeobecná tramvajová diskuze
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=81
Stránka 3 z 411

Autor:  Falkon [ 15 zář 2023 14:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Nenapadlo mě lepší vlákno, tak se zeptám tady. Pokoušel jsem se přes google hledat dnešní dopravní nehodu z času cca. 6:23, ale asi špatně hledám, tak se zeptám, nevíte někdo, jak dlouho byla zdržena doprava (zejména linka č. 12 ve směru na Technologický park) dnes ráno, kdy se v křižovatce Úzká×Dornych (doufám, že je to správně; prostě tam, kde auta odbočují mezi Tesco a Vaňkovku) setkala s řidičem modrého auta (ve značkách se nevyznám, ona i Octavia má “50” verzí a furt je to Octavia). Případně díky.

Autor:  Harold [ 17 srp 2023 11:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

pdbrno píše:
Kdy a proč vlastně vznikl Jundrovský trouhelník?
https://foto.bmhd.cz/foto/4787?searchPa ... 5ADk#photo

Z https://www.databazeknih.cz/knihy/100-let-elektricke-poulicni-drahy-v-brne-1900-2000-188719:
26. března 1977 - U Jundrova dáno do provozu dvoukolejné manipulační propojení tratí ze Žabovřesk a Pisárek.

K dispozici je i ortofotomapa z roku 1976, kde je vidět stavba spojky i navazujících úseků.

Autor:  pdbrno [ 15 srp 2023 22:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4560713 torocha historie

Autor:  pdbrno [ 15 srp 2023 22:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Kdy a proč vlastně vznikl Jundrovský trouhelník?
https://foto.bmhd.cz/foto/4787?searchPa ... 5ADk#photo

Autor:  M [ 08 čer 2023 08:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Pupa píše:
Ta šalina vypadá skvěle. Nepoznám takhle co je zač, ale DPMB nebo TM by to zadarmo mělo vzít.


Ringhoffer nebo Kolíňák.

Autor:  Richie [ 08 čer 2023 05:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

M píše:
vlek na bazošu:

https://ostatni.bazos.cz/inzerat/169866 ... hl4sd3IpAg

kdyby se ho tak povedlo zachránit....


Jsem ani netušil, že to někdy v posledních letech fungovalo, vždycky když jsem šel okolo, bylo zavřeno :-O

Autor:  goldfinger [ 07 čer 2023 23:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Před chvíli jsem jel 1828 a nemile mne překvapilo, jaké pazvuky a vibrace se interiérem ozývaly. Zvenku kupodivu nic, ale uvnitř to vypadalo, že se vůz každou chvílí rozsype.

Autor:  Pupa [ 07 čer 2023 23:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Ta šalina vypadá skvěle. Nepoznám takhle co je zač, ale DPMB nebo TM by to zadarmo mělo vzít.

Autor:  M [ 07 čer 2023 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

vlek na bazošu:

https://ostatni.bazos.cz/inzerat/169866 ... hl4sd3IpAg

kdyby se ho tak povedlo zachránit....

Autor:  TMB [ 16 kvě 2023 21:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Tak řidič tramvaje tam má v každém případě čočky a chodec panáčky na semaforu pochopí. Diskutabilní je, zda jde v prostoru zastávek Pisárky o dráhu tramvajovou (nikoli železniční) na pozemní komunikaci - pro chodce. Zadlážděný svršek k tomu závěru svádí - narozdíl třeba u přechodu u zastávky Stránského.
A dávat do křižovatky na Halasově náměstí navíc signalizaci přejezdu by taky nebylo to pravé.

Autor:  Kari [ 16 kvě 2023 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

No, ono hlavně přechod pro chodce přes železniční trať (Pisárky), stejně jako železniční přejezd řízený trojbarevnou soustavou (Kamenolom, Halasák) nemá oporu v zákoně.

Autor:  Cracatit [ 16 kvě 2023 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Školy pro nevidomé tam bývaly, dneska by na těch školách nevidomého hledal s lupou,, zvláštní třídy mají, ale už nejde o školy pro zrakáče, jako kdysi.

Autor:  MartinV [ 16 kvě 2023 07:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

ds píše:
...Ten semafor pro chodce u zastávky Pisárky je taky dílo, ale chápu, že si to asi vynucovaly nějaké normy s ohledem na rozhledové poměry.

Proč myslíš? Nevím, jak přesně funguje, ale takto bych si představoval přechod přes TT např. v půlce mezi zastávkami Křídlovickou a Soukenickou. Tzn. když se blíží vůz, zapne se červené světlo pro chodce. Možná ale semafor v Pisárkách funguje jinak a zdržuje řidiče(?)

Autor:  Kari [ 15 kvě 2023 16:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

ds píše:
Ten semafor pro chodce u zastávky Pisárky je taky dílo, ale chápu, že si to asi vynucovaly nějaké normy s ohledem na rozhledové poměry.


Normy asi ne, ale na školení nám říkali, že ten semafor je tam kvůli tomu, že v těsné blízkosti je škola pro zrakově postižené.

Autor:  Naxashi [ 15 kvě 2023 15:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Jasně, pokud to vychází na 10 sekund, tak je to asi jedno. Ale to, o co mi jde, je, že to je pohyb opačným směrem, než kterým bychom měli jít. Daleko lepší by bylo 10 s urychlení.
Ale samozřejmě chápu, že tohle je naprosté nic vůči Brněnské verzi preference na křižovatkách. Vy to totiž nechápete, ona tam ta preference je, ale pro auta, se snahou co nejvíc MHD zdržet, protože chceme dostat lidi Z HMD, ne DO.
Řekněte mi, že se mýlím. Dívám se na to, co se děje, nesleduji to, co lidi říkají. A takhle to na mě působí.

Autor:  mnadenicek [ 15 kvě 2023 13:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Poměr k nákladům souhlas, chápu, nedokážu přesně posoudit. Zdržení jinde to je jiná zálěžitost. To je jako když jsem v Ově řešil, že by měla MHáDa mít zastávky (alespoň nějaký) na znamení, tak mně řekli argument roku, že na křižovatkách a v zácpách to stejně bude stát, takže je to jedno.

Autor:  ds [ 15 kvě 2023 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

mnadenicek: hlavně to nedává smysl v poměru k vynaloženým nákladům, když ty šaliny pak stráví dlouhé desítky vteřin na blbě nastavených světelných křižovatkách typu Mendlák, Václavská atd. Ten semafor pro chodce u zastávky Pisárky je taky dílo, ale chápu, že si to asi vynucovaly nějaké normy s ohledem na rozhledové poměry.

Autor:  mnadenicek [ 15 kvě 2023 09:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

ds píše:
Sice mám tvoje příspěvky defaultně skryté, ale teď jsem neodolal a rozklikl.
Celý ten tunel má 500 metrů, to dělá čistě při srovnání rychlosti 45 km/h a 60 km/h rozdíl zdrcujících 10 vteřin na jednom průjezdu. To nás skutečně spasí.


Tak ovlivnilo by to celý mezizastávkový úsek, takže tu délku je v úvaze vhodné navýšit, při jiném trasování (asi by to prodloužilo a prodražilo tunel) by šlo podle mě pohlížet i po vyšších rychlostech. Ano, pořád by to nebylo zdrcující, ale každá vteřina dobrá (v Ově se chubí u 80km/h úseků také vteřinovými úsporami), zvlášť když tama třeba jedete každej den...a ruku na srdce je to i prestiž, cestující mají na pár vteřin pocit, že jsou ve 21.století:)
Každopádně chápu, že tu je důležitější finančí stránka věci a asi i geologická, takže trasování je jak je. Ale také s tím pochopitelně nejsem spokojený, ale co se dá dělat.

Co jsem tak při prohlídce zaslechl od stavařů, řešilo se pak ještě dodatečně prověření větší rychlosti v rámci navrženého směrového řešení, ale prý to zkolabovalo na problematickou realizaci velkého převýšení (jak je ta trať naklopená) s danou technologií PJD (v tomto případě
W-tram, myslím že říkali, že nad 100mm by to byl problém). Jiný zdroj toto tvrzení dementoval, že prý zkrátka délka přechodnic byla tím limitem. Možná je pravda obojí, nevím.

Autor:  king666 [ 13 kvě 2023 22:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

tr píše:
Mě by zajímalo proč nejsou protihlukové kolejnicové absorbery v tunelu ke kampusu, kde je mimo jiné zastávka, když v Pisárkách umístěných mezi "dálnicí" a lesem použité jsou. Megalomanská protihluková střena mezi tramvají a I/42 je taky kapitola sama o sobě...
Protihluková stěna musí být u zdroje hluku... Pokud by byla dál, musela by být brutálně vysoká...

Autor:  ds [ 13 kvě 2023 21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Naxashi píše:
Mně přijde tohle zpomalení jako promarněná příležitost. Místo toho, abychom cestovali rychleji, stále cestujeme pomaleji a pomaleji.

Sice mám tvoje příspěvky defaultně skryté, ale teď jsem neodolal a rozklikl.
Celý ten tunel má 500 metrů, to dělá čistě při srovnání rychlosti 45 km/h a 60 km/h rozdíl zdrcujících 10 vteřin na jednom průjezdu. To nás skutečně spasí.

Autor:  Ondra K. [ 13 kvě 2023 19:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Já to považuju za snesitelný kompromis, kdy je ta stavba realizovatelná a projednatelná a zároveň vliv toho zpomalení tramvají je minimální.

Zrychlit kolejovou MHD by bylo potřeba, ale tohle není stavba, v rámci které by se toho dalo dosáhnout.

Autor:  Naxashi [ 13 kvě 2023 18:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Mně přijde tohle zpomalení jako promarněná příležitost. Místo toho, abychom cestovali rychleji, stále cestujeme pomaleji a pomaleji.

Autor:  Ondra K. [ 13 kvě 2023 18:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Osobně si myslím, že ty poměry jsou tam stísněný dost. Jednak tunel potřebuje alespoň nějaké minimální nadloží a pak bylo potřeba se vyhnout ulici Bráfova.

Autor:  tr [ 13 kvě 2023 12:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

MartinV píše:
Bohužel tam chybí klopené zatáčky, které jsem tak nějak marně očekával. A ta 50 na rovných úsecích - má být na furt, nebo dočasně v souvislosti se zkušebním provozem?


Převýšení koleje v oblouku tam použito je. Nicméně vyprojektovat novou trať v poměrně dlouhém mezilehlém úseku na 45... To vyžaduje poklonu. :( Zas tak stísněné prostorové podmínky tam nejsou. Hlavně že je tam při rychlosti 50 tuším pět oddílů autobloku... To se opravdu ekonomicky vyplatí.

Mě by zajímalo proč nejsou protihlukové kolejnicové absorbery v tunelu ke kampusu, kde je mimo jiné zastávka, když v Pisárkách umístěných mezi "dálnicí" a lesem použité jsou. Megalomanská protihluková střena mezi tramvají a I/42 je taky kapitola sama o sobě...

Autor:  Karosa B732 [ 11 kvě 2023 14:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Tak se zdá, že kavárna 145 (nebo-li původní 4058) je úspěšně hotová. Už několikátý den drandí Brnem :)

Stránka 3 z 411 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/