Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9888 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 396  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 19:13 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8848
Od: 10 čer 2004 11:19
Hm, sice je dobrý, že se něco nakoupí.. Ale furt to neřeší problém v tom, že dílny nestačej ani dnešním vozům , natož něčemu novějšímu. Ale pro DP, potažmo město je jednodušší a levnější se vymlouvat na to, že nejsou dílny, není infrastruktura. A pak se tady zkouší prasečiny typu trojčata, LF2+LF2, LF2+LF1.. Kapacita chybí a zásadní řešení taky.

D9lny a vozovna je problém. Mifkova je snadno řešitelná. Stačí se podívat, komu patří ty zahrady a domy za konečnou..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 16:03 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1361
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
Hlavně se nic delšího Kačeny nevleze na Mifkovu.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 15:21 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1799
Od: 07 dub 2006 09:03
To, že obousměrné šaliny jezdí převážně na d8 neznamená, že se nemohou objevit jinde, zejména při výlukách, ale nejen při nich. A pak půjdeme problému naproti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 15:00 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2023
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Pořád se bavíme o lince 8, která nejezdí na 1 a 2 nástupiště.
Pokud mě paměť neklame, tak bylo počítáno se zapojením 2 x KT8.
I nástupiště byla takto uzpůsobena.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 14:42 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1799
Od: 07 dub 2006 09:03
Alanis píše:
goldfinger: co to je za argument? Odkdy jezdí 8 přes 1. a 2. kolej? A odkdy nejezdí přes 1. a 2. kolej 40m soupravy? Já tam běžně vídám 3x T6, nebo LF2+LF1...

Nástupní hrany mají délku max. 70 m (uvažuju i prostor dole pod klandrem). Takže když na 1. kolej přijede např. 3x T6, která má 45 m, zbývá tak tak flek na další 30m vlak (např. 13T na d9, což je poměrně časté). Ale to už jsou poslední dveře druhé soupravy mimo všechno. A nesmíme zapomínat na to, že delší souprava potřebuje delší čas k opuštění křižovatky a déle by blokovala vexle pro spoj za ní, což by se negativně podepsalo na cestovní rychlosti a jízdní době. Proto další rozšíření dlouhých souprav nepovažuju za krok správným směrem.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 14:26 

Příspěvky: 2487
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Pokud najdu starý časopis Městská doprava, tak se tam o tom psalo, bylo jich objednáno více než 7, ale jestli to bylo 10 nebo 20 si už nepamatuju, ČKD bylo schopno dodat jen 5 a pak 2 a to bylo vše, navíc i podle podnikového časopisu měly mít uplně jiný vzhled a čela. Taky původně to mělo sedadla 2+2 a pak se ubíralo, protože byla moc úzká ulička, pamatuju si zkušební jízdy, kdy ty dvojsedačky byly ještě odmontované a ty jednosedačky tam nebyly, vím, že jsem se tehdy zhrozil, že na té straně budou jen dvě sedadla sarcastic

Tady píší, že jich mělo být 12:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_KT8D5N
tak aby v Brně bylo 40 KT8.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 13:32 

Příspěvky: 610
Od: 25 led 2006 09:46
Objednáno 20 KT8D5N určitě nebylo.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 13:25 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1808
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Ještě si zauvažuju nad počtem obousměrných šalin:
V roce 1997 bylo v Brně jen 28 kachen. Na prodlouženou d-8 byly potřeba další, proto bylo z ČKD objednáno dalších 20 KT8, už v eNkovém provedení. Jestli to dobře chápu, tak se měl celkový počet KT8 zvednout na 48 ks.
Může mi to někdo z pamětníků potvrdit?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 12:46 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 640
Od: 15 srp 2012 14:28
goldfinger: co to je za argument? Odkdy jezdí 8 přes 1. a 2. kolej? A odkdy nejezdí přes 1. a 2. kolej 40m soupravy? Já tam běžně vídám 3x T6, nebo LF2+LF1...

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 12:21 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1799
Od: 07 dub 2006 09:03
Délka vozů je kromě vybavení dílen limitovaná délkou nástupních hran na nejdůležitějším přestupním uzlu HBf, které ze známých důvodů nejde prodloužit a kvůli zatížení zejména 1. a 2. koleje musí umožnit současné odbavení dvou souprav. Takže snění o houdrnkách je zbytečné.


Nahoru
 Profil  
 
Online
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 12:15 

Příspěvky: 265
Od: 25 říj 2019 10:12
Naxashi píše:
Stále tu čtu, jak tu nemáme zázemí na dlouhé vozy. Udělal bych to jinak. Prostě nakoupit dlouhé vozy a zázemí řešit až pak. Protože pak tu bude nutnost to vyřešit, nějaký tlak. Ten tu teď není. Takže se to neřeší.


Tohle je podobně smysluplný přístup třeba jako si půjčit na dovolenou a ještě začátek splácení třeba o 3 měsíce odložit. Však je to daleko, ono se to nějak vyřeší... V soukromé sféře velmi hloupá cesta do pekel, ale ve veřejné sféře nemyslitelná hloupost.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 12:15 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 914
Od: 14 čer 2004 18:43
Bydliště: Brno - Bystrc
Ten interier na tech vizualizacich nevypada zas tak spatne. Hodne me to pripomina tramvaje od Alstomu, ktere jsou reseny podobne. Oproti KT8 (kde prostor mezi 1. a 2. dvermi neni zadny zazrak) to mozna realne bude mit i vice mista, protoze tam nebudou schody u levych dveri, takze tam vznikne docela dost "pohodlnych" mist k stani (hlavne diky tomu, ze vetsina zastavek ma vnejsi nastupiste. K tomu tam nebudou schody ve strednim clanku, ktere take hodne ubiraji atraktivite. Uvidime, jak to bude v realite, ale muj tip je, ze to bude s KT8 srovnatelne.

Co se tyce delsich vozu, tak by se problem dilen dal nejspis vyresit nakupem 20m s kabinou na jedne strane, dvermin na obou a bez zadniho cela -- misto cela by bylo propojeni na druhy vuz. Kazda pulka by pak byla "samostatna" (i kdyz pro jizdu s cestujicimi by to nebylo kvuli chybejicimu celu mozne). Nevyhoda je vyssi cena kvuli jednomu podvozku navic a nutnost dvou samostatnych vyzbroji. Vyhoda pak moznost v pripade poruch/havarie jedne casti sestavit vuz z provoznich polovicek.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 12:04 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6352
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Kdyby to mělo 4 články, vůbec by to nebylo od věci. Ale tady narážíme zase na limity DP a jeho zařízení.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 11:51 

Příspěvky: 610
Od: 25 led 2006 09:46
Zvetšení vzdálenosti otočných čepů podvozků středního dílu způsobí jedině to, že v oblouku se tento díl posune více do středu oblouku a bude zasahovat do profilu protijedoucích tramvají. A ještě čím se víc v oblouku střední článek posune ke středu, tím více vně vybočí čela vozu.
Takže by byly třeba další zákazy míjení. Už tak měly s hodnotou 7,5 problémy Varia třeba na lince 4, kde neprojely podel parkujících aut (T3 tam projela). Dále to bude vyžadovat větší úhel natočení podvozků, tedy užší uličku mezi sedadly. Vzdálenost otočných čepů je pro konstrukci vozu a jeho průjezdný profil dost zásadní a limitující hodnota.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 10:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6352
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Udělal bych to jinak. Prostě nakoupit dlouhé vozy a zázemí řešit až pak. Protože pak tu bude nutnost to vyřešit, nějaký tlak. Ten tu teď není. Takže se to neřeší.
Jenže tohle nikdo rozumný neudělá, protože je to obrovská investice, a zároveň pravděpodobnost, že se o ty vozy nebudeš moct adekvátně postarat.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 úno 2021 10:07 

Příspěvky: 1432
Od: 04 bře 2012 23:26
Pokud ten interiér bude takový, jaký je na obrázku, tak to bude naprostá katastrofa. Taky to ve mě nevzbuzuje důvěru v nějakou kapacitu. Pochybuji, že uvnitř bude aspoň těch 30 m prostoru obsaditelnýho lidma.
Sedačky mají být na jedné straně otočené jedním směrem, na druhé opačným. Tím pádem tu není to trapné sezení naproti sobě. Podvozky nutně nemusí překážet. Dalo by se to jistě uspořádat *nějak* dobře.
Mám i obavy o místa na nohy. Výrobci si zřejmě myslí, že to prodávají trpaslíkům.
Střední článek by mohl být delší. Minimálně na stejnou mezipodvozkovou vzdálenost jako v případě střední – krajní.
Tohle není náhrada KT8. Tohle je downgrade. Z hlediska kapacity minimálně.
Stále tu čtu, jak tu nemáme zázemí na dlouhé vozy. Udělal bych to jinak. Prostě nakoupit dlouhé vozy a zázemí řešit až pak. Protože pak tu bude nutnost to vyřešit, nějaký tlak. Ten tu teď není. Takže se to neřeší.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 úno 2021 22:10 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5791
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Kotasův "unifik" je fajn na vysokopodlažních tramvajích pro které byl kdysi navržen, ale na dnešní tramvaje se už nehodí. Dnešní moderní tramvaje mají mnohem menší podíl lakovatelných ploch a proto si myslím, že se na ně hodí spíš jednodušší nátěry. Ostatně ne náhodou dneska používá spousta dopravců po celým světě jednoduchý jednobarevný schémata.

Třeba ta červenobílá varianta nabídnutá Škodou mi přijde super. Varianta od uživatele Vario1523 mi taky přijde fajn akorát bych z ní vyhodil tu šedou a nahradil ji červenou.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Online
PříspěvekNapsal: 02 úno 2021 21:21 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 113
Od: 12 čer 2020 15:02
Bydliště: Tam kde jezdí linky 5, 9, 46, 57, 84 a 44
Mně to co poslal Vario přijde naprosto perfektní. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 úno 2021 21:18 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6352
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Fantomas píše:
Čím víc proužků, tím víc šalinas? To mi nepřijde jako zrovna nejvhodnější kritérium pro hodnocení kvality barevného řešení. Podle této logiky by nejlepší bylo mít šaliny pruhované jako zebry, to by byla přece nejmenší nuda. :mrgreen: Mně ten unifik prostě přijde už zastaralý a hlavně není ani pro Brno unikátní. Vždyť stejně natřené tramvaje jezdí v Práglu, to by mělo každého brněnského patriota štvát.

No proužky už tak nějak máme ve znaku města (i s tím by se ale dalo lépe pracovat). I proto mi návrh, který tu nadhodil Vario, přijde pěkný.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 úno 2021 20:42 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Od: 31 led 2010 23:09
jinak myslím, že červené s bílou střechou nevypadá zas až tak špatně, jen mi na boku chybí nápis DEUTSCHE-BAHN...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 úno 2021 20:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Od: 31 led 2010 23:09
Fantomas píše:
...Vždyť stejně natřené tramvaje jezdí v Práglu...


Unifik popřípadě jeho variace se tam používá už jenom na kachnách, jinak T3 maj krémový a 14T a 15T maj taky svoje vlastní zbarvení. Za mě je unifik mnohem, ale mnohem lepší než "dračí" zbarvení, ale zároveň je pravda, že je tu s námi už skoro 20 let a nějakou obměnu by to možná chtělo... na druhou stranu oprati unifiku s pruhem z jiných měst a jednobarevné Ostravě myslim, že furt dobrý.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 úno 2021 19:45 

Příspěvky: 66
Od: 18 srp 2019 17:01
Ad barva: podle mě se ke Škodovkám obecně hodí hodně černé a k tomu jedna další barva (např. jak to mají v Blavě). Ale to, jak to nakreslil Vario 1523 mě překvapilo, jak to taky (na můj vkus) vypadá dobře.
Ad interiér: ulička mi přijde v pohodě, pohodlně tam projde 1 člověk (i širší). Z té vizualizace jde prd vidět, ale mě přijde, že vždycky ty krajní sedačky (u dveří a u kloubu) nejsou na podestách, jsou přístupné z podlahy, takže to je pro méně pohyblivé v pohodě. Akorát ta čtyřka je na podestě, snad tam bude dost místa i na dlouhány.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 úno 2021 19:05 

Příspěvky: 5529
Od: 27 úno 2010 07:40
colt274 píše:
No nevím, můžeš říct, že se ti to líbí víc, ale že by červená kastle s bílou střechou byla míň nudná než náš unifik, to se říct opravdu nedá :-k

Dobře, nepoužiju slovo nudný, ale v Brně okoukaný. Spokojen? :D


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 úno 2021 18:58 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1266
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
Čím víc proužků, tím víc šalinas? To mi nepřijde jako zrovna nejvhodnější kritérium pro hodnocení kvality barevného řešení. Podle této logiky by nejlepší bylo mít šaliny pruhované jako zebry, to by byla přece nejmenší nuda. :mrgreen: Mně ten unifik prostě přijde už zastaralý a hlavně není ani pro Brno unikátní. Vždyť stejně natřené tramvaje jezdí v Práglu, to by mělo každého brněnského patriota štvát.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 úno 2021 18:46 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 715
Od: 27 bře 2010 10:37
Bydliště: Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Robert píše:
A já zase doufám, že to bude vypadat jako v tom článku, a ne nudně jako Anitra.


No nevím, můžeš říct, že se ti to líbí víc, ale že by červená kastle s bílou střechou byla míň nudná než náš unifik, to se říct opravdu nedá :-k

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9888 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 396  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: pospi11 a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 09 bře 2021 12:58
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]