Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Všeobecná tramvajová diskuze
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=81
Stránka 8 z 411

Autor:  Naxashi [ 18 čer 2022 16:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

A neprojde to taky, protože na to nemáme zázemí.
A protože o něm ani neuvažujeme.
Protože si ještě neuvědomujeme, že to je problém.

Autor:  M [ 18 čer 2022 16:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

To by bylo ideální, ale to neprojde, protože Škoda...

Autor:  JaNevjemUs [ 18 čer 2022 11:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Myslím, že ideální a zároveň finančně docela dostupné řešení obnovy voz. parku je, jak se postaví všichni Draci, tak na ně navázat budováním tramvají typu EVO3 případně EVO4 v dílnách DP. Rozhodně je lepší využít kapacity dílen DP k budování nových klimatizovaných tramvají komfortem odpovídajících 21. století, než dělat GO polorozpadlým vozidlům z 80. let. Další výhodou tohoto řešení je unifikace vozového parku.

Autor:  PvvS [ 17 čer 2022 20:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

A v jakýmpak stavu budou podvozky a rámy ? Ty šrotlý se asi nelikvidovaly jen tak ze srandy. Drobná nápověda. Kterejpak DP skupuje všechny kachny široko daleko a o volný vyřazený s NP článkem ztratil zájem ? A pročpak asi.

Autor:  Ondra K. [ 17 čer 2022 20:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Jako ideální to není, ale na nový vozy nebude a cpát peníze do T3 a T6 je ještě o hodně horší. KT8 po nějaké pořádné GO bude pořád solidní tramvaj, která zastane spoustu práce. Jediný v čem bude reálně horší než nový vůz je nižší podíl nízkopodlažnosti.

Autor:  Naxashi [ 17 čer 2022 19:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Investovat 25 M do Rkových KT8 mi přijde jako vyhozené peníze. Do Nkových možná, jen jich je jen 7…
Mohli by tam dodat další střední článek.

Autor:  Ondra K. [ 17 čer 2022 19:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

I kdyby jedna GO KT8 stála 25 mega pořád to nebude ani půlka nového vozu, takže i když nebude na nové, mohlo by být alespoň na tu generálku. Navíc pokud by se KT8 sešrotovaly, tak i nějaká vynucená GO T3, či T6 taky nebude zadarmo.

Autor:  PvvS [ 17 čer 2022 18:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

A bude na to ? Pokud by DP musel nákup nových vozů vykrýt nějakým úvěrem, tak silně pochybuju, že bude na jakýkoliv nový vozy, včetně trbusů a navíc cpát X mega do každý kachny.. Když se dělaly pražský KT8N2, tak se v té době uvádělo nějakých 20 milionů za kus, dneska to bude o pěkných pár milionů dražší.

Autor:  Ondra K. [ 17 čer 2022 18:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

I nějaká GO v "plné palbě" s výměnou výzbroje, komplet novým interiérem v uspořádání ala KT8D5N, novými stanovišti řidiče a celovozovou klimatizací bude pořád výrazně levnější jak komplet nová tramvaj stejné velikosti.

Autor:  king666 [ 17 čer 2022 18:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

KT8D5N by ještě chvíly vydržet mohly ne? To by jako náhrada aspoň pár starších souprav fungovat mohlo...?

Autor:  PvvS [ 17 čer 2022 17:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Na kachny bych nesázel. Ty jsou olítaný domrtva. A pak je otázka, jestli do nich investovat pražskou GO s výměnou výzbroje a "novostavbou" větší části čelních článků kvůli korozi a vyztužení. Už teď jsou tuším 4 kusy na likvidaci a další nebudou daleko.

Autor:  Ondra K. [ 17 čer 2022 17:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Těch 5 let bych považoval za hodně optimistický odhad a reálně ta potřeba dalších vozů bude o dost rychlejší. Nepletu-li se tak taková 1595 měla přidanou 3. SP už někdy v roce 2020. Pražské T6 z první várky už jezdí třetí rok, takže těch kilometrů už taky moc mít nebudou.

Autor:  Cracatit [ 17 čer 2022 16:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Spíš postupně dojezdí kachny do třetí GO a nazdar. T3/T6 poputujou do šrotu ještě před kachnama. Takže je tak pět let čas to nějak řešit, ale už dneska bylo pozdě se začátkem hledání možností financování dalších strojů vedle pořizování draků a 45T. Takže v tramvajové sekci nastane ještě pořádný problém.

Autor:  Ondra K. [ 17 čer 2022 15:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

PvvS píše:
Takže kachny se šrotují a odstavují a nový vozy asi nebudou?

Vyřazování KT8 je nesmysl bez ohledu na to jestli na 45T budou prachy, či ne. I kdyby se nákup 45T nějak povedlo zaplatit, brzy bude potřeba dalších cca 50 vozů jako náhrada T3 a T6, které začnou dojíždět do dalších GO. A na takový další nákup prachy už tuplem nebudou.

V takové situaci by byl logický krok zařazení 45T, vyřazení T3/T6 a GO KT8.

Autor:  Cracatit [ 17 čer 2022 08:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Někde jsem četl, teď to nemůžu najít, že DPMB musí informovat před každým nákupem z té opce na 45T, jestli má peníze, ale Valná hromada (čili rada města) vzala na vědomí návrh využít celou opci. Takže nějaké financování evidentně je ve hře, jen se ještě úplně nedojednalo. Osobně si tipnu, že bude nějaký větší úvěr přímo pro podnik.

Autor:  PvvS [ 17 čer 2022 07:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Takže kachny se šrotují a odstavují a nový vozy asi nebudou ?

Citace:
Na moderní tramvaje Brno nechce dát peníze
Na začátku minulého roku podepisovali zástupci brněnského dopravního podniku smlouvu na nákup až 40 nových obousměrných tramvají typu 45T, z nich každá pojme 233 cestujících. Cena? Astronomických 2,4 miliardy korun.

Jistých je v tuto chvíli ovšem jen prvních pět, na které má městský dopravce i peníze. Další potřebné dvě miliardy chybí. Šéf podniku Miloš Havránek proto před časem vyjádřil přání, aby město přispělo ze svého rozpočtu. Brněnští radní ale včera tuto cestu neschválili. Chtějí, aby si dopravce, který jinak z městské kasy dostává více než dvoumiliardovou provozní dotaci, v tomto případě poradil sám.

„Dopravní podnik nás před každou dílčí objednávkou přijde informovat a my tak budeme znát i způsob profinancování nákupu. Jestli si vypomůže úvěrem z komerční banky, evropské investiční banky, nebo třeba pomocí dluhopisů,“ nastínil brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

Podle něj by bylo škoda opci, tedy prodloužení kontraktu, nevyužít, když počítá s původní cenou, tedy 60 miliony za tramvaj. Radní nicméně naznačil, že je také možné, že do Brna nakonec nepoputuje všech 40 souprav.

Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vlak-k ... pravy_zubr

Autor:  xxx [ 17 čer 2022 07:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Naxashi píše:
…a ještě ke všemu opět dementní uspořádání interiéru. To jako fakt nikoho nenapadlo dát na jedné straně všechny sedačky jedním směrem a na druhé opačným? Místo toho zase budeme lidi nutit do trapných sociálních situací, kdy do sebe budou drkat kolenama a čumět si do xichtů. Úžasný, fakt…

No a ta šalina by měla levitovat?

Autor:  Ondra K. [ 16 čer 2022 21:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Naxashi píše:
Ne. Správný výpočet. Protože to, co stačilo dřív, nestačí dnes. Jezdí to přecpaný. A bude to nadále jezdit takový.
…a ještě ke všemu opět dementní uspořádání interiéru. To jako fakt nikoho nenapadlo dát na jedné straně všechny sedačky jedním směrem a na druhé opačným? Místo toho zase budeme lidi nutit do trapných sociálních situací, kdy do sebe budou drkat kolenama a čumět si do xichtů. Úžasný, fakt…

Řešilo se to tady už mockrát a očekávám, že se to ještě mockrát řešit bude. Umístění sedadel čelem proti sobě je dané tvarem podest nad podvozkem a ten je zase daný konstrukcí a uspořádáním podvozku.

Autor:  Robert [ 16 čer 2022 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Pak můžu tvrdit, že to předchozí bylo ve své době modernější než to nové dnes, a mám z toho -2.

Autor:  Naxashi [ 16 čer 2022 20:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Robert píše:
Špatný výpočet. Pokud je kapacitně srovnatelná s kačenou, není to -1, ale 0. Tedy výsledek +1. :-)

Ne. Správný výpočet. Protože to, co stačilo dřív, nestačí dnes. Jezdí to přecpaný. A bude to nadále jezdit takový.
…a ještě ke všemu opět dementní uspořádání interiéru. To jako fakt nikoho nenapadlo dát na jedné straně všechny sedačky jedním směrem a na druhé opačným? Místo toho zase budeme lidi nutit do trapných sociálních situací, kdy do sebe budou drkat kolenama a čumět si do xichtů. Úžasný, fakt…

Autor:  Robert [ 16 čer 2022 14:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Špatný výpočet. Pokud je kapacitně srovnatelná s kačenou, není to -1, ale 0. Tedy výsledek +1. :-)

Autor:  Naxashi [ 16 čer 2022 13:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

MartinV píše:
Člověče, v první větě říkáš, že je to lepší (tedy pokrok dopředu), v druhé větě si odporuješ. Tak jak tedy? :mrgreen:

Vyjádřil jsem se asi trochu blbě.
Je to moderní stroj, 100% NP: +1. Je to ale kapacitně nedostatečné: -1. Výsledek? 0.

Autor:  Robert [ 16 čer 2022 10:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

A zrovna ty svislé pruhy jsou to hlavní, co se mi na tom nátěru líbí. :D

Autor:  MartinV [ 16 čer 2022 09:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

B1: ano, přesně tento (tvůj) návrh jsem měl namysli.

Autor:  urbonaut [ 16 čer 2022 09:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

MartinV píše:
Jinak ten nátěr by byl podle mě mnohem lepší, kdyby červená zůstala jen nahoře a dole v souvislé lajně bez těch kolmých přechodů. Vzhledem k tomu, že je to 100% NP vozidlo, by to k tomu pěkně sedělo.


Souhlas, viz https://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?p=281766#p281766

Stránka 8 z 411 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/