Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Všeobecná tramvajová diskuze
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=81
Stránka 1 z 411

Autor:  jara255 [ 18 dub 2024 16:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Poptávková tlačítka jsou k ničemu. Sami přiznáváte, že každé funguje na jiném principu, takže cestující v tom má hokej a neví, zda tlačítko funguje, když se dveře neotevřou "ihned".
V zimě mnohdy řidič zcela zbytečně otevře dveře celé soupravy nebo nechá větrat a topí Pánubohu do oken při čekání v zastávce na zelenou.
Takže chcete po cestujících, aby se naučili správně tlačítka používat, když to mnohdy neumí sami řidiči.

Autor:  xxx [ 15 dub 2024 12:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

A pokud se z jakéhokoliv důvodu dveře do 0,25621305 sekund neotevřou, tak začnou mlátit berlama do skla.

Autor:  makosinus [ 15 dub 2024 10:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Lid na zastávce chce mačkat, převážně ještě než vozidlo vůbec zastaví… běžně.

Autor:  xxx [ 14 dub 2024 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

No podle mě nemá. Už jenom proto, že pak mám strach, že mně třeba strčí nohu pod kolo. Ale důchodci na to mají jiný názor.

Autor:  Robert [ 14 dub 2024 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Já teda netuším, jaký má smysl mačkat vnější tlačítko při autobusu v pohybu, ale zjevně má.

Autor:  xxx [ 14 dub 2024 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Mně to připomíná komedii s tlačítky u našich autobusů. U SU III jde vnější tlačítko zmáčknout za jízdy a po zastavení se dveře ihned otevřou. U SU IV tlačítko za jízdy zmáčknout nelze. Resp. po zastavení je nutné tlačítko zmáčknout znovu. Což lidi nedělají a pak se diví, že se dveře neotevírají. U I UW jde tlačítko zmáčknout za jízdy a po zastavení se dveře otevřou, avšak až po chvilce, během které probíhá aktivace zastávkové brzdy. Přesto to během té chvilky mačkají znovu. V tomto případě zbytečně.

Autor:  Vlasta [ 14 dub 2024 16:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Robert píše:
Jak dlouho že tu jezdí vlaky Moravia? A doteď 99 % cestujících nepochopilo, že zvenku je potřeba tlačítko zmáčknout až po rozsvícení zelených diod. Půlka to mačká ještě za jízdy, druhá hned po zastavení. A strašně se diví, že to nefunguje. A po těchto lidech bys chtěl, aby rozlišovali tón výstrahy?

U té Morávie to je ještě o kousek složitější .. několik jednotek totiž umožnuje tlačítko zmáčknout přes zastavením (začne červeně blikat) a ty dveře se skutečně pak otevřou. U dalších potom tlačítko červeně bliká, ale dveře se neotevřou ... u dalších se dají otevřít až svítí zelená a v tom nejlepším případě se dveře neotevřou vůbec :D

Autor:  Robert [ 14 dub 2024 09:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Divím. Když se mi 2x neotevřou dveře vlaku, tak přemýšlím, proč. Asi to mám holt jinak...

Autor:  MtM [ 14 dub 2024 08:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Robert: a ty se divíš, když je tu x milionů druhů tlačítek poptávky a každý reaguje jinak? Kdyby byl nějaký jednotnější koncept, kterým by se výrobci drželi, tak by to bylo mnohem lepší, než teď, co jedno tlačítko, to jiná ves.
A u MHD tu nemáme poptávkové vozidla dokonce ani všechny, Dekstry mají poptávku jen signalizaci STOP na zastávku na znamení. To se pak nejde divit, když už člověk v tom má zmatek.

Autor:  Robert [ 14 dub 2024 07:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Jak dlouho že tu jezdí vlaky Moravia? A doteď 99 % cestujících nepochopilo, že zvenku je potřeba tlačítko zmáčknout až po rozsvícení zelených diod. Půlka to mačká ještě za jízdy, druhá hned po zastavení. A strašně se diví, že to nefunguje. A po těchto lidech bys chtěl, aby rozlišovali tón výstrahy?

Autor:  Fantomas [ 14 dub 2024 00:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

xxx píše:
I když do jisté míry to chápu, protože ta tlačítka na sorkách mají nízkou obnovovací frekvenci, a tak je nutné na nich ruku chvíli podržet, což málokdo ví.

Jo tak takhle to funguje, díky... Ty tlačítka na SORkách musel vymyslet trotl.


makosinus píše:
Jistě, malá nálepka na poršácích před pár lety, na které bylo napsané "automatické zavírání dveří".

Jenže ani pak člověk nepozná, jestli to zavírá řidič nebo automat. Podle mě by při automatickém zavírání měla signalizace pískat přerušovaně. Pak by to třeba aspoň části vnímavějších cestujících pomohlo tyto dva stavy rozlišit. Takto je to fakt naprd, když člověk neví, jestli má smysl dobíhat, protože ještě čeká do času, nebo jestli už odjíždí.

Autor:  makosinus [ 13 dub 2024 22:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Dobře, ale i tak to běžnému cestujícímu asi nic moc neřekne.. Škoda, že už DP nepokračuje s kampaní “Zas tak složité to není”.

Autor:  mh [ 13 dub 2024 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Ta nálepka byla velká, až loni se začala přelepovat na malý rozměr..

Autor:  makosinus [ 13 dub 2024 17:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Jistě, malá nálepka na poršácích před pár lety, na které bylo napsané "automatické zavírání dveří".

Autor:  Ondra K. [ 13 dub 2024 17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Ovšem, byla nějaká snaha ze strany DP vysvětlit cestujícím jak se dveřní automat chová? Žádnou kampaň si zrovna teď nevybavuju....

Autor:  Zdeněk [ 13 dub 2024 14:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Kari:...a taky nadávat řídiči, někdy i vulgárně, jestli je normální, ze zavírá dveře někomu před nosem...

Autor:  Kari [ 13 dub 2024 13:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Draci mají dveřní automat. Ale je to celkem dvousečná zbraň. Dveřní automat naučil pasažéry ve větší míře skákat do zabírajících se dveří.

Autor:  xxx [ 13 dub 2024 08:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Já to u autobusu dělám, když je zima nebo naopak vedro a někde čekám.

Autor:  Cracatit [ 13 dub 2024 07:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

No, mě v tomhle fascinuje stání s otevřenýma vratama na průvanových zastávkách typu Lesnická do centra, nebo třeba Svratecká, kde prostě šofc dojede, rozvalí vrata, ani ho nenapadne je zase po chvilce zavřít a použít poptávku (zavřít dveře a znovu povolit, nebo použít automat, když ho vozidlo má). Mají vůbec draci dveřní automat?
Ptám se, protože se s tím velkým větráním setkávám dost často na sedmičce, kde je většina pořadí obsazená drakem. Je to linka, kterou jezdím ráno kolem osmé do práce, proto ji používám nejčastěji.

Autor:  xxx [ 11 dub 2024 17:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

No zrovna včera ráno to při tom počasí bylo dost nepříjemné. Vždycky ledovej průvan přes celý vůz při každém zastavení. Jel jsem trolejbusem a úplně jsem nepochopil, podle jakého klíče se řidička rozhodovala mezi použitím poptávky a otevřením všech dveří. Například vystupoval jeden člověk předními dveřmi a ona kromě nich otevřela i 2., 3., 4. i 5. Úplně zbytečně.

I když do jisté míry to chápu, protože ta tlačítka na sorkách mají nízkou obnovovací frekvenci, a tak je nutné na nich ruku chvíli podržet, což málokdo ví. Někteří na to tlačítko ťukají, jak kdyby je mělo kousnout, a pak se diví, že se dveře neotevírají.

Opačnej extrém jsou takzvaní poptávkáři, kteří přijedou ve špičce s plným vozem na Mendlák na zastávku plnou lidí a zmáčknou poptávku. ](*,)

Autor:  Vario1523 [ 10 dub 2024 07:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Dnes ráno jsem jel do práce jedničkou, kde zrovna probíhal zácvik. Řídil jeden mladík, mimochodem jel moc hezky, a vedle něj ve dveřích stál instruktor. Ač byl tramvaj skoro prázdná a nastupovalo jen minimum lidí, tak jsme na každé zastávce otevírali všechny dveře. Jsem zastánce poptávky a tak mi nepřipadá moc šťastné učit začátečníky větrání. Podobným řidičům je to většinou fuk, sedí v teple (či v chládku) v zavřené kabině a moc neřeší, co se děje za nimi. Tady mi ale přišlo úsměvné, jak na každé zastávce musel instruktor uhýbat otevírajícím se dveřím.

Jednou jsem se na poptávku dotazoval přímo na DPMB, který mi odpověděl: Řidiči obvykle poptávkové otevírání využívají u méně frekventovaných zastávek, všechny dveře otevírají tam, kde na zastávce vidí více cestujících. Tato druhá možnost, při které bohužel může vzniknout průvan, znamená pro řidiče mj. také úsporu 10 - 15 sekund. Nikdy bych nezpochybňoval smysl otevírání všech dveří na zastávkách, kde je nástupiště plné cestujících.

Autor:  Core [ 19 bře 2024 19:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Ahoj stojí o vesnici dál v Ruprechtově někomu na zahradě

Autor:  PvvS [ 19 bře 2024 12:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Je křížení trbusu a tram u Životského sjízdný pod proudem ? Pokud ano, tak teď je zralý minimálně na kontrolu. Teda aspoň po těch obloukách cotam vytáhla 1736..

Autor:  Kari [ 02 bře 2024 21:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Ahoj, nevím, do kterého vlákna to hodit, tak se zkusím zeptat tady. Hele, v Podomí kousek od Jedovnic u hotelu Vrchovina stály dřív tramvaje. Pak jsem zaznamenal, že se někam přesunuly. Nevíte kam?

Autor:  OP [ 20 úno 2024 21:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Všeobecná tramvajová diskuze

Kari, Radek Havlík, PvvS: Díky za potvrzení, dokumentaci a popis situace :-)

Stránka 1 z 411 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/