adam_r píše:
titlis píše:
Úprava nástupních ostrůvků zdaleka není jedinou podmínkou pro provozování tak dlouhé soupravy. Nezpomeňte na posunutí všech odblokovacích kontaktů na výhybkách, což by na zatíženějších křižovatkách (typicky Mendlák) mohlo znamenat ještě horší průjezdnost. Takový vlak by měl smysl snad jenom při dopravě na ohňostroje, jinak je lepší uspokojovat poptávku častějším intervalem (samozřejmě s limitem propustnosti tratí v centru).
Na vetsine mist Brna (vcetne Mendlova namesti) je blokovani vyhybek reseno pomoci optickeho cidla umisteneho na troleji nad vyhybkou. Vyhybka je odblokovana okamzite po prujezdu vozu (nezavisle na jeho delce). Korektne to funguje i pri odtahu KT jinym vozem KT.
Je jeste par vyhybek, kde jsou klasicke trolejove kontakty, ale ty postupne stejne zmizi. Klasicke kontakty jsou treba na vsech vyhybkach na Ceske. Na trase linky 1 myslim nejsou uz nikde.
Jinak doporucuji linku 1 nebo 12 ve skolni rok v pracovni den odpoledne. Zde by se 40m soupravy opravdu hodili. (pri intervalu 5 minut). A pri pridani spoju soupravami klasicke delky uz muze byt problem s propustnosti nekterych mist.
Na husove by asi opravdu byl problém s propustností, když by třeba jezdila d-12 v polovičním intervalu a ještě navíc d-13. K tomu se přidávají ještě d-5,6,7 z Pekařské. Kdyby se d-4 přesměrovala obousměrně přes Roosveltovou/ či snad Masarykovou), tak by se trochu odlehčilo na Husové směr nádraží, ale jinak by to asi od Šilingráku na Českou bylo trochu zahuštěný, ale potom co bylo, když jezdily všechny tram kolem nádraží od 16.7 do 7.8 a dalo se to zvládnout, tak by to snad nějak šlo.
Pro posílení d-12 by to šlo takhle:
d-4 přes Roosveltovou, interval 5 min., 1xT, K2P či Anitra
d-9 Lesná-Zvonařka(-Komárov), 10 min. 7 2xT(4 z pis.+3 z med), zbytek ve špičce K2. Do Komárova by jezdila jen od 5 do 8.00 a od 14.00 do 18.30h. Po 19h by zatáhla většina 2xT a zůstaly tam jen K2 či přejezdy z jiných linek třeba d-11(místo do voz.Pisárky). Tím by se ušetřily vozokilometry.
d-12 interval 4(2xT) až 6(K2,Anitra) min. v úseku nádraží-Červínkova půlen na 3 min., proto K2. V Úseku Komárov-nádraží ve špičce 4(2xT,d-12)-4(2xT,d-9)-2(K2,d-12). večer po 19.30h by zatáhly 2xT do vozovny a zůstaly tam K2 v 15 min.intervalu.
d-13 provázaně s d-12 ve vzájemném 3-3-4 min. intervalu.
Prostě by se na Husove přidala další posila pro d-12 na úkor přesměrované d-4, snad by se to ještě zvládlo.
Osobně bych byl ještě pro nasazení K2 na d-3 a jejímu zkrácení na Rakoveckou(společně s d-11). Soupravy bych dal na d-5 (8 2xT oproti 11 na d-3)+ 8 K2 a 1xK3.N. počet souprav z 9 na 8 by klesl i na d-12, sice to neni moc, ale umožnilo by to snad nasadit další 3 na d-9. Stejně se tam chystají od 1.9 medlánecký kurzy, takže jich tam bude minimálně 5+T3 s vlekem. Pro posílení d-12 v prac.dny bych v neděli dopoledne zrušil d-7 a 11. Snad to není až tak špatnej nápad a navíc řeši nejpalčivější problém a to d-12
Asi se mnou nebudete souhlasit u d-3 na Rakovecké, ale to čekám. Vím, že to má své výhody i nevýhody. Ještě d-7 vést do Pisárek v prac.dny s K2 a o víkendě výhradně 1xT. Na spojích d-2 ke Hřbitovu(Nové sady) o víkendě dát 1xT. Toto řešení je jediný schůdný, tolik souprav T3+VV60LF+T3 mít stejně nebudem, aby sme obsadili všechny kurzy d-12 a pak navíc taková délka soupravy..