Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 405    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 405  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

238
31 kvě 2016 10:01
Brno
Citace:
Kapacita ÚD by se dala poměrně snadno navýšit zavedením dvousměnného provozu. Stálo by to nějaké peníze navíc kvůli nutnému navýšení počtu zaměstnanců, případně.. .

V současné době, kdy DPMB shání profese do stávajících pozic, nevím, kde bys hledal lidi do obsazených + aktuálně chybějící profese k obsazení II. směny! Nevím, jaký režim pracovní doby je v dílnách, ale už vidím jásot stávajících zaměstnanců a nově příchozích nad vícesměnným provozem! O to hůř by se noví zaměstnanci hledali.


Offline
663
25 led 2006 09:46
Jenže ti noví dostatečně kvalifikovaní zaměstnanci prostě nejsou. A mám dojem, že počátkem roku další z ÚD odešli.
A co jsem viděl, tak KT8 jsou na tom se stavem vozové skříně o poznání hůře, než T6.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5936
11 dub 2010 15:05
Juliánov
TMB píše:
Ono to hlavně naráží na jedné straně na omezené investiční prostředky DPMB a na druhé straně kapacitu ÚD. A není to otázka nynější stavby Draků, ale možností karosárny. Tak se mi zdá, že její výkonnost oproti minulosti dost poklesla. Vždyť jak dlouho se dělá 1701 a 1231 + 1232.
Navíc budou muset dělat i opravy skříní Aniter a T6 (u pražských i brněnských vozů předpokládám další VP, nahradit je nebude jak).
Takže bude úspěch, pokud se pořídí těch 40 nových tramvají, které nahradí všechny KT8D5R.N2 a většinu zbylých T3. GO většiny KT8 by se rozhodně nestíhaly a dělat je externě už nedává ekonomický smysl.

Kapacita ÚD by se dala poměrně snadno navýšit zavedením dvousměnného provozu. Stálo by to nějaké peníze navíc kvůli nutnému navýšení počtu zaměstnanců, případně kvůli nějakým úpravám sociálního zázemí. Na druhé straně by se ušetřilo zkrácením délky pobytu vozů v prohlídce a případně by se volná kapacita dala využít pro externí zakázky.

Mě připadá nesmyslná vidina stavu kdy se budou šrotovat opotřebované KT8 a vedle toho se budou generálkovat úplně stejně opotřebované T6. Kdyby se sešrotovalo dvojče T6 a místo toho se udělala GO na KT8 vyjde to nastejno, a ta KT8 udělá v provozu nesrovnatelně lepší službu, protože je alespoň trochu nízkopodlažní a obousměrná. T6 bude pořád vysoký sólo ať se s ní udělá cokoliv.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

238
31 kvě 2016 10:01
Brno
Dle článku iDnes to s těmi 40 šalinami už to dnes zase tak jisté není...

citace z článku:
Na moderní tramvaje Brno nechce dát peníze

Na začátku minulého roku podepisovali zástupci brněnského dopravního podniku smlouvu na nákup až 40 nových obousměrných tramvají typu 45T, z nich každá pojme 233 cestujících. Cena? Astronomických 2,4 miliardy korun.

Jistých je v tuto chvíli ovšem jen prvních pět, na které má městský dopravce i peníze. Další potřebné dvě miliardy chybí. Šéf podniku Miloš Havránek proto před časem vyjádřil přání, aby město přispělo ze svého rozpočtu. Brněnští radní ale v týdnu tuto cestu neschválili. Chtějí, aby si dopravce, který jinak z městské kasy dostává více než dvoumiliardovou provozní dotaci, v tomto případě poradil sám.

„Dopravní podnik nás před každou dílčí objednávkou přijde informovat a my tak budeme znát i způsob profinancování nákupu. Jestli si vypomůže úvěrem z komerční banky, evropské investiční banky, nebo třeba pomocí dluhopisů,“ nastínil brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

Podle něj by bylo škoda opci, tedy prodloužení kontraktu, nevyužít, když počítá s původní cenou, tedy 60 miliony za tramvaj. Radní nicméně naznačil, že je také možné, že do Brna nakonec nepoputuje všech 40 souprav.


Offline
663
25 led 2006 09:46
Ono to hlavně naráží na jedné straně na omezené investiční prostředky DPMB a na druhé straně kapacitu ÚD. A není to otázka nynější stavby Draků, ale možností karosárny. Tak se mi zdá, že její výkonnost oproti minulosti dost poklesla. Vždyť jak dlouho se dělá 1701 a 1231 + 1232.
Navíc budou muset dělat i opravy skříní Aniter a T6 (u pražských i brněnských vozů předpokládám další VP, nahradit je nebude jak).
Takže bude úspěch, pokud se pořídí těch 40 nových tramvají, které nahradí všechny KT8D5R.N2 a většinu zbylých T3. GO většiny KT8 by se rozhodně nestíhaly a dělat je externě už nedává ekonomický smysl.


Offline
Uživatelský avatar

9049
10 čer 2004 11:19
A podvozky se vezmou kde ? A opět to naráží na stávající stav. Proč to asi Praha nevzala. když už to NP článek má.


Offline
Uživatelský avatar

6564
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
PvvS píše:
Na kachny bych nesázel. Ty jsou olítaný domrtva. A pak je otázka, jestli do nich investovat pražskou GO s výměnou výzbroje a "novostavbou" větší části čelních článků kvůli korozi a vyztužení. Už teď jsou tuším 4 kusy na likvidaci a další nebudou daleko.

Pražská GO + 1 NP článek navíc a hned by se lehce zvýšila kapacita (a naše dílny by snad též takové delší vozidlo mohly zvládnout).


Offline
Uživatelský avatar

9049
10 čer 2004 11:19
Anitry s dvoučlenem byly přímo homologovaný . Teď už je pozdě, dala se využít šance při koupi těch plzeňských. A osobně nevidím problém při jejich spřáhnutí. Na rozdíl od K2, jsou plně hnaný. A i ty K2 ( v podobě K5AR) jezdily v dvoučlenu. Ale obojího je málo na to, aby se z toho dal udělat rozumnej počet souprav. Navíc jakákoliv souprava bude trpět minimálně jednou kabinou navíc a kuplema, což ubere minimálně 2-3 metry z užitný délky.

Když DP zamrznul rozměrově u T3/K2, tak to je a bude velkej problém. Další prodlužování souprav už nic dobrýho nepřinese, a kapacita tratí se nenafoukne. Zrychlení oběhu se taky moc nedaří.


Offline
122
30 říj 2019 16:42
U K2 je blbost ale u Aniter bych se i hádal když v Plzni to uměly ale samozřejmě do budoucna je to další ohrožený druh
Ano zkrácená 1 proč ne ale může se otočit hned za bránou vozovny proč by měla jezdít až nahoru na Technologický park?
EVO1 se mi taky vůbec nelíbí jako varianta ale přijde mi že by bylo v podstatě nemožné toto vozidlo vysoutěžit aby s tím jiní výrobci neměli problém


Offline
2154
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Sorry, ale spojovat málo hnaná káčka je nesmysl, u Aniter je to podobné, prostě záměr. "Se stim smiř." [Opráski...]
Nezájem, nějaký Řečkovice, kdyby se chtělo, dá se projíždět Medlánkama nahoru na smyčku dvanáctky a točit zpátky, ale někdo mi tu vysvětloval, prý jaký je to opruz, nechat schválně kolej v areálu...
Všechno je jen o vůli a penězích.
Co se týká Evo1, tak jsem tu už říkal, raději nekupovat, s Drakama nekompatibilní, jiná skříň, jiný čelní sklo, možná i světla, prostě zas další sada spešl dílů. Úplně zbytečné komplikace.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
122
30 říj 2019 16:42
mh: to je ta zásadní otázka dál to pytlíkovat soupravámi nebo směřovat k dlouhým "vlakům".

ds: zásadní problém s EVO1 vidím v tom jak pojmout VŘ aby vůbec prošlo. V Olomouci to prošlo ale nečekal bych že to projde u 20 a více kusů

Cracatit: dokud se bude jezdit do Řečkovic a budou tam potkávat tři vozy je 50m vůz za hranou kapacity smyčky (vnitřní kolej ma cca 85m).

Robert: K2 nemá mnohočlenné řízení takže by se to muselo naučit/upravit kabeláž. Třeba absenci mnohočlenu vnímám do budoucna jako velký nedostatek Aniter


Offline
6230
27 úno 2010 07:40
Tak ono už naštěstí není skoro co spojovat.


Offline
1593
04 bře 2012 23:26
Robert: Protože mi zdejšími bylo vysvětleno, že to se dřív postaví nová vozovna a nakoupí dlouhé vozy, než bude technicky možné spojit 2 K2.


Offline
1261
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Taková 6 v úseku Mendlák - Česká teče už kolikrát odpoledne i teď. I v takové 2xT3 tam občas stojíte na posledním schůdku u dveří a přinejmenším máte v klíně dalšího cestujícího. :D

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Offline
6230
27 úno 2010 07:40
Naxashi píše:
Na 1 bychom měli spojovat 2×LF2 nebo 2×EVO2.
…nebo 2×K2 (vtip).

Proč vtip? Když tam máme 3xT6...


Offline
2154
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ideál na jedničku by byla nějaká padesátimetrová housenka, nic od Schadebergu. Třeba něco jako Avenio ve větší verzi. Nevzpomenu si, kam to dodávají zrovna v té XXL délce. O Evo1 bych radši pomlčel, dílensky prý podle zpráv z Olomouce je to dost nekompatibilní s Evo2, spřahovatelné ano, ale díly se liší.
A na 12 už pomůže jedině metro, protože na 2xLF2 je na té lince příliš moc křižovatek, tam se prostě ta kapacita posiluje těžko.
Klidně ať na ní jezdí trojčata v kombinaci s dvojitým Drakem nebo dvojitou Wanou (2x LF2), ale ať se tomu přizpůsobí intervaly, semafory, jízdní doby.
Jinak na 6 bych dal zbytek 45T, které vybydou z osmičky, ať se ta homogenita parku nějak využije.
Ze současných Kachen bych nechal jenom ty enkové.
Myslím si, že na reko erkových na RN2P (pražská rekonstrukce), je už pozdě a podnik do ní nepůjde.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1593
04 bře 2012 23:26
Na 1 bychom měli spojovat 2×LF2 nebo 2×EVO2.
…nebo 2×K2 (vtip).


Offline
Uživatelský avatar

3149
14 čer 2004 18:56
blekfild
Nejlevnější, jakkoliv zastaralé řešení obnovy voz.parku by bylo objednat x kusů EVO1 ke spřahování s EVO2. Dala by se spolu s Varii pohodlně vykrýt 1 a 12 po otevření Žabovřeské a následně případně 6, která bude po otevření tratě ke Kampusu taky téct.
Protože je otázka kam s tramvajemi kapacity K2. O víkendu všude, ale v pracovní dny se to hodí (v běžném provozu) v podstatě jen na 4 a 7. Všude jinde se hodí tramvaje větší kapacity a je to i logický trend.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

3306
13 lis 2004 11:58
Nezapominejte vsak i na nutnou upravu zazemi pro beznou udrzbu. Na KP, ani na mycak se uz nic delsiho nevleze.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5936
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Pokud se nepletu, tak za běžných okolností se všechny článkové vozy rozvazují na články až při VP a všechny nižší stupně údržby se dělají vcelku i v podmínkách zastaralých ÚD.

Tramvaj o délce cca nad 32 m by se už musela dělit i na SP, což by u každého vycházelo cca jednou za 3 roky podle ročního nájezdu. Pokud by se mělo jít touto cestou delších vozů bez kompletní přestavby dílen, přišlo by mi ideální zvolit třeba čtyřčlánkové Avenio, nebo jinou obdobnou tramvaj, která se dá rozdělit na dvě samostatné poloviny bez potřeby jalových podvozků.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9049
10 čer 2004 11:19
Pokud by se měl vozovej park obměnit, tak by to bylo asi hodně často. Ale to nastane s jakýmkoliv typem. Už dneska se musí rozpojit cokoliv kromě sóla. Ta přesuvna to omezuje hrozným způsobem. Dokud se to nezmění, tak se bude DP na to vymlouvat a omezovat výběr typů na to, co se bude dát rozpojit na zhruba 13m kusy.


Offline
1593
04 bře 2012 23:26
luda_612: No, jako asi jo, no, ale pokud by se to mělo dělat pro každý vůz každý den, tak by to asi nebylo moc OK. Nevím, co se s vozem děje v průběhu průměrných 30 dní, a od toho by se asi spoustu odvíjelo. Jo, pokud by se to muselo takhle rozebírat jednou za půl roku, proč ne… Jen nějak pochybuju, že to je ten případ.


Offline
122
30 říj 2019 16:42
Ano se Škodovkou to bude těžké handrkování ale sama má tolik práce že nechápu proč by nemohla toto Krnovu dovolit a ve finále přeci jen stejně prachy půjdou i jí.

Naxashi: s EVO3 by žádný problém nebyl a EVO4 by šla provizorně složit na půlky a ty následně propojit "na dvoře" nebo na zkušebně


Offline
1593
04 bře 2012 23:26
A neprojde to taky, protože na to nemáme zázemí.
A protože o něm ani neuvažujeme.
Protože si ještě neuvědomujeme, že to je problém.


Offline
2653
01 úno 2006 10:39
Brno
To by bylo ideální, ale to neprojde, protože Škoda...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10121 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 405  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 čer 2022 21:44
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]