Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9328 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 374  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 13:47 

Příspěvky: 132
Od: 24 lis 2017 11:40
No dyť, proto ten smajl.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 11:52 

Příspěvky: 2264
Od: 01 črc 2006 22:24
Bydliště: Bedřichovice
Dokonce ∞ - x, kde x je libovolné přirozené číslo, je stále ∞. :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 11:03 

Příspěvky: 1338
Od: 04 bře 2012 23:26
mnadenicek ∞ - 5 je stále ∞.

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 10:15 

Příspěvky: 132
Od: 24 lis 2017 11:40
Jsem optimista, 5 let v předstihu před novým hlavním:)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 09:35 

Příspěvky: 23
Od: 02 čer 2012 19:24
Problém u dočasných rekonstrukcí je podle mě to, že nikdo fakticky neví, jak dlouho bude trvat ona dočasnost. Příklad - Minská. Nastěhovali jsme se tam v roce 1992, už v té době byly sítě v katastrofálním stavu (kanalizace při prudších deštích přetékala do sklepů, praskání vodovodu atd.). O "silnici" tvořené pojížděnými panely nemluvě. Již tehdy se mluvilo o tom, že rekonstrukce bude za tři roky. V roce (myslím) 1997 došlo ke kompletní výměně asfaltu na silnici (tj. ten zbytek mimo panelů) a mluvilo se o rekonstrukci v roce 2000. A tak se to pořád posunovalo, každý rok se řeklo, že rekonstrukce bude za dva tři roky, ať lidi vydrží. No a v letech 2015 až 2016 se skutečně rekonstruovalo...
Vidina přestavby nádraží v Židenicích je krásná, ale bude kdy?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 20:38 

Příspěvky: 132
Od: 24 lis 2017 11:40
No několik věcí mi na Bubeníčkově uplnej smysl nedává (viz předchozí přízpěvky), ale hlavně že to stojí. Ale jak říkám, minimálně rozdílný přístup k rozsahu dočasných opatření napříč Brnem (Bubeníčkova, Dornych, Štefánikova, Křenová po průseru...) mi příjde bez smysluplného, systémového rozhodování. Fakt je, že výhledový harmonogram staveb se nějak předpokládá, ale často je vše uplně jinak, než s čím se počítalo.

U Merhautky já myslím, co jsem tak zachytil na toto téma, že se před rokem až dvouma psalo, že se chystá kompletka (tak jsem to pochopil), ale že nebude dřív než za 5 let (= tak za 10 let :). Pak proběhla zpráva, že se opraví dočasně (zaflikuje), což v první fázi již proběhlo v Brně velmi oblíbeným tryskáčem (aplikace trsykové vysprávkové soupravy na panelový kryt je...no...nechci být sprostý) a pak bylo někde avizováno, že další rok (myslím, že to snad už měl být tento - na jaře, ne?) proběhne výměna kolejnic a nějaká ta oprava (teď se někde psalo, řže se rokuje o rozsahu - asi výměna krytu za asfaltový)...dočasná před výhledovou celostní rekonstrukcí ulice - ta už se asi posunula do nedohledna.
U Lesnické je asi kompletní rekonstrukce ulice (trať, silnice, chodníky, sítě...) možná v bližším horizontu. Každopádně nějaké to "zaflikování" jako je v plánu na Merhautce je...teda bylo potřeba už před pár lety, aby to do rekonstrukce dávalo smysl. Pokuď už to bude příští rok, tak už asi ne...ale co když se to zas odsune a pak zas.

Co se týče územního řízení, vím, že někde bylo požadováno jen, když přibyl chodník na druhé straně silnice a třeba u různých ostrůvků asi často taky. Myslel jsem, že se to týká i přečhodů. Ale dost možná se mýlím, nejsem silničář. Asi to většinu projde, ale, co my víme, jak to bylo tady. Každá změna uspořádání, povolení přechodu policajty atd....jsou to další překážky a nikomu se do toho nechtělo, taky s ohledem na výhledové přebudování v souvislosti s židenickým nádražím...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 19:27 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5572
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Přesné rozsahy jednotlivých staveb na Zábrdovické neznám, nicméně předpokládám, že realizované provedení dává smysl.

Stavební akce na Lesnické a Merhautové jsou každá jiný případ. Lesnická je kompletní rekonstrukce ulice takže s rekonstrukcí trati se čeká na rekonstrukci inženýrských sítí. Merhautova je pouze rekonstrukce tramvajové trati a povrchů vozovky v úseku mezi Provazníkovou a Jugoslávskou.

mnadenicek píše:
To je právě to, co při opravě zůstává uspořádání (dopravně inženýrské) v původním stavu. Přechod by už nejspíš vyžadoval nebo mohl vyžadovat zpracovat DÚRku a vést územní řízení a to už by akce byla zcela v jiné kategorii. Bohužel. Ale kdyby se chtělo a včas na tom začlo...všechno jde, když se chce.

Záleží na konkrétní situaci. Na zřízení nového přechodu většinou stačí stavební povolení. Územní řízení bývá nutné v případě nově realizovaných inženýrských sítí, případně přeložek, nebo zřizování různých dělících ochranných ostrůvků a podobně.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 16:45 

Příspěvky: 1155
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, jako u spousty jiných mostů, někdo je postavil a nikdo je nevlastní. Takové hezké vákuum na furt.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 15:35 

Příspěvky: 132
Od: 24 lis 2017 11:40
No ta vodovodní lávka, ta už nepůjde 100 pro opravit. Ono je blbý, dle pana z BKOMu, že k tomu se nikdo nehlásí. Oni tvrdí, že by měli vodovody a naopak:)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 13:56 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1549
Od: 07 dub 2006 09:03
Možná by to šlo och.at tím, že by se zrušily chodníky na samotném mostním tělese a chodník ve směru do města by vedl přes opravený vodovodní most a na druhé straně by se postavila lávka, klidně i pro pumpičkáře.


Naposledy upravil xcav8 dne 03 pro 2019 14:30, celkově upraveno 1
a nedá si říct


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 13:00 

Příspěvky: 132
Od: 24 lis 2017 11:40
Oboje si zaslouží neodkladný zásah. Most na Merhautově se nebude rozšiřovat? To snad neprojde až udělají detailní stavební průzkum. Minimálně ten chodník - to je samostatný vodovodní most a už fotky z doby před 20 lety ze vnitřku kce jsou odstrašující. Ostatně kvůli katastrofálnímu stavu tam dali betonová svodidla, aby nikoho s autem nenapadlo na ten chodník z různých důvodů vjet, protože už by reálně hrozilo zřícení.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 11:07 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1549
Od: 07 dub 2006 09:03
Lesnickou bohužel musím jezdit a pokaždé auto lituju. Snažím se držet co nejvíc při kraji, ale tam jsou zase kanálové vpustě. Schody mezi ohlodanými panely jsou mnohacentimetrové, stav kolejí potvrzuju. A náprava bohužel v nedohlednu, bo Merhautka dostala přednost.
Kvůli složitému a dlouhému povolovacímu procesu se most přes 250 nebude rozšiřovat, ale jenom se opraví, aby unesl koleje. A tak si tady na severu žijeme. Když není máslo, jíme heru.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 pro 2019 10:16 

Příspěvky: 132
Od: 24 lis 2017 11:40
Ondra K. píše:
I kdyby se to udělalo naráz tak by to ve výsledku asi moc ničemu nepomohlo, protože konec rekonstruovaného úseku ve směru na osadu má zase návaznost na přestavbu Židenického nádraží a realizaci přestupní vazby mezi nádražím a tramvajovými zastávkami Kuldova, které by v rámci toho měla čekat změna uspořádání.

No právě to je zajímavý, že tady (Kuldova vč. zastávek až Osada) se DĚLAL celej kufr (podkladní vrstvy, panely, asfaltový kryt..) a je to provizorium z tohoto důvodu. Jak jsem psal alespon mezi zastávkový úsek bych udělal víc na light..

goldfinger píše:
důvod nezahájení opravy byl v neshodě o ##Nemlufím Šésky## Tomanova u Scherebrových zahrádek. Nejspíš podobný problém jako na Údolní. Takže se ještě dlouhá léta bude jezdit po polo či téměř rozpadlé trati, bo na jaře začne reko Merhautky, která ji teda taky potřebuje, jako prase drbání.

No Merhautova není (z hlediska kolejové dopravy) takový průšvih, zborcení koleje, které stojí za to je tam co vím všeho všudy 1. Tam spíš vadí povrch (tady bych vyměnil upevňovadla, kolejnice, opravil ten propad a zaasfaltoval (alespoň mezi kolejnicema a místo vnějších panelů - pod zaparkovanými auty a mezi kolejemi by to šlo nechat).
Lesnická je ale pro tramvaj strašná. Není strašná, je přímo hrůzostrašná!

Ojin píše:
Škoda, že aspoň neudělali přechod na zadní konec zastávky Kuldova.

To je právě to, co při opravě zůstává uspořádání (dopravně inženýrské) v původním stavu. Přechod by už nejspíš vyžadoval nebo mohl vyžadovat zpracovat DÚRku a vést územní řízení a to už by akce byla zcela v jiné kategorii. Bohužel. Ale kdyby se chtělo a včas na tom začlo...všechno jde, když se chce.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 22:53 

Příspěvky: 37
Od: 21 říj 2016 18:34
Lesnická se nemá rekonstruovat příští rok? Tam se čeká až tam nějaká šalina vykolejí nebo až se tam poškodí nějaké auto nebo na co? ](*,)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 21:04 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6147
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Ojin: ano, přesně to mě při přesunu z nádraží na šalinu zarazilo. Proč na konci perónu není přechod. To zase někdo přemýšlel, čím nemá. :pray:


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 19:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 341
Od: 10 bře 2006 08:34
Bydliště: u Gagarina, Armstronga a Remka
Škoda, že aspoň neudělali přechod na zadní konec zastávky Kuldova. Sice teď při výluce se ukazuje, že dav hrnoucí se od nádraží si dokáže vynutit přednost i bez přechodu, ale je to takový nedůstojný přístup - obcházení zábradlí apod (to nemluvím o tom klikatícím se nechodníku u Kauflandu).
Dá se namítnout, že se přece dá jít k přechodu, ale na to se každé vykašle, aby se mezitím díval na ujíždějící šalinu a stál od ní přitom 6 metrů oddělené jízdním pruhem a zábradlím.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 18:52 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1549
Od: 07 dub 2006 09:03
Stupeň opravy kolem Kuldovy město zkomunikovalo zcela nedostatečně. Mohlo si ušetřit hodně zlé krve. Přitom důvod provizoria je legitimní - přesun šimického nádru směrem k mostu a jiné uspořádání celého prostoru.
K poznámce mnadenicka na Lesnickou jenom dodávám, že mi starosta severu neofiko sdělil, že důvod nezahájení opravy byl v neshodě o zastávce Tomanova u Scherebrových zahrádek. Nejspíš podobný problém jako na Údolní. Takže se ještě dlouhá léta bude jezdit po polo či téměř rozpadlé trati, bo na jaře začne reko Merhautky, která ji teda taky potřebuje, jako prase drbání.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 17:05 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5572
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
M píše:
Ondra K.: A to je přesně ta špatná organizace oprav a rekonstrukcí v Brně, je to padlé na hlavu, tolik měsíců to bylo zavřené, aby to pak znovu zavřeli? To měli udělat už naráz vše.

I kdyby se to udělalo naráz tak by to ve výsledku asi moc ničemu nepomohlo, protože konec rekonstruovaného úseku ve směru na osadu má zase návaznost na přestavbu Židenického nádraží a realizaci přestupní vazby mezi nádražím a tramvajovými zastávkami Kuldova, které by v rámci toho měla čekat změna uspořádání.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 15:32 

Příspěvky: 132
Od: 24 lis 2017 11:40
Ono to tak jednodušše nejde udělat všechno naráz, je tu spousta faktorů. Ale je rozumný, udělat na zbytku ramene, když už je bez provozu, adekvátní opravy/rekonstrukce tratě při zvážení, co a kdy se plánuje do budoucna. Ale plány je nutné brát s rezervou (za 5 let se bude dělat kompletní rekonstrukce ulice = za 10-15 let ... lepší je počítat na stranu bezpečnou).

Otázka jaké plány jsou s Bubeníčkovou mezi Kuldovou a Osadou, kde provedli tramvajovou trať komplet, ale předpokládám, že při rekonstrukci nádraží se i tady bude kompletka se sítěma a taky změnami uspořádání. Autobus zde po kolejích nejezdí (krom nájezdu od Osady do Kuldové) a uspořádání komunikace je velkorysé. Já bych tady vyměnil svršek (nové lože, pražce a kolejnice) a zapaneloval lepšíma panelama z výzisku (střednědobé opatření). Z panelů a asfaltu bych udělal jen Kuldovu i adekvátními nájezdy do sdruženého pruhu.
Zastávka Kuldova je taky drahej špás - rekordní délka nástupišť kompletně v provedení s kaselskými obrubníky v celé délce (jsou velké, těžké a hlavně drahé), přitom zde pravidelně jezdí jen 64 a rozjezd. Ale zajímavé, že už do místa křižovatky s Šámalovou panely DZP od zastávky Kuldova neprotáhli o 15m a nechali stávající svršek s panely, když zrovna tady přejíždí více silničních vozidel přes trať.
Záhada je taky mezi touto křižovatkou a Vojenskou nemocnicí: užití postraních zádlažbových panelů jen na jedné straně - no kdo tohle ví, jaký to má důvod?

Každopádně v Brně ta nekoncepčnost adekvátních došasných oprav a rekonstrukcí různého rozsahu je znát. Například u Komárova byl 2.extrém - kompletní trať na panelech na 4 roky, než se sundala. Zatímco na Lesnický se vesele jezdí a jezdí a čeká. Předražené 1 měsíční flikování Štefánikovy s velmi sporným výsledkem v porovnání s náklady (už nevím, kde jsem to našel, ale v hlavě mám něco o 16mil.Kč - ale teď možná kecám, nemůžu to už najít). Pražce zůstali (jen výměna upevňovadel, kolejnic a vybraných zádlažbových panelů) - houpe to míň, ale houpe. To by je ubylo aspoň u zastávek pro nájíždění náhr. busů a rozjezdů to přetáhnout asfaltem (jako to najednou jde na Křenové a to rychleji mnohem).
Příkladů, kde zvolený rozsah opatření hlava nebere, bych asi našel víc.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 14:27 

Příspěvky: 2185
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Ondra K.: A to je přesně ta špatná organizace oprav a rekonstrukcí v Brně, je to padlé na hlavu, tolik měsíců to bylo zavřené, aby to pak znovu zavřeli? To měli udělat už naráz vše.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 13:58 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5572
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
V úseku cca mezi zastávkami Vojenská nemocnice a Kuldova se v budoucnu počítá s celkovou rekonstrukcí uličního prostoru, takže je pravděpodobné, že v daném úseku proběhla pouze oprava trati a celková rekonstrukce TT proběhne až v rámci této akce.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 12:10 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1549
Od: 07 dub 2006 09:03
To ten kousek nemohli opravit celý zgruntu? Takhle mohla být celá radiála od Maliňáku po SO v naprostým cajku. Jinak v Brně má nový asfalt skutečně jepičí životnost. Na Cejlu kousek od místa, kde se letos o velikonocích vyvalil paro či horkovod opět rozkopáno


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 10:39 

Příspěvky: 132
Od: 24 lis 2017 11:40
Ono je mezi Brnem a Prahou je rozdíl v používaných konstrukcích. Zatímco v Brně jsme si oblíbili prefabrikované panely DZP (VUIS), vyvinuté podle mě zejména do křižovatek, i na běžné trati. Tam, kde se v ulici jezdí až 50 km/h je znát, že tato kce je citlivá na správné uložení a většinou je to znát na niveletě jednotlivých kolejnicových pásů - pak se tramvaj kejvá. Směrové vedení si myslím, že s preciznějším přístupem při montáži kolejnic nemusí být takový proflém. (https://www.prazsketramvaje.cz/view.php ... 2006041495)
V Praze například teď ve velkým frčí takzvaný W-tram (https://www.prazsketramvaje.cz/view.php ... 2013022701)
V Ostravě např. u rekonstrukcee nádržaní šli myslím klasikou - dřevěný pražci v loži, podbitý do polohy a zalitý do asfaltu.
Od Vojenské Nemocnice směrem na Osadu (tam, kde jsou nový zákrytový panely - nepochopitelně asymetricky) je původní svršek na dřevěných, resp. betonových pražcích. Tam se měnily upevňovadla, možná to lokálně podbily, ale co se týče GPK, tak zázraky s tím udělat nešly. A Kuldova-Osada najednou zase vzaly "celý kufr" na oblíbených DZP panelech.
Na mostě s důvodu výšky kce jsou BKV panely. Od křižovatky po Nemocnici asi (vzhledem k rychlosti) takové požadavky na přesnost nejsou. Tam mně to ani nepřišlo. Od Nemocnice po Osadu uznávám...trochu to houpe:) Tím nemyslím jen při nájezdu do oblouku - začíná působit odstředivá síla, ale často i v přímé - to když jeden kolejnicový pás se propadne mírně oproti druhému (zborcená kolejnice)...ale kam se to hrabe na Lesnickou:)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 pro 2019 00:56 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5572
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Po Zábrdovické jsem taky ještě nejel, takže nemůžu soudit. Co se týče srovnání s Prahou, tak pražský DP používá jiný profil kol, což minimálně na hluk bude mít určitě vliv.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 pro 2019 22:54 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6147
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Ale i oblouk se dá udělat pořádně..


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9328 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 374  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 08 pro 2019 16:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]