Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 302 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2020 18:09 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
Tak já jsem třeba takové postavy, že v normálním stavu na horní tyč bez problému dosáhnu, ale zároveň ve stavu popisovaném mnadenickem - narvané vozidlo a větší plocha bez madel, kde se proti své vůli vyskytnu zhruba uprostřed - už mám problém se něčeho rozumně chytnout (a samozřejmě v takové situaci není v dosahu ani svislé madlo). Je jasné, že člověk vyšší postavy na tento problém nenarazí, protože ten může ty centimetry navíc využít v horizontálním směru a natáhne se i k vzdálenější tyči.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2020 17:11 

Příspěvky: 1358
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nechápu, co s těma tyčema řešíte, ale asi to nebudu chápat dál, protože malá postava na ty horní tyče stejnak málokdy došáhne, tím spíš stíhá ty svislý k sedačkám, když je u dveří plno.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2020 17:00 

Příspěvky: 182
Od: 24 lis 2017 11:40
No možná v té minulosti právě :)

1. řada u okna - zrovna u EVA je fakt nízko, není to pohodlné ani bezpečné, ale je tam
2.-4. řada - lze předpokládat, že se většina lidí natočí k oknu než dovnitř vozu na lidi (nemáli tam hlouček známých), držím se většinou něčeho, co je nade mnou a mírně přede mnou (né za zády). Takto by tam byly 2 x 2 řady lidí stojících vždy naproti sobě - mezi nimi madlo?
6.řada není úplně řadou - ale nějak se tam lidi ůkroutí"

U K2 jsou 3 jako v Anitře.

13T není 2 + 2, maximálně 2+1,5 nebo naproti sobě, kde absence madla vynikne v plné kráse

V uličce, kde je 2+2 je to v pohodě, u 2+1,5 to taky jde (nejsou li až nad sedačkama vyhnutý) ... horší jsou jiná místa

Ale možná to moc řeším, ale u starších vozidel měl člověk v nouzi jistotu, že hodí ruku nahoru a něco vždy chytne.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2020 16:34 

Příspěvky: 2275
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
mnadenicek: Popravdě řečeno se mi to ještě nestalo, pokud jedu v MHD snažím si sednout a jet jak člověk, ve špičku jezdím jen jako řidič :-) jinak auto. A když jsem v minulosti jezdíval často i ve špičku v nacpaných MHD, tak jsem vždy na nějaké madlo dosáhl.
Jak to bylo myšlené: 1 řada stojí opřená o madla u okna a nebo se drží madla a čumí z okna, pod každým vodorovným madlem mohou stát dvě řady stojících lidí, to lze naprosto v pohodě protože stojíš vždy na straně madla, nikdy nevysíš pod ním :-) takže to máš už 5 řad lidí a šestá se tak nějak kroutí kolem dveří a drží se těch madel u dveří, dle mě naprosto normální situace.
U těch T3 je to dáno tím, že jedna řada madel je přímo nad sedícími lidmi pro řadu lidí co stojí a čumí z okna, jsou tam jen jednosedadla 1+1 a pro porovnání u K2 kde jsou sedadla 2+1 tak už máš jen dvě řady vodorovných madel takže je jasné, že u 13T kde máš 2+2 též stačí jen dvě řady a také u Eva kde máš v 99% 2+2 d tak tam víc řad vodorovných stropních madel vůbec neni potřeba.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2020 16:22 

Příspěvky: 182
Od: 24 lis 2017 11:40
No co se týče madel, tak asi nejen v Evičce, ale tak obecně v moderních vozidlech MHD mi nějaké to madlo pod stropem, v porovnání s těmi staršího data výroby, chybí. Podél úzké uličky teoreticky stačí na každé straně jedna, ale v EVU stejně jako třeba v Poršatech jsou svislé tyče zaobleny směrem k oknu a horní tyčky jsou docela daleko (asi kvůli rozhledu na monitory), ve chvíli, když se někdo za jízdy prodírá plnou šalinou, není moc po čem ručkovat.
Hlavně, pak jsou větší plochy bez sedadel - naproti dveřím, kde se ve špičce logicky koncentrujou lidi a uprostřed kdo stojí občas nemá v optimálním dosahu čeho se chytit. Koukně třeba u T3 jsou hned 4, tam je to dáno velkým prostorem pro stojící v několika řadách. Ale třeba taková Anitra ještě měla 3, Porše se už té středové, pokuď se nemýlím, zbavilo.
U Evy jsou 2 pod stropem, u dveří na stranách, madlo pod oknem mně přišlo dost nešikový pro svou výšku. Jak je to myšlený s těma 6 řadama?
Možná moc řeším ptákoviny, ale vám se nestalo (ať už v šalině nebo buse), že jste stáli uprostřed plného vozu, a nejbližší madlo bylo v takové krkolomné poloze na držení, že ve chvíli brždění to nebylo snadné ustát? Pořád se řeší sedící člověk, ale i ti stojící mají nároky.
Pohodlné místo na stání s výhledem na konci vozu v Evu (jako u Poršat) už taky není, škoda


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2020 16:09 

Příspěvky: 2275
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Olomouc má madla uplně stejně jak my, na plošinách je madlo pod oknem + opěrky k stání, pak jsou pod stropem dvě vodorovný madla a u dveří jsou svislé madla, celkem 6 řad ke stání, co vám tam kde chybí? Dle mě uplně v pořádku.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2020 15:47 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Od: 13 srp 2010 13:44
Tady jsou fotky olomouckého interiéru EVO1. Která madla máte na mysli, že v brněnské verzi EVO2 chybí?

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2020 14:15 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6191
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Mnadenicek: zatím jsem tím nejel, ale pokud uprostřed chybí madlo, tak je to zajímavý podnět, který můžeš zaslat na DP. Zřejmě si sice pročítají i toto fórum, ale e-mail by v tomto případě mohl být více adresnější. A třeba by se tím zabývali a přidali je do dalších vozů.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2020 13:26 

Příspěvky: 2275
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
luda_612: to je nákres prototypu, jsou tam jinak podesty, čelo a vše včetně sedadel, je třeba najít typák či nákres té naši, ten nemám a nepovedlo se mi ho zatím nikde najít.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2020 13:19 

Příspěvky: 2275
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Ony ty sedačky na zacátku podesty jsou dobře, když jsou pozadu, kdyby se prudce brzdilo, cestující by byl vystřelen dopředu a mohl by zranit tam sedící lidi, letěl by jim přímo na hlavu a krční páteř, kdyby tam nikdo neseděl, následoval by ošklivý pád do docela velké hloubky hlavou napřed. Pokud sedíš pozadu, cukne to, to je fakt, ale neznám žádný případ většího zranění, pokud na tebe nevlítně člověk co sedí naproti. Otázkou jsou ty sedačky pozadu v druhé řadě na podestě, napadlo mě jen z důvodu omezení vandalismu, kdy bude větší počet lidí, co budou čumět dozadu a tím pádem vandal by měl méně šancí tam, něco dělat, protože by na něho čučelo více lidí, než když by seděli normálně a byly k němu zády, zajímavé je, že to máme jen v Brně a jinde ne, ale pravý důvod těch tří otočených dvojsedadel zatím neznám.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2020 12:25 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 558
Od: 15 srp 2012 14:28
DPMB počítá s obsazením 8os/m2, takže není potřeba se držet, bo není kam spadnout sarcastic

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2020 12:08 

Příspěvky: 182
Od: 24 lis 2017 11:40
Asi nějaký zpátečník to prosadil:) Ohledně té bezpečnosti nevím nevím, zajímalo by mě při nouzovým zahamováním, když sedím obráceně, jak by mně to trhlo s hlavou dozadu, má někdo takovou zkušenost?
Když jsme u toho, tuší někdo, proč pod stropem poslední dobou rapidně ubylo madel? Když bude takováto nová tramvaj (občas) narvaná a já budu stát na place okolo 2. a 3. dvěří, čeho se chytnu? Někde (třeba v Evě) mi tam aspoň jedna tyčka středem prostě chybí..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2020 23:37 

Příspěvky: 2275
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Hledal jsem fotky z Plzně a Mostu, jak to mají tam udělané a mají ty sedadla tak jak by měly být, směrem dopředu. Myslím teď ty tři zmiňované dvojsedadla co jsou pozadu. Nevím co vedlo Brno k tomu, aby byly pozadu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2020 23:22 

Příspěvky: 40
Od: 30 říj 2019 16:42
Je zajímavé že v katalogu EVO2 jsou směřována sedadla stejně jak si přeje většina diskutujících i když tam je jen jedno sedadlo


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2020 17:35 

Příspěvky: 177
Od: 27 zář 2007 22:44
Zase sedadla proti směru jsou bezpečnější. Já osobně na nich rád sedím, protože když tramvaj prudce zabrzdí, tak nesletím. A brzdí se díky autům čím dál častěji.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2020 17:08 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 560
Od: 08 kvě 2008 15:15
Bydliště: Brno - Žabokvaky
Ještě jsem uvnitř nebyl ale z fotek mě napadá vysvětlení pro ta sedadla zády, pokud jsou dvě sedačky zády k sobě, je možné že se tím vytvoří více míst na kterých můžou stát cestující a nemusí uhýbat těm co jdou z míst k sezení? Pokud jsou všechny sedačky čelem po směru jízdy, prostor kam se "schovat" před uhnutím není tak velký... Ale je to jenom nápad možného vysvětlení :)

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2020 19:48 

Příspěvky: 1375
Od: 04 bře 2012 23:26
Ještě jsem to neviděl, ale už mám pocit, že někdo zase zpackal interiér.
Proč to navrhují lidi, co tím nikdy nepojedou? A stejní to pak odsouhlasí?

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2020 12:14 

Příspěvky: 569
Od: 25 led 2006 09:46
[quote="mnadenicek"]Včera jsem měl poprvé tu čest a možná to tady už padlo, ale nepřijde vám, že až moc sedadel je proti směru?

Přijde, na levé straně je nad každým podvozkem to prostřední dvojsedadlo vždy zbytečně otočené proti směru. Určitě by šlo otočit, brání tomu jen posunutí na něm ukotveného svislého madla. Asi se kopírovalo uspořádání z obousměrné verze vozu.
Klidně by ta levá strana mohla být uspořádáne stejně jako pravá. Třeba to ještě někoho u dalších vozů napadne otočit. Jde celkem o tři dvojsedadla.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2020 10:26 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1926
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Není to daň za 100% nízkopodlažnost? RT6S měla také více sedadel proti směru jízdy než RT6N1.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2020 10:13 

Příspěvky: 182
Od: 24 lis 2017 11:40
Včera jsem měl poprvé tu čest a možná to tady už padlo, ale nepřijde vám, že až moc sedadel je proti směru?
To že u stropu chybí vprostřed něco na chycení je asi prostě trend poslední doby..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2020 14:05 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 560
Od: 08 kvě 2008 15:15
Bydliště: Brno - Žabokvaky
Moje chyba, omlouvam se, jsem tu aktualitu proletel hodne rychlikove, neumim cist :)

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2020 11:46 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3050
Od: 14 čer 2004 18:56
Bydliště: blekfild
King: čti si i web, nejen fórum :)

bmhd.cz píše:
Po úspěšném odladění obě tramvaje absolvovaly technicko-bezpečnostní zkoušku a byly předány do vozovny Medlánky; po spuštění provozu nové haly denního ošetření v Pisárkách se počítá s jejich přeřazením do pisárecké vozovny.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2020 11:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 560
Od: 08 kvě 2008 15:15
Bydliště: Brno - Žabokvaky
EVO2 půjdou všechny do Medlánek nebo v dalších letech i do Pisárek? Když nahrazují K2 tak bych intuitivně čekal že půjdou spíš do Pisárek... nebo se nejdřív odlifruje z Medlánek do Pisárek těch cca 17 K2P? Spíš jsem zvědavý na záměr budoucí strategie než že bych rozporoval to rozhodnutí :)

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2020 20:50 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5650
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Třeba byl záměr sjednotit tramvaje s autobusy a trolejbusy. Kde se šedá vyskytuje naposledy u reko 14/15Tr a 21/22Tr. Třeba mě se barevné řešení EVO vcelku líbí a díky převaze bílé se budou dobře fotit.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2020 18:45 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1926
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
:roll:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 302 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 kvě 2020 13:43
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]