Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=75
Stránka 4 z 142

Autor:  Kari [ 18 zář 2022 12:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Antirez píše:
Jen se zase ukazuje, jak nešťastné řešení jsou tyto trvalé úvraťové konečné. Zbytečná provozní komplikace, limitující možnosti linkového vedení, potřeba jen obousměrných tramvají. Stačilo to celé protáhnout o kousek dál, kde by prostor pro smyčku byl. Ostatně tuším, že dříve se s tím v územním plánu i počítalo.

Ono i kdyby byla na konci smyčka, tam by tam stejně musely jezdit obousměrky. Na Západní bráně je ostrovní nástupiště, kde je potřeba otevírat dveře vlevo ve směru jízdy.

Autor:  P. Haluza [ 18 zář 2022 12:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Zdeněk píše:
Ondra.K: na Bráfové je obrat 3 minuty


Jenže tam jsou dva řidiči a nemusejí přecházet. :)

Autor:  urbonaut [ 18 zář 2022 11:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Tak u kampusu jsou 2 obratové koleje, takže pokud bude třeba na obrat 5 minut, tak z tocho vychází interval 2,5 minuty.

A taky mi přijde, že se zapomíná na třetí možnost obratu, která nevyžaduje tolik prostoru jako smyčka, ale ani nevyžaduje obousměrné tramvaje jako úvrať, a sice kolejový trojúhelník.

Autor:  Ondrah98 [ 18 zář 2022 11:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Tak ono tam toho prostoru vzhledem k další infrastruktuře zase tolik reálně není. Nehledě na to, že pozemky tam jsou jistě lukrativní, takže zabírat je smyčkou narazí určitě na nějaké tlaky... A i kdyby, tak bys stejně musel nějak vyřešit i druhý konec tj. Mifkovu.

Autor:  Antirez [ 18 zář 2022 11:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Jen se zase ukazuje, jak nešťastné řešení jsou tyto trvalé úvraťové konečné. Zbytečná provozní komplikace, limitující možnosti linkového vedení, potřeba jen obousměrných tramvají. Stačilo to celé protáhnout o kousek dál, kde by prostor pro smyčku byl. Ostatně tuším, že dříve se s tím v územním plánu i počítalo.

Autor:  Ondrah98 [ 18 zář 2022 11:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Zdeněk píše:
Ondra.K: na Bráfové je obrat 3 minuty
Tak to je poměrně specifický případ už jenom tím, že tu není příliš riziko, že by se tu na obratu přenášelo nějaké zpoždění... A i kdyby, tak upřímně, co se stane když to pojede o minutu později? Nic. To minutové zpoždění na odjezdu na trať přes celé Brno už může ve finále udělat těch minut mnohem mnohem víc. Šponovat JŘ a obraty na maximum, které ještě snese papír, ale reálně to nejde vyjezdit není úplně dobrá cesta. Stačí se podívat třeba na železnici.

Autor:  Zdeněk [ 18 zář 2022 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Ondra.K: na Bráfové je obrat 3 minuty

Autor:  Ondra K. [ 18 zář 2022 08:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Osobně si myslím, že ten interval pod 5 minut už naráží na to, že na obrat KT8 je zapotřebí nějaký minimální čas.
Případný odstavení na odstavný kolejiště a opětovný vyjetí taky vyžaduje změnu stanoviště, takže je to vlastně časově úplně stejná manipulace jak kdyby se mělo jet hned zpět Mifkova. Asi jediný způsob jak to odstavování a vyjíždění zrychlit by bylo nasazení nějakého posunovače, který by zajistil, že by řidič nemusel přecházet.

V případě, že by byl dostatek dlouhých vlaků, dokázal bych si představit 40m linku v trase Novolíšeňská - hlavní nádraží - Křídlovická - Starý Lískovec, tak aby linkou 8 jezdili akorát cestující, kteří potřebují do těch koncových úseků Nlí - Mifkova a Osová - Kampus.

Autor:  P. Haluza [ 17 zář 2022 23:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

To se úplně nabízí z kampusu špičkový interval 4-3-3 s tím, že od nádraží směr Líšeň by zůstalo 4-6 a jednou za 10 minut je pak možné z nádraží něco navázat jinam. Třeba d-10? Ale na to zas nebude dost kačen.

Autor:  Pavel [ 17 zář 2022 23:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Ondra K. píše:
Ono nejde jen o obsluhu úseku Osová - SL a jeho přímý napojení na nádraží. Pokud se do osmičky mají přesunout cestující dosud využívající bus linky 40 a 61 (což je naprosto logické když se investovalo skoro 1,5 miliardy do TT), musí dojít i k posílení kapacity tram dopravy v relaci hlavní nádraží - Renneská - Osová.

Je třeba trochu přidat, bude se jednat o cestující 40+61, plus cestující využívající 25->1 na hlavák, plus cestující jezdící nyní 405/406->1 na hlavák, plus část cestujících nyní v trase 26->1 na hlavák (lépe to vyjde 37->8). Pro Ty všechny by to mělo být lepší využít linku 8. S ohledem, že od nemocnice pojede prázdný vůz (konečná), tak o to to pro ně bude zajímavější.

Autor:  M [ 17 zář 2022 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

O posilách nebylo nic řečeno, jen o lince 8. Ani o žádné zkrácené variantě, nic podobného.

Autor:  Ondrah98 [ 17 zář 2022 18:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

P. Haluza píše:
Ono to taky klidně může dopadnout tak, že klasická d-8 bude po 5 minutách (nebo proklad 4-6) a k tomu tam budou ještě posilové spoje, možností je několik:
- kampus--nádraží
- kampus--nádraží--Maliňák
- kampus--nádraží--Novolíšeňská

Chtěl jsem napsat i kampus--nádraží--Zvonařka, ale ona už tam není smyčka, no tak nic. Ne že by se teď nevyužila pro ty študáky...


Tak spoje na Maliňák by musely mít jiné číslo, přece jen by nebylo úplně super, kdyby jezdila osmička na Hlaváku ze dvou nástupišť... Osobně bych si tipnul osmičku v celé trase tj. Mifkova - Kampus a k tomu nějaká posilová linka (sedmička/desítka) s xy konečnými Novolíšeňská/Stránská skála/Geislerova/Švermova/Starý Lískovec/možná nějaký přejezd ke Kampusu v čemž se nikdo nevyzná...

Autor:  P. Haluza [ 17 zář 2022 17:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Ono to taky klidně může dopadnout tak, že klasická d-8 bude po 5 minutách (nebo proklad 4-6) a k tomu tam budou ještě posilové spoje, možností je několik:
- kampus--nádraží
- kampus--nádraží--Maliňák
- kampus--nádraží--Novolíšeňská

Chtěl jsem napsat i kampus--nádraží--Zvonařka, ale ona už tam není smyčka, no tak nic. Ne že by se teď nevyužila pro ty študáky...

Autor:  M [ 17 zář 2022 17:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

b1 píše:
Tramvaj ke kampusu po 4 minutách, to zavání zrušením 40 a 61 (minimálně od Strážní/Holandské nahoru) a případně minibusem pro obsluhu zbytku areálu nemocnice.


Nevím, o rušení 40 jsem nic neslyšel, jen že po Kamenici bude jezdit 69 a o rušení 40 na Jihlavské nikde nebyla řeč, tak nevím.
Něco musí jezdit po Jihlavské a po Heršpické, jen nevím jak Holandská - Pražákova, o tom vůbec nebyla řeč. Uvidíme co DPMB vymyslí.

Autor:  ds [ 17 zář 2022 14:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Ondra K: proč by 4-5 min mělo být maximum, když je tam klasické X a 2 nástupiště? Ve městech s úvraťovými konečnými se běžně vyjezdí výrazně kratší intervaly, stačí se podívat třeba do Budapešti. Co je tam jinak?

Autor:  Ondra K. [ 17 zář 2022 12:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Ono nejde jen o obsluhu úseku Osová - SL a jeho přímý napojení na nádraží. Pokud se do osmičky mají přesunout cestující dosud využívající bus linky 40 a 61 (což je naprosto logické když se investovalo skoro 1,5 miliardy do TT), musí dojít i k posílení kapacity tram dopravy v relaci hlavní nádraží - Renneská - Osová.

Co se týká intervalu na lince 8, řekl bych, že limitní bude kapacita úvratě v kampusu. Tipl bych si, že nějaký 4 až 5 minut bude maximum, který tam půjde vyjezdit.

Autor:  2389 [ 17 zář 2022 10:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

No jóó, jenže ty dvě zastávky (od října tři), to je obsluha komplet celého území SL. Zastávka Osová v nové podobě leží katastrálně už na území Bohunic. Tamní starosta se vytočí vzteky doběla až zjistí, že jeho MČ nebude mít přímé spojení k nádraží.
A jen tak mimochodem, zrušení 40/61. A co teprve nedávno vybudovaná zastávka Krematorium pro BUS? Tedy vyhozené peníze. Linka N91 to opravdu nespasí. Ono v noci moc lidí na hřbitov nejezdí. A obsluhu sídelního celku u nedalekých ulic Pšeník a Sovinec (ano, i takto pozoruhodné názvy ulic se v Brně vyskytují) komplet zajišťuje i v noci hojně využívaná zastávka Hluboká. Tady se neustále bavíme o amortizaci laků, SO apod. na vracích, ale s amortizací zastávky si nikdo moc hlavu neláme? sarcastic

Autor:  urbonaut [ 17 zář 2022 09:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

jara255 píše:
Zajímavé je, že pokud dojde k přetrasování (nikoli zkrácení) linek z důvodu výlukové činnosti, tak je to mnohdy více vyhovující, než původní stav.

Spousta lidí tady tvrdila, že současné vedení linek do Bystrce je lepší než bezvýlukové. Pak se ovšem nabízí otázka, proč vůbec stavíme tramvajový tunel pod skálou, proč tu trať mezi Pisárkami a Vozovnou Komín rovnou nnezrušíme, když to lidem vyhovuje... (ano, při výluce Veveří se hodí, ale až tolik, aby to ospravedlnilo tak velkou investici?)

Ke sjednocení přestupního uzlu na Osové... já bych si naopak dokázal představit nový přestupní uzel na Běloruské, kam by mohly být přetrasovány 69, 403 a 404. Tento návrh jsem tady nedávno prezentoval, ale bohužel obsahoval opuštění smyčky Ukrajinská linkou 69, tudíž mi bylo odpovězeno, že to neprojde, neboť se na Ukrajinské cosi rekonstruovalo, tudíž linka 69 musí končit na Ukrajinské.

Ono konec konců smyčka na Švermově (podobně jako Novlíšeňská, Zemědělská a další) měly historický význam před prodloužením tratě, po prodloužení se na nich dlouhá léta žádná pravidelná linka neotáčela. Pak až v důsledku posílení, kdy úplná konečná kapacitně nedostačovala (Bystrc, Technické muzeum) nebo naopak omezování, kdy byly některé spoje zkráceny (Maloměřický most, Zemědělská). Švermova byl vlastně případ obojího. Dlouhá léta nic (taky tam byla poslední ručně stavěná rozjezdová výhybka v síti), pak posílení linkami 7 nebo 10, hokejová posila, pak naopak zkrácení některých spojů 6. Tím samozřejmě nechci tyto smyčky rušit, při výlukách a mimořádnostech slouží dobře, ale do pravidelného provozu se nehodí.

Autor:  Zdeněk [ 17 zář 2022 09:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

2389: opravdu se nebojím, že by jezdila kvůli dvoum zastávkám celodenní linka ze SL na nádraží. Navíc nevím ani kdo by to odjezdil. Maximálně špičky, jinak možná nějaký garantovaný přestup z 6 na 8 na Osové.

Autor:  2389 [ 17 zář 2022 08:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Drazí přátelé, tohle neprojde. Veškeré velké sídelní celky v Brně, kam vedou koleje (Lesná, Bystrc, Bohunice, Líšeň....) mají přímák na Hlavas. Takže u SL to nebude jinak a bude spojení 7 dní v týdnu v intervalu max. 10min. Pokud ne, tak náš krásný DPMB tamní radnice sežere a spojení stejně nakonec bude. Nemám strach. sarcastic sarcastic

Autor:  jara255 [ 17 zář 2022 06:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

PvvS píše:
Každá změna linek u DPMB je v posledních pár letech jen k horšímu....

Lépe bych to nenapsal.
Zajímavé je, že pokud dojde k přetrasování (nikoli zkrácení) linek z důvodu výlukové činnosti, tak je to mnohdy více vyhovující, než původní stav.

(Nechávám na ADMINovi, zda tato debata - stránka, by neměla být z KT8 přesunuta do Linky a linkové vedení.)

Autor:  jara255 [ 17 zář 2022 06:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Citace:
Jen jsem teda zvědavej, kde vezmou šalináře a šalinářky, protože už teď je podle Zdopravy personální krize, viz. článek:
https://zdopravy.cz/v-brnenske-mhd-dnes ... ly-126131/

Kde vezme DP lidi? Bude muset zvednout platy a ve spolupráci s Brnem zdražit jízdné nebo dotace do DP. Magistrát se sice chlubí, že se v Brně jízdné pěknou řádku let nezdražovalo, ale to je lež! Co jiného je prodlužování intervalů, při zachování stejné ceny jízdného?!

Autor:  PvvS [ 17 zář 2022 06:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Každá změna linek u DPMB je v posledních pár letech jen k horšímu. Důležitý je se ukázat před kamerama a v novinách. Kaštani nejsou důležití. Čekám ukončení trbusů na Kampusu, stejně jako IDS linek a ořezání zbytku. Z toho 4 min. intervalu bude minimálně 6-8. A po dostavbě lanovky čekám ukončení t-25 na Mendláku.

Autor:  jara255 [ 17 zář 2022 06:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Nevím, o čem DP diskutuje, protáhnout d-7 až do Lískovce je nutnost, protože jinak tamní obyvatelé budou zažívat to stejné co celá léta bystrčtí při cestě z České (před současnou výlukou - nesmyslný přestup na Jundrovské), a sice nutný přestup na Osové při cestě od/do k hlaváku!!! A že je toho slavné DPMB schopno, je mnohem větší Bystrc II důkazem! Komfort cestujících do Kampusu by byl vykoupen na úkor jiných a to je špatně! Navíc d-7 s konečnou na Švermové by ztrácela smysl.

P.S. Zajímavý bude mumraj študáků na hlaváku, kde se budou setkávat "studentské" linky d-8+12!

Autor:  Cracatit [ 17 zář 2022 00:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

No, osmička bude mít nával, takže v některých časech ani 4 minuty nevystačí, ale určitě bude fajn, jestli to vyjde.
Sedmička jí pomůže a jestli bude až na SL, ne jen na Švermovu, tak jenom dobře, protože se sjednotí přestupy v téhle oblasti jen na Osovou, když vynechám směr na kampus.
Jen jsem teda zvědavej, kde vezmou šalináře a šalinářky, protože už teď je podle Zdopravy personální krize, viz. článek:
https://zdopravy.cz/v-brnenske-mhd-dnes ... ly-126131/

Stránka 4 z 142 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/