Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=75
Stránka 3 z 142

Autor:  Ondra K. [ 02 led 2023 00:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Model nákupu by byl jako u Draků, nebo TNS12. Tedy rámcovka s "čerpáním" dle možností. EVO1 jsem zamýšlel jako zadní vozy k Drakům, čímž by se navázalo na soupravy LF2+LF1.

Osobně mám dvojice Draků rád, ale myslím si, že dřív či později narazí na stejné problémy jako kdysi dvojice LF2 - tedy příliš velká délka a vysoká cena, ze které plyne nedostatečný počet pořízených tramvají. I výsledek pak bude obdobný -> EVO2+EVO1 je lacinější a kapacita a délka je použitelná jako určité posílení i na linky kde dneska jezdí 30m tramvaje.

Autor:  Cracatit [ 01 led 2023 22:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Celkem souhlasím až na tu poslední větu o skládačkách Evo1. Nebrat! :evil: Nebo snad chcete jít cestou Olomouce a kupovat kus po kusu za nejhorší cenu, jakou lze dosáhnout?
V provozu DPMB nemají nové dvojice místo, musí se spřahovat a vozí pak jenom mrtvý prostor v podobě druhé kabiny, spřáhla a dalších věcí, raději další Draky, klidně na novou rámcovku na dalších deset let, když už se nezmůžeme na nic o délce 40 metrů, co by šlo rozpojit na sekce kvůli provádění VP/SP.
Jinak jsem docela zvědav na finanční kondici podniku, jestli půjde cestou krátkodobých směnek a dluhopisů, jestli na něco takového dojde, pokud neklapne jednání o úvěru s EIB, nebo s kým právě jednají o 45T.

Autor:  Ondra K. [ 01 led 2023 22:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Současný stav a vývoj v nejbližších letech stejně nevyhnutelně míří k tomu, že bude nutno určitou část tramvají zgenerálkovat. Otázka samozřejmě je, které konkrétní typy vozů se DP rozhodne zachovat.

Zbývající 4 objednané kusy 45T pokryjí tak akorát část již odstavených KT8. I kdyby se avizovaná opce na dalších 15 kusů 45T podepsala hned, dodací lhůta bude minimálně 3 roky. Za tu dobu dojede minimálně dalších několik KT8 a první 4 dvojice pražských T6. Někdy za ty tři roky pak začnou dojíždět T3P a pražské T6 z druhé dodávky.

Vzhledem k tomu, že je problém sehnat finance na Draky a 45T, se asi nedá čekat nějaké další VŘ na další tramvaje. Snad jedině, že by se pořídily skládačky EVO1, které by se daly skládat po pár kusech ročně podle finanční situace.

Autor:  Pupa [ 01 led 2023 21:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Kačen odstavených nějak přibývá, 45 T je jen jedna, já jsem pro to, aby se kačeny nějak opravovaly, aby jezdily dál, navíc v době, kdy kupujeme T 6
z Prahy, které nejsou ani nízkopodlažní.

Autor:  mh [ 27 pro 2022 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Kilometry má dojeté, takže ven se už nepodívá, jestli však půjde do šrotu se zatím neví..

Autor:  Kostas G. [ 27 pro 2022 15:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

1713 konec?

Autor:  urbonaut [ 12 pro 2022 20:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Zajímavé... a čím je ta nižší hlučnost způsobena? Ano, vím, že to jsou atypy, ale víc do detailů nevím.

Autor:  LADA [ 12 pro 2022 14:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Prý nižší hlučnost těchto vozů při projíždění smyčky. Především při výjezdu před sjížděčkou

Autor:  urbonaut [ 11 pro 2022 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Je nějaký důvod, proč na 11 jezdí téměř výhradně 1737 a 1738?

(Už se těším, až na tuhle superlinku vyjede 1760) :mrgreen:

Autor:  Cracatit [ 22 zář 2022 15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Ehm, vidím tady citaci stran Spolu: tak bych si u voleb docela rozmyslel, jestli jim to hodím, protože hlavní hybnou silou je proautíčkářská ODS, která zatím rozvoji mhd moc nepomohla, krom prsení se Kratochvíla a Vaňkové u novostavby šaliny na kampus. A jestli někdo za SPD jako falešnej Koudelka slibuje další stavby jako Bauerova, tak jen dodávám, že na ně má magistrát minimální vliv, když je hlavním investorem stát v podobě ŘSD.

Autor:  2389 [ 22 zář 2022 14:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Ten problém poněkud netkví v tom, že ,,Kordis nezřídil..'', ale v tom, že brněnská železniční síť (a s ní i žel.sítě v ostatních městech ČR) je mizerná. Většina tratí na území města vede nepořádkem a společensky vyloučenými částmi a ještě k tomu vlaky mají mizerný interval mezi spoji. Jejich využívání má pro zákazníka význam snad jen v Chrlicích, jejichž obyvatelé je jako jedni z mála primárně využívají. A to proto, že BUS MHD má trasu i interval ještě tragičtější. sarcastic
Taková Vídeň má úžasnou síť městských vlaků, které excelentně doplňují jejich pět linek U-Bahnu.

Autor:  MartinV [ 22 zář 2022 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Robert: možná jsem se blbě vyjádřil. Jako cestující bych čekal, že Kordis bude jako koordinátor dopravy mj. navrhovat nové linky (nebo je naopak upravovat či rušit) a zastávky tak, aby se v JMK optimalizovala doprava. Vč. krajských železničních linek. Pokud to tak není, tak je to dle mě chyba.

Autor:  Robert [ 22 zář 2022 12:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Kordis zřizuje železniční zastávky? To jsou věci.

Autor:  Pupa [ 22 zář 2022 12:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Taky mě to zajímá, jelikož se mě to týká. A nechce se mi večer po práci jet z Dunajské d-6 jednu zastávku a čekat na d-8.

Autor:  MartinV [ 22 zář 2022 09:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

2389: a výšková budova FNB leží v KÚ Starého Lískovce. Chci tím říct, že není tak důležité, kde co leží, ale že je to v docházkové vzdálenosti.

Popravdě doufám, že linka 7/10 (ať to bude jakékoliv číslo doplňující 8) bude protažena do SL. A že jedna z linek 40/61 bude zachována, byť nejspíš za cenu prodloužení intervalu. Ty linky obsluhují třeba Holandskou a přilehlé kancelářské budovy, mají tedy svůj význam. Když už je JMK/Kordis neschopný ve zřízení vlakové zastávky na přilehlé trati.

Autor:  Antirez [ 22 zář 2022 06:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Pavel:
No, tak to koukám. :shock:
Ale jedině dobře, pokud by se to podařilo.

Autor:  Pavel [ 21 zář 2022 22:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Antirez píše:
Smyčka není rozhodně něco, co by zazdilo další pokračování, pakliže by byl důvod. Prodloužení na Kameňák od Kampusu nikdo chtít určitě nebude. Ale je fakt, že by byla rovnoměrně vytížena kapacita celé trati v obou směrech, ráno návoz z Kameňáku do centra a z centra na Kampus, odpoledne opačným směrem.

Z programu Spolu pro Nový Lískovec:
Citace:
Budeme se zasazovat o zlepšení dopravního spojení vybudováním nové tramvajové linky od Campusu a o obnovení expresní linky č. 35, případně o navýšení spojů trolejbusu č. 26 v dopravních špičkách. Poslední redukce dopravních spojů ve městě z důvodu špatné ekonomické situace Dopravního podniku města Brna není dlouhodobě udržitelná.

Autor:  Rem [ 18 zář 2022 18:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

P. Haluza píše:
No teď už teda zjevně ne, ale...


Tak to se spális. Vždy tam byl jen jeden aktivní řidič. To jak to probíhalo v praxi je věc druhá. Zpočátku byly 4 služby. Ranní, odpolední + ranní a odpolední prestavkar. Teď jsou tři. Ranní, odpolední a celodenní prestavkar.

Autor:  luda_612 [ 18 zář 2022 17:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

O prodloužení dost pochybuji. Pro provoz v "protisměru" by stačilo pouze změnit uspořádání výhybek na Osové. Za sebe vidím větší problém než úvrati a to v tom že je v úrovni terénu. Kdyby i zastávka Nemocnice Bohunice byla řešena jako podzemní byla by daleko jednodušší možnost se vyhnout kruhovému objezdu ať už pro prodloužení jak na Kameňák nebo pro ukončení smyčkou v údolí vedle mostu před Pisáreckým tunelem.

Autor:  Antirez [ 18 zář 2022 17:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Cracatit:
Boční nástupiště mají úplně normálně i v metru v Praze, proč by tady měl být problém?
Smyčka není rozhodně něco, co by zazdilo další pokračování, pakliže by byl důvod. Prodloužení na Kameňák od Kampusu nikdo chtít určitě nebude. Ale je fakt, že by byla rovnoměrně vytížena kapacita celé trati v obou směrech, ráno návoz z Kameňáku do centra a z centra na Kampus, odpoledne opačným směrem.

Autor:  Cracatit [ 18 zář 2022 17:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Baví mě ty neustálé nářky tady na fóru, že je úvrať špatně a že Západní brána měla být jinak. By mě zajímala prosaditelnost jiných řešení v komentovaném projektu, třeba boční nástupiště v tunelu, nebo nějaké koleje křížem v tunelu, to mi připadá jako věc, která by akorát brzdila provoz. Klasická smyčka na Kampusu by zazdila jakékoli pokračování, třeba se jednou dožijeme protažení na Kameňák.

Autor:  P. Haluza [ 18 zář 2022 16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

No teď už teda zjevně ne, ale dal bych ruku do ohně, že když začala výuka, byli tam v PD plánováni vždy 2 řidiči současně a třetí na střídání.
Ještě jsem tehdy žasnul, jak se dá vyplýtvat 6 lidí za jeden den kvůli prakticky ničemu.
Aktuálně jsou tam potřeba tři řidiči a střídají se tak různě, cca 4--8 (ranní), 12--16 (střídač) a 20--24 (odpolední) jezdí jeden, v mezičase se točí ranní/odpolední řidič se střídačem vždy po hodině.

Autor:  xxx [ 18 zář 2022 15:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Není to spíš tak, že jeden čeká ve vozovně Komín, až se tomu druhému bude chtít na záchod? Myslím po hodině se střídají, ne?

Autor:  Rem [ 18 zář 2022 13:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Zdeněk píše:
Ondra.K: na Bráfové je obrat 3 minuty


P. Haluza píše:
Jenže tam jsou dva řidiči a nemusejí přecházet. :)


Na jedenáctce jsou dva řidiči? Že jsem si toho za celou dobu co to jezdím nevšiml!

Autor:  Antirez [ 18 zář 2022 13:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Kari:
Nemusely, to by bylo řešitelné doplněním křížení umožňujícím přejezd na opačnou kolej, podobné řešení je běžně praktikováno např. ve Vídni nebo v Zürichu, kde mají dost rozumu a zůstali u používání vratných smyček, se všemi z toho pramenícími výhodami. Samozřejmě tady je to teď passé i kvůli stejně hloupě řešené Mifkové.

Ondrah98:
No právě. Na to se mělo myslet dřív. Ale smyčka se dá řešit různými způsoby. Tady se ale neumí vůbec nic, jen samá nesystémová a nelogická řešení. Ono se není co divit, když promluví generální ředitel, tak to jsou poslední dobou samé perly. Je rád za teplé místečko, jinak vcelku nezájem.

Stránka 3 z 142 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/