Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=75
Stránka 2 z 142

Autor:  MartinV [ 15 lis 2023 10:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Johnny93: nejseš :-)

Je jasné, že má podnik nějaký budget na tyto opravy, ale zase tu opravu provádí s vidinou na dalších X let, tak to mohlo být o něco lépe provedeno, zvlášť ty sedačky.

Autor:  Johnny93 [ 15 lis 2023 09:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Jsem jedinej, kdo by ten přední šedej nárazník/traverzu dal do černé barvy? Aby se to opticky víc přiblížilo eNkové kachně a myslím by to vypadalo i líbivěji 8-)

Autor:  Ondrah98 [ 14 lis 2023 19:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Vario1523 píše:
Uvnitř jsou nerezová madla i LED osvětlení a bedny dveřních pohonů nyní více připomínají eNkové kachny. Dále jsou nové palubní desky a vnitřní kamery jsou umístěny na jiných místech. Určitě bude mít i nová kola s tlumením, ale ty už jsou i na jiných kachnách či Variích. Mně osobně na starých kachnách nejvíc vadí sedadla, která ale bohužel zůstala původní.

Dnes jsem měl tu čest a vypadá to docela dobře. Kromě toho co píšeš, tak se směrem k eNkovým kachnám změnilo ještě pár věcí. Zmizela madla uprostřed dveří a jedna z "beden s elektrickým zařízením" v krajích článcích u kloubu se změnila na "skříň" až ke stropu, tak je to právě v eNkových kachnách, tzn. ubyla 2 místa k "sezení", která bývají dost oblíbená :mrgreen: Myslím si, že hodně dělají ta nerezová madla, to působí opravdu dobře, mínus jednoznačně ty sedadla, to je utrpení. A tím jak jsou úplně původní, tak výsledný dojem shazují. LEDkové osvětlení mi přišlo poměrně dost ostré, ale předpokládal bych, že to bylo jen nějak špatně nastavené, že by to mělo jít regulovat.

Autor:  Cracatit [ 10 lis 2023 15:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

No jo, když se jedná o prapůvodní ergonomii sedaček ve stylu, co fungovalo v Karosách C734 bude fungovat i v šalině. No, jenže překopat to na Vogel Sitze, co jsou v enkových Kachnách, by stálo další prachy. Takže už to po x letech necháme tak, jak to je...

Autor:  Vario1523 [ 09 lis 2023 09:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

MartinV: Změna uspořádání na 2+1 by byla taky dobrá, ale já měl namysli přímo samotná sedadla, která mně osobně připadají krajně nepohodlná (=nedá se na nich dlouho sedět).

Autor:  MartinV [ 09 lis 2023 09:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Vario1523: myslíš uspořádání 2+1 (místo 2+2)? To by přitom ani nebylo snad náročné na provedení a vůz by byl prostupnější.

Autor:  Vario1523 [ 09 lis 2023 09:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Uvnitř jsou nerezová madla i LED osvětlení a bedny dveřních pohonů nyní více připomínají eNkové kachny. Dále jsou nové palubní desky a vnitřní kamery jsou umístěny na jiných místech. Určitě bude mít i nová kola s tlumením, ale ty už jsou i na jiných kachnách či Variích. Mně osobně na starých kachnách nejvíc vadí sedadla, která ale bohužel zůstala původní.

Autor:  MartinV [ 09 lis 2023 08:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

A byly při této GO provedeny i jiné výraznější úpravy, než design světel? Neříkám udělat z toho reko á la pražské KT8, na druhou stranu nám to tu ještě chvíli bude jezdit, tak by to nebylo od věci (snížení hluku, zvýšení komfortu a podobný nedůležitý srandy).

Autor:  makosinus [ 08 lis 2023 23:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Ty jo, dobrý. Na první pohled jsem si nebyl jistej, ale na druhej se mi to dost líbí. :applause: A souhlas, lepší než T6.
Nevíte, jaké to má dveře? SKD?

Autor:  Robert [ 08 lis 2023 17:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Aha, to je ten důvod, proč se mi to celkem líbilo. :⁠-⁠)

Autor:  Alanis [ 08 lis 2023 15:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Pokud ještě někdo neviděl ty světla na 1701, tak se může pokochat na FB stránce Tramvaje v České republice.

Mě se to docela líbí, ten černý rámeček tomu sluší, vypadá to líp jak u T6.

Autor:  Robert [ 01 lis 2023 23:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Fotku jsem už viděl, ale moje nebyla.

Autor:  Karosa B732 [ 01 lis 2023 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Zvládl ji někdo odchytit? :)

Autor:  Robert [ 01 lis 2023 08:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Po městě se nám už pár dní prohání 1701 s designem světel à la 1231+1232.

Autor:  Robert [ 26 říj 2023 12:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Všiml jsem si, že u eNkových kačen řady 1729-1735 se první, resp. poslední užší dveře neotvírají natolik, jak by podle mě měly. Je to závada, nebo vlastnost? Všiml jsem si toho u min. 3 ks.

Autor:  Ondra K. [ 19 čer 2023 11:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Měla by být v GO.

Autor:  Vario1523 [ 19 čer 2023 07:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

GO prochází také 1714? Byla totálně rozebraná a v ÚD byla vystavená i její nová palubka.

Autor:  mh [ 17 dub 2023 17:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Křovinořez se ji snažil přetlačit, leč neúspěšně.

Autor:  urbonaut [ 16 dub 2023 23:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Copak se tady stalo?

https://foto.bmhd.cz/f/352/3511/351079.jpg

Autor:  Cracatit [ 02 led 2023 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Ok. jenže, když dopředu víme, že může dodat s dokumentací jen TW Team, tak bych se tím vůbec nechlubil. I když v tramvajových soutěžích zatím žádná konkurence na našem území v podstatě neexistuje, minimálně ne taková, jaká panuje v trolejbusovém prostředí posledních pár let.

Autor:  Ondra K. [ 02 led 2023 17:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Bych řekl, že možný problémy se řeší už tím, že by byla poptávána stavebnice sólo tramvaje. Sóla dneska v Evropě nabízí akorát TWT a Moderus, přičemž jako stavebnici ji dodává jen TWT, protože to taky znamená poskytnutí výrobní dokumentace.

Autor:  luda_612 [ 02 led 2023 16:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Nechci být tady za někoho kdo vám kazí radost ale myslím že při současném stavu trhu se s EVO1 narazí na fakt že je to diskriminující aby fungovala s EVO2. V Olomouci to nakonec prošlo ale to byl jen jeden vůz tady se bavíme minimálně o 20 vozech.

Když se na to podívám z pohledu že by se mělo prodloužovat na Kamechy a pokud budeme brát v potaz i sranda/blokované projekty a krátké zastávky jako Lesná Majdalenky, Vinohrady, posila 8 a nedostačují kapacitu na některých likách vychází mi to že by byla potřeba cca 60 vozů o 40m délce k tomu co teď máme.

Autor:  Ondra K. [ 02 led 2023 12:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Pokud by mělo dojít na nějaké zkapacitnění linky 8 jiným způsobem, než nákupem obousměrných 40m tramvají, už bych radši šel cestou nějakých posil v relaci Novolíšeňská - SL, na které by stačily i jednosměrné vozy. Ve zbývajících úsecích by to už KT8 a 45T pobraly. Klidně bych si tam dokázal představit právě EVO2+EVO1, či LF2+LF1.

Autor:  ds [ 02 led 2023 11:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Taky si myslím, že na EVO1 bude muset dojít, už jsem to tu psal víckrát. Po otevření Žabovřeské na 1 a 12 nebudou stačit dlouhé soupravy a kapacita 2T na 12 bude rozhodně krok zpět.
Navíc ta délková kategorie typu K2 má v Brně stejně smysl prakticky jen o víkendech. Pokud by se aspoň k polovině EVO2 postupně pořídily EVO1, věci by to dost pomohlo.
Pak by ještě bylo ke zvážení ty EVO1 dělat s dveřmi po obou stranách. Pokud by jezdily v běžném provozu s EVO2, úbytek míst k sezení nebude tak markantní a daly by se v případě potřeby skládat obousměrné soupravy 2xEVO1 vzor Olomouc.
(samozřejmě je mi jasné, že je to všechno zoufalství a ideální by bylo odebrat celou opci 45T, nejlépe delší o 1 článek...)

Autor:  goldfinger [ 02 led 2023 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Ondra K: podepisuju a podtrhávám.

Stránka 2 z 142 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/