Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=75
Stránka 6 z 142

Autor:  king666 [ 03 úno 2022 19:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Já bych taky hlasoval pro generálky KT8 a použít je jako náhrady T3G. Za optimální bych považoval odebrat 40 těch 45T, držet KT8N (1729-1735) a udělat ještě reko nějaké aspoň části KT8. Z hlediska linkového vedení do budoucna by se to ještě mohlo hodit. Až budou tratě na Lesnou ze Štefanky nebo tratě k novému nádraží (za dlouho, vím), mohly by se hodit úpravy typu d-3 hodit ze Staré osady na Komenského náměstí do KT8 (zakončení úvratí) v intervalu 10 min a linku ze Žabin ohnout někam k novému nádraží ;)

Autor:  Cracatit [ 03 úno 2022 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Právě proto by bylo lepší další kolo generálek kachen s tím doděláním TV Progress.

Autor:  Ondra K. [ 03 úno 2022 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Zdeněk píše:
... jasný, ono je všechno po všech stránkách špatně. Ale že ty pražský vozy nahrazují o dost starší T3G a že náhrada za KT8 začne chodit již letos už brát v potaz nechcete. T3G je potřeba něčím nahradit a náhrada za KT8 je na obzoru.

Ono s tou náhradou KT8 není až tak žhavý. Někdy letos a příští rok dojde prvních pět vozů, ale další vozy jsou pak v nedohlednu, protože dodací lhůta tramvaje je minimálně tak dva až tři roky a podpis dalších 45T zatím oznámen nebyl. V té pauze pak dojede tolik KT8, že se stejně budou muset GO začít dělat, protože by nebylo s čím jezdit.

Druhá věc je, že když se teď investuje do náhrady KT8, klidně se může stát, že pak nebude na další tramvaje, které by nahradily T6 a T3. Výsledkem pak může být stav kdy se vyhází KT8, a pak se z nouze budou dělat GO nejen T6, ale i T3P a T3G.

Autor:  Cracatit [ 03 úno 2022 19:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

No, reko kachen na RN2P bych bral, přecejen se ještě nějaký rok budou hodit a trošku mi přijde škoda, že se při generálkách a dodávání nízkopodlažní části rovnou nepřistoupilo na podobnou generálku jako v Praze.

Autor:  Naxashi [ 03 úno 2022 18:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

B1: Ježiš, ne, říkám, nechat to dojezdit, nahrazovat to. Aneb, říkám vlastně to, co DPMB dělá.
Ne, nevyjde. KT8 mají totálně retardovaný interiér. Nikomu evidentně nedošlo, že po jedné straně vozu mají být sedačky jedním směrem, naproti přes uličku tím opačným. Ne. Místo toho tam musí být spousta 4 a 3, kde jsou lidi nuceni čumět si trapně do očí, zatímco se mlátí kolenama do kolen. Úžasný. KT8 jsou urážkou MHD. Ale T3G nejsou daleko za nima.

Autor:  urbonaut [ 03 úno 2022 17:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Naxashi píše:
Trochu se mi to rozleželo v hlavě a musím říct, že tyhle vozy patří už do šrotu. Jako sorry, ale je to starý, překonaný… Neinvestovat do toho. Raději koupit nový. Nechat to dojezdit a pak konec.
Jako, že by se zrušila linka 8? Protože peníze na ty nový vozy pan Naxashi stále nevytáhnul z peněženky, a když by se KT8 hodily do šrotu, tak nic jiného nezbyde.

Jestli dvojičku T3 nahradí dvojička zmodernizovaných pražských T6 nebo jedna zmodernizovaná KT8, která by jinak šla do šrotu, nevyjde to nastejno?

Autor:  Naxashi [ 03 úno 2022 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

colt274: Napůl souhlasím, napůl ne. T6 se dávají do trojic. To s KT8 nejde. Na druhou stranu, kupovat ojeté T6…

Autor:  Zdeněk [ 03 úno 2022 17:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

... jasný, ono je všechno po všech stránkách špatně. Ale že ty pražský vozy nahrazují o dost starší T3G a že náhrada za KT8 začne chodit již letos už brát v potaz nechcete. T3G je potřeba něčím nahradit a náhrada za KT8 je na obzoru.

Autor:  colt274 [ 03 úno 2022 17:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

V ideálním světě by bylo fajn to nahradit něčím novým, ale v tom našem mi přijde hovadina KT8 šrotovat a místo nich dělat GO na pražských T6, to je prostě po všech stránkách špatně :-k

Autor:  Naxashi [ 03 úno 2022 17:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Ondra K.: Tohle bych považoval za neúspěch. Trochu se mi to rozleželo v hlavě a musím říct, že tyhle vozy patří už do šrotu. Jako sorry, ale je to starý, překonaný… Neinvestovat do toho. Raději koupit nový. Nechat to dojezdit a pak konec. Když se vyráběly Nkový KT8, tak se mělo dělat to, co jsem napsal.

Autor:  Ondra K. [ 03 úno 2022 14:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Osobně, bych považoval vůbec za úspěch kdyby se udělala GO KT s modernizací interiéru po vzoru KT8D5N a výměnou muzejní výzbroje TV3 za nějakou soudobou.

Autor:  Naxashi [ 03 úno 2022 13:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Zdeněk: Vyřazují, ale stále jich tu je víc, než T3R. T3R měly být ty, se kterými mělo být pokračováno ještě trochu déle, ne T3G. Ty měly kompletně vymizet do roku 2010.
TMB: Nechápeš mě. Mám na mysli KT10. 5 podvozků, střídá se hnaný a nehnaný. Hnaný by tam byly 3, nehnaný 2. Kloub u nehnaných by byl NP. Kam se dá výzbroj? Na střechu. V případě 15T to prostě šlo vyřešit,. Fyzikálně to tedy možné je. Klasické KT8 předělat na tuhle verzi.
Tohle, co chci, je ale něco, co se mělo stát někdy v roce 1990. Souhlasím, že teď je na to pozdě. Varia LF4 by byly fajn, ale i když se mi líbí, musím uznat, že jsou koncepčně zastaralé.

Autor:  PvvS [ 03 úno 2022 10:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

A na kolikpak by taková 100% np kachna přišla ? A co by z původní šlo použít ? Evidenční číslo ? Navíc i stávající vozy jsou s vyžilou výzbrojí, čelníky po smrti, o podvozcích nemluvě. A o stavu rámů od čela po první podvozek nemá cenu ani mluvit. Ne nadarmo praha ty krajní články vyztužuje. Problém je, že tady se problémy s vozama se tu řeší až 10 minut po dvanácté..

Autor:  TMB [ 03 úno 2022 10:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Nechceš moc, chceš nesmysl. Dovedeš si představit jízdní vlastností KT8 jen se dvěma hnanými podvozky? Ostatně to lze vyzkoušet, stačí půl vozu vypnout.
A 100% nízkopodlažní KT8? Kam dáš výzbroj, do interiéru? Nakonec takové tramvaje letos dodá škodovka. U části KT8 by snad byla možná nějaká reko ve stylu vozů 1729 - 1735. Ale spíš myslím, že nakonec budou peníze na další nové tramvaje.

Autor:  Zdeněk [ 03 úno 2022 06:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Naxashi: ...a ony se "ultravraky" T3G snad nevyřazují?

Autor:  Naxashi [ 02 úno 2022 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Mně KT8 chybět nebudou. Jsou to hrozný krámy. Řvou, interiér je otřes… Jezdit tím je jak za trest.
Na druhou stranu, dodat do toho další NP článek by pomohlo pošoupnout tu kapacitu někam jinam, na tu 8 by to mohlo i stačit. Bylo by fajn znízkopodlažnit i krajní články, a klouby u těch krajních článků taky, mít tam nehnaný podvozek, ale to chci asi moc. Kdyby se chtělo, tak by to ale šlo.
Taky mi vadí, že T3R, parádní vozy, se ruší, a ultravraky T3G tu zůstávají.

Autor:  Tin [ 02 úno 2022 19:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

MartinV píše:
... a jak už tu někdo nadhodil kdysi dávno, přidal druhý střední článek, kapacita vozu by rázem byla někde jinde.

Myslíš https://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?p=150831#p150831 ? biggrin

Autor:  LADA [ 02 úno 2022 14:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Tak 1659+1660 měla snad dojeté km a nějakou velkou závadu. A hlavně to byla T3R = výklopky+TV8 a rok 1997.

1669+1670 má závadu na "A" díl snad už i opravený jenže jeden pán se rozhodl, že to nechce tak hledá jak to prosadit. Nemá dojeté ani km, nemá výklopky, má TV14 a zařazena byla 2002.

Autor:  MKzB [ 02 úno 2022 14:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Té likvidaci T3R se dost divím. Neznám přesné informace, co vím, tak by měly mít kastle v lepším stavu jak mladší krnováci. Kdysi jsem nadhazoval šílený nápad udělat z nich motorové vleky za Varia.

Autor:  LADA [ 02 úno 2022 13:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Stejně tak neprovést VP na Samarách. Vozy o 7 let později zařazené do provozu s úspornou výzbrojí TV14, bezproblémové, ND používané na jiných typech, ale protože je to jen jedna souprava tak se to budem snažit hodit do zmole a zároveň zařazovat pražské T6 a držet při životě T3G vraky [-X

Autor:  Pupa [ 02 úno 2022 12:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Taky souhlasím. Škoda likvidovat KT8 a přitom kupujeme T6.

Autor:  MartinV [ 02 úno 2022 10:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Alanis píše:
Tak to je komedie, Praha zkupuje KT8 kde se dá a modernizuje je a my od Prahy kupujeme vysokopodlažní T6 ](*,)

Nevím, jak vychází cenově modernizace KT8 vs. úprava do provozního stavu T6. Ale kdyby se KT8 modernizovaly, a jak už tu někdo nadhodil kdysi dávno, přidal druhý střední článek, kapacita vozu by rázem byla někde jinde.

Autor:  PvvS [ 02 úno 2022 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Ona ta pražská reko je z větší části novostavba. Střed komplet, na krajních článcích čelníky a vyztužení rámu. Což u některých vozů obnáší větší část rámu..

Autor:  Ondra K. [ 02 úno 2022 09:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Kdo ví jak to nakonec dopadne. 45T je objednáno 5 kusů a případné další vozy z opce by dorazily odstupem dalších několika let. Zatím co KT8 budou průběžně dožívat v tempu několika vozů ročně.

Autor:  Vario1523 [ 02 úno 2022 09:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Jeden by řekl, že by bylo logičtější KT8 dál udržovat a modernizovat když jsou nízkopodlažní. Mohli bychom mít 38 Kachen a 40 nových Škodovek pokud budou peníze, to by byla hodně velká posila nízkopodlažní i obousměrné flotily. Ale třeba jsou už peníze na Škodovky zajištěné a po dokončení projektu Drak přijde na řadu kompletace 30-ti metrových vozidel, které nahradí poslední vysokopodlažky. Mimochodem, jsou nějaké novinky ohledně postupu prací na 1701?

Stránka 6 z 142 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/