Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 142    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 142  Další
Autor Zpráva
Offline
43
24 led 2021 13:49
PvvS píše:
Vzhledem k jejich stavu bych o tom pochyboval. Před 3-4 roky se uváděla cena pražský reko KT okolo 20 mega. Dneska to minimálně 25-30 mega. O tom zdražení od Schadewerku si myslím svý. Nějak jsem nedohledal, že by si dovolili zdražit zahraniční dodávky, zato tady jim to jde jedna radost.





Fotku údajné 1714 článek A jsem našel zde:
https://alltransua.com/gallery/photo/115956
Takže nejspíš se dělá


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Minimálně by mohl být za rozumnej peníz k mání Inekon Superior.
20x 45T by mohlo pokrýt d-8, tím se uvolní KT8. Když budu realista, tak to by v té době mohlo být tak 20 provozních kousků.
Optimisticky:
Kdyby se odkoupily všechny 45T, tak to je 25 kousků na další linky. To nahradí 25 souprav. K tomu zbývající kachny a dvojčata. Tou dobou už by mělo být dokončovaný výběrko minimálně na 100x 32-40m šalin.

Realisticky:
Na části nejmíň shnilých KT8 a T6 se uděla "rozšířená" VP a vydrží další kolo. Pak výběrko na 20 kousků 32m a možná pár T3R.P z Prahy...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Počty mluví jasně:
K nahrazení zbývá 59 tramvají délky 30 m (23x šlapací KT8, 13x dvojice T6 ex Praha, 11x dvojice T3 TV8, 12x dvojice T3 progres). A to jsem "velkoryse" nepočítal ruční KT8, 1701, 1714 a 1737 po GO, T6 po GO a T3R.EV a dlouhodobě odstavený 1806 a 1808.

Aktuálně je zasmluvněno 21 tramvají (15x 45T a 6x EVO2) + předpoklad dalších 6x EVO2.

Je zjevné, že ani optimistická varianta nákupu všech 45T a všech EVO2 nebude na obnovu vozového parku stačit.

Pokud nemá dojít k citelnému snižování počtu vozů bude muset dojít k odebrání všech 45T a EVO2 plus nákupu dalších nových tramvají nebo rozjetí GO ve velkým, či případně kombinaci obojího. Ač je GO KT8 pracná a hraničí pomalu s novostavbou, pořád dává mnohem větší smysl jak GO T3/T6.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
790
25 led 2006 09:46
Otázka zní - bude v dohledné době tolik 45T, případně EVO2, aby nahradily všechny KT8, T3 a pražské T6? Pokud ne, něco z toho musí na GO.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Tak to je všeobecně známá skutečnost.
Furt nějak nemá smysl mít starej střep za cenu 1/3 novýho vozu. Navíc v Praze to byla skoro novostavba krajních článků. U nás by k tomu přibyla GO/novostavba středního článku. A navíc si nejsem jistej, jestli je v dílnách volno.


Offline
273
04 bře 2013 22:47
Kolem mě prošlo, že cena vozů 1765 a dál by měla být ne 59, ale 70 mega.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Vzhledem k jejich stavu bych o tom pochyboval. Před 3-4 roky se uváděla cena pražský reko KT okolo 20 mega. Dneska to minimálně 25-30 mega. O tom zdražení od Schadewerku si myslím svý. Nějak jsem nedohledal, že by si dovolili zdražit zahraniční dodávky, zato tady jim to jde jedna radost.


Offline
273
04 bře 2013 22:47
Já bych s tím šrotováním kachen počkal. Rapidně podražily 45 T a jaké jsou plány? Opravuje se 1714? A po ní 1717?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Karosa B732 píše:
Souhlasím, pozitiva bezpochyby jsou. Je ale opravdu tristní, že při tak zásadní modernizaci, která bezpochyby musela projít schvalováním nedošlo k výměně výzbroje, instalaci hodnotnějších dveří ala Vario, výměně sedadel, ale zejména doplnění informačního systému. Pro tak obrovskou tramvaj, vyskytující se na linkách vždy plných až po střechu, jsou dva jednořádkový panely, z toho po směru jízdy jen jeden, naprosto neakceptovatelná tragédie. Kolik by to asi tak stálo je doplnit? Co se týče provedených prací, kritiku zaslouží pouze reproduktory, které mluví dunivě ze záhrobí a zejména strašně potichu, protože jich viditelně ubylo a srozumitelnost při každém jednom ze svezení byla velmi špatná.

1701 dostala dveře SKD podobně jako 1702, 1726 a 1737.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Třeba se Dp poučí a další VP, pokud budou, budou povedenější. Přece jen dělají opravu tramvaje s výhledem na pár let, a tedy opravit tramvaj "zastarale" si za rámeček fakt nedají.


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
Souhlasím, pozitiva bezpochyby jsou. Je ale opravdu tristní, že při tak zásadní modernizaci, která bezpochyby musela projít schvalováním nedošlo k výměně výzbroje, instalaci hodnotnějších dveří ala Vario, výměně sedadel, ale zejména doplnění informačního systému. Pro tak obrovskou tramvaj, vyskytující se na linkách vždy plných až po střechu, jsou dva jednořádkový panely, z toho po směru jízdy jen jeden, naprosto neakceptovatelná tragédie. Kolik by to asi tak stálo je doplnit? Co se týče provedených prací, kritiku zaslouží pouze reproduktory, které mluví dunivě ze záhrobí a zejména strašně potichu, protože jich viditelně ubylo a srozumitelnost při každém jednom ze svezení byla velmi špatná.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Konečně jsem se taky svezl 1701 a musím uznat, že dojem z vozu je výrazně lepší než jsem čekal. Nové vnitřní osvětlení, nové bedny dveřních pohonů a nerezová madla interiéru dost pomohly. Vymístění odpojovače pomohlo průchodu kolem A kabiny a upravené topení topí pěkně. Až je škoda, že se modernizace interiéru neudělala kompletní včetně výměny sedadel a změny jejich uspořádání po vzoru KT8D5N a instalace vnitřního informačního systému po vzoru Draků či 45T.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
173
21 kvě 2017 18:40
MtM píše:
Všechny jiné jsou v kachnách lepší než ty původní, protože v těch původních v zimě táhne šíleně na záda.


V kačenách šíleně táhne nejenom na záda. Kombinace skvělých topnic, které vyfukují víceméně vlažný vzduch, skvěle těsnících dveří a k tomu ještě DP, který jak je známo, umí velmi dobře a rád jít zákazníkovi naproti, nechal hromadně odstranit závětrná skla. Prý proto, že docházelo k jejich rozbití cestujícími. Takže táhnutí se ještě umocnilo.
Na ja, třeba se časem odstraní i samotné sedačky, protože zlí jazykové tvrdí, že velmi často dochází k jejich znečištění. sarcastic


Offline
790
25 led 2006 09:46
Stačí ti tohle?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Irisbus_Citelis_18M


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
TMB píše:
Pak je IVECO nacpalo všude - v Citelisech 18M zejména, protože Ital by nebyl schopen pochopit, kam které patří. A 18M se kompletovaly v Itálii, zatímco 12M v Karose, takže v nich byla stále kombinace obou provedení, byť v horším poměru.

Určitě v Itálii? Ne ve Francii? Kde byla v Itálii továrna? A kdy ji zavřeli? Továrna na autobusy do letoška v Itálii nebyla, ne?

TMB píše:
Nejsou schopni obě varianty Vogelsitze rozlišovat ani ve vozovně Pisárky, takže zejména Anitry ty kolmé mají náhodně všude možně - třeba v řadě jednosedaček nebo dokonce v kombinaci s normální verzí na dvojsedačce. Přitom ten různý sklon opěradel tam bije do očí. Ale třeba v KT8D5N jsou v pohodě, takže se sedadla v 1701 mohla udělat úplně stejně za použití vyřazených z busů.

No to se mi stává třeba v nějakých T3 (T3R.EV?) nebo T6, že si sednu na nějaké sedadlo a zjistím, že se na něm vůbec nedá sedět, jak je kolmé. Tak si sednu na sedadlo před sebou nebo za sebou a je to o poznání lepší. Nechápu...

MtM píše:
Všechny jiné jsou v kachnách lepší než ty původní, protože v těch původních v zimě táhne šíleně na záda.

Já teda nevím jak ty, ale v já mám v zimě záda většinou zakrytá bundou...


Offline
1317
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
xxx píše:
A opravdu jsou Vogel Sitze lepší než ty původní? Co mám zkušenosti, tak některá sedadla Vogel Sitze jsou strašně kolmá. A když byly v citelisech, tak tam bylo strašně málo místa na nohy. Je zajímavé, že v urbanwayích, kde jsou sedadla jiná, tento problém není. Přitom rozměrově je to úplně stejné vozidlo. Uspořádáním interiéru téměř taky.

Všechny jiné jsou v kachnách lepší než ty původní, protože v těch původních v zimě táhne šíleně na záda.
A to vidím jako velký mínus, přece jen kachny nepatří v zimě mezi nejvíc vyhřáté vozidla (ve Váriích to alespoň trochu částečně eliminují ty sedadla).

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Já samozřejmě myslel ty Vogel Sitze s menším sklonem, v enkové Kachně do nich vždycky zapluju a můžu jet úplně libovolně dlouhou dobu, aniž by mě něco tlačilo, v 21Tr mi nikdy nepřišlo třeba před zadním kolem nebo jinde, že by tenhle typ židlí bral prostor na nohy, to byl vyloženě problém Citelisů.
Jinak bych řekl, že tu blbou šířku dělá uchycení sedačky, proto mají větší rozteče od bočnice do uličky a je potřeba mít uspořádání 2+1/1+2 a ne 2+2, i když v klasické Kachně to uspořádání 2+2 hlavně u středových dveří taky není zrovna nejvhodnější.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1
05 črc 2023 14:58
protože KT8D5R.N2 1701 je po GO, chtělo by to nějakou novou fotku 1701 po dlouhé době


Offline
790
25 led 2006 09:46
Já mám sedačky Vogel v oblibě, samozřejmě s výjimkou těch kolmých, co patří do omezených prostorů. V Karosách byla nad zadními koly zády k sobě a vzadu u motoru. Pak je IVECO nacpalo všude - v Citelisech 18M zejména, protože Ital by nebyl schopen pochopit, kam které patří. A 18M se kompletovaly v Itálii, zatímco 12M v Karose, takže v nich byla stále kombinace obou provedení, byť v horším poměru. Kdyby tam dali Stery, bylo by to lepší. Jenže DPMB je tehdy nechtěl kvůli unifikaci, aby pak bez problémů došly v autobusech Crossway. Tam to najednou nevadilo.
Nejsou schopni obě varianty Vogelsitze rozlišovat ani ve vozovně Pisárky, takže zejména Anitry ty kolmé mají náhodně všude možně - třeba v řadě jednosedaček nebo dokonce v kombinaci s normální verzí na dvojsedačce. Přitom ten různý sklon opěradel tam bije do očí. Ale třeba v KT8D5N jsou v pohodě, takže se sedadla v 1701 mohla udělat úplně stejně za použití vyřazených z busů.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
No každopádně to, že ty sedačky kradou místo na nohy, považuji za jejich velké minus.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
xxx: možná je to tím, že Vogel byly materiálově celkem tlustý ty sedačky, jestli rozumíš co tím myslím, když se podívaš na to, co je jeď v Urbanech, je to jen tenký plast a nic, ono se to nezdá, ale těch pár cm udělá své.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
A opravdu jsou Vogel Sitze lepší než ty původní? Co mám zkušenosti, tak některá sedadla Vogel Sitze jsou strašně kolmá. A když byly v citelisech, tak tam bylo strašně málo místa na nohy. Je zajímavé, že v urbanwayích, kde jsou sedadla jiná, tento problém není. Přitom rozměrově je to úplně stejné vozidlo. Uspořádáním interiéru téměř taky.


Offline
35
14 pro 2014 11:03
Je otázkou, zda by se takova investice vyplatila s ohledem na vynaložené náklady a nevýhody těchto sedaček (namísto 4 se vedle sebe vejdou jen 3 sedačky).

Nicméně souhlasím s tím, že v rámci GO nebyl naplno využitý možný potenciál.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
By mě celkem zajímalo, o kolik by navýšilo cenu takhle velké opravy vyhození sedaček a přidání třeba těch Vogel Sitze ve stylu enkových Kachen, nebo 21Tr. Přece z těch trajflů, co šly do šrotu musí být dost takových skládaček, jen by se u nich musely vyměnit asi výplně/potahy, ale kostra by byla prostě ergonomicky úplně jinde, než u stávajících pedálových Kachen.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
487
07 úno 2006 10:26
Johnny93 píše:
Jsem jedinej, kdo by ten přední šedej nárazník/traverzu dal do černé barvy? Aby se to opticky víc přiblížilo eNkové kachně a myslím by to vypadalo i líbivěji 8-)


Ani v červené by to nemuselo být špatné. Ale na barvu to nejezdí... :-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3537 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 142  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 28 bře 2024 16:12
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]