Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Protihroty, výhybky a spol.
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=745
Stránka 4 z 5

Autor:  chat-maniac [ 12 pro 2010 18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

to je podle mého infa na rozpoznání konce soupravy, aby to odblokovalo vekslu

Autor:  niximor [ 12 pro 2010 17:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

mceza píše:
já myslel, že to sou infráky nebo nějaký jiný zařízení na snímání konce a začátku vozu na základě měření vzdálenosti...


Podle toho co se tu nedavno nekde na foru psalo by to melo byt presne tak, jak rikas. Pokud se mylim, budu rad, kdyz me nekdo, kdo o tom vi vic, opravi.

Autor:  mceza [ 12 pro 2010 17:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

já myslel, že to sou infráky nebo nějaký jiný zařízení na snímání konce a začátku vozu na základě měření vzdálenosti...

Autor:  mechoš [ 12 pro 2010 17:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Duš píše:
U ostatních vozů mi to taky vadí ale ty nemaj pantec uprostřed...
co má v dnešní době společnýho pantec s výhybkou?


pokud vím stále je tam něco co načítá pantec a pokud jsem si všiml stále je to na troleji...

a pokud ty krabičky s většinou červenou letkou nejsou na počítání pantografu na co tam jsou ...

Opravdu netuším na co tam jsou, od kurzu žiju s tím žo to počítá průjezdy pantografů aby to blokovalo veksle.

I když by to nebylo "počítadlo" nemění to na tom nic že protihroty by se měly dodržovat a to kord u vozu na ZJ.
Když já jedu s nějakou ZJ vždy dodržuju vše co mám (nikdy nevím co se může pokazit - v 99% případů se nic nepokazí, ale.....)

Autor:  Duš [ 12 pro 2010 17:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

U ostatních vozů mi to taky vadí ale ty nemaj pantec uprostřed...
co má v dnešní době společnýho pantec s výhybkou?

Autor:  mechoš [ 12 pro 2010 16:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Tasa píše:
Jak malé děcko, mechošu.
Si stoupni na Husovu a dívej se, jak všichni odbočují do Pekařské. Většina tam na protihrot kašle, protože by to za chvilku stálo až dole u Červeného kostela.


U ostatních vozů mi to taky vadí ale ty nemaj pantec uprostřed...

a co se týká pekařské mám na to svůj názor ...

ale tohle už nepatří sem ....

Autor:  Tasa [ 12 pro 2010 13:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Jak malé děcko, mechošu.
Si stoupni na Husovu a dívej se, jak všichni odbočují do Pekařské. Většina tam na protihrot kašle, protože by to za chvilku stálo až dole u Červeného kostela.

Autor:  Kari [ 12 pro 2010 13:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Mechoš: A proč ti to jako u ostatních nevadí a tady jo? Pokud takto bonzuješ, tak prosím bonzuj i ty ostatní, co toto nedodržují. Občas tvé myšlenkové pochody nechápu.

Autor:  Miky [ 12 pro 2010 11:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Když jedu doprava a proti mně jede šalina zprava, tak zastavím a počkám, než projede, protože co kdybych náhodou jel doleva. Občas to docela zdržuje... Ale že mi to taky trvalo, než mi došlo, o čem je řeč.

Autor:  M [ 12 pro 2010 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

mechos: co myslis protihrotama? nevim, co si pod tim predstavit

Autor:  mechoš [ 12 pro 2010 10:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

No mojím příspěvkem sem doufal že si to přečte někdo kompetentní ....

Ale jak se zdá ten co řídí zkušebky s 1802 na protihroty kašle... asi vznesu oficiální stížnost....

U ostatních vozů mi nedání protihrotu nějak neva ale u krámu (RT6) z toho mám celkem hrůzu....

udělal mi to i v sobotu a to v pátek i v sobotu řídil jeden člověk ......

Možná vypadám jak de... ale protihroty dávám i na nových sadech o šilingráku ani nemluvě......

Autor:  mceza [ 12 pro 2010 00:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Tak ještě aby si řidič stěžoval, když má o starost míň. Abys mohl tvrdit, že to má negativní vliv na zápěstí, musíš mít takovou věc podloženou lékařskými zprávami a studiemi...

Myslím, že nebudeme zasírat téma o RT6 dohadováním se o blbostech ;) Tak konec.

Autor:  Tasa [ 12 pro 2010 00:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Hhoonnzzaa píše:
Stejně tak jsou nevyhovující vzhledem k zápěstí řadiče, které se samy navrací do polohy 0.

Žádné takové v šalinách nejsou

Autor:  Hhoonnzzaa [ 11 pro 2010 23:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Tak zvyknout se dá na všechno, to je fakt, na druhou stranu pochybuju, že by jedinej šalinář přesedlající na tramvaje si stěžoval, že mu chybí mrtvý muž.

Zvyknout se dá, ale že to má negativní vliv na zápěstí je nevyvratitelné. Stejně tak jsou nevyhovující vzhledem k zápěstí řadiče, které se samy navrací do polohy 0.

Autor:  mceza [ 11 pro 2010 23:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Nejde zde jen o případ infarktu a mrtvice. Může dojít ke ztrátě vědomí či jinému zdravotnímu probému. Navíc například v případě nehody řidič určo neudrží ruku na řadiči, takže nehrozí, že by vůz po nárazu měl tendenci jet dál... (Zatímco v Datlem zmíněném incidentu by v případě nárazu do překážky pokračovalo porše bez řidiče dál a na HP2 by při prokluzu kol pod sebe začalo sypat písek...)
Další věcí je věnování se jízdě. Takhle je řidič chtě nechtě nucen mít tu hnátu na řadiči. Už takhle řidiči dělají hafo věcí během jízdy, kdyby měli ještě druhou ruku volnou budou se stávat nehody podobného rázu, jako např v nějaké z minulých aktualizací fotek byla nehoda způsobená řidičkou, která šla za jízdy měnit cedule... Nevidím v mrtvém muži problém a tlak na řadič je minimální, stačí mít ruku položenou stále na řadiči. Nemusíš tlačit, jen jí tam mít...

Hhoonnzzaa píše:
...ale mrtvý muž mě vždycky při mém pobytu v Brně děsí...

Ja tě může děsit? Ty snad řídíš?


EDIT: aha, tak Tasa vysvětlil HP2, takže tam by v tomhle případě mrtvý muž v Brně nepomohl, bohužel ;)

Autor:  Igor Mauricio [ 11 pro 2010 23:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Hhoonnzzaa píše:
Protihrot a taky Mrtvý muž jsou 2 základní věci, proč tramvajáci nechtějí dělat šalináře. Jsou to jen buzerace.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  Tasa [ 11 pro 2010 23:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Hhoonnzzaa píše:
Vidím jak si vaši řidiči kazí záda a zápěstí.

Jako nováček jsem měl s držením řadiče problém, ale to snad každej, držel jsem ho dost křečovitě a občas ruka bolela, ale s postupem času si každej vypracuje grif na to, jak to držet. Teď už mi mrtvý muž nevadí, u některých vozů je sice pružina silnější, ale nejsou to žádné extrémy. U většiny vozů si jen tak odložím ruku a jedu, na křížení to občas pípne, ale ruka zase dopadne a je klid.
Datel píše:
Hhoonnzzaa: Na to, že si kazí řidiči záda a zápěstí si přišel jak? Kdyby v Praze používali "mrtvolu". Určitě by nedošlo k takovéto mimořádné události:

http://www.novinky.cz/krimi/203421-prah ... alita.html

Bohužel by k takové mimořádnosti dojít mohlo i u nás, protože když zapneš u 13T HP2, tak je mrtvola mimo provoz. Tato mimořádná událost byla způsobená špatnou manipulací s vozidlem, kdyby řidič při školení dával pozor, tak by věděl, že stačilo zapnout HP1 a k ujetí by pak dojít nemohlo a nebo jen pár metrů.

Autor:  Datel [ 11 pro 2010 23:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Hhoonnzzaa: Na to, že si kazí řidiči záda a zápěstí si přišel jak? Kdyby v Praze používali "mrtvolu". Určitě by nedošlo k takovéto mimořádné události:

http://www.novinky.cz/krimi/203421-prah ... alita.html

Autor:  Hhoonnzzaa [ 11 pro 2010 23:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Řekám jen svůj názor, protihrot bude za pár let i v Brně minulostí, ale mrtvý muž mě vždycky při mém pobytu v Brně děsí, vidím jak si vaši řidiči kazí záda a zápěstí.

Navíc i v provozech, kde protihroty nejsou, je takovýchto bočních nehod minimum (narozdíl od jiných nehod), a mrtvý muž? tak řidiči prochází zdravotními prohlídkami. V případě mrtvice i infarktu má člověk docela dlouhý reakční čas doprovázený bolestmi, takže zastavit stihne.

Je to jen můj názor, nic nevnucuju.

Autor:  Datel [ 11 pro 2010 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Dodržování "protihrotů" je dobré bezpečnostní opatření, jak minimalizovat riziko vzniku podobných nehod:
http://foto.bmhd.cz/foto/2010/20100601/19810717_MDA.jpg
http://foto.bmhd.cz/foto/2010/20100919/19880212_MDA.jpg

Mrtvý muž je další bezpečnostní opatření k minimalizování vzniku mimořádných událostí.

Jo a mimochodem nikdo z Brna určitě ani nechce, aby nám tu šalináře dělali nějací "kucí tramvajácí z Prahé".

Autor:  daxi [ 11 pro 2010 21:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Až budou v Brně zeleně označený tabulky s čísly výhybek,potom bude protihro zrušený.A mrtvý muž je snad na každé ručce.Komu to dělá problém tak má hold smůlu a šalinu si prostě nezařídí.

Autor:  Eda [ 11 pro 2010 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Hhoonnzzaa píše:
Protihrot a taky Mrtvý muž jsou 2 základní věci, proč tramvajáci nechtějí dělat šalináře. Jsou to jen buzerace.

Můžu se zeptat, kde jsi k tomu přišel?
To, že nesdílím tento názor (minimálně o Mrtvém muži) je věc druhá.

Autor:  mh [ 11 pro 2010 19:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

ehm, prosím? #-o

Autor:  Hhoonnzzaa [ 11 pro 2010 19:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Protihrot a taky Mrtvý muž jsou 2 základní věci, proč tramvajáci nechtějí dělat šalináře. Jsou to jen buzerace.

Autor:  Karlos [ 11 pro 2010 19:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

1802 dnes opět na ZJ

Stránka 4 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/