Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Protihroty, výhybky a spol.
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=745
Stránka 3 z 5

Autor:  xxx [ 06 dub 2015 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

To je teď nějak nově, ne?

Autor:  Ondra K. [ 06 dub 2015 20:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Pokud se přehazuje výhybka z vozu, tak jedině přes tlačítka na palubáku. Jinak už to nejde.

Autor:  xxx [ 06 dub 2015 20:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

mceza: Vážně? Já jsem právě všiml, že šalinář(ka) vždycky před výhybkou drží čudlík s nápisem VÝHYBKA.

Autor:  mh [ 05 bře 2015 22:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Pokud nemyslíš poněkud dávnější historii, tak šaliny měly pouze tlačítko výhybky, žádný přepínač..

Autor:  samuel10 [ 05 bře 2015 21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Takže otočný čudlík P-O-Z se už nepoužívá?

Autor:  mceza [ 05 bře 2015 21:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Nic se uz par let nikde nemacka. Pred vyhybkou je senzor a RIS ve vozidle ji rekne, kam ma byt prestavena. Lze to prestavet i na palubnim BUSE sipeckou.

Autor:  samuel10 [ 05 bře 2015 21:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Prosím, mohl by mi někdo vysvětlit, jak přesně v Brně funguje ovládání výhybek (co se má kde zmáčknout :-s )?
Děkuji mnohokrát

Autor:  Straßenbahnfahrer [ 06 srp 2011 04:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

OP: Nemáš náhodou ve svém profilovém obrázku návěstidlo z Potsdami mezi zastávkami Rathaus a Nauener Tor směr Platz der Einheit?

Autor:  OP [ 15 pro 2010 23:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Demon: Díky (byl to vážně míněný dotaz). Stydím se :oops: , ale tohle jsem o výhybkách vážně nevěděl.

Autor:  Demon [ 15 pro 2010 22:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Má-li to být vážně míněný dotaz, tak v Praze se takové výhybky používají a byť sami o sobě žádným nehodám zabránit nemůžou, na protihroty si nehrajem.

Autor:  OP [ 14 pro 2010 10:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Já bych v OT ještě pokračoval, je to zajímavé.
Měl bych dotaz, ve kterém tramvajovém provozu v ČR se používají elektricky ovládané "uzamykatelné" výhybky (myslím mechanické zajištění jazyků proti nežádoucímu přestavení)? Na těchto výhybkách při funkčním zamykání se pak pravidlo jízdy protihrotu nemusí dodržovat?
(Je totiž fakt, že projektanti režimů fází na světelných křižovatkách o tomto nemají ani páru a klidně dál dávají volno do odboček v obou směrech současně, ikdyž z pohledu řidičů tramvají stejně obě současně přes výhybky a křížení nesmí.)

Autor:  mh [ 14 pro 2010 09:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

H20 píše:
Já nevím, ale nechcete to přesunout jinam? Na palbě, kde moderuju bych to už bez milosti poslal do Hospody (téma, kde se řeší kraviny).


Moderátoři to jistě přesunou, pokud naznají, že je to potřeba. Mě osobně to teda ale nijak neobtěžuje...

Autor:  Demon [ 13 pro 2010 22:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Tasa píše:
Agent zřejmě citoval předpisy z Práglu, tam tuším jezdí přes křížení max 15 km/h
Tušíš naprosto správně. :applause:
Sorry za OT.

Autor:  Igor Mauricio [ 13 pro 2010 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Spíš mi vadí diskuze v revizorech.

Autor:  H20 [ 13 pro 2010 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Já nevím, ale nechcete to přesunout jinam? Na palbě, kde moderuju bych to už bez milosti poslal do Hospody (téma, kde se řeší kraviny).

Autor:  Tasa [ 13 pro 2010 21:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Kari píše:
Agente, máš tam trochu chybu. Přes trolejové křížení se může 30km/h. To samé když jedeš po hrotu, nebo po kolejovým křížení, tak záleží jestli jedeš z oblouku, nebo z přímého směru.

Agent zřejmě citoval předpisy z Práglu, tam tuším jezdí přes křížení max 15 km/h

Autor:  Kari [ 13 pro 2010 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Teď doufám, že si tohoto vypsaného přehledu předpisů nevšimne nějaký pisálek, případně chronický stěžovatel a nezačne to hlídat a rozmazávat.
On ten protihrot je celkem dobrá věc, ale musím přiznat, i já jí občas poruším. Uvědomil jsem si to víc jak důrazně, když jsem měl linku čtyři a vyjížděl jsem z Pekařské. Kolega v protisměru si nevšiml, že mu nepřehodily vexle a na čočky vystartoval. Místo toho aby jel z Husové na Pekařskou, tak zajel rovně. No, já kdybych dal do pohybu ten vůz o 2 vteřiny dřiv, tak jsem v něm, nebo on ve mě.
Ještě edit: Agente, máš tam trochu chybu. Přes trolejové křížení se může 30km/h. To samé když jedeš po hrotu, nebo po kolejovým křížení, tak záleží jestli jedeš z oblouku, nebo z přímého směru.

Autor:  Demon [ 13 pro 2010 18:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Vůbec nic, je to nejspíš jen ilustrační příklad...

Autor:  Tasa [ 13 pro 2010 16:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Co má tato nehoda společného s protihrotem?

Autor:  agent_s_teplou_vodou [ 12 pro 2010 23:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Duš: Jenže ten, kdo striktně nedodržuje předpisy (tedy max.10km/h při jízdě proti hrotu výhybky postavené do odbočné kolejové větve, max.15km/h při jízdě proti hrotu výhybky postavené do přímé kolejové větve, při jízdě po hrotech výhybek z odbočky, a při jízdě přes kolejové a trolejové křížení), tak riskuje, že na to sám jednou doplatí. Stačí souběh více okolností, např. mírně překročená rychlost + horší stav trati + horší stav vozu, tak jako se to stalo docela nedávno v Práglu:
Citace:
Za srážku tramvají na pražském Palackého náměstí, která se odehrála 5.6.2007, může řidič. Ten překročil povolenou rychlost o osm kilometrů za hodinu. Informoval o tom mluvčí drážní inspekce Zdeněk Neusar. "Komisionální prohlídka vyloučila technický stav kolejí a tramvaje jako možnou příčinu vykolejení," sdělil iDNES.cz mluvčí drážní inspekce Zdeněk Neusar. "Příčinou vykolejení bylo selhání řidiče. V místě, kde je nejvyšší povolená rychlost deset kilometrů za hodinu, jel 18,8," dodal Neusar. Nehoda v centru Prahy si vyžádala několik lehčích zranění, která byla ošetřena na místě. (zdroj iDnes.cz)

Autor:  Duš [ 12 pro 2010 22:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Protihrot opravdu zdržuje, nehledě na to, že auto jedoucí souběžně s tramvají pak usoudí, že ta bude odbočovat vlevo, proto také stojí najetá v křižovatce a čeká až se uvolní protisměr .... Pokud by třeba taková Praha jezdila na tohle, tak můžou chodit pěšky, Brno se jí však začíná rovnat! Navrhnul bych soutěž - ideál by bylo tak pondělí ráno nebo pátek odpo - dodržovat všechny předpisy .. t.j. EOV v přímém směru Vmax 15, do boku Vmax 10 ( zvláště bych to kladl na srdce řidičům trojčat a 2x LF2 ), po uplynutí šesti hodin služby bych požádal dispečink o PJO v délce min 15 min!

Autor:  manil [ 12 pro 2010 20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Hhoonnzzaa:
Mrtvoly na řadičích neberu jako nezbytnost, nicméně je považuju za velice dobrou věc, zejména z hlediska předcházení nehod v případě mimořádných situací. Mrtvoly většiny v Brně užívaných řadičů stačí rozepnout pouze váhou ruky, žádné zápěstí tak netpí. Jen se mi nelíbí nově instalované řadiče Alfa Union (Varia, T3G po GO).

Protihroty: Opět věc názoru. Kdyby např. platily v Plzni, před cca dvěma lety by nedošlo k něhodě na Sadech pětatřicátníků. Ovšem osobně bych je spíše zrušil, protože k podhození výhybek dochází v zanedbatelné míře.

Autor:  Tasa [ 12 pro 2010 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

1. infra, umístěné přibližně v místě zemní cívky, by mělo snímat čelo vozu a uvádí do pohybu celej proces přestavování výhybky, 2. infra umístěné nad výhybkou hlídá obsazenost výhybky.
I kdyby 1. snímač byl špatně seštelovanej a nesnímal čelo, tak u všech výhybek je tak daleko, že proces přestavování začne ještě před vozem a to i v případě RT6.

Autor:  Karlos [ 12 pro 2010 20:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

1802 dneska opět na ZJ - 17.00 v Modřicích

Autor:  Miky [ 12 pro 2010 20:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Přesně tak, s pantografem mělo něco společného leda brnkátko...

Stránka 3 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/