Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 105 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 06 dub 2015 20:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1776
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
To je teď nějak nově, ne?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 dub 2015 20:38 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5563
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Pokud se přehazuje výhybka z vozu, tak jedině přes tlačítka na palubáku. Jinak už to nejde.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 dub 2015 20:21 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1776
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
mceza: Vážně? Já jsem právě všiml, že šalinář(ka) vždycky před výhybkou drží čudlík s nápisem VÝHYBKA.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 22:20 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3198
Od: 13 lis 2004 11:58
Pokud nemyslíš poněkud dávnější historii, tak šaliny měly pouze tlačítko výhybky, žádný přepínač..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 21:38 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 24
Od: 11 bře 2014 07:53
Bydliště: Kuřim
Takže otočný čudlík P-O-Z se už nepoužívá?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 21:37 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
Nic se uz par let nikde nemacka. Pred vyhybkou je senzor a RIS ve vozidle ji rekne, kam ma byt prestavena. Lze to prestavet i na palubnim BUSE sipeckou.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 21:12 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 24
Od: 11 bře 2014 07:53
Bydliště: Kuřim
Prosím, mohl by mi někdo vysvětlit, jak přesně v Brně funguje ovládání výhybek (co se má kde zmáčknout :-s )?
Děkuji mnohokrát


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 srp 2011 04:48 

Příspěvky: 1
Od: 06 srp 2011 04:42
OP: Nemáš náhodou ve svém profilovém obrázku návěstidlo z Potsdami mezi zastávkami Rathaus a Nauener Tor směr Platz der Einheit?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 pro 2010 23:30 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 601
Od: 14 úno 2005 15:12
Bydliště: Brno-KrPole
Demon: Díky (byl to vážně míněný dotaz). Stydím se :oops: , ale tohle jsem o výhybkách vážně nevěděl.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 pro 2010 22:22 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 361
Od: 28 dub 2006 11:37
Bydliště: stověžatá
Má-li to být vážně míněný dotaz, tak v Praze se takové výhybky používají a byť sami o sobě žádným nehodám zabránit nemůžou, na protihroty si nehrajem.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 pro 2010 10:38 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 601
Od: 14 úno 2005 15:12
Bydliště: Brno-KrPole
Já bych v OT ještě pokračoval, je to zajímavé.
Měl bych dotaz, ve kterém tramvajovém provozu v ČR se používají elektricky ovládané "uzamykatelné" výhybky (myslím mechanické zajištění jazyků proti nežádoucímu přestavení)? Na těchto výhybkách při funkčním zamykání se pak pravidlo jízdy protihrotu nemusí dodržovat?
(Je totiž fakt, že projektanti režimů fází na světelných křižovatkách o tomto nemají ani páru a klidně dál dávají volno do odboček v obou směrech současně, ikdyž z pohledu řidičů tramvají stejně obě současně přes výhybky a křížení nesmí.)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 pro 2010 09:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3198
Od: 13 lis 2004 11:58
H20 píše:
Já nevím, ale nechcete to přesunout jinam? Na palbě, kde moderuju bych to už bez milosti poslal do Hospody (téma, kde se řeší kraviny).


Moderátoři to jistě přesunou, pokud naznají, že je to potřeba. Mě osobně to teda ale nijak neobtěžuje...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2010 22:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 361
Od: 28 dub 2006 11:37
Bydliště: stověžatá
Tasa píše:
Agent zřejmě citoval předpisy z Práglu, tam tuším jezdí přes křížení max 15 km/h
Tušíš naprosto správně. :applause:
Sorry za OT.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2010 21:40 

Příspěvky: 9166
Od: 15 led 2005 23:41
Spíš mi vadí diskuze v revizorech.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2010 21:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 254
Od: 24 srp 2009 18:59
Já nevím, ale nechcete to přesunout jinam? Na palbě, kde moderuju bych to už bez milosti poslal do Hospody (téma, kde se řeší kraviny).

_________________________________
Sbohem Moravo, jedu do Brna...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2010 21:14 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3395
Od: 12 čer 2007 02:11
Bydliště: Doma
Kari píše:
Agente, máš tam trochu chybu. Přes trolejové křížení se může 30km/h. To samé když jedeš po hrotu, nebo po kolejovým křížení, tak záleží jestli jedeš z oblouku, nebo z přímého směru.

Agent zřejmě citoval předpisy z Práglu, tam tuším jezdí přes křížení max 15 km/h

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2010 19:42 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2962
Od: 16 črc 2006 13:52
Bydliště: Na trase linky 201.
Teď doufám, že si tohoto vypsaného přehledu předpisů nevšimne nějaký pisálek, případně chronický stěžovatel a nezačne to hlídat a rozmazávat.
On ten protihrot je celkem dobrá věc, ale musím přiznat, i já jí občas poruším. Uvědomil jsem si to víc jak důrazně, když jsem měl linku čtyři a vyjížděl jsem z Pekařské. Kolega v protisměru si nevšiml, že mu nepřehodily vexle a na čočky vystartoval. Místo toho aby jel z Husové na Pekařskou, tak zajel rovně. No, já kdybych dal do pohybu ten vůz o 2 vteřiny dřiv, tak jsem v něm, nebo on ve mě.
Ještě edit: Agente, máš tam trochu chybu. Přes trolejové křížení se může 30km/h. To samé když jedeš po hrotu, nebo po kolejovým křížení, tak záleží jestli jedeš z oblouku, nebo z přímého směru.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2010 18:07 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 361
Od: 28 dub 2006 11:37
Bydliště: stověžatá
Vůbec nic, je to nejspíš jen ilustrační příklad...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2010 16:53 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3395
Od: 12 čer 2007 02:11
Bydliště: Doma
Co má tato nehoda společného s protihrotem?

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2010 23:48 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1099
Od: 28 pro 2008 00:10
Bydliště: 613 00
Duš: Jenže ten, kdo striktně nedodržuje předpisy (tedy max.10km/h při jízdě proti hrotu výhybky postavené do odbočné kolejové větve, max.15km/h při jízdě proti hrotu výhybky postavené do přímé kolejové větve, při jízdě po hrotech výhybek z odbočky, a při jízdě přes kolejové a trolejové křížení), tak riskuje, že na to sám jednou doplatí. Stačí souběh více okolností, např. mírně překročená rychlost + horší stav trati + horší stav vozu, tak jako se to stalo docela nedávno v Práglu:
Citace:
Za srážku tramvají na pražském Palackého náměstí, která se odehrála 5.6.2007, může řidič. Ten překročil povolenou rychlost o osm kilometrů za hodinu. Informoval o tom mluvčí drážní inspekce Zdeněk Neusar. "Komisionální prohlídka vyloučila technický stav kolejí a tramvaje jako možnou příčinu vykolejení," sdělil iDNES.cz mluvčí drážní inspekce Zdeněk Neusar. "Příčinou vykolejení bylo selhání řidiče. V místě, kde je nejvyšší povolená rychlost deset kilometrů za hodinu, jel 18,8," dodal Neusar. Nehoda v centru Prahy si vyžádala několik lehčích zranění, která byla ošetřena na místě. (zdroj iDnes.cz)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2010 22:21 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 771
Od: 12 bře 2009 21:57
Bydliště: kousek od Tasy
Protihrot opravdu zdržuje, nehledě na to, že auto jedoucí souběžně s tramvají pak usoudí, že ta bude odbočovat vlevo, proto také stojí najetá v křižovatce a čeká až se uvolní protisměr .... Pokud by třeba taková Praha jezdila na tohle, tak můžou chodit pěšky, Brno se jí však začíná rovnat! Navrhnul bych soutěž - ideál by bylo tak pondělí ráno nebo pátek odpo - dodržovat všechny předpisy .. t.j. EOV v přímém směru Vmax 15, do boku Vmax 10 ( zvláště bych to kladl na srdce řidičům trojčat a 2x LF2 ), po uplynutí šesti hodin služby bych požádal dispečink o PJO v délce min 15 min!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2010 20:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11595
Od: 07 bře 2005 23:57
Bydliště: Brno
Hhoonnzzaa:
Mrtvoly na řadičích neberu jako nezbytnost, nicméně je považuju za velice dobrou věc, zejména z hlediska předcházení nehod v případě mimořádných situací. Mrtvoly většiny v Brně užívaných řadičů stačí rozepnout pouze váhou ruky, žádné zápěstí tak netpí. Jen se mi nelíbí nově instalované řadiče Alfa Union (Varia, T3G po GO).

Protihroty: Opět věc názoru. Kdyby např. platily v Plzni, před cca dvěma lety by nedošlo k něhodě na Sadech pětatřicátníků. Ovšem osobně bych je spíše zrušil, protože k podhození výhybek dochází v zanedbatelné míře.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2010 20:18 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3395
Od: 12 čer 2007 02:11
Bydliště: Doma
1. infra, umístěné přibližně v místě zemní cívky, by mělo snímat čelo vozu a uvádí do pohybu celej proces přestavování výhybky, 2. infra umístěné nad výhybkou hlídá obsazenost výhybky.
I kdyby 1. snímač byl špatně seštelovanej a nesnímal čelo, tak u všech výhybek je tak daleko, že proces přestavování začne ještě před vozem a to i v případě RT6.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2010 20:05 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2979
Od: 09 zář 2009 20:14
1802 dneska opět na ZJ - 17.00 v Modřicích

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 pro 2010 20:04 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6303
Od: 11 říj 2005 14:03
Bydliště: Brno - Kohoutovice
Přesně tak, s pantografem mělo něco společného leda brnkátko...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 105 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 lis 2019 11:06
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]