Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Protihroty, výhybky a spol.
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=745
Stránka 2 z 5

Autor:  Eda [ 15 lis 2016 00:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Nj, vysokorychlostní výhybky se pohybují v řádu desetimilionů korun. Chápu, že se do toho nikomu za takovou cenu nechce. Ale bylo by to pěkné.

Autor:  Naxashi [ 14 lis 2016 14:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

goldfinger: Především, nauč se psát. Například, věděl jsi, že jedna městská část se jmenuje Řečkovice? Ne ta prasárna, co píšeš? Vlastně…zajímalo by mě, co máš za problém. Proč píšeš jako prase. Odpověď do SZ prosím. Ptám se čistě ze zvědavosti.
Názorově jsme ale za jedno. Pamatuji své dny na SL. Výhybky na Švermové byly bolestivě pomalé. Sjezdová možná ani ne, ale ta rozjezdová jo. Občas jsem stál řidiči za kabinou a sledoval, jak rychle jedeme. Jak jsme projížděli tu výhybku, tak rychlost šla dolů někam mezi 10 – 13. Víc ne. A to zpomalování, spolu s tím, že jsme jeli podél asfaltového nástupiště, prostě působila jako „Jop, tohle je zastávka“.
Pak u tunelu na Krematoriu to bylo to samé, v obou směrech. Čekal jsem, že se to tam někdy vymění, ale za ty 3 roky nic. Tak…nevím. Teď se mě to už přímo netýká, ale i tak mi to vadí. Jsem pro nasazení nějakých pořádných vyhýbek, které se hned nerozsypou a zvládnou projíždění ve vyšší rychlosti. Ne všude, pro začátek by bylo fajn to dát na ty místa, kde jsou vyhýbky v tom dezolátním stavu.

Autor:  goldfinger [ 14 lis 2016 12:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Po delší době jsem jel ze SL do centra a fakt nechápu, že na DP nikdo neřeší tristní stav absence vysokorychlostních vexlí. Zejména u krematoria to je těžkej vopruz. Cajzli už to na jednom místě vychytali, takových míst je v síti víc (smyčka Komín, jundrovský triangl, rozbočení na Stránskou skálu). Každé brždění a rozjíždění přece stojí nemalý peníz, lepší wexl by se musel časem sám zaplatit.

Autor:  brnpat [ 14 lis 2016 10:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Ondra K. píše:
Zjednodušeně řečeno, protihrot je lidový označení pro dnes už zrušené pravidlo kdy tramvaj jedoucí na výhybce do odbočky musela dávat přednost tramvaji, která jela proti ní ze směru kam tramvaj dávající přednost odbočovala. Například tramvaj odbočující z Veveří do Nerudovy musela dát přednost tramvaji, která jela proti ní z Nerudovy do Veveří.

Velice zjednodušeně řečeno ](*,) . Pravidlo asi zrušené není, jen už není aktuální z důvodu nepoužívání solenoidového přestavování výhybek dálkově ovládaných z vozu (u tohoto typu přestavování nebyl zámek uzavírací výhybku v přehozené poloze, jen tření drželo jazyky v dané poloze). Při používání solenoidového přestavování byl zákaz míjení tramvaje jedoucí po výhybce proti hrotu, kdy při neúplném přestavění hrozilo samovolné přestavění výhybky a tím vybočení této tramvaje do profilu protijedoucí tramvaje. Pravidlo se mělo dodržovat i u zaklínovaných ručně stavěných výhybek s přestavováním starého typu (s kulisou), kde z důvodu nepoužívání se mohlo stát, že se kulisa úplně nepřestavila a nebyla-li výhybka po manipulačním odbočení znovu zaklínovaná, došlo pak k několika vážným kolizím, kdy následně probíhala debata o spoluvině protijedoucího řidiče. Zákaz míjení u zaklínovaných výhybek v předpisech nebyl, jen řidiči na školení bývali poučeni o možné eventualitě nehody a možném postihu po nehodě.

Autor:  Ales94 [ 13 lis 2016 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Ale tohle mě připadalo, že se dělo na d-8 na Geislerce. Vždycky tam míjející tramvaj čekala až projede na vyhýbce z druhého směru.

Autor:  Maulincio [ 13 lis 2016 21:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

ahááá ... díky :-)

Autor:  Ondra K. [ 13 lis 2016 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Zjednodušeně řečeno, protihrot je lidový označení pro dnes už zrušené pravidlo kdy tramvaj jedoucí na výhybce do odbočky musela dávat přednost tramvaji, která jela proti ní ze směru kam tramvaj dávající přednost odbočovala. Například tramvaj odbočující z Veveří do Nerudovy musela dát přednost tramvaji, která jela proti ní z Nerudovy do Veveří.

Autor:  Maulincio [ 13 lis 2016 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Co je ten protihrot? Sem už asi pátej kdo se ptá, ale ještě nikdo srozumitelně neodpověděl biggrin . Vim co je protihrot na háčku, ale u šaliny fakt nevim biggrin

Autor:  Kari [ 08 dub 2015 09:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

mh píše:
... V případě potřeby se tlačítko použije na něco jiného, takže není ani důvod jej rušit, je to vlastně rezerva..

U vozů, kde bylo zapínání zářivek "zahrabaný" na zadním panelu, se přesouvalo právě na místo bývalého tlačítka výhybky. Namátkou varia, T6A5, T3EV...

Autor:  mh [ 07 dub 2015 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Tak nějak, každopádně na některých vozech už pozice výhybky našla jiné uplatnění..

Autor:  Ondra K. [ 07 dub 2015 20:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Řekl bych, že se neruší ani ty popisky. Nebo když, tak nějak nahodile. Rozhodně jsou vozy nedávno po dílnách, které je stále mají.

Autor:  mceza [ 07 dub 2015 19:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Minimálně při VP je to tlačítko ale rušeno, ne? (Tedy alespoň jeho popisek :D )

Autor:  mh [ 07 dub 2015 15:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Jsou připojeny na stykač výhybky, který se nerušil při demontáži brnkátek. Odpojený jsou pouze od RISu. V případě potřeby se tlačítko použije na něco jiného, takže není ani důvod jej rušit, je to vlastně rezerva..

Autor:  Fafner [ 07 dub 2015 12:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Ona je hlavně otázka, k čemu by měly být připojeny - nepletu-li se, byly připojeny k brnkátkům, která už na těch vozech, pokud vím (minimálně ve většině případů, ne-li už ve všech) nejsou vůbec :)

Autor:  Rem [ 07 dub 2015 12:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

manil píše:
U většiny vozů už ani není
Právě, že je. A bude ještě trvat, než se všude zruší. :)


Možná to bylo myšleni tak, že jsou odpojeny. Zda-li to tak je netuším.

Autor:  Ondra K. [ 07 dub 2015 11:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Zatím jsem si nevšiml, že by se ty tlačítka nějak hromadně rušily. :-)

ReZ píše:
Takže, jestli to dobře chápu, když s takovým "beztlačítkovým" vozejkem potřebuješ jet jinam než Ti hodí vexl, tak se bez tanečku s baldou neobejdeš.


Jak už tu bylo řečeno, i když tlačítko výhybka je, tak není funkční, a "manuální" stavění vexlí se děje přes palubák. Pokud jedeš vozem bez plaubáku, což je typicky většina béček, pak na vexli jedině s baldou.

Autor:  manil [ 07 dub 2015 11:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

mceza píše:
U většiny vozů už ani není.

Právě, že je. A bude ještě trvat, než se všude zruší. :)

Autor:  ReZ [ 07 dub 2015 11:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

mceza píše:
U většiny vozů už ani není.

Takže, jestli to dobře chápu, když s takovým "beztlačítkovým" vozejkem potřebuješ jet jinam než Ti hodí vexl, tak se bez tanečku s baldou neobejdeš.

Autor:  xxx [ 06 dub 2015 23:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Aha, no to jsem dost pozadu.
IvanM: Přesně!

Autor:  mceza [ 06 dub 2015 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

xxx píše:
Takže tlačítko VÝHYBKA je teď v těch šalinách zbytečně?


U většiny vozů už ani není.

Autor:  IvanM [ 06 dub 2015 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

To ten čas letí! Jak řidiči před každou výhybkou mačkali tlačítko, to mám ještě v živé paměti. Jako kdyby to bylo týden zpět. Ani jsem si nevšiml, že už nic mačkat nemusí...

Autor:  Ondra K. [ 06 dub 2015 21:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Automatické stavění výhybek bylo spuštěno 22. 9. 2010.

Autor:  mh [ 06 dub 2015 21:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Neboj, ono se vždy nějaký využití najde..

Autor:  xxx [ 06 dub 2015 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Takže tlačítko VÝHYBKA je teď v těch šalinách zbytečně?

Autor:  Jakub S. [ 06 dub 2015 21:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Ne, to už několik let funguje v celé brněnské síti. RIS staví výhybky od vymizení brnkátek, přesný rok se nevzpomenu.
Pokud není v palubáku zadána služba (typicky SJ) nebo jede vůz odklonem, pak se staví výhybky ručně pomocí tlačítek (šipek), jak poznamenal Ondra K. Taky je tu pořád varianta s baldou...

Stránka 2 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/