Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Protihroty, výhybky a spol.
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=745
Stránka 1 z 5

Autor:  mnadenicek [ 24 dub 2018 14:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Ve směru do křižovatky to je jasný (je tam taky), to bývá kvůli řazení 2 tramvají do jiných směrů a ovládání výhybky. Jen řeším právě směr od ní. I když ve směru do centra od Obřan jezdí jen 4 a rovně, ale chápu, že přejede ze zastávky pomalu výhybku (na 15 nebo na 30 pro ti hrotu splítkové? - v revizi 5 se píše, teda psalo, 15km/h) a pak už může přes celou křižovatku 30..tak hádám, že asi kvůli tomu.

Autor:  Zdeněk [ 24 dub 2018 14:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Hlavně od Tkalcovské to pomůže, že se za sebe vejdou dvě tramvaje a nebude se muset čekat až předcházející vůz projede křižovatku. Zeda doufám že je nově splítka i z tohoto směru, 4 nejezdím a podívat jsem se tam nebyl.
Jinak s ad jediné místo kde skutečně těch 30 přes splítku (dříve splítku do odbočky) je v Komíně a možná Pisárky, ji ak snad nee

Autor:  mnadenicek [ 24 dub 2018 14:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Aha, díky, tak jsem zase o něco chytřejší. Takže limit je už jen oblouk - na 20 km/h dle normy aspoň R=37m při D=0mm aq<0,85m/s2, což v přímém směru na Obřany asi i víc. Pak otázka proč ten souběh tak dlouhej. U směru do centra to od Jugoslávské ale o moc asi nepomůže. A od Obřan je tam přímá - takže 30 a nic se tím nemění, krom těch zmíněných pár metrů..

Autor:  Zdeněk [ 24 dub 2018 14:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

To je sice možné, ale už více jak rok platí D1 revize 6, kde se o srdcovkach výhybek mluví pouze v souvislosti s rychlostí 30 bez upřesnění směru.

Autor:  mnadenicek [ 24 dub 2018 13:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

směrnice D01 - revize 5, kap. 4.2 c) říká mimo jiné, že přes srdcovky výhybek a křížení v oblouku jen 15 km/h

Autor:  Zdeněk [ 24 dub 2018 13:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Přes srdcovky výhybek se může 30 bez ohledu jestli v přímém směru nebo do odbočky. Jen si nedokážu představit na některých místech těch 30 reálně jet. Ale třeba ve splítce u Kominske vozovny je to v pohodě

Autor:  mnadenicek [ 24 dub 2018 11:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Aha, díky za info, to koukám, to jsem si ještě nevšiml.

Nad rychlostí jsem taky přemýšlel, ale nevím jak se to u takovéhle výhybky má s rychlostmi vzhledem k provozním předpisům. Docela rád bych se v tom správně orientoval.

Když pojede 4 z Cejlu do Obřan tak do teď, pokud to chápu dobře měla kromě oblouků tahle omezení: 15 - proti hrotu do přímé, 30 - přes srdcovku v přímé ... 15 - přes srdcovku v oblouku a po hrotu v oblouku (teď nevím, jestli tohle je pro tento směr dnes směrově napřímeno)
Jak to bude je dnes, jaké rychlosti jsou povoleny na té rozřazovací (nebo splítkové taky asi) výhybce proti (15 do obou?) a hlavně po směru (?).

V případě 3 Jugoslávská>>Cejl je za křižovatkou: 15 - přes srdcovky a to zůstane a za pár metrů 15 - po hrotu a pak bez omezení).
U 4 z Obřany>>Cejl: 30 - přes srdcovky i po hrotu (v přímé)

Jde o těch pár metrů, že dřív může vystartovat? Nebo o lepší oblouk (vypadá to, že tam snad používaj přechodnice, což by s výhybkou nešlo)?
Říkám si taky, proč ty "sjezdové" neudělali blíž křižovatce, proč ten dlouhý souběh, čemu pomůže? Ještě jsem našel zmínku o 30km/h v přímé proti hrotu, je-li výhybka zajištěna - do toho se bere co?

Autor:  Zdeněk [ 24 dub 2018 09:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

... zvýšení rychlosti projíždějících tramvají

Autor:  Zlaťák [ 24 dub 2018 09:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Špatně koukáte. Není to zas tak vzácné.
Např.:
Líšeň -odbočka na Stránskou skálu.
Mendlovo náměstí

Autor:  mnadenicek [ 24 dub 2018 08:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Tuší někdo, proč při rekonstrukci trianglu Jugoslávská-Vranovská jsou použity rozřazovací výhybky a paralelní kolejnice i ve sjízdném postavení, v kolejích od křižovatky? To jsem ještě neviděl!

Autor:  Fantomas [ 16 lis 2016 18:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

A já se ještě zeptám, kolik pro představu stojí běžná výhybka?

Autor:  jara255 [ 16 lis 2016 13:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Tady se jen řeší, kde by se ta výhybka hodila. Já tedy o konstrukci té rychlostní nic bližšího nevím, ale zamyslel se taky někdo nad tím, zda lze tuto výhybku položit do výše uvedených úseků z důvodu použitého poloměru odbočení? Nemusí mít jazyky vysokorychlostní výhybky určitou minimální délku, které u malého poloměru odbočení nelze docílit??? Nemusela by se zcela změnit geometrie kolejiště? Ví někdo něco bližšího o této výhybce z hlediska technických dat?

Autor:  xcav8 [ 16 lis 2016 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Fafner píše:
Jo, bez výhrad a změn zabezpečení se dá dát aspoň rozjezdová tam, kde se přednost nedává (od Krematoria na Vsetínskou, od Bohunické k Ústřednímu hřbitovu, Novolíšeňská směrem dále do Líšně, klidně i od Krásného směrem na Stránskou Skálu, ač tam celkem pochybuji, že se ta investice vyplatí).


Tak se ta investice vyplatí, až to protáhnou až do Líšně.

Autor:  Fafner [ 16 lis 2016 09:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Jo, bez výhrad a změn zabezpečení se dá dát aspoň rozjezdová tam, kde se přednost nedává (od Krematoria na Vsetínskou, od Bohunické k Ústřednímu hřbitovu, Novolíšeňská směrem dále do Líšně, klidně i od Krásného směrem na Stránskou Skálu, ač tam celkem pochybuji, že se ta investice vyplatí).

Autor:  Cracatit [ 16 lis 2016 02:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Ta cena není tak hrozná. U krematoria by se to hodilo, rozhledové poměry tam nejsou tak špatné, pak určitě na Švermové, stačila by rozjezdová, sjezdovou se nejezdí tak moc pomalu, i když i tady je rychlostní propad. Pak by se to spolu s mírným narovnáním trati hodilo na Maliňák, tam je to s rychlostí hlavně pro jedničku fakt strašidelné v obou směrech. Když už mluvím o jedničce, možná ani na výstavišti by to nebylo úplně marné, hlavně při jízdě od Mendláku k vozovně, jiná místa mě nenapadají.

Autor:  Eda [ 15 lis 2016 22:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Tak to nyní můžu uvést na pravou míru. V Praze platili za rychlostní výhybku na 50 km/h na samostatném tělese cca 3 miliony. Tak to zase není tak hrozné.

A omlouvám se za původní dezinformaci :-)

Autor:  Naxashi [ 15 lis 2016 16:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Ondra K. Rozjezdová u Krematoria by hodně využila rychlostní potenciál pro linku 8. To samé platí na té výhybce na Švermově. V obou případech by bylo fajn tam mít rychlostní rozjezdovou i sjezdovou.
Jiná místa? Třeba jak se rozjíždí 8 a 10. To je vše, co mě v rychlosti a hladu napadá.

Autor:  Tin [ 15 lis 2016 16:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Která část výhybky nejvíce zdržuje? Mně ta pražská rychlostní od pohledu nijak odlišná nepřišla.

Jestli by teda nestačilo posunout výhybku k nejbližší zastávce (kde se stejně stojí) a dál pokračovat splítkou. Investice by to byla jednorázová jen na pár set metrů kolejí + práce.

Autor:  Ondra K. [ 15 lis 2016 16:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Jsou místa kde by se rychlejší výhybky a křížení uživily, o tom žádná. Otázkou ale je, jak by vycházel poměr užitku ku nákladům, jestli by se taková akce vůbec vyplatila. Přece jen místa jako odbočka pod krematoriem, či jundrovský trojúhelník jsou problematická z hlediska rozhledů a možnost jet přes výhybky výrazně vyšší rychlostí, než dnes by pravděpodobně vyžadovala další zabezpečení.

Autor:  xcav8 [ 15 lis 2016 15:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Zde je o tom hezký článek: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2013041401

Autor:  mceza [ 15 lis 2016 14:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Nebylo to 20 mil za nahrazeni vsech potrebnych?

Kazdopadne samotna vyhybka urcite bude levnejsi, ale system okolo zas drazsi. U vlaku uz veskere rizeni provozu je hotove a zbyva jen napojit. U saliny nic takoveho nemame.

Autor:  Eda [ 15 lis 2016 03:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Je možné, že mám mylné info. (A byl bych docela rád, kdyby to bylo levnější.)

Slyšel jsem něco o 20 milionech za vysokorychlostní tramvajovou výhybku.

Autor:  Domis [ 15 lis 2016 02:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Eda: Klasické železniční výhybky se pohybují v řádu milionů (cca 8 milionů za opravdu vysokorychlostní s pohyblivým hrotem srdcovky - 130 km/h do odbočky). Proč by měla být tramvajová násobně dražší, když je to vlastně modifikace nejpomalejší železniční výhybky?

Autor:  Jakub S. [ 15 lis 2016 02:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Možná by bylo záhodné srovnávat s obyčejnými výhybkami. Kolik stojí ty?

Autor:  Naxashi [ 15 lis 2016 01:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protihroty, výhybky a spol.

Eda: To je to AŽ TAK drahý? Bože můj… Tohle jsem fakt nečekal. No, možná už chápu, proč nejsou, ta cena je něco šílenýho. Co na tom tak stojí?

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/