Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 105 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 24 dub 2018 14:30 

Příspěvky: 65
Od: 24 lis 2017 11:40
Ve směru do křižovatky to je jasný (je tam taky), to bývá kvůli řazení 2 tramvají do jiných směrů a ovládání výhybky. Jen řeším právě směr od ní. I když ve směru do centra od Obřan jezdí jen 4 a rovně, ale chápu, že přejede ze zastávky pomalu výhybku (na 15 nebo na 30 pro ti hrotu splítkové? - v revizi 5 se píše, teda psalo, 15km/h) a pak už může přes celou křižovatku 30..tak hádám, že asi kvůli tomu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 dub 2018 14:22 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1209
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
Hlavně od Tkalcovské to pomůže, že se za sebe vejdou dvě tramvaje a nebude se muset čekat až předcházející vůz projede křižovatku. Zeda doufám že je nově splítka i z tohoto směru, 4 nejezdím a podívat jsem se tam nebyl.
Jinak s ad jediné místo kde skutečně těch 30 přes splítku (dříve splítku do odbočky) je v Komíně a možná Pisárky, ji ak snad nee

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 dub 2018 14:18 

Příspěvky: 65
Od: 24 lis 2017 11:40
Aha, díky, tak jsem zase o něco chytřejší. Takže limit je už jen oblouk - na 20 km/h dle normy aspoň R=37m při D=0mm aq<0,85m/s2, což v přímém směru na Obřany asi i víc. Pak otázka proč ten souběh tak dlouhej. U směru do centra to od Jugoslávské ale o moc asi nepomůže. A od Obřan je tam přímá - takže 30 a nic se tím nemění, krom těch zmíněných pár metrů..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 dub 2018 14:11 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1209
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
To je sice možné, ale už více jak rok platí D1 revize 6, kde se o srdcovkach výhybek mluví pouze v souvislosti s rychlostí 30 bez upřesnění směru.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 dub 2018 13:51 

Příspěvky: 65
Od: 24 lis 2017 11:40
směrnice D01 - revize 5, kap. 4.2 c) říká mimo jiné, že přes srdcovky výhybek a křížení v oblouku jen 15 km/h


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 dub 2018 13:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1209
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
Přes srdcovky výhybek se může 30 bez ohledu jestli v přímém směru nebo do odbočky. Jen si nedokážu představit na některých místech těch 30 reálně jet. Ale třeba ve splítce u Kominske vozovny je to v pohodě

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 dub 2018 11:45 

Příspěvky: 65
Od: 24 lis 2017 11:40
Aha, díky za info, to koukám, to jsem si ještě nevšiml.

Nad rychlostí jsem taky přemýšlel, ale nevím jak se to u takovéhle výhybky má s rychlostmi vzhledem k provozním předpisům. Docela rád bych se v tom správně orientoval.

Když pojede 4 z Cejlu do Obřan tak do teď, pokud to chápu dobře měla kromě oblouků tahle omezení: 15 - proti hrotu do přímé, 30 - přes srdcovku v přímé ... 15 - přes srdcovku v oblouku a po hrotu v oblouku (teď nevím, jestli tohle je pro tento směr dnes směrově napřímeno)
Jak to bude je dnes, jaké rychlosti jsou povoleny na té rozřazovací (nebo splítkové taky asi) výhybce proti (15 do obou?) a hlavně po směru (?).

V případě 3 Jugoslávská>>Cejl je za křižovatkou: 15 - přes srdcovky a to zůstane a za pár metrů 15 - po hrotu a pak bez omezení).
U 4 z Obřany>>Cejl: 30 - přes srdcovky i po hrotu (v přímé)

Jde o těch pár metrů, že dřív může vystartovat? Nebo o lepší oblouk (vypadá to, že tam snad používaj přechodnice, což by s výhybkou nešlo)?
Říkám si taky, proč ty "sjezdové" neudělali blíž křižovatce, proč ten dlouhý souběh, čemu pomůže? Ještě jsem našel zmínku o 30km/h v přímé proti hrotu, je-li výhybka zajištěna - do toho se bere co?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 dub 2018 09:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1209
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
... zvýšení rychlosti projíždějících tramvají

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 dub 2018 09:26 

Příspěvky: 1638
Od: 22 led 2006 12:56
Bydliště: Brno
Špatně koukáte. Není to zas tak vzácné.
Např.:
Líšeň -odbočka na Stránskou skálu.
Mendlovo náměstí


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 dub 2018 08:16 

Příspěvky: 65
Od: 24 lis 2017 11:40
Tuší někdo, proč při rekonstrukci trianglu Jugoslávská-Vranovská jsou použity rozřazovací výhybky a paralelní kolejnice i ve sjízdném postavení, v kolejích od křižovatky? To jsem ještě neviděl!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 lis 2016 18:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1125
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
A já se ještě zeptám, kolik pro představu stojí běžná výhybka?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 lis 2016 13:07 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 131
Od: 31 kvě 2016 10:01
Bydliště: Brno
Tady se jen řeší, kde by se ta výhybka hodila. Já tedy o konstrukci té rychlostní nic bližšího nevím, ale zamyslel se taky někdo nad tím, zda lze tuto výhybku položit do výše uvedených úseků z důvodu použitého poloměru odbočení? Nemusí mít jazyky vysokorychlostní výhybky určitou minimální délku, které u malého poloměru odbočení nelze docílit??? Nemusela by se zcela změnit geometrie kolejiště? Ví někdo něco bližšího o této výhybce z hlediska technických dat?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 lis 2016 10:56 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Fafner píše:
Jo, bez výhrad a změn zabezpečení se dá dát aspoň rozjezdová tam, kde se přednost nedává (od Krematoria na Vsetínskou, od Bohunické k Ústřednímu hřbitovu, Novolíšeňská směrem dále do Líšně, klidně i od Krásného směrem na Stránskou Skálu, ač tam celkem pochybuji, že se ta investice vyplatí).


Tak se ta investice vyplatí, až to protáhnou až do Líšně.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 lis 2016 09:20 

Příspěvky: 3299
Od: 21 led 2011 14:19
Jo, bez výhrad a změn zabezpečení se dá dát aspoň rozjezdová tam, kde se přednost nedává (od Krematoria na Vsetínskou, od Bohunické k Ústřednímu hřbitovu, Novolíšeňská směrem dále do Líšně, klidně i od Krásného směrem na Stránskou Skálu, ač tam celkem pochybuji, že se ta investice vyplatí).

_________________________________
Definitivně možná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 lis 2016 02:04 

Příspěvky: 983
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ta cena není tak hrozná. U krematoria by se to hodilo, rozhledové poměry tam nejsou tak špatné, pak určitě na Švermové, stačila by rozjezdová, sjezdovou se nejezdí tak moc pomalu, i když i tady je rychlostní propad. Pak by se to spolu s mírným narovnáním trati hodilo na Maliňák, tam je to s rychlostí hlavně pro jedničku fakt strašidelné v obou směrech. Když už mluvím o jedničce, možná ani na výstavišti by to nebylo úplně marné, hlavně při jízdě od Mendláku k vozovně, jiná místa mě nenapadají.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 lis 2016 22:08 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6455
Od: 26 říj 2005 00:04
Bydliště: Brno-Královo Pole
Tak to nyní můžu uvést na pravou míru. V Praze platili za rychlostní výhybku na 50 km/h na samostatném tělese cca 3 miliony. Tak to zase není tak hrozné.

A omlouvám se za původní dezinformaci :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 lis 2016 16:35 

Příspěvky: 1246
Od: 04 bře 2012 23:26
Ondra K. Rozjezdová u Krematoria by hodně využila rychlostní potenciál pro linku 8. To samé platí na té výhybce na Švermově. V obou případech by bylo fajn tam mít rychlostní rozjezdovou i sjezdovou.
Jiná místa? Třeba jak se rozjíždí 8 a 10. To je vše, co mě v rychlosti a hladu napadá.

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 lis 2016 16:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 445
Od: 31 led 2011 13:46
Která část výhybky nejvíce zdržuje? Mně ta pražská rychlostní od pohledu nijak odlišná nepřišla.

Jestli by teda nestačilo posunout výhybku k nejbližší zastávce (kde se stejně stojí) a dál pokračovat splítkou. Investice by to byla jednorázová jen na pár set metrů kolejí + práce.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 lis 2016 16:10 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5369
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
Jsou místa kde by se rychlejší výhybky a křížení uživily, o tom žádná. Otázkou ale je, jak by vycházel poměr užitku ku nákladům, jestli by se taková akce vůbec vyplatila. Přece jen místa jako odbočka pod krematoriem, či jundrovský trojúhelník jsou problematická z hlediska rozhledů a možnost jet přes výhybky výrazně vyšší rychlostí, než dnes by pravděpodobně vyžadovala další zabezpečení.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 lis 2016 15:20 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Zde je o tom hezký článek: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2013041401

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 lis 2016 14:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
Nebylo to 20 mil za nahrazeni vsech potrebnych?

Kazdopadne samotna vyhybka urcite bude levnejsi, ale system okolo zas drazsi. U vlaku uz veskere rizeni provozu je hotove a zbyva jen napojit. U saliny nic takoveho nemame.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 lis 2016 03:01 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6455
Od: 26 říj 2005 00:04
Bydliště: Brno-Královo Pole
Je možné, že mám mylné info. (A byl bych docela rád, kdyby to bylo levnější.)

Slyšel jsem něco o 20 milionech za vysokorychlostní tramvajovou výhybku.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 lis 2016 02:21 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1042
Od: 22 pro 2008 22:51
Bydliště: PoŠuKov, 2. část
Eda: Klasické železniční výhybky se pohybují v řádu milionů (cca 8 milionů za opravdu vysokorychlostní s pohyblivým hrotem srdcovky - 130 km/h do odbočky). Proč by měla být tramvajová násobně dražší, když je to vlastně modifikace nejpomalejší železniční výhybky?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 lis 2016 02:19 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2666
Od: 29 srp 2009 19:30
Možná by bylo záhodné srovnávat s obyčejnými výhybkami. Kolik stojí ty?

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 lis 2016 01:22 

Příspěvky: 1246
Od: 04 bře 2012 23:26
Eda: To je to AŽ TAK drahý? Bože můj… Tohle jsem fakt nečekal. No, možná už chápu, proč nejsou, ta cena je něco šílenýho. Co na tom tak stojí?

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 105 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 17 pro 2018 09:02
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]