Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 5    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
To je teď nějak nově, ne?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Pokud se přehazuje výhybka z vozu, tak jedině přes tlačítka na palubáku. Jinak už to nejde.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
mceza: Vážně? Já jsem právě všiml, že šalinář(ka) vždycky před výhybkou drží čudlík s nápisem VÝHYBKA.


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
Pokud nemyslíš poněkud dávnější historii, tak šaliny měly pouze tlačítko výhybky, žádný přepínač..


Offline
Uživatelský avatar

24
11 bře 2014 07:53
Kuřim
Takže otočný čudlík P-O-Z se už nepoužívá?


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Nic se uz par let nikde nemacka. Pred vyhybkou je senzor a RIS ve vozidle ji rekne, kam ma byt prestavena. Lze to prestavet i na palubnim BUSE sipeckou.


Offline
Uživatelský avatar

24
11 bře 2014 07:53
Kuřim
Prosím, mohl by mi někdo vysvětlit, jak přesně v Brně funguje ovládání výhybek (co se má kde zmáčknout :-s )?
Děkuji mnohokrát


Offline
1
06 srp 2011 04:42
OP: Nemáš náhodou ve svém profilovém obrázku návěstidlo z Potsdami mezi zastávkami Rathaus a Nauener Tor směr Platz der Einheit?


Offline
Uživatelský avatar

617
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Demon: Díky (byl to vážně míněný dotaz). Stydím se :oops: , ale tohle jsem o výhybkách vážně nevěděl.


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
Má-li to být vážně míněný dotaz, tak v Praze se takové výhybky používají a byť sami o sobě žádným nehodám zabránit nemůžou, na protihroty si nehrajem.


Offline
Uživatelský avatar

617
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Já bych v OT ještě pokračoval, je to zajímavé.
Měl bych dotaz, ve kterém tramvajovém provozu v ČR se používají elektricky ovládané "uzamykatelné" výhybky (myslím mechanické zajištění jazyků proti nežádoucímu přestavení)? Na těchto výhybkách při funkčním zamykání se pak pravidlo jízdy protihrotu nemusí dodržovat?
(Je totiž fakt, že projektanti režimů fází na světelných křižovatkách o tomto nemají ani páru a klidně dál dávají volno do odboček v obou směrech současně, ikdyž z pohledu řidičů tramvají stejně obě současně přes výhybky a křížení nesmí.)


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
H20 píše:
Já nevím, ale nechcete to přesunout jinam? Na palbě, kde moderuju bych to už bez milosti poslal do Hospody (téma, kde se řeší kraviny).


Moderátoři to jistě přesunou, pokud naznají, že je to potřeba. Mě osobně to teda ale nijak neobtěžuje...


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
Tasa píše:
Agent zřejmě citoval předpisy z Práglu, tam tuším jezdí přes křížení max 15 km/h
Tušíš naprosto správně. :applause:
Sorry za OT.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Spíš mi vadí diskuze v revizorech.


Offline
Uživatelský avatar

254
24 srp 2009 18:59
Já nevím, ale nechcete to přesunout jinam? Na palbě, kde moderuju bych to už bez milosti poslal do Hospody (téma, kde se řeší kraviny).

_________________________________
Sbohem Moravo, jedu do Brna...


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Kari píše:
Agente, máš tam trochu chybu. Přes trolejové křížení se může 30km/h. To samé když jedeš po hrotu, nebo po kolejovým křížení, tak záleží jestli jedeš z oblouku, nebo z přímého směru.

Agent zřejmě citoval předpisy z Práglu, tam tuším jezdí přes křížení max 15 km/h

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

3072
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Teď doufám, že si tohoto vypsaného přehledu předpisů nevšimne nějaký pisálek, případně chronický stěžovatel a nezačne to hlídat a rozmazávat.
On ten protihrot je celkem dobrá věc, ale musím přiznat, i já jí občas poruším. Uvědomil jsem si to víc jak důrazně, když jsem měl linku čtyři a vyjížděl jsem z Pekařské. Kolega v protisměru si nevšiml, že mu nepřehodily vexle a na čočky vystartoval. Místo toho aby jel z Husové na Pekařskou, tak zajel rovně. No, já kdybych dal do pohybu ten vůz o 2 vteřiny dřiv, tak jsem v něm, nebo on ve mě.
Ještě edit: Agente, máš tam trochu chybu. Přes trolejové křížení se může 30km/h. To samé když jedeš po hrotu, nebo po kolejovým křížení, tak záleží jestli jedeš z oblouku, nebo z přímého směru.


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
Vůbec nic, je to nejspíš jen ilustrační příklad...


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Co má tato nehoda společného s protihrotem?

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Duš: Jenže ten, kdo striktně nedodržuje předpisy (tedy max.10km/h při jízdě proti hrotu výhybky postavené do odbočné kolejové větve, max.15km/h při jízdě proti hrotu výhybky postavené do přímé kolejové větve, při jízdě po hrotech výhybek z odbočky, a při jízdě přes kolejové a trolejové křížení), tak riskuje, že na to sám jednou doplatí. Stačí souběh více okolností, např. mírně překročená rychlost + horší stav trati + horší stav vozu, tak jako se to stalo docela nedávno v Práglu:
Citace:
Za srážku tramvají na pražském Palackého náměstí, která se odehrála 5.6.2007, může řidič. Ten překročil povolenou rychlost o osm kilometrů za hodinu. Informoval o tom mluvčí drážní inspekce Zdeněk Neusar. "Komisionální prohlídka vyloučila technický stav kolejí a tramvaje jako možnou příčinu vykolejení," sdělil iDNES.cz mluvčí drážní inspekce Zdeněk Neusar. "Příčinou vykolejení bylo selhání řidiče. V místě, kde je nejvyšší povolená rychlost deset kilometrů za hodinu, jel 18,8," dodal Neusar. Nehoda v centru Prahy si vyžádala několik lehčích zranění, která byla ošetřena na místě. (zdroj iDnes.cz)


Offline
Uživatelský avatar

771
12 bře 2009 21:57
kousek od Tasy
Protihrot opravdu zdržuje, nehledě na to, že auto jedoucí souběžně s tramvají pak usoudí, že ta bude odbočovat vlevo, proto také stojí najetá v křižovatce a čeká až se uvolní protisměr .... Pokud by třeba taková Praha jezdila na tohle, tak můžou chodit pěšky, Brno se jí však začíná rovnat! Navrhnul bych soutěž - ideál by bylo tak pondělí ráno nebo pátek odpo - dodržovat všechny předpisy .. t.j. EOV v přímém směru Vmax 15, do boku Vmax 10 ( zvláště bych to kladl na srdce řidičům trojčat a 2x LF2 ), po uplynutí šesti hodin služby bych požádal dispečink o PJO v délce min 15 min!


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Hhoonnzzaa:
Mrtvoly na řadičích neberu jako nezbytnost, nicméně je považuju za velice dobrou věc, zejména z hlediska předcházení nehod v případě mimořádných situací. Mrtvoly většiny v Brně užívaných řadičů stačí rozepnout pouze váhou ruky, žádné zápěstí tak netpí. Jen se mi nelíbí nově instalované řadiče Alfa Union (Varia, T3G po GO).

Protihroty: Opět věc názoru. Kdyby např. platily v Plzni, před cca dvěma lety by nedošlo k něhodě na Sadech pětatřicátníků. Ovšem osobně bych je spíše zrušil, protože k podhození výhybek dochází v zanedbatelné míře.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
1. infra, umístěné přibližně v místě zemní cívky, by mělo snímat čelo vozu a uvádí do pohybu celej proces přestavování výhybky, 2. infra umístěné nad výhybkou hlídá obsazenost výhybky.
I kdyby 1. snímač byl špatně seštelovanej a nesnímal čelo, tak u všech výhybek je tak daleko, že proces přestavování začne ještě před vozem a to i v případě RT6.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
1802 dneska opět na ZJ - 17.00 v Modřicích

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Přesně tak, s pantografem mělo něco společného leda brnkátko...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 105 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 14:48
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]