Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=712
Stránka 4 z 20

Autor:  Robert [ 01 zář 2022 10:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Jo takhle. To nejspíš ano. Nicméně by něco z toho mohlo být řešeno zkrácením sedmičky po Zemědělskou.

Autor:  ZGHK [ 01 zář 2022 10:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Robert píše:
Jistě. Akorát že ty busy obsluhují jinou část sídliště než šaliny. Takže si myslím, že se obyvatelé zhoršení obávají oprávněně. Zvlášť jestli znají někoho v Líšni...


Možná si nerozumíme, já měl na mysli celkové vozokilometry autobusů, ne intervaly na Okružní a Seifertově.

Autor:  ZGHK [ 01 zář 2022 10:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

goldfinger píše:
Ten projekt je zmršený. Kromě ponechání mostu přes štreku 250 v původním šířkovém uspořádání (rozšíření by znamenalo byrokratické kolečko od EIA po stavební povolení s nejistým výsledkem) je hodně nepovedené posazení kolejí doprostřed Okružní, takže se výrazně zkomplikuje křižovatka na Halasáku. Kdyby se šalina posunula na stranu k poliklinice, bylo by napojení na stávající d9 bez směrové kolize.


Hele, padouchu z bondovky, před nějakou dobou jsem se Tě tady ptal, jestli bys mi jako člověku neznalému v projektování tramvajových tratí dokázal popsat, jestli je vůbec možné tu trať na stranu k poliklinice nakreslit (hluk, sítě, zeleň a tak), když už na tom tak trváš.
Možná jsem jen Tvoji reakci přehlédl, ale pokud ne, tak mi přijde, že tady jen mlátíš prázdnou slámu, aniž bys o problematice cokoliv věděl.

Autor:  goldfinger [ 01 zář 2022 09:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ten projekt je zmršený. Kromě ponechání mostu přes štreku 250 v původním šířkovém uspořádání (rozšíření by znamenalo byrokratické kolečko od EIA po stavební povolení s nejistým výsledkem) je hodně nepovedené posazení kolejí doprostřed Okružní, takže se výrazně zkomplikuje křižovatka na Halasáku. Kdyby se šalina posunula na stranu k poliklinice, bylo by napojení na stávající d9 bez směrové kolize.

Autor:  Vario1523 [ 01 zář 2022 09:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Součástí stavby je i příprava na případnou "druhou etapu" směr Haškova, tady je výřez z dokumentace:

Autor:  MartinV [ 01 zář 2022 08:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ono těch pohledů existuje víc a každý to vidíme jinak. Jelikož jsem u Seifertovy bydlel, tak trochu nechápu odpor lidí, protože by to značně zlepšilo dopravu do centra (dnes bez přestupu pouze v noci).
Zároveň se bude opravovat ten most přes železnici, takže je asi dobré toho využít, aby se to nedělalo nadvakrát.

Jen doufám, že TT na Seifertově se NĚKDY přece jenom realizuje, byla by to škoda.

Autor:  Robert [ 01 zář 2022 08:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Pepola: Vyjádřil jsi i můj názor.

Autor:  pepola [ 01 zář 2022 08:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

mh píše:
Já se jen obávám, že se tím na dlouhá léta odsune jakákoli možnost vedení šalin po Seifertově ulici


Někde bylo tuším zmiňováno, že provedení bude takové, aby se případně v budoucnu na Seifertovu šlo jednoduše napojit..[/quote]

Jednoduše se to napojuje už od roku 1996...

Autor:  pepola [ 01 zář 2022 08:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Robert píše:
Já se jen obávám, že se tím na dlouhá léta odsune jakákoli možnost vedení šalin po Seifertově ulici, a taky se trochu bojím osekání autobusových spojů kolem Lesné. Tedy bojím, spíš to očekávám. A dost možná to očekávají i tamní obyvatelé, což může být důvodem k jejich vlažnému přijetí prodloužení tratě na Halasák.


Právě tím debilním propojením dvou větví tramvajové trati se odsune jakákoli možnost vedení šalin po Seifertově NA NIKDY!
Jak se tu píše: VŽDY se s něčím novým oseká to původní, jinak by to ekonomicky nedávalo smysl.
Ty kecy, že nám to na Lesné patří, jsou opravdu rozumově na úrovni 5letého děcka...

Autor:  Cracatit [ 31 srp 2022 23:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Nevím, jaké je využití busů v sídlišti nad poliklinikou, takže to nechám na debatu jiným, jen se vyjádřím k současnému stavu smyčky ŠČ:
Jako nevidomý s vodicím psem potřebuju důsledné dodržení orientačních prvků jako signální čáry, vodicí čáry v dlažbě, případně osazení majáčků. Do nedávné rekonstrukce šalinové smyčky tu nebyl ani jeden takovýhle orientační bod.
Po reko se zlepšilo jen minimum věcí, přibyla signální dlažba na začátku přechodu k autobusům směr Provazníkova, ale najdi ostrůvek je bojový úkol, protože před jeho "špicí" není nic, jen asfalt. confused
Nedávno jsem šel bez psa jen s holí na trolejbus právě na ten ostrov a mít přímo proti sobě jedoucí auta s tím, že hledám ten ostrov, není vůbec nic příjemného, pokud někdo vyloženě nezastaví a nepočká v jízdním pruhu pro auta.
Jak říkám, vodicí pruh tu není žádný a ostrůvek nepřiléhá přímo k přechodu.
Trochu menší problém podobného charakteru nastává při odchodu od šalin z města k nástupní zastávce směr Lesná, sice je v něm bouda, což dělá odlišnou akustiku, jenže tady je zrada v něčem jiném, že je ostrůvek na výstup ze šalin jen jeden a při stání na vnitřní koleji není vůbec, takže jde člověk chvíli po kolejích a musí jen odhadovat, kde má trávník, kde začíná asfalt a nejít současně do silnice, kdysi se mi to povedlo i se psem, přímo z kolejí křížem přes pruhy až na chodník. Fuj! :oops: :sick: a byl to fakt příjemný pocit, že si to pamatuju až doteď. sarcastic
A najít nástupní prostor šaliny do města chce taky cvik a
trochu orientačního smyslu, protože se majáček na vozidle nechytí z větší vzdálenosti a signální čára k prvním dveřím tu chybí i po rekonstrukci.
Takže stačí malá chyba, aby byl člověk v průseru.

Autor:  Antirez [ 31 srp 2022 18:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Za ten odpor, co na Lesné dlouhodobě předvádí ohledně možného prodloužení tramvajové trati až na Haškovu, jim nějaké pořádné osekání autobusových spojů přeji. :applause:

Autor:  Robert [ 31 srp 2022 17:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

To nerozporuji. Ale nějak nevěřím, že to do 10 let bude.

Autor:  mh [ 31 srp 2022 17:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Robert píše:
Já se jen obávám, že se tím na dlouhá léta odsune jakákoli možnost vedení šalin po Seifertově ulici


Někde bylo tuším zmiňováno, že provedení bude takové, aby se případně v budoucnu na Seifertovu šlo jednoduše napojit..

Autor:  P. Haluza [ 31 srp 2022 12:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Tady se přímo nabízí 46 a 57 osekat na polovinu a nahradit okružní linkou kolem sídliště. Minimálně mimo špičku a o víkendech.

Autor:  Robert [ 31 srp 2022 12:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Jistě. Akorát že ty busy obsluhují jinou část sídliště než šaliny. Takže si myslím, že se obyvatelé zhoršení obávají oprávněně. Zvlášť jestli znají někoho v Líšni...

Autor:  ZGHK [ 31 srp 2022 12:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Robert píše:
, a taky se trochu bojím osekání autobusových spojů kolem Lesné. Tedy bojím, spíš to očekávám.


Asi nikdo nepočítá s tím, že začne jezdit více šalin a autobusů zůstane stejně. To je provozní i ekonomický nesmysl.

Autor:  Ondra K. [ 31 srp 2022 11:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Vario1523 píše:
Dost bych se divil, kdyby po protažení pětky do Rokle nedošlo k trvalému ukončení sedmičky (jedenátcky) na Zemědělské. Co se týče polikliniky, tak je docela odvážné tvrdit, že je využívána pouze obyvateli Lesné. Znám spoustu lidí co tam jezdí a nikdo z nich na Lesné nebydlí.

Třeba já manželka i děcka máme na poliklinice Lesná zubaře a bydlíme skoro na druhém konci města.

Další benefit na který se tu zapomnělo je dost zásadní zlepšení přestupní vazby z pětky na bus směr Haškova a opačně. Nově půjde přestoupit na téže nástupní hraně, zatímco postaru se muselo přecházet do, nebo ze smyčky Šč. Nástupní i výstupní zastávka navíc rozhodně není vzor komfortu a bezbariérovost je tam v podstatě neřešitelná.

Autor:  Robert [ 31 srp 2022 11:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ano, pro tyto možná ano. I když si nemyslím, že jim to pomůže nějak moc, ze ŠČ to na ten vlak opravdu není o moc dál.

Já se jen obávám, že se tím na dlouhá léta odsune jakákoli možnost vedení šalin po Seifertově ulici, a taky se trochu bojím osekání autobusových spojů kolem Lesné. Tedy bojím, spíš to očekávám. A dost možná to očekávají i tamní obyvatelé, což může být důvodem k jejich vlažnému přijetí prodloužení tratě na Halasák.

Autor:  ds [ 31 srp 2022 11:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Robert: to by ses divil, třeba k nám do práce u nádraží v Řeckovicích dojíždí lidi z oblasti kolem Dětské nemocnice, širší okolí Jugoslávské atd. Všude tam bude přímá návaznost pětky na vlak přínos.

Autor:  Robert [ 31 srp 2022 10:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

A v čem ten přínos spočívá? Odkud kam lidi tím vlakem a šalinou pojedou, zatímco nyní bez šaliny nemohou? Z Lesné to asi nebude. A po přesunu zastávky Lesná, nádraží blíže k Lesné to nebude na vlak o moc blíž jako ze Štefánikovy čtvrti dnes.

Autor:  MartinV [ 31 srp 2022 10:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Já třeba vidím velký přínos v napojení zastávky na Lesné na tramvajovou dopravu, která myslím zatraktivní tuto vlakovou zastávku. Škoda té Seifertovy, ale třeba se to někdy v budoucnu zrealizuje. Ta silnice/ulice je na to široká ažaž.

Autor:  Vario1523 [ 31 srp 2022 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Dost bych se divil, kdyby po protažení pětky do Rokle nedošlo k trvalému ukončení sedmičky (jedenátcky) na Zemědělské. Co se týče polikliniky, tak je docela odvážné tvrdit, že je využívána pouze obyvateli Lesné. Znám spoustu lidí co tam jezdí a nikdo z nich na Lesné nebydlí.

Autor:  k.vojta [ 31 srp 2022 09:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Vario1523 píše:
Máme tu mizernou smyčku Štefánikova čtvrť

Jenže i v případě postavení třetí koleje budou smyčku v Čertově rokli využívat už 3 linky a operativa provozu bude ještě horší než ve ŠČ.
Vario1523 píše:
Poliklinika si taky zaslouží přímé spojení s centrem, tak proč pořád odmítat?

To je hlavní argument pro tuto stavbu ale nikdo už si neuvědomuje, že poliklinika je spádová pro obyvatele Lesné a ti už mají přímé spojení autobusy. Představa, že se tam sjíždí celé Brno je lichá.

Sám jezdím na Lesnou každý týden a vlak bude pro mě stále nejlepší varianta. Těšil jsem se, že na mostě přes trať vznikne přestupní terminál vlak-tram-bus (jako v Praze na Zahradním Městě) a místo toho se zastávka Lesná, nádraží posune ještě dál od kolejí. Takže za mě zbytečná stavba která jenom navýší vlkm a užitek žádný.

Autor:  Robert [ 31 srp 2022 08:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

ds: Jistě, smysl spojky pro výluky apod. nezpochybňuji, jen tam stále nevidím pořádný přínos pro obyvatele.

Vario: Já bych tedy od polikliniky na Šrámkovu nechodil. A pochybuji, že tak budou lidé činit ve větší míře. To už mi přijde smysluplnější ta rokle, Šrámkova je jednou z těch výjimek, odkud ta docházka dává smysl. Pak ještě Arbesova, Brožíkova, Nezvalova a Slavíčkova. Plus okolí nádraží. Víc nic. Takže většině obyvatel to opravdu nepomůže.

Autor:  Vario1523 [ 31 srp 2022 08:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Však nikdo nikoho nebude nutit chodit z Čertovy rokle, ne všichni obyvatelé Lesné bydlí až nahoře. Přece i v okolí zastávek u nádraží, polikliniky, Halasáku a Rokle jsou domy, pro jejich obyvatele to bude jednoznačná výhoda tam tu pětku mít. To samé já, od polikliniky na Šrámkovu to bude slušné. Zbytek lidí si může přestoupit na bus směr Haškova.

Stránka 4 z 20 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/