Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 347 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 27 úno 2012 12:13 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8796
Od: 10 čer 2004 11:19
Citace z k-repu:
Rychlost brousícího vozu se běžně pohybuje okolo 30-40km/hod, nad rychlost 45km/hod už jde do brzdy takže srovnávat to s rychlostí normální tramvaje asi nelze. Navíc když má přitlačené kameny tak se v podstatě ani ta rychlost 40km/hod překročit nedá, ten vůz se prostě neutáhne. Né všude se dá navíc brousit, přes kříže a výhybky už bylo řečeno že se nebrousí, pak jsou situace kdy se potřebuje rychleji rozjet (např. křižovatka) a to s broušením moc nejde. No a v neposlední řadě pokud to kouže tak že se bruska s přitlakem nerozjede nezbývá nic jiného než podsypat a rozjet se bez broušení až na nějakou rychlost kdy už se chytne.

ad Norton: kdysi jsem se ptal zda má smysl broušení i mimo "listovou" sezonu např právě na opravu drobných vlnek a údajně to nemá smysl, tvrdost kamenů, přítlak a spol to neumožňují. Proto se brousí jen na podzim, listí to sundá spolehlivě. Navíc když je možnost a úsek se projede 2x -3x pomocí zadního pojezdu dosáhne se docela velmi slušného očištění. (bežně aplikováno na Svornosti, Pavlovově nebo Vratimovské, jinde to vzhledem k hustotě provozu nevychází).


čert pokud brousí tak jezdí rychlostí cca 5km/hod což v běžném provozu nelze (technologie broušení 8608 je úplně jiná než u 8204). 8204 brousí v rychlosti cca 30-40km/hod a to pouze tím že jsou brusné kameny přitlačeny ke koleji a jízdou vozu jedou po koleji. (8608 - kameny se točí a navíc se dá nastavit jejich sklon). Od 8204 moc jiskry nelítají,ale když je tma tak jdou docela vidět. Jinak je ještě další vysvětlení, u 8204 se přes kříže a výhybky kameny zvedají takže i na splítce i na Míráku, tam všude je v blízkosti nějaké křížení a kameny byly nahoře.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 úno 2012 23:56 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3738
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
Já mám možná hloupej dotaz, ale na jakým principu ta bruska funguje, a kde stojí za to ji nasadit? Totiž, pokud mám na kolejích ( zvlášť žlábkových zapanelovaných) stranovej a vertikální výkyv v řádech centimetrů, tak tady to moc smysl brousit nemá, co? Jedině asi tam, kde je výskyt vlnek, coč je případ omílané Vídeňské...?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 úno 2012 22:24 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8796
Od: 10 čer 2004 11:19
Myslis tu lesticku hlav s brusnyma kamenama misto kolejovek ?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 úno 2012 18:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1788
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Nějaký brus dle plzeňského vzoru by nebyl špatný.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 úno 2012 18:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11609
Od: 07 bře 2005 23:57
Bydliště: Brno
Předpokládám, že pořizovací náklady nějakého stroje by byly obrovské. Broušení tratí je v ideálním případě potřeba rozhodně častěji, než se děje v Brně, ale na vlastní stroj to dle mne určitě není. Leda v případě např. nějakého služebního vozu T3 s brousícím podvozkem.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 úno 2012 01:06 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1939
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
manil píše:
xcav8:
Půjčené od této firmy:

http://www.schweerbau.de/index.html


A nebylo by lepší, pokud by měl DPMB jeden stroj vlastní?

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 úno 2012 19:06 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5742
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Tak, zase kdyby vykolejili, třeba by se s tím pak něco udělalo. sarcastic

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 úno 2012 18:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
Miky píše:
Docely by mě zajímalo, jestli tím broušením na Palackého opraví všechny ty lomy sarcastic


Hlavně aby na těch lomech nevykolejili :D


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 úno 2012 16:47 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11609
Od: 07 bře 2005 23:57
Bydliště: Brno
xcav8:
Půjčené od této firmy:

http://www.schweerbau.de/index.html


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 úno 2012 16:34 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6311
Od: 11 říj 2005 14:03
Bydliště: Brno - Kohoutovice
Docely by mě zajímalo, jestli tím broušením na Palackého opraví všechny ty lomy sarcastic

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 úno 2012 14:25 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1939
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
manil píše:
Vypadá to, že se bude zase brousit a konečně i žlábkové kolejnice. V Medlánkách stojí na návěsu tady toto.

http://foto.bmhd.cz/foto.php?5799


Mám drobný dotaz, to má Brno jenom půjčené, nebo to má na stálo?

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 úno 2012 10:21 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3738
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
manil píše:
Vypadá to, že se bude zase brousit a konečně i žlábkové kolejnice...


Prosím vás, hlavně na Vídeňskou s tím - především tedy mezi Poříčí až Celní :-| .

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 úno 2012 07:24 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2988
Od: 09 zář 2009 20:14
O víkendu se bude brousit Palackého tř.

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 úno 2012 03:08 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11609
Od: 07 bře 2005 23:57
Bydliště: Brno
Vypadá to, že se bude zase brousit a konečně i žlábkové kolejnice. V Medlánkách stojí na návěsu tady toto.

http://foto.bmhd.cz/foto.php?5799


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011 18:02 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7518
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
Ne, to není hádanka.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011 18:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8796
Od: 10 čer 2004 11:19
Spis ukazkovy ukolejneni troleje .....


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011 17:56 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2400
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
To má být hádanka, kde to je? Já to fakt nepoznám :-(

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011 15:33 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7518
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
Na neznámém místě v neznámou dobu u neznámého podniku. Krno :lol:
Přeposlal jeden kolega. Dle norem ISO samozřejmě.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 lis 2011 00:16 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2009
Od: 28 čer 2007 16:54
SMPD_Martin píše:
aby se v obloucích používaly mazané přídržnice, apod.

Bohužel na tohle se nemyslí vůbec. Viz mazání okolků na Ečerově (i jinde, ale tam je to pěkně vidět), kde se "přídržnice" - druhá strana žlábku - vůbec nemaže.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 lis 2011 23:22 

Příspěvky: 2
Od: 21 lis 2011 00:53
NEPROVEDITELNÉ?
Tak to přece není. Dřív bylo neproveditelné, aby třeba fungovaly všechny kontrolky na panelu řidiče a svítily všechny zářivky. Bylo neproveditelné, aby vozy byly umyté a vyčistěné, bylo neproveditelné, aby vozy byly slušně nalakované.
Neproveditelné to bylo proto, že obecně nebyl zájem věci řešit a vnitřně jsme byli s tou situací vlastně smířeni. To platí i dnes o kolejích. Čtu stesky na šlendrián v kolejovém svršku, ale asi není zájem pojmenovat příčiny a přispět k jejich nápravě. Jen poukazovat na důsledky - to je dost jednoduché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 lis 2011 12:54 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7518
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
Janatak píše:
Proveditelné to je, ale muselo by se chtít.

Proto píšu neproveditelné.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 lis 2011 10:50 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1939
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Všechno jde když se chce, jenom malí šotouši ne.
Sorry za OT. :mrgreen: :D

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 lis 2011 10:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3738
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
Proveditelné to je, ale muselo by se chtít.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 lis 2011 00:54 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7518
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
A pak se probudil a měl ruku v nočníku... Hezké, ale neproveditelné.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 lis 2011 00:49 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 50
Od: 25 lis 2010 23:34
Bydliště: Brno
Odborná diskuse dvojice JM a Datel je vcelku zajímavá. Problematika vztahů kolo×kolejnice je skutečně složitá, ale u tramvaje připouští mnohem více intuice, než by se mohlo zdát.
Především - současný profil kola DPMB vznikl především jako reakce na problémy se znovuzaváděním vignolových kolejnic. Hlavním problémem by tzv. dvoubodový styk kola s kolejnicí, který byl dán rozdílnými poloměry přechodu jízdní plochy na okolek (u kola) a jízdní plochy na bočnici profilu (u kolejnice). Profil DPMB reflektuje tedy na rádius S49 (a k tomu žlábkové NT3) a zároveň opisuje drážní vynález křivky UIC-ORE. Podařilo se zavést další zlepšení (rozšíření obručí kol - zmenšení rozkolí a zvětšení jízdní plochy). To vše má pozitivní vliv na životnost obručí, která byla tehdy v Brně katastrofálně krátká.
Co se bohužel nepodařilo - minimalizovat vypodkládání srdcovek výhybek a křížení obecně. Nepodařilo se zavést systém přídržnic v obloucích s menším poloměrem na otevřených tratích. Nepodařilo se zavést systémové mazání okolků. A co se zejména nepodařilo - udržet zdravou údržbu kolejí v celé síti.
V době zavedení nového profilu bylo jasné, že přechodná doba bude dlouhá s mnoha negativními jevy. Ale nepodařilo se přijmout jasný systém obnovy a údržby.
Myslím, že by bylo velmi zajímavé uspořádat na tohle téma samostatnou diskusi.
Jen krátce k sekundárním žlábkům - okolek tramvaje je mnohem menší, než železniční. Protože působení v oblouku je v menší ploše, musí se frézování "žlábku" projevit. Nejhorší je, že opotřebené okolky působí na ještě menší ploše větším soustředěným tlakem na bočnici kolejnice. Proto frézují žlábek rychleji. Ten zas opotřebuje temeno okolku ještě zdravého kola. Kruh se tedy uzavírá. Přitom stačí zajistit, aby se okolky zbytečně neopotřebovávaly třeba jízdou po příšerných vyvařených srdcovkách výhybek, aby se v obloucích používaly mazané přídržnice, apod. jsem přesvědčen, že sekundární žlábky lze odstranit bezezbytku během několika let.
A snad poslední - je to prosté - stačí pravidelně podbíjet (křivost), brousit povrch kolejnic (hlučnost) - a budeme úplně někde jinde. Klidně bych oželel několik 13T a měl místo toho perfektní svršek!!!

_________________________________
www.smpd.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 347 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 lis 2020 07:08
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]