Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=712
Stránka 2 z 20

Autor:  MartinV [ 07 zář 2022 07:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Možná je to blbá úvaha, ale pokud bylo takto opraveno křížení, tak se ty koleje vlečky mohly rovnou odstranit. Nebo by na to byla potřeba jiná pracovní četa?

M: vlak ještě teoreticky může jet z KPn po Palajdě s nájezdem na vlečku na Poříčí(?)

Autor:  Ondra K. [ 06 zář 2022 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Varianta s jízdou vlaku po okolku existuje, ale v případě, že po okolku jede i tramvaj.

Autor:  M [ 06 zář 2022 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Právě, že všude kde toto je, tak přeskakuje tramvaj, neznám případ, kde by tomu bylo naopak, navíc lokomotiva či celý vlak má poněkud vyšší hmotnost, asi by to přeskakování vlakem kolej nevydržela, ale mohu se plést. Myslím si, že tama vlak už nepojede nikdy.

Autor:  Ondra K. [ 06 zář 2022 20:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ta křížení použitá v Olomouci kdy železniční trať má nepřerušenou jízdní plochu a tramvaj jede po okolku pochází právě z Maďarska.

Možných variant provedení takového to křížení je vícero, ale verze tramvaj s nepřerušenou jízdní plochou a vlak po okolku není.

Autor:  PvvS [ 06 zář 2022 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Není i v Olomouci ? Akorát, že přeskakují tram ?

Autor:  TMB [ 06 zář 2022 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

I takové "přeskakovací" křížení může být sjízdné v obou směrech. Bylo (možná ještě je) třeba v Miškolci, ale přeskakovala tramvaj přes železniční koleje.

Autor:  M [ 06 zář 2022 17:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Jakub S. mě předběhl, jel jsem tama dnes a je to tak, je to přímá kolej pro tramvaj a kdyby tama chtěl projet vlak musel by tu kolej přeskákat, v podstatě toto už neni žádné křížení, vlečka nemá žlábek.

Tady je to trochu vidět:
https://www.bkom.cz/dopravni-situace/detail/53

Autor:  Jakub S. [ 06 zář 2022 16:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Všiml jsem si, že na vedlejším zelenožlutém fóru je řešena výměna křížení kolejí tram x vlečka na Křídlovické, která proběhla teď o víkendu. Je pravda, že křížení je sice vyměněno, zároveň je ale potřeba poznamenat, že už nejde o křížení v pravém slova smyslu, jelikož vlečkové kolejnice jsou v místě křížení tramvajových kolejnic přerušeny a tramvaje tedy nyní jezdí po temeni bez přerušení žlábkem vlečky. Jinými slovy faktické rušení vlečky na BVV již začalo.

Autor:  mnadenicek [ 06 zář 2022 12:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Dřív mě napadlo něco takovýhohle s krátkým podzemním úsekem na konci s úvratí, ale zas tolik lidí by z toho asi nebylo, aby se taková investice splatila
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 59868&z=16

Autor:  P. Haluza [ 06 zář 2022 11:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Však za hřbitovem v Podolí má vyrůst nová výstavba o cca 90 domech, takže když by se šalina protáhla kolem průmyslové zóny Podolí až prakticky do Podolí, bylo by to naprosto dokonalé. A stará Líšeň ať si trhne nohou, ještě bych jim to tam osekal. :mrgreen:

Autor:  Cracatit [ 06 zář 2022 10:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Hele, zní to trochu jako úlet, ale třeba by to přitáhlo i tímhle směrem nějakou zástavbu, takže proč ne, aspoň by Slatina měla alternativu ke koncové části trajflu v sídlišti, i když i tak by ta šalina byla asi trochu daleko.
Takže proč ne.

Autor:  MartinV [ 06 zář 2022 09:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ds: to by nebyl špatný nápad, a TT by se dala protáhnout teoreticky i k těm průmyslovým oblastem, takže by zároveň obsluhovala větší část Slatiny (z východu).

Autor:  ds [ 06 zář 2022 09:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Není lepší, než funkční trať na samostatném tělese opouštět, jí opravdu najít využití? Když je problém s prodloužením až do Líšně kvůli hlukovým limitům a blízkosti domů, tak by výrazně pomohlo prodloužit trať ve stávající stopě někam k zastávce Malečkova a ukončit ji klidně tam s vybudováním přilehlého P+R a bus terminálu a k němu stáhnout linky z východu (106,107,601,602,701,702,710) + tam ideálně protáhnout 33 ze Slatiny nebo ještě lépe 31 ze Šlapanic. Prostě něco na způsob terminálu Hranečník v Ostravě, ten je taky v pustině a funguje to dobře. Zrovna v tomhle případě by stačilo vykoupit jedno pole a je to v ideální poloze hned u dálnice.
Konečná by se mohla jmenovat "Slatina P+R", tím by Slatina získala šalinu :)

Autor:  Ojin [ 05 zář 2022 15:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

U Stránské Skály vidím jako problém taky to, že i když většina areálu je v současnosti veřejně přístupná, tak prostor kolem smyčky je oficiálně přístupný jenom pro zaměstnance (a to nevím, jestli ne jenom některých přiléhajících firem). Turniket u smyčky je jenom jednosměrný, vrátnice ZKL je nejspíš jenom pro jejich zaměstnance. Kdo moc chce, tak se dostane (pokud vím, tak v jednom místě bývala rozebraná část toho betonového plotu), ale nějaký oficiální průchod by tomu místu dost prospěl. Minibus pro obsluhu areálu by pak mohl ideálně navazovat přímo na tu desítku.

Autor:  Robert [ 05 zář 2022 13:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Jistě, pro denní dojíždění ten (především původní) interval není.

Autor:  PvvS [ 05 zář 2022 13:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

No dost lidí, co aj bydlí v okolí podstránský, tak pro ně d-10 není nijak extra důležitá. Spíš pěšky na d-8.

Autor:  Robert [ 05 zář 2022 13:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ne, ale 75 není zrovna linka, co by tam lidi navážela, aspoň jsem si tedy nikdy nevšiml, že by ji lidi pro cestu sem nějak využívali. Ze Židenic asi ano, ale z centra vždy šalinou. Jinak tedy 820 a 970 metrů není zrovna rozdíl 88 metrů. :-) Ale o ten tu nejde, kdo tam chce prochodit odpoledne, asi ho pár metrů netrápí. Ale spíš tam vůbec nepojede.

Autor:  ZGHK [ 05 zář 2022 12:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Robert píše:
Ten minibus ovšem neřeší volnočasové aktivity na Stránské skále. Přece jen to je NPP a šalina je v podstatě jediná doprava tam. Linka 75 na Podstránskou je asi hodně nouzové řešení.


Jako že by 88 m, o kterých je dle mapy.cz cesta z Podstránské na vršek SS delší než od konečné šaliny (potažmo tedy 400 m od slatinské vozovny), nějak zásadně protřídilo množství výletníků? To je dost chabý argument:-)

Autor:  Robert [ 05 zář 2022 09:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

NPP - Národní přírodní rezervace Stránská skála. Poměrně oblíbený cíl Brňanů k vycházkám do přírody.

Autor:  PvvS [ 05 zář 2022 09:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Co já vím, tak o víkendu je tam minimální provoz a vytíženost. Vždyť i ten dvousák co tam jezdíval byl skoro prázdnej. Měnírna musí být pod napětím, jak kvůli podzemním kabelům a navlhání, tak i kvůli živým magnetů na barevný kovy. Tam by trakční vedení zmizelo přes noc.

Cracatit : Ale narvi na jednu zastávku 3 tram linky, 2 trolejbusový a ještě autobus..

Autor:  Cracatit [ 05 zář 2022 09:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Nevím, co je MPP, jestli průmyslová zóna, tak se do ní dá proniknout i z jiných míst.

Autor:  Cracatit [ 05 zář 2022 09:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Třeba se jednou dožijeme spojky tratí od Novolíšeňské a na Starku, pak by konečně Křenka při mimořádnostech přestala být takovej problém. Sjíždění šalin není problém jen na ní, to samé na České, stačí, aby se sjela trojka s dvanáctkou, na které je dlouhá s krátkým a taky zabere celý nástupní prostor a trojka musí počkat, pokud se to občas stane, takže to není vyloženě o trasování, jako spíš o intervalech a vozidlech...

Autor:  Robert [ 05 zář 2022 09:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ten minibus ovšem neřeší volnočasové aktivity na Stránské skále. Přece jen to je NPP a šalina je v podstatě jediná doprava tam. Linka 75 na Podstránskou je asi hodně nouzové řešení.

Autor:  ZGHK [ 05 zář 2022 09:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ondra K. píše:
Nech být. V časech začátků a konců směn tou desítkou lidi do Zetoru celkem jezdí.


Mno, celá tato debata je hlavně o tom, z čeho platit provoz v příštím roce (či spíše v příštích letech). Udržování 2 km tramvajové trati (není tam ještě spěšl měnírna?) kvůli jednotkám spojů denně (notabene nahraditelnými autobusem s větší dopravní přidanou hodnotou) mi jako rozumný provozní výdaj nepřipadá.

Autor:  PvvS [ 05 zář 2022 08:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Furt je tady problém Křenové. Stačí jeden ťukanec a stojí to kompletně. A bez jakýkoliv alternativy. Pokud bych byl optimista a počítal každou linku po 5 minutách, tak to vychází na nějakých 36 spojů jedním směrem. A to bez trolejbusů a okolní dopravy. Pak bohatě stačí, aby se třebas na Vlhké sjela d-12 , za ní d-8 a klidně i jen t31/33. A už se to bude od nádraží štosovat, protože jak trojče, tak kachna si zaberou celej ostrůvek. A než se odbaví, tak už je bude dojíždět něco dalšího. Což se stává už teď . A jedna taková drobnost ty zvýšený vozokm na provoz d-10 v dlouhé trase by zaplatil kdo ?

Stránka 2 z 20 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/