Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=712
Stránka 10 z 20

Autor:  Maulincio [ 06 zář 2016 17:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

brnpat píše:
A to víš určitě? Nepleteš si pojmy areál depozitáře a hala depozitáře? Nepleteš-li, tak by všechny zajímalo, kam by se ta smyčka vešla. Je jen jediné řešení se smyčkou, řešení, které likviduje nové kolejiště muzea a tím jeho možnou vitalitu. Smyčka bude v areálu a tím se zlikviduje jakákoliv možnost provozu muzea (dnešní katastrofální stav se ještě umocní, i když politici, vedení muzea a blázni tvrdí něco jiného)


Smyčka má vést vně areálu, letadla teda asi podle všeho pudou pryč, areál se asi trochu zmenší a smyčka bude kopírovat stávající otáčecí kolej...

Autor:  TMB [ 06 zář 2016 10:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Problém by byl v opotřebení stávajících atypických kolejových konstrukcí na zhlaví a hlavně kolize běžného provozu a posunu vozidel z depozitáře. Kam by se asi odstavily vozy vytažené z haly? Je potřeba cca 160 m na odstavení mimo halu na dvou různých kolejích.
Zveřejnéné malůvky nebyly dílem projektanta a projekt samozřejmě je duševním vlastnictvím projektanta, posléze DPMB. Zveřejnění je tedy na jejich úvaze.

Autor:  Fafner [ 06 zář 2016 09:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

A v čem je problém využít tu smyčku, která už nyní stojí kolem celého areálu?

Autor:  brnpat [ 06 zář 2016 08:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

TMB píše:
Viděl jsi ten projekt? Ze stávajícího kolejiště je pro smyčku využita pouze 7.kolej podél nádražní budovy a haly B. Vše ostatní zůstane jak je, zcela oddělené od provozu DPMB.
Neviděl, ale není potřeba vidět. Stačí znát mapu a onehdy zveřejněné malůvky. Pak i naprostý laik zjistí, že se do areálu smyčka bez likvidace stávajícího kolejiště nemůže vejít. Jsou dány limity, které nejdou obejít (vjezd na soukromé pozemky s obytnými budovami, vjezd do bývalého areálu panelárny, komunikace v bývalé panelárně, atd ...) a tyto limity znemožňují výstavbu smyčky s ponecháním stávajícího. Takže je něco divného na "projektu" (jaký je to stupeň projektové dokumentace?), nebo je něco divného na tvrzení kustoda sbírky (proč asi?). Nebylo by vhodné onen "zázrak" vzniklý společnou pílí projektanta a kustoda sbírky konečně zveřejnit? A bude hned jasné, zda stavba bude mít pro sbírku historických tramvají aspoň jedno plus.

Autor:  TMB [ 06 zář 2016 08:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Viděl jsi ten projekt? Ze stávajícího kolejiště je pro smyčku využita pouze 7.kolej podél nádražní budovy a haly B. Vše ostatní zůstane jak je, zcela oddělené od provozu DPMB.

Autor:  brnpat [ 06 zář 2016 07:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Maulincio píše:
No co vim tak smyčka povede vně areálem depozitáře ...

A to víš určitě? Nepleteš si pojmy areál depozitáře a hala depozitáře? Nepleteš-li, tak by všechny zajímalo, kam by se ta smyčka vešla. Je jen jediné řešení se smyčkou, řešení, které likviduje nové kolejiště muzea a tím jeho možnou vitalitu. Smyčka bude v areálu a tím se zlikviduje jakákoliv možnost provozu muzea (dnešní katastrofální stav se ještě umocní, i když politici, vedení muzea a blázni tvrdí něco jiného)

Autor:  Maulincio [ 06 zář 2016 07:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

No co vim tak smyčka povede vně areálem depozitáře a trať už je naplánovaná a zaměřená jak už sem psal... jenže když sem se ptal na podniku tak mě řekli, že se to řeší s obyvatelama starý líšně, kteří si k trati postavili garáže a zahrádky a "na černo" tak využívají trať jako svůj pozemek a jsou proti obnově... Každopádně teď maj bejt od EU myslim až 80% dotace na tramvajový tratě a proto se všechny projekty znova vyplavily na povrch, tak snad to stihnou ...

Autor:  miropiro [ 06 zář 2016 06:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Jakub S. píše:
Stará líšeňka...
Papírově jde jen o rekonstrukci. Když se o ní mluvilo nějaký ten měsíc zpět (nemyslím úplně první zmínku prezentující tento záměr), uvažovalo se o termínu stavby v letech 2018/19. Tomu by mohly odpovídat i aktuální novinky - trať teď čerstvě již není kulturní památkou, takže je o jeden do oprav interesovaný subjekt méně (památkáře). S dřívějším termínem bych nepočítal, spíš se celé dílo může zpozdit - aneb jak dlouho se mluví o stavbě TT do Kampusu? Nemělo se prapůvodně začít stavět již v roce 2009?
Tento rok probíhaly námluvy mezi městem (DP) a TMB ve věci využití areálu depozitáře - smyčka pro MHD, nějaká domluva na spolupráci. Jak to dopadlo, či jestli smlouvání stále neprobíhá, nevím.
Aktuálně by měly (odhaduji) probíhat přípravy podkladů pro stavební povolení (detailní projekt), výběrko na dodavatele atp. V jaké je to fázi, těžko říci, ví to pravděpodobně jen odpovědní lidé. Možná mě doplní někdo znalejší.

Shrnu-li to, budeme rádi, když se to stihne do výročí 150 let MHD v Brně v roce 2019.

Slibem neurazíme, magistrát říká, že snad už příští rok:

Brněnský deník píše:
Podle ministerstva se zachová i historická paměťová hodnota trati a dopravní tradice v oblasti. Město totiž plánuje tramvaje na úsek mezi Stránskou skálou a Holzovou ulicí vrátit. Projekt za dvě stě šedesát milionů korun připravuje ve spolupráci s dopravním podnikem. „Nyní se pracuje na projektové přípravě. Stavba začne zřejmě příští podzim," uvedla Zuzana Taušová z tiskového střediska brněnského magistrátu.


No uvidíme, ale vypadá to, že se snad už konečně někde kopne do země a začne se stavět...

Autor:  Jakub S. [ 05 zář 2016 22:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Stará líšeňka...
Papírově jde jen o rekonstrukci. Když se o ní mluvilo nějaký ten měsíc zpět (nemyslím úplně první zmínku prezentující tento záměr), uvažovalo se o termínu stavby v letech 2018/19. Tomu by mohly odpovídat i aktuální novinky - trať teď čerstvě již není kulturní památkou, takže je o jeden do oprav interesovaný subjekt méně (památkáře). S dřívějším termínem bych nepočítal, spíš se celé dílo může zpozdit - aneb jak dlouho se mluví o stavbě TT do Kampusu? Nemělo se prapůvodně začít stavět již v roce 2009?
Tento rok probíhaly námluvy mezi městem (DP) a TMB ve věci využití areálu depozitáře - smyčka pro MHD, nějaká domluva na spolupráci. Jak to dopadlo, či jestli smlouvání stále neprobíhá, nevím.
Aktuálně by měly (odhaduji) probíhat přípravy podkladů pro stavební povolení (detailní projekt), výběrko na dodavatele atp. V jaké je to fázi, těžko říci, ví to pravděpodobně jen odpovědní lidé. Možná mě doplní někdo znalejší.

Shrnu-li to, budeme rádi, když se to stihne do výročí 150 let MHD v Brně v roce 2019.

Autor:  Maulincio [ 05 zář 2016 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Nevíte jak je na tom obnova tratě do starý líšně? Měla by být zaměřená, naplánovaná, ale jak je to s realizací popřípadě s názorem starý líšně...

Příloha:
13170651_10204602311136058_278205252_o.jpg


Příloha:
13211152_10204602311096057_29118156_o.jpg

Autor:  MartinV [ 24 čer 2016 12:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ds: když to plánuješ dopředu, těžko můžeš vědět, jaké bude tu noc počasí.

Autor:  ds [ 23 čer 2016 23:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

oceňuji probíhající broušení kolejí ve Štefánikově čtvrti, ale teda pustit se do toho v možná nejteplejší noc roku, kdy se dalo (doteď) spát pouze při otevřeném oknu, no nevím...

Autor:  MartinV [ 01 bře 2015 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ano, toto video tu už skutečně dlouho nebylo. :mrgreen:

Autor:  Los Karlos [ 01 bře 2015 18:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Pokud si myslíte, že tramvajová trať na ulici Horové a Minské je v havarijním stavu, tak někde jsou na tom o poznání ještě hůř biggrin

https://www.youtube.com/embed/madyXWc_5 ... detailpage

Autor:  Ondra K. [ 29 led 2015 18:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Na Svitavské vznikl lom kolejnice, nebo nějaká podobná vada. Při nesnížené rychlosti je to ráz a rána jak blázen.

Autor:  ReZ [ 05 zář 2014 10:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ta nedávno podbitá a opravená trať je podbita a vybroušena už asi tři roky.
A ten zbytek se zjevně neopravoval proto, aby mělo oddělení úspor a škrtů co vykazovat... sarcastic

Autor:  Eda [ 04 zář 2014 21:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Do doby, než se přeložka bude realizovat, se to určitě bude muset podbíjet a opravovat ještě několikrát :-)

Autor:  Janatak [ 04 zář 2014 21:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

k.ondra89 píše:
Vůbec bych se nedivil, kdyby ten neopravený úsek už čekal na přeložení do tunelu.


To nedává logiku, pokud směrem na Pisárky je to opravené, podbité. A kdoví, kdy k realizaci přeložky dojde, jestli to vůbec bude v následující desetiletce. A i kdyby, ten kousek se klidně opravit mohl, nevím, proč k tomu nedošlo. Mohl být komplet opravený úsek prakticky už od Mendláku po triangl.

Autor:  Karlos [ 04 zář 2014 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ale přesun do tunelu se bude konat až o kus dál mezi Petřvaldskou a Pisárkama, kde je právě nedávno podbitá a broušená trať

Autor:  Ondra K. [ 04 zář 2014 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Vůbec bych se nedivil, kdyby ten neopravený úsek už čekal na přeložení do tunelu.

Autor:  Karlos [ 04 zář 2014 20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Stejně tak úsek v zastávce Konopná včetně křížení se silnicí, tam se na koleje taky nešáhlo

Autor:  Janatak [ 04 zář 2014 20:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Teda když už se opravovala trať mezi Bráfovou a jundrovským trianglem, taky se to mohlo protáhnout o ten kus za Bráfovu směrem k Pisárkám. Opravený úsek by mohl pěkně plynule navázat na nedávno podbitou trať právě za zast. Bráfova a ne rachotat přes cca 200 m vyžvejkaný a hlučný koleje :-s .

Autor:  J*M* [ 04 zář 2014 16:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

chat-maniac - ono to nemusí z kokpitu být k poznání, už v 19. století přišly na to, jak použít vignolku jako žlábkovou
Příloha:
haarmann.jpg

Zlaťák - přistupuji ke každé informaci individuálně a ohodnotím pomoci zkušeností a znalostí

Autor:  Zlaťák [ 04 zář 2014 15:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Nevím teda, co je v Líšni, ale v Pisárkách to rozhodně je žlábková kolejnice.

J*M*: Podle čeho rozlišuješ, co je a co není na úrovni?

Autor:  chat-maniac [ 04 zář 2014 13:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Chlapci, nepoznáte žlábkovou od klasické s opornicí? sarcastic

Stránka 10 z 20 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/