Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 309 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 24 úno 2012 03:08 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11595
Od: 07 bře 2005 23:57
Bydliště: Brno
Vypadá to, že se bude zase brousit a konečně i žlábkové kolejnice. V Medlánkách stojí na návěsu tady toto.

http://foto.bmhd.cz/foto.php?5799


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011 18:02 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7507
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
Ne, to není hádanka.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011 18:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8624
Od: 10 čer 2004 11:19
Spis ukazkovy ukolejneni troleje .....


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011 17:56 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2323
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
To má být hádanka, kde to je? Já to fakt nepoznám :-(

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2011 15:33 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7507
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
Na neznámém místě v neznámou dobu u neznámého podniku. Krno :lol:
Přeposlal jeden kolega. Dle norem ISO samozřejmě.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 lis 2011 00:16 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2009
Od: 28 čer 2007 16:54
SMPD_Martin píše:
aby se v obloucích používaly mazané přídržnice, apod.

Bohužel na tohle se nemyslí vůbec. Viz mazání okolků na Ečerově (i jinde, ale tam je to pěkně vidět), kde se "přídržnice" - druhá strana žlábku - vůbec nemaže.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 lis 2011 23:22 

Příspěvky: 2
Od: 21 lis 2011 00:53
NEPROVEDITELNÉ?
Tak to přece není. Dřív bylo neproveditelné, aby třeba fungovaly všechny kontrolky na panelu řidiče a svítily všechny zářivky. Bylo neproveditelné, aby vozy byly umyté a vyčistěné, bylo neproveditelné, aby vozy byly slušně nalakované.
Neproveditelné to bylo proto, že obecně nebyl zájem věci řešit a vnitřně jsme byli s tou situací vlastně smířeni. To platí i dnes o kolejích. Čtu stesky na šlendrián v kolejovém svršku, ale asi není zájem pojmenovat příčiny a přispět k jejich nápravě. Jen poukazovat na důsledky - to je dost jednoduché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 lis 2011 12:54 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7507
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
Janatak píše:
Proveditelné to je, ale muselo by se chtít.

Proto píšu neproveditelné.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 lis 2011 10:50 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1631
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Všechno jde když se chce, jenom malí šotouši ne.
Sorry za OT. :mrgreen: :D

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 lis 2011 10:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3653
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
Proveditelné to je, ale muselo by se chtít.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 lis 2011 00:54 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7507
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
A pak se probudil a měl ruku v nočníku... Hezké, ale neproveditelné.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 lis 2011 00:49 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 50
Od: 25 lis 2010 23:34
Bydliště: Brno
Odborná diskuse dvojice JM a Datel je vcelku zajímavá. Problematika vztahů kolo×kolejnice je skutečně složitá, ale u tramvaje připouští mnohem více intuice, než by se mohlo zdát.
Především - současný profil kola DPMB vznikl především jako reakce na problémy se znovuzaváděním vignolových kolejnic. Hlavním problémem by tzv. dvoubodový styk kola s kolejnicí, který byl dán rozdílnými poloměry přechodu jízdní plochy na okolek (u kola) a jízdní plochy na bočnici profilu (u kolejnice). Profil DPMB reflektuje tedy na rádius S49 (a k tomu žlábkové NT3) a zároveň opisuje drážní vynález křivky UIC-ORE. Podařilo se zavést další zlepšení (rozšíření obručí kol - zmenšení rozkolí a zvětšení jízdní plochy). To vše má pozitivní vliv na životnost obručí, která byla tehdy v Brně katastrofálně krátká.
Co se bohužel nepodařilo - minimalizovat vypodkládání srdcovek výhybek a křížení obecně. Nepodařilo se zavést systém přídržnic v obloucích s menším poloměrem na otevřených tratích. Nepodařilo se zavést systémové mazání okolků. A co se zejména nepodařilo - udržet zdravou údržbu kolejí v celé síti.
V době zavedení nového profilu bylo jasné, že přechodná doba bude dlouhá s mnoha negativními jevy. Ale nepodařilo se přijmout jasný systém obnovy a údržby.
Myslím, že by bylo velmi zajímavé uspořádat na tohle téma samostatnou diskusi.
Jen krátce k sekundárním žlábkům - okolek tramvaje je mnohem menší, než železniční. Protože působení v oblouku je v menší ploše, musí se frézování "žlábku" projevit. Nejhorší je, že opotřebené okolky působí na ještě menší ploše větším soustředěným tlakem na bočnici kolejnice. Proto frézují žlábek rychleji. Ten zas opotřebuje temeno okolku ještě zdravého kola. Kruh se tedy uzavírá. Přitom stačí zajistit, aby se okolky zbytečně neopotřebovávaly třeba jízdou po příšerných vyvařených srdcovkách výhybek, aby se v obloucích používaly mazané přídržnice, apod. jsem přesvědčen, že sekundární žlábky lze odstranit bezezbytku během několika let.
A snad poslední - je to prosté - stačí pravidelně podbíjet (křivost), brousit povrch kolejnic (hlučnost) - a budeme úplně někde jinde. Klidně bych oželel několik 13T a měl místo toho perfektní svršek!!!

_________________________________
www.smpd.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 srp 2011 20:40 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5574
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Povrchové spojky čekající na instalaci na Hybešce
Příloha:
P1060635.jpg
Příloha:
P1060637.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 srp 2011 21:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1100
Od: 28 pro 2008 00:10
Bydliště: 613 00
bez komentáře :-?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 bře 2011 19:07 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 84
Od: 17 říj 2006 00:54
Bydliště: Brno - linky 57, 43 a 93
Děkuji za opravení a poučení. Nějak jsem ze starších debat o rychlosti na samostatným tělese(například tady, když tehdy zase nějakej pisálek z MF Dnes rejpal do podniku na základě nepřesných informací ) mylně usoudil, že samostatný těleso (za návěstím s tím přeškrtnutým autem) znamená automaticky traťovou rychlost 60 km/h, není-li uvedeno jinak.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 bře 2011 13:42 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3395
Od: 12 čer 2007 02:11
Bydliště: Doma
Jenže tam nevisí omezení rychlosti ( bíle orámovaná žlutá cedulka s číslem), ale traťová rychlost (bílá cedulka s číslem)
Jinak si nejsem jistý, jestli přeškrtnuté auto samo o sobě říká jakou rychlostí se může jet nebo jestli musí být doplněno o traťovou rychlost, ale jestli říká, tak říká 50.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 bře 2011 13:34 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 84
Od: 17 říj 2006 00:54
Bydliště: Brno - linky 57, 43 a 93
Tak pokud je omezeni rychlosti uz u navesti znacici zacatek samostatne trati (nepamatuju si presne nazev, myslim takovy to preskrtly cerny auto na bilym ctverci), tak to pak chapu.
Ovsem kdyby to omezeni na zacatku samostatne trati nebylo, tak by kazde navesti koncici omezeni (snizeni) rychlosti vracelo povolenou rychlost na limit dany typem trate, coz je pro separatni trate 60 km/h. Rikam to spravne? Neplatilo by tedy to co vise tvrdi mceza.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 bře 2011 12:58 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3395
Od: 12 čer 2007 02:11
Bydliště: Doma
Výjezd ze smyčky Ečerova a Vozovna Komín ve směru do města a směrem z města za zastávkou Výstaviště hlavní vstup a za Rosického náměstí. Je to vlastně vždycky na začátku samostatné tratě.
A ještě na konci mostu v obou směrech mezi Bráfovou a Stránského

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 bře 2011 12:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
vždy tam, kde jsou rušeny 20, 30, 40 apod. :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 bře 2011 12:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 84
Od: 17 říj 2006 00:54
Bydliště: Brno - linky 57, 43 a 93
Ještě bych se tu s dovolením vrátil k té padesátce do Bystrce, řešené v sousedním tématu. Kdepak je tohle omezení na trati umístěný? Cestou z Bástru jsem se schválně celou cestu díval na návěstí, ale všiml jsem si jen různých nočních omezeních (asi kvůli hluku), a pak už jen snížení rychlosti u křížení silnice u zastávky Branka. Kdepak se tedy návěstí 50 km/h cestou do Bystrce nachází?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 bře 2011 23:59 

Příspěvky: 304
Od: 12 lis 2007 20:03
Úsek UH - Bohunická tankodrom (žlábky, ale 60), Bohunická - Ořechovská téměř celá fungl nová, dál většinou původní (avšak v dobrém stavu, S49), výjimku tvoří nový svršek kolem zastávek (S49), úsek Modřická cihelna - Modřice Tyršova tankodrom (žlábkové kolejnice, nepodbité, propadené pražce), kolem zastávky M. Tyršova nové (S49), úsek do smyčky původní žlábky, ale docela v pohodě. Jako celek rozporuplný, od nejlepšího svezení v Brně až po totální tankodrom a nejhlučnější trať.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 bře 2011 21:37 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2964
Od: 16 črc 2006 13:52
Bydliště: Na trase linky 201.
Do Modřic je pořád 60 km/h.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 bře 2011 21:11 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1368
Od: 29 dub 2006 12:26
Bydliště: Sebrowitz
Vedle se řeší 50 do Bystrce... Tak mě zajímá, jestli 'rekonstrukce' trati od Hřbitova na Modriče při opravě I/52 proběhla v pořádku, a jestli je na trati 60. :) Vystupoval jsem dneska na Bohunické, na pohled to vypadá v pohodě, ale dál sem jet nemoh. Tak jestli někdo nemá info. :) Dík.

_________________________________
you are not stuck in traffic - you are traffic.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 lis 2010 19:20 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 522
Od: 12 črc 2008 21:51
Bydliště: Brno, Černá pole
Se zpožděním sem dám dvě z Fügnerové:
Příloha:
Kopie - DSC08753.JPG
Příloha:
Kopie - DSC08762.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 lis 2010 12:28 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7507
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
Leoš má smůlu no :-D

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 309 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 12 pro 2019 13:46
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]