Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=712
Stránka 9 z 20

Autor:  Janatak [ 10 črc 2017 10:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Pár fotek opraveného přejezdu posvitavské vlečky na Křence: https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=3772300

Autor:  Ondra K. [ 14 kvě 2017 21:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Předpokládám, že je to kvůli tomu oblouku.

Autor:  vlakofil [ 14 kvě 2017 21:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Minulý víkend došlo při výluce trati do Bystrce k výměně oblouku u zastávky Podlesí (směrem k zastávce Branka) včetně výměny pražců. Nové kolejnice jsou žlábkové s pružným uchycením. Nevíte někdo, proč nedošlo k výměně kolejnic za bezžlábkové, tak jak je tomu na zbytku trati?

Autor:  Cracatit [ 27 bře 2017 19:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

No, tak horská dráha na Štefánikové je kvalitní, však letos měla začít velká rekonstrukce celé třídy, snad se to povede v dohledné době prosadit, když už je Minská zase otevřená a Technopark k dispozici bez omezení.

Autor:  Robert [ 27 bře 2017 18:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Nebude se na d-1/6 zvysovat jizdne? Horska draha za dvacku mi prijde hodne lidova cena...

Autor:  tr [ 12 bře 2017 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

jara255 píše:
Ne, ne, tohle:



Byla na tom optická závora. Přejezd šlo aktivovat i když se do paprsku strčila ruka.

Autor:  jara255 [ 11 bře 2017 20:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Janatak píše:

Ne, ne, tohle:

Autor:  Janatak [ 11 bře 2017 15:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Myslíš tohle?

https://www.google.cz/search?q=Rennesk% ... WeFGBBIvJM:

Autor:  jara255 [ 11 bře 2017 13:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Dotaz pro pamětníky! Na zastávkách Vsetínská a Vojtova je mezi kolejema uříznutý sloup od návěstidla. Sloužil pro fotobuňku nebo bylo na něm přejezdníkové návěstidlo? Přikláním se pro fotobuňku, protože návěstidla byla až u přechodu (přejezdu), vždy vpravo od koleje.

Autor:  Eda [ 04 úno 2017 16:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Jo, no. Tam je to fakt dost hrozny.

Autor:  Robert [ 03 úno 2017 19:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Krizeni TT s Videnskou ulici u zastavky Celni se za posledni dny dostalo do stavu, ze se snad uz jen ceka na prvni urazene kolo projizdejiciho auta. Doufam, ze se s opravou nebude cekat na jaro.

Autor:  Jenda [ 12 zář 2016 23:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Krásně zrekonstruovaná trať na Ečerovu... ale toto uchycení cedule pomocí plastových pásků mi přijde poněkud provizorní. :D
Doufejme, že cedule nebude brzy zasahovat do jízdního obrysu.

Autor:  MartinV [ 07 zář 2016 14:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Je otázka, jestli by teoretické zahloubení trati bylo stále rekonstrukcí. Tak by totiž tramvaj nahoře nezavazela a mohla zde být stále cesta.

Zřejmě se teda jen tak v Brně podpovrchových tratí nedočkáme, ale není to špatné řešení. Jednak to omezuje hluk, dále místo líp vypadá, no a taky se dá použít k něčemu jinému, když je trať dole. A to se netýká jen TT.

Autor:  Maulincio [ 06 zář 2016 22:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

brnpat píše:
Chtělo by si ujasnit pojmy jako je smyčka a konečná stanice. Potom bychom nemluvili jeden o koze a druhý o voze


O stanici jako takové sem ani nemluvil...

Autor:  brnpat [ 06 zář 2016 21:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Maulincio píše:
Smyčka by měla stát v místech právě stojících letadel - takže z přístupovýho hlediska by se nic měnit nemělo.
Chtělo by si ujasnit pojmy jako je smyčka a konečná stanice. Potom bychom nemluvili jeden o koze a druhý o voze

Autor:  Maulincio [ 06 zář 2016 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

brnpat píše:
K pozemku se zástavbou, kde se zdržují lidé, musí být přístup pro vozidla záchranného systému. V tebou označeném úseku trati je přístup z ulice Holzova a nikdy oficiálně nebyl z trati. Při dodržení tvrzení uživatele TMB, že stávající kolejiště TM bude zachováno, stavbou smyčky by mohl vzniknout problém, že příjezd k jistým objektům nebude možno zachovat a tím by bylo nutno vystavět náhradní příjezd a tím by vznikla situace viz příspěvek marecek.00


Abych řekl pravdu tak vůbec nevim proč tu první část zmiňujete. Jasně že mají přístup z ulice Holzova, já mluvil o příjezdových cestách ke garážím co si tam místní postavili a když by se trať zrekonstruovala tak by přišli o možnost využívat svý garáže a to je tedy jeden z důvodů proč tam tu trať nechcou.

A přístup k zástavbě v okolí smyčky je z ulic Holzova, Heydukova a Bačovského. Smyčka by měla stát v místech právě stojících letadel - takže z přístupovýho hlediska by se nic měnit nemělo. Šalina pojede těsně kolem ulice Holzova (po stávající koleji) pak se otočí a pojede zpátky po už nové koleji místy kde teď rostou stromy na okraji areálu (aspoň takhle sem to vždycky chápal). Vlastně bude kopírovat stávající hranice areálu...

Autor:  brnpat [ 06 zář 2016 21:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

K pozemku se zástavbou, kde se zdržují lidé, musí být přístup pro vozidla záchranného systému. V tebou označeném úseku trati je přístup z ulice Holzova a nikdy oficiálně nebyl z trati. Při dodržení tvrzení uživatele TMB, že stávající kolejiště TM bude zachováno, stavbou smyčky by mohl vzniknout problém, že příjezd k jistým objektům nebude možno zachovat a tím by bylo nutno vystavět náhradní příjezd a tím by vznikla situace viz příspěvek marecek.00

Autor:  Maulincio [ 06 zář 2016 20:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

brnpat píše:
Maulincio - jsi lehce mimo mísu, můj příspěvek se týká smyčky, tvůj trati.


no já myslel tady tuhle část trati ...
Příloha:
sdd.jpg

Autor:  brnpat [ 06 zář 2016 20:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Maulincio - jsi lehce mimo mísu, můj příspěvek se týká smyčky, tvůj trati.

Autor:  marecek.00 [ 06 zář 2016 20:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Posun dráhy by fakticky znamenal odsun i nadějí na obnovu tratě na neurčito. Pozemky směrem k silnici jsou soukromé, tj. musel by se řešit výkup, který je velmi zdlouhavý. Dále už by se to dalo asi jen těžko uhrát na rekonstrukci, tj. muselo by proběhnout celé schvalovací kolečko s mnoha možnostmi komplikací.

Autor:  Maulincio [ 06 zář 2016 20:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

brnpat píše:
vjezd na soukromé pozemky s obytnými budovami
no tam je právě ten problem, kvuli kerýmu sou tamní proti... když se trat přestala využívat tak ji začali používat jako přístupovou cestu k zahradám a později i ke garážím. Jenže to není jejich příjezdová cesta a tak bych řekl, že mají smůlu jelikož ji používají "na černo". Takže čekám že se dočkáme ňákýho kompromisu, třeba že jim za barákam vznikne zpevněná cesta (místo stávající trávy) s kolejema. Na veřejné debatě sem nebyl, takže nevím... pak mě napadla ještě druhá možnost, že by se trať v místech zástavby přesune k ulici Drčkova a pak lehce zatočí k depozitáři

Autor:  brnpat [ 06 zář 2016 18:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Maulincio píše:
Smyčka má vést vně areálu, letadla teda asi podle všeho pudou pryč, areál se asi trochu zmenší a smyčka bude kopírovat stávající otáčecí kolej...
Teď už je to trochu srozumitelnější, mělo by být: Smyčka má vést vně budoucího areálu ... Odpověď ale neobsahuje zmínku jak bude řešeno kritické místo, kde není reálné mimo stávající kolejiště smyčku postavit (viz další v reakci na uživatele TMB)
TMB píše:
Letadla samozřejmě půjdou pryč spolu s garážemi a plechovou halou. Ale snažil jsem se tu vysvětlit, že nová smyčka bude z větší části vně stávající objízdné koleje - za halou s obloukem většího poloměru.
Díky za objasnění jasného, bohužel stále postrádám vysvětlení problému nadneseného v příspěvku
brnpat píše:
Jsou dány limity, které nejdou obejít (vjezd na soukromé pozemky s obytnými budovami, vjezd do bývalého areálu panelárny, komunikace v bývalé panelárně, atd ...) a tyto limity znemožňují výstavbu smyčky s ponecháním stávajícího. Takže je něco divného na "projektu" (jaký je to stupeň projektové dokumentace?), nebo je něco divného na tvrzení kustoda sbírky (proč asi?).

Autor:  TMB [ 06 zář 2016 18:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Smyčka má vést vně areálu, letadla teda asi podle všeho pudou pryč, areál se asi trochu zmenší a smyčka bude kopírovat stávající otáčecí kolej...[/quote]

Letadla samozřejmě půjdou pryč spolu s garážemi a plechovou halou. Ale snažil jsem se tu vysvětlit, že nová smyčka bude z větší části vně stávající objízdné koleje - za halou s obloukem většího poloměru.

Autor:  Maulincio [ 06 zář 2016 17:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Fafner píše:
Počítá se alespoň na jedné koleji se splítkou pro možnost využití vozy jiného rozchodu z muzea?

Bylo by pěkné mít trať přes týden dvoukolejnou pro DPMB s možností o víkendu pro DPMB zjednokolejnit a druhou kolej využít až ke Stránské skále muzeem...



Přesně tohle nás napadalo s kamošem v hokně... bylo by to super, ale pochybuju :/

Autor:  Fafner [ 06 zář 2016 17:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Počítá se alespoň na jedné koleji se splítkou pro možnost využití vozy jiného rozchodu z muzea?

Bylo by pěkné mít trať přes týden dvoukolejnou pro DPMB s možností o víkendu pro DPMB zjednokolejnit a druhou kolej využít až ke Stránské skále muzeem...

Stránka 9 z 20 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/