Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=712
Stránka 6 z 20

Autor:  Alanis [ 25 říj 2021 12:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Jaký je aktuální stav s obnovením tratě do Líšně? Docela dlouho jsem o tom nic neslyšel.

Autor:  goldfinger [ 24 říj 2021 15:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Opravy svršku na roli mají v poslední době jednu specialitu - vždycky se vynechá nějaký kousek. Teď to je odbočení ze 2. koleje a nájezd na 1. kolej směr viadukt. Zůstanou tam okousaný panely asi na 10 metrech, přes který je "radost" přejíždět.

Autor:  goldfinger [ 05 zář 2021 23:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Na Lesnické nataženy dráty, vexle do smyčky Zemědělská bude nově elektrická.

Autor:  Cracatit [ 28 srp 2021 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Jak je to s kolejema na křižovatce Lesnická x Provazníkova x TGP? Ty se měnily při předešlé generálce, kdy se udělaly ty debilní ocelové přechody u zastávek na otevřeném svršku, kdy byl taky dole drát až na Čertovu rokli? Mimochodem ty ocelové pláty přechodů jsou nejdebilnější (no, můžete hádat, ve kterém počasí/roční době asi tak). A než mě někdo vezme za slovo ohledně provedení těch přechodů, tak dodávám, že předešlá verze byla z betonu nebo betonových panelů a rozhodně nenamrzala tolik...

Autor:  goldfinger [ 28 srp 2021 13:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Na Lesnické se finišuje-trať až na poslední vrstvu zaasfaltovana, pokládají se obrubniky mezi Muchovou a Tomanovou, jinde už jsou osazeny.Panely mezi Zemědělskou a Provaznikovou vydělaný, probíhá příprava na pokladnu živice.

Autor:  Ondrah98 [ 03 bře 2021 10:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

2015 se začalo, tak těch 5 let cca odpovídá. Zajímavý je teda tohle: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/pri-rekonstrukci-brnenskych-ulic-minska-a-horova-zanikne-zastavka-kralova-20150416.html A Králova tam pořád je v provizorní podobě. Platí i zde jednotka dočasnosti - 1 furt?

Autor:  Honza P [ 03 bře 2021 01:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ondra K. píše:
Minská je přece jen už starší záležitost a od té doby se mohlo leccos v přístupu změnit.

Ono to nějak letí, že? Ta Minská už je nějakých 5 let spravená. Nebo ještě víc?

Autor:  Ondra K. [ 02 bře 2021 22:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Honza P píše:
Zato když se spravila Minská, tak těch pár stovek metrů mezi zastávkou Tábor a Sonem nechali postaru.

Minská je přece jen už starší záležitost a od té doby se mohlo leccos v přístupu změnit.

Autor:  Cracatit [ 02 bře 2021 22:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Jsem zvědav na finální provedení, jestli rozšíří chodníky nebo jen vymění povrchy...

Autor:  goldfinger [ 02 bře 2021 18:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Cituji z vyjádření M. Maletschka na fb stránce náš Blekfild: "budou zváženy finanční možnosti a nyní to vypadá, že k opravě kolejiště a tzv. předjízdných pruhů přeci jen dojde. Podle informace z Dopravního podniku města Brna by tato akce měla proběhnout podle aktuální představy v termínu 15. 3. – 31. 5." Půlku března máme za chvíli. NAD by měla jezdit Helfertovou (takže asi omezení parkování a trošku problém se vytočit do Jugoslávské), na druhou stranu se získá o jeden přestup NAD-d5/9 a obráceně hrana-hrana v každém směru.

Autor:  mnadenicek [ 02 bře 2021 14:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

goldfinger píše:
Podle vyjádření starosty MČ Brno-sever se při reko Lesnické opraví taky úsek od Helfertovy po zdravku. Dobře, že to někoho napadlo.


Opraví se to ve stávajícím provedení nebo dojde k úpravě (stavbě) zastávky Jugoslávská? To se asi nikde nepíše.

Autor:  ZGHK [ 02 bře 2021 13:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Jestli se nepletu, tak ten kousek se má dělat komplet - tedy nejen koleje a inženýrské sítě, ale i celý uliční prostor. No a tak do toho může kafrat spousta lidí, což přípravu dost protahuje. Navíc, pokud se nepletu, tak letos se mají dělat inženýrské sítě na Šumavské a Pod Kaštany a je tedy možné, že z technických důvodů může zbytek Minské a kus Veveří před Sonem přijít na řadu až po nich.

Anebo na to prostě nejsou prachy....

Autor:  Janatak [ 02 bře 2021 10:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Honza P píše:
Zato když se spravila Minská, tak těch pár stovek metrů mezi zastávkou Tábor a Sonem nechali postaru.


...tehdy s tím, že se to dodělá příští rok #-o .

Autor:  Honza P [ 02 bře 2021 01:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Zato když se spravila Minská, tak těch pár stovek metrů mezi zastávkou Tábor a Sonem nechali postaru.

Autor:  Ondra K. [ 01 bře 2021 23:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

goldfinger píše:
Podle vyjádření starosty MČ Brno-sever se při reko Lesnické opraví taky úsek od Helfertovy po zdravku. Dobře, že to někoho napadlo.

Chtěl bych věřit, že tento přístup se v posledních letech postupně stává pravidlem. Stejným způsobem proběhla oprava TT na Selské a Obřanské v rámci výluky Valchařská, oprava TT na Zábrdovické a Bubeníčkové v rámci novostavby Zábrdovického mostu, smyčky náměstí Míru v rámci Údolní II a obdobně by snad letos měla proběhnout i rekonstrukce bohunické trati v rámci úprav a napojení TT od Kampusu.

Autor:  Cracatit [ 01 bře 2021 17:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Vario1523: Není to součástí, podívej se na seznam etap rekonstrukce Semilassa na stránkách města. Očekávám, že etapa končí (při pohledu od Řečkovic začíná) někde v prostoru současné zastávky jedničky směr do města.

Autor:  Jakub S. [ 01 bře 2021 11:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Vario1523 píše:
Je součástí rekonstrukce trojúhelníku u Semilassa také oprava trati směrem k zastávce Tylova? Myslím že jde o jeden z nejhorších úseků v Brně.

Informaci o tom jsem nikde nezaznamenal. Tipuji to spíš v budoucnu na jednokolejku.

Autor:  goldfinger [ 01 bře 2021 11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Podle vyjádření starosty MČ Brno-sever se při reko Lesnické opraví taky úsek od Helfertovy po zdravku. Dobře, že to někoho napadlo.

Autor:  Vario1523 [ 01 bře 2021 09:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Je součástí rekonstrukce trojúhelníku u Semilassa také oprava trati směrem k zastávce Tylova? Myslím že jde o jeden z nejhorších úseků v Brně.

Autor:  Cracatit [ 08 srp 2020 23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Janaťák: Ano, je myšlená zatáčka od Veveří k České, ne přímo u zastávky vedle Ústavního soudu, na ni z dané pozice už nebylo vidět, když jsme projížděli od Stopařa čelem k Bílému domu a dál na Obilňák.

Autor:  Janatak [ 08 srp 2020 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Cracatit - jestli je míněno esíčko v prostoru Žerotínova náměstí, tak je vyměněn pouze levý oblouk při pohledu od Veveří. Následující pravý oblouk před zastávkou Česká zůstává v původním stavu.

Autor:  Cracatit [ 08 srp 2020 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Vídeňská je dlouhodobě šalinový tankodrom, hlavně okolo obou zastávek Celní a Milosrdných bratří. Mezi zastávkama a pak dál k Poříčí je jízda celkem hladká, nejlepší stav je podle mě mezi Polní a Poříčí, dál od řeky je to horší. Jinak jezdím na přestup na Dunajské a od Švermovy je jízda hladká a tichá, většinou dělá největší randál styk na mostě "U Hřiště" nevím, jestli to píšu správně, prostě zhruba uprostřed mezi Švermovou a Osovou. Jízda dolů z Osové na Dunajskou bývá většinou hladká a dost svižná, pokud se to řidič nebojí trochu pustit.
Jinak jsem jel včera okolo rektorátu MUNI a Bílého domu, začátek Veveří vypadá dost připraveně podle popisu vidících spolujezdců v autě, prý kolejnice v esíčku vyměněné a začátek samotné Veveří postupně navazuje a vypadá na to, že se bude brzo asfaltovat. Nic bližšího k tomu nevím, jen jsme jeli okolo po "malém okruhu."

Autor:  MartinV [ 07 srp 2020 22:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Po dlouhé době jsem se dostal do oblasti Lískovce, kde jsou tuším koleje ještě na dřevěných pražcích (?) a jízda byla pěkně tichá, i když to řidič osolil. Takže zároveň i svižná. Každopádně dojezdem na Vídeňskou to skončilo, aby si člověk neodvykl od tankodromu.
Upřímně byl obrovský rozdíl porovnat dvě části jízdy, v jednom úseku jízda tichá a bez výkyvu vozidla, v druhém přesný opak.

Autor:  mnadenicek [ 28 črc 2020 14:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Pro zajímavost: náhodou jsem narazil na letošní diplomku z VUT, která krom porovnání evropských kcí řeší na konci i Nové Sady. Už při zadání asi bylo zamýšleno panely ponechat, zajímavé je proužné upevnění W21 použité ve všech příčných řezech...

https://www.vutbr.cz/studenti/zav-prace/detail/126285

Autor:  mnadenicek [ 28 črc 2020 09:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

:)

tak bokovnice a tráva jistě přispějí ke snížení oproti současnýmu stavu, samozřejmě spolu se samotnou výměnou kolejnic a pásem pod nimi

ale z ponechání panelů a absence antivibrační rohože (částečná rekonstrukce) je jasné, že by šlo udělat i víc...ale není to obytná zóna a stejně tam jezdí dost aut, takže bych se nevzrušoval

ale upřímně u projektu mediálně propagovaném jako zelené plíce Brna bych čekal kompletnější rekonstrukci, že panely půjdou pryč a navrhne se sem rohož, lože a pražce...docela mě to překvapilo

Stránka 6 z 20 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/