Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=712
Stránka 5 z 20

Autor:  ds [ 31 srp 2022 08:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Robert: ale znovu, tenhle paskvil vzniká jen proto, že Lesná prostřednictvím svých volených zástupců tramvaj Seifertovou odmítla. Technicko-provozně je smysl nové spojky nezpochybnitelný a to, že si půlka Lesné bude dál přestupovat, je jejich problém. Málokde by bylo prodloužení šaliny tak jednoduché, jako na Seifertově s velkorysou šířkou a více možnostmi provedení.

Autor:  Robert [ 31 srp 2022 08:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Oni ho možná nemilují, ale rozhodně jej mají raději než chůzi z Čertovy rokle ke svým domovům. Kdyby ta trať vedla Seifertovou, neřeknu proti ní ani slovo, to by byl přínos. Tohle je většině obyvatel Lesné k ničemu.

Autor:  Vario1523 [ 31 srp 2022 08:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Já osobně ten věčný odpor nechápu. Proč se pořád mluví o tom, že je to k ničemu? Máme tu mizernou smyčku Štefánikova čtvrť, nádraží na Lesné i Poliklinika si taky zaslouží přímé spojení s centrem, tak proč pořád odmítat? Povede to uprostřed silnice a z části i po kolejích, která tam už dávno čekají. Nikomu to nijak neublíží, vidím jen samý přínos. Že to nepovede na Haškovu je chyba stejných lidí, kteří teď popírají smysl prodloužení do Rokle... A krom toho, na současné konečné pětky stejně naprostá většina lidí přestupuje na autobus a jede dál na Lesnou, oni ten přestup tak milují? :-k Jezdím na Lesnou MHD téměř každý den, kdyby mě někdo měl potřebu obviňovat :D

Autor:  Robert [ 31 srp 2022 07:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

A proto jim uděláme trať, která jim de facto k ničemu nebude?

Autor:  MartinV [ 31 srp 2022 07:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Robert: TT ulicí Seifertovou by měla větší přínos, než pouze tato spojka. Ale to by obyvatelé Lesné nesměli bojovat proti všemu za každou cenu a navrhovat hovadiny, jako přímý bus do centra.

Autor:  Robert [ 30 srp 2022 19:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

To ano. Ale přínos v ní vidím asi takový jako tamní obyvatelé.

Autor:  Ondra K. [ 30 srp 2022 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Já bych naopak řekl, že ta stavba je relativně nekonfliktní. Prakticky celý rozsah stavby je ve stávajících uličních profilech, doprava se nepřidává nikam kde už není. Okolní zástavba jsou relativně vzdálený bytovky...

Pokud úřady nevyrobí nějaký formální či procesní chyby, moc prostoru pro nějaký oduvodněný námitky moc nebude.

Autor:  Robert [ 30 srp 2022 16:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

A zrovna u té Lesné bych se jim vůbec nedivil. Ale to bych se už opakoval.

Autor:  Naxashi [ 30 srp 2022 15:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Odvolávače zavřít za maření zlepšování veřejného blaha.

Autor:  goldfinger [ 30 srp 2022 12:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Na úřední desce magistrátu bylo vyvěšeno územní rozhodnutí k prodloužení d5. Předpokládám, že někdo z Lesné se proti němu odvolá.

Autor:  bugear [ 23 kvě 2022 23:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Podle mě je druhá etapa smyčka ŠČ (mimo), tudíž by zahájení třetí etapou znamenalo přesun smyčky do 2, čímž by toho ze 3. moc nezbylo. A nezapomínejme, že někdy do roku 2024 to musí být rozumně průjezdné kvůli odkloněným tbusům.

Autor:  Cracatit [ 23 kvě 2022 23:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Hm, přitom by se nabízelo opačné pořadí, nejprv spáchat Provazníkova x Merhautova po smyčku, pak most nad okruhem a pak zbytek.

Autor:  bugear [ 23 kvě 2022 23:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

I hypoteticky je 2023 nesmysl, když etapizace předpokládá přestavěný most. Navíc pro stavbu bude výhodou, pokud už bude hotová rekonstrukce KP. A ještě postřeh, že podle DÚR by už v době výstavby dráty v Kohoutově neměly existovat.

Autor:  goldfinger [ 23 kvě 2022 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Podle úřední desky bylo zahájeno územní řízení na prodloužení d5 do Čertovy rokle. Průběh realizace by měl být následující:
Zahájení se předpokládá ihned po zajištění všech potřebných povolení (předběžně v letech 2023-2025). Záměr bude
realizován během 3 stavebních sezón, předpokladem jsou následující etapy:
1. Realizace úseku Tř. Gen. Píky – Seifertova
- realizace při kompletní uzavírce
- ul. Halasovo nám. bude zpřístupněna pomocí zobousměrnění ul. Heleny Malířové, jižní oblast ul. Okružní
přejezdem z ul. Halasovo nám. přes stavbu
- zastávka Poliklinika Lesná bude omezena / vyloučena pouze na nejnutnější dobu, cílem bude její provizorní
přesun a průjezd MHD přes stavbu
2. Realizace úseku Seifertova – smyčka Štefánikova čtvrť
- realizace při kompletní uzavírce
- napojení na VMO bude zachováno vždy v jednom směru (sjezd nebo nájezd). Napojení ostatních komunikací
po jiných komunikacích v okolí
- zastávka Lesná nádraží bude omezena / vyloučena pouze na nejnutnější dobu, cílem bude její provizorní
přesun a průjezd MHD přes stavbu
3. Realizace úseku smyčka Štefánikova čtvrť – Provazníkova
- realizace při kompletní uzavírce, popř. se zachováním provozu na polovině profilu (ul. Provazníkova)
- napojení okolních komunikací zobousměrněním
- TT bude ukončena úvratí u ul. Provazníkova. Zastávka Štefánikova čtvrť bude omezena / vyloučena pouze
na nejnutnější dobu, cílem bude její provizorní přesun a průjezd MHD přes stavbu

Autor:  Igor Mauricio [ 26 říj 2021 22:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

To je relevantni. Spis vynalozene usili a cas. Na to nema sily kazdy obcan.

Autor:  Cracatit [ 26 říj 2021 21:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Coby ne, jako soukromý investor do toho klidně polezu, nebo do toho vleze klidně celé sdružení investorů. Samotná správní žaloba v porovnání s nějakým developmentem není vůbec tak drahá.

Autor:  Igor Mauricio [ 26 říj 2021 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ale do toho jako soukromy investor nepujdes. A investor statni by zase v podstate napadal sam sebe. No tak ted rad :mrgreen:

Autor:  Cracatit [ 26 říj 2021 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Tak ale, pokud ty předpisy jsou neproporční a jednostranně zaměřené, tak je jde soudně zrušit. Samozřejmně to nezabrání přemrštěně drahým požadavkům jako výstavba nového VO. Tak uvidíme, kam se to příští rok posune.

Autor:  Igor Mauricio [ 25 říj 2021 18:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Spíš ta možnost dělat vlastní městské stavební předpisy. Znám to z Prahy, kde to už platí léta, a to stojí za to. Je to samozřejmě v souladu se stavebním zákonem, ale v mnohých věcech ho rozšiřuje dle potřeb města - což samo o sobě není problém, problém je, že se ti může zcela jednoduše stát, že to, co bys jinde postavil, ve městě, které má své vlastní městské předpisy, nepostavíš, i když jsi v souladu s územním plánem i DOSS, protože ti tam vrznou požadavky, který nedokážeš splnit - nebo tě finančně jako soukromého investora zruinují, třeba v rámci tvého záměru nutnost obnovy chodníku, veřejného osvětlení, zeleně... To ti může přikázat i stavební komise, ale tou se stavební úřad nemusí řídit.

Autor:  Cracatit [ 25 říj 2021 18:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

No, s novým ÚP asi bude ještě sranda.

Autor:  Igor Mauricio [ 25 říj 2021 17:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ono je to dost choulostivá věc a záleží, zda by úředník byl ochoten nebát se a, protože je dost pravěpodobné, že to nikdy neřešil, nechal se přesvědčit, že to lze. A rovněž by to chtělo projednat s právním oddělením odvolacího orgánu (magistrátu), zda by byl solidární, prorože případnou správní žalobu bude mít jako první na starosti on.

A kdyby jsme šli echt do detailů, lze řešit i nemožnost nahlížení do části spisu, které by se mohlo týkat nějakých utajovaných informací - jen úplně nevím, jak to navléknout na tramvajovou trať.

A hlavně:
vydání ÚP do 31.12.2022
Brněnské stavební předpisy do 30.6.2023

plus platnost nového stavebního zákona

Jakmile toto začne platit, než se úředník naučí s tím pracovat, bude minimálně dva roky prostoj a neudělá se vůbec nic - a je otázka, zda jedno či více z toho celou akci jakkoliv neznemožní - obecně je tedy nutné (platí i pro běžné občany) míst stavební povolení s vyznačením právní moci do konce roku 2022 (a to fakt není mnoho času)

Autor:  Cracatit [ 25 říj 2021 17:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Celkem bych to i zkusil, protože by se došlo k funkčnímu pokroku a dalo se stavět, protože správní žaloba až na výjimky nemá odkladný účinek.

Autor:  Igor Mauricio [ 25 říj 2021 16:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Proč drzost? Pokud jsem účastníkem řízení, mám nárok seznámit se s průběhem řízení vč. dokumentace a nahlédnout do spisu - a mohu také dávat námitky, pokud se mi zdá, že jsou má práva dotčena.

P.S.: Už minule jsem říkal, že by nebylo od věci aplikovat §85 odst. 2a), b) a c) správního řádu a vyloučit odkladný účinek odvolání proti rozhodnutí o umístění stavby. Asi by to neprošlo, ale zkusit by se to mohlo. Záleží na posouzení stavebního úřadu. Jen je nutno počítat se správní žalobou ze strany účastníků řízení, na druhou stranu pokud bude SÚ schopný, lze mít na ÚR vyznačenou předběžnou vykonatelnost a ÚR tím v podstatě nabývá platnosti - následně po právní moci stavebního povolení už není nutno ÚR znovu vydávat, i kdyby soud smetl odkladný účinek ze stolu. A soud nepracuje ze dne na den (navíc odvolacím orgánem je v tomto případě magistrát, až pak soud - nebojím se, že by bylo hotovo dříve než by se vydalo SP).

Autor:  Antirez [ 25 říj 2021 16:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Od místních blokujících, takže předpokládám, že hlavně od majitelů těch černých staveb, které už měly být srovnány se zemí. Celkem drzost ještě posílat nějaké námitky.

Autor:  Eda [ 25 říj 2021 15:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Uzemní řízení bylo přesunuto z důvodu podjatosti z Líšně do Slatiny a jedeme odznovu. Do původního řízení tuším přišlo nějakých 27 námitek převážně od místních blokujících.

Stránka 5 z 20 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/